Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Det eneste der for mig vil give håb i OB er handling. Da man ændrede retningen i 2010 lagde man en strategi om at bruge unge fynske talenter krydret med profiler udefra til at støtte dem, siden er der gået 10 år uden man har satset synderligt på de få fynske talenter det kunne være lidt muligheder i men i stedet hentet et utal af ligegyldige middelmådigheder og meget få profiler hvilket har medført at vi maximalt træder vande.

    At Randers vinder giver nu heller ikke mig håb om at vi også kan gøre noget godt men det bekræfter mig i at OB ledelsens snak om ambitioner er et stort fatamorgana. At vi ekspederede dem ud sidste år og at de kommer i top 6 i år samt vinder pokalen viser kun mig at de har udviklet sig mens vi har stået stille..
    Der er tre klubber som vi ikke kan måle os med FCK og BIF ( med enkelte undtagelser ) har vel altid været foran os og Herning/Ikast startede udvikling samtidig med vi startede afvikling og er nu lysår foran.
    Resten af klubberne burde vi ret beset kunne måle os med men der er alligevel en hel del som siden 2010 har præsteret mindst en langt bedre sæson end OB’ statist rolle i top 6 .
    Følgende ligeværdige hold har været i en pokalfinale siden 2010:
    FCN ( 2 )
    Randers ( 2 )
    Sønderjyske ( 2 )
    AaB ( 2 )
    AGF
    Silkeborg
    FC Vestsjælland
    Horsens
    Esbjerg.

    Efter vores Sølvsæson i 2010/11 har følgende ligeværdige modstandere fået medaljer:
    FCN mesterskab , sølv , bronze
    AaB mesterskab
    Sønderjydske sølv
    Lyngby bronze
    Randers bronze
    Esbjerg bronze
    AGF bronze.

    Et Europæisk gruppespil har disse ligeværdige klubber fået:
    FCN
    EfB
    Sønderjyske
    Randers næste sæson



    I OB gjorde den afgående træner et stort nummer ud af at vi fik en sølle 5. plads ud af vores statist rolle i mesterskabs slutspillet og at vi året efter “vandt” taberslutspillet efter den måske stærkeste modstander blev trukket ud fordi de vandt pokalen. Undskyld mig men hvis man kan rende rundt med hænderne i vejret over så middelmådige “rekorder” så er og bliver man sgu det sjask tynde øl.
    Det er simpelthen så deprimerende læsning og det mest deprimerende er at du 100% rammer hovedet på sømmet. Thorborg er uden tvivl en dygtig forretningsmand, men hvis han skal have succes med at drive en professionel fodboldklub, så er der brug for folk omkring ham med kompetencer og mandat til at arbejde strategisk og være innovative, så klubben kan finde nogle områder, hvor vi kan adskille os fra konkurrenterne. Som det er nu halser vi konstant minimum 5-10 år efter konkurrenterne på alle parametre og nu kan vi så give en ny træner “nøglerne” og håbe at han kan skabe en form for succes, men det er jo stadig folk som Thorborg, Hemmingsen, Enrico og Jack Jørgensen der skal trække i de vigtigste tråde og her kan jeg godt blive meget nervøs for fremtiden. Der er igen 2 direkte nedrykkere ud af 12 hold næste sæson og hold som Silkeborg og Viborg er på ingen måder dårligere stillet end os pt., lige meget om vores træner hedder Jakob M, Hemmingsen eller Alm.
    Jeg vil som altid give den nye træner og holdet min fulde opbakning, men det er svært ikke at være lettere skeptisk og pessimistisk på OB’s vegne med den historik vi har og med den konkurrence vi er oppe imod.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Det er simpelthen så deprimerende læsning og det mest deprimerende er at du 100% rammer hovedet på sømmet. Thorborg er uden tvivl en dygtig forretningsmand, men hvis han skal have succes med at drive en professionel fodboldklub, så er der brug for folk omkring ham med kompetencer og mandat til at arbejde strategisk og være innovative, så klubben kan finde nogle områder, hvor vi kan adskille os fra konkurrenterne. Som det er nu halser vi konstant minimum 5-10 år efter konkurrenterne på alle parametre og nu kan vi så give en ny træner “nøglerne” og håbe at han kan skabe en form for succes, men det er jo stadig folk som Thorborg, Hemmingsen, Enrico og Jack Jørgensen der skal trække i de vigtigste tråde og her kan jeg godt blive meget nervøs for fremtiden. Der er igen 2 direkte nedrykkere ud af 12 hold næste sæson og hold som Silkeborg og Viborg er på ingen måder dårligere stillet end os pt., lige meget om vores træner hedder Jakob M, Hemmingsen eller Alm.
      Jeg vil som altid give den nye træner og holdet min fulde opbakning, men det er svært ikke at være lettere skeptisk og pessimistisk på OB’s vegne med den historik vi har og med den konkurrence vi er oppe imod.
      Jeg er enig. Klubben burde også melde en mellemsæson ud, så Alm får ro til at spille hans ideer ind. Hvis spillerne gik ydmyg på banen mod Randers, sønderjysk, Vejle, Sif og Viborg så vil vi alene på indstilling hente flere point mod dem end det har været sædvane de seneste år.
      når jeg er skeptisk så hænger det sammen med Hemmes manglende evner. Tror simpelthen ikke på han kan købe godt nok ind, selvom der kommer en strategi som definere klubbens spillestil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Det er simpelthen så deprimerende læsning og det mest deprimerende er at du 100% rammer hovedet på sømmet. Thorborg er uden tvivl en dygtig forretningsmand, men hvis han skal have succes med at drive en professionel fodboldklub, så er der brug for folk omkring ham med kompetencer og mandat til at arbejde strategisk og være innovative, så klubben kan finde nogle områder, hvor vi kan adskille os fra konkurrenterne. Som det er nu halser vi konstant minimum 5-10 år efter konkurrenterne på alle parametre og nu kan vi så give en ny træner “nøglerne” og håbe at han kan skabe en form for succes, men det er jo stadig folk som Thorborg, Hemmingsen, Enrico og Jack Jørgensen der skal trække i de vigtigste tråde og her kan jeg godt blive meget nervøs for fremtiden. Der er igen 2 direkte nedrykkere ud af 12 hold næste sæson og hold som Silkeborg og Viborg er på ingen måder dårligere stillet end os pt., lige meget om vores træner hedder Jakob M, Hemmingsen eller Alm.
        Jeg vil som altid give den nye træner og holdet min fulde opbakning, men det er svært ikke at være lettere skeptisk og pessimistisk på OB’s vegne med den historik vi har og med den konkurrence vi er oppe imod.
        Jeg deler også denne skepsis. Simpelthen fordi vi ikke er dygtigere end de fleste klubbers strategi og ledelse. Jeg udelukker heller ikke at vi flirter med nedrykning næste år. Siden vores “gyldne” 5. Plads er det kun gået nedad uanset hvor meget man prøver at pynte på sandheden. Både i spillet og i resultaterne.
        Nu prøver man så at lave om på det. Hurra for det. Men jeg har stadig ikke set noget fra OB der skulle ændre det fact at vi er et midt/bundhold hvor ikke meget skal til for at vælte læsset. Det vil en strategi ikke ændre på kortsigtet.
        Et solidt sommer transfer vindue kan selvfølgelig ændre lidt på det, men nok ikke revolutionerende meget

        Mit håb for OBs fremtid er OSE og om det lykkedes at skabe en solid forretning inden for de næste år der kan skabe ekstra økonomi. Havde det ikke været for Corona ville vi nok have begyndt at se overskud i millionklassen. Nu udvider man hotel delen betragteligt og står snart med 35-40% af værelser i Odense. Hører også lidt om man vil udvide den del af forretningen udenfor Odense og det ikke er umuligt at man inden for 5-10 år står med en virksomhed der har potentiale til at lave så store overskud på den almindelige drift at både 5-10-15-20 mill årligt vil kunne tilføres OB når det er nødvendigt.
        Men et er snak. Noget andet er realiteter
        Last edited by fmprOB; 16-05-2021, 10:59.

        Comment


          Bobolarsen. Horsens er kommet foran efter indlæg fra Buus til en flot hovedstødsscoring. Bare så du igen kan plædere for, at vi henter ham hjem igen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
            Bobolarsen. Horsens er kommet foran efter indlæg fra Buus til en flot hovedstødsscoring. Bare så du igen kan plædere for, at vi henter ham hjem igen.
            En Back som kan slå et ordentligt indlæg? Den henter vi næppe. Det ville ja gå fuldstændigt imod den aktuelle set-up!
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
              Bobolarsen. Horsens er kommet foran efter indlæg fra Buus til en flot hovedstødsscoring. Bare så du igen kan plædere for, at vi henter ham hjem igen.
              Buus vil uden tvivl være en fremragende højre back at få tilbage. Spændende hvad Alm ellers får at arbejde med. Vi skal have en klassespiller ind til den centrale midtbane som erstatning for Drachmann og så kunne jeg også godt tænke mig at få gjort vores midterforsvar mere driftssikkert med noget mere klasse ved siden af Tverskov.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
                Bobolarsen. Horsens er kommet foran efter indlæg fra Buus til en flot hovedstødsscoring. Bare så du igen kan plædere for, at vi henter ham hjem igen.
                Hvis der er nogle som har været i tvivl så må kampene i dag med Randers i Herning og AaB hjemme samt vores i fredags da bekræfte at det er de rigtige hold i top 6 kontra taberslutspillet
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  En Back som kan slå et ordentligt indlæg? Den henter vi næppe. Det ville ja gå fuldstændigt imod den aktuelle set-up!
                  Jo jo, det kan vi sagtens. Men i det sekund han skriver under på kontrakten, mister han den evne. Til gengæld vil han blive mere skadet.

                  Tror ikke vi henter ham. Han er for ung (erfaring er vigtig for hemme), og så som tidligere OB'er kunne han jo have indblik i, hvad der ikke fungerer i klubben, og tale højt om det. Det kan vi ikke risikere.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                    Jo jo, det kan vi sagtens. Men i det sekund han skriver under på kontrakten, mister han den evne. Til gengæld vil han blive mere skadet.

                    Tror ikke vi henter ham. Han er for ung (erfaring er vigtig for hemme), og så som tidligere OB'er kunne han jo have indblik i, hvad der ikke fungerer i klubben, og tale højt om det. Det kan vi ikke risikere.
                    Og verden går under i morgen....

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Og verden går under i morgen....
                      Ej altså pis. Er det i morgen?
                      Ville da gerne have haft lidt mere forberedelses tid
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Ej altså pis. Er det i morgen?
                        Ville da gerne have haft lidt mere forberedelses tid

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                          Jo jo, det kan vi sagtens. Men i det sekund han skriver under på kontrakten, mister han den evne. Til gengæld vil han blive mere skadet.

                          Tror ikke vi henter ham. Han er for ung (erfaring er vigtig for hemme), og så som tidligere OB'er kunne han jo have indblik i, hvad der ikke fungerer i klubben, og tale højt om det. Det kan vi ikke risikere.
                          Men så passer Hemme ja ikke til OBs strategi... eller ledelsen skal glemme den idé om at bygge på unge (fynske) talenter.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Nu har jeg set et par kampe i dag. Er det kun i Odense restriktioner omkring at sidde mv gælder? I de 2 mesterskabskampe der var stod samtlige tilskuer på de respektive stemningstribuner op og hoppede, dansede og sang arm i arm i store dele af kampen.

                            Følte mig næsten som kriminel da jeg var ovre og Bashkim scorede og jeg rejste mig op i 5 sekunder for at juble

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                              Nu har jeg set et par kampe i dag. Er det kun i Odense restriktioner omkring at sidde mv gælder? I de 2 mesterskabskampe der var stod samtlige tilskuer på de respektive stemningstribuner op og hoppede, dansede og sang arm i arm i store dele af kampen.

                              Følte mig næsten som kriminel da jeg var ovre og Bashkim scorede og jeg rejste mig op i 5 sekunder for at juble
                              Enig. Hvis det ikke påtales kommer jeg til at stå op hele kampen mod Horsens. Hvorfor skal vi overholde en tosset regel når andre ikke gør?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Enig. Hvis det ikke påtales kommer jeg til at stå op hele kampen mod Horsens. Hvorfor skal vi overholde en tosset regel når andre ikke gør?
                                Helt enig

                                Comment

                                Working...
                                X