Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB fremtidsperspektiver...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    https://www.bt.dk/superligaen/nu-er-...-grinte-ad-mig

    Brentford har et budget under middel og ligger til oprykningskampe. Det betyder ikke, at penge ikke har en betydning, for det har det bestemt og OB er et eksempel på en klub som ikke har fået valuta for pengene. Det optimale ville være nye folk til at lægge strategien, købe ind og lave en rød tråd. Hvis NT fordobler beløbet, så er vi en top 4 klub. Men det kræver folk med fodboldforstand og at NT trækker sig tilbage og lader sig inspirer af professionelle mennesker, ikke ikke en flok benovede rygklappere.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Okay, vi kan jo så heller ikke smide den manglende vilje på klubben alene der er desværre også en kommune med en stribe nosseløse politikere som har så stor kærlighed til deres taburet at de ikke tør gå helhjertet ind for at få opgraderet stadion af frygt for at fornærme nogle forsmåede 09’ere og andre i småklubberne rundt om i Odense så vil de hellere være initiativløse og se stiltiende på at andre byer udvikler sig på den front.
      Jeg må bare lige igen minde om det faktuelle.
      Thorborg forsøgte at tilrane sig penge fra et ulovligt sponsorat, de insisterede endda på at penge som definitivt ikke var OB´s alligevel skulle tilfalde OB og så viser fakta jo også for ganske få år siden, at OB var den klub der fik FLEST penge fra kommunen i årligt sponsorat ... så du har helt ret, det ville skabe en del uro, hvis Thorborg igen skulle fanges med hænderne dybt nede i kommunens kasse.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

        Jeg havde lidt glemt Frøkjær. Han bliver bedre og bedre. Det har været orfærdeligt i perioder, som man kan forvente med unge spillere.

        Jeg synes, at OC tit virker febrilsk i sit spil. Det kommer ikke naturligt til ham. Han er stressende at se på på banen. Hvis der kommer et indlæg eller tilbagelægning, så trækker røvhullet sig sammen og man bliver nervøs. Sådan en målmand er ikke god at have. Jeg er helt enig i, at han skal have kampe for at udvikle sig. Det skal bare ikke være på et hold der vil i top 6. Måske skulle han udlejes til et hold i 1. Division
        Oliver er vores førstemålmand og det må han også blive. Han overtog rollen som kæmpe talent og spillede en god sæson for os. Det er helt normalt at han laver også fejl, især som ung målmand, det sker ja også til langt mere erfarne målmænd. Han udviklede sig videre fra stortalent til en god superligamålmand. Det var god og krævende for ham at overtage fra Grytebust og udviklingen vil fortsætte videre og det sker på suoerliganiveau hvor der kræves top-præstation. Lige det bringer ham videre og ikke et bagskridt til 1. Div. Ville være helt væk fra klubben at leje ham ud. Frygter mere at der kommer en udenlandsk klub som køber han væk før HC er klar at overtage.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          https://www.bt.dk/superligaen/nu-er-...-grinte-ad-mig

          Brentford har et budget under middel og ligger til oprykningskampe. Det betyder ikke, at penge ikke har en betydning, for det har det bestemt og OB er et eksempel på en klub som ikke har fået valuta for pengene. Det optimale ville være nye folk til at lægge strategien, købe ind og lave en rød tråd. Hvis NT fordobler beløbet, så er vi en top 4 klub. Men det kræver folk med fodboldforstand og at NT trækker sig tilbage og lader sig inspirer af professionelle mennesker, ikke ikke en flok benovede rygklappere.
          Om man kan lide Rasmus eller ej, synes jeg han har nogle rigtige gode betragtninger / pointer / moderne syn på tingene

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            De småpenge vi har fået via salg batter ingen steder, især når de ikke investeres i nye spillere med salgspotentiale.
            Synes også, at jeg giver udtryk for, at vi ikke bare kan forvente at sælge for kæmpe beløb allerede nu. Det tager tid at bygge sig op til at kunne kræve mange penge for vores spillere. FCN, FCK og FCM har jo ikke fra den ene dag til den anden gået fra ikke at kunne sælge spillere til at kunne tage det 5-10 dobbelte af, hvad vi kan.

            Og min pointe er så, at jeg føler, at vi nu er i starten af den proces og langsomt er på vej igang. Jeg synes da vi ser en kæmpe fremgang, når vi kan sælge Kadrii for 10 mio., Mathias Jørgensen for 15 mio. og Grubbe til et mindre beløb. For 5 år siden lod vi enten kontrakter løbe ud eller ophævede før tid, når vi skulle af med spillere. Dét er da fremgang. Og herfra kræver det så tålmodighed at bygge på.

            Jeg tror også, at det er vigtigt med et lidt mere holistisk perspektiv. Måske nogle af de millioner vi har fået ind det seneste år/halvandet har været med til at fremrykke og lette processen med det nye superligahus, som nu kan være med til at skubbe lidt procenter vores vej, når vi skal ud at have fat i nye spillere, tiltrække unge spillere og generelt udvikle truppen på lidt mere professionelle betingelser. Det hele er led i en proces om at nå bedre steder hen. Vi begynder at bevise, at unge spillere kan komme hertil og på sigt kan realisere drømme om Superliga eller udlandet. Den slags værdi er svær at måle i kroner og ører lige nu, men på sigt, og sammenlagt med andre positive strømninger, så kan det rykke os tættere på bedre tider.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

              Synes også, at jeg giver udtryk for, at vi ikke bare kan forvente at sælge for kæmpe beløb allerede nu. Det tager tid at bygge sig op til at kunne kræve mange penge for vores spillere. FCN, FCK og FCM har jo ikke fra den ene dag til den anden gået fra ikke at kunne sælge spillere til at kunne tage det 5-10 dobbelte af, hvad vi kan.

              Og min pointe er så, at jeg føler, at vi nu er i starten af den proces og langsomt er på vej igang. Jeg synes da vi ser en kæmpe fremgang, når vi kan sælge Kadrii for 10 mio., Mathias Jørgensen for 15 mio. og Grubbe til et mindre beløb. For 5 år siden lod vi enten kontrakter løbe ud eller ophævede før tid, når vi skulle af med spillere. Dét er da fremgang. Og herfra kræver det så tålmodighed at bygge på.

              Jeg tror også, at det er vigtigt med et lidt mere holistisk perspektiv. Måske nogle af de millioner vi har fået ind det seneste år/halvandet har været med til at fremrykke og lette processen med det nye superligahus, som nu kan være med til at skubbe lidt procenter vores vej, når vi skal ud at have fat i nye spillere, tiltrække unge spillere og generelt udvikle truppen på lidt mere professionelle betingelser. Det hele er led i en proces om at nå bedre steder hen. Vi begynder at bevise, at unge spillere kan komme hertil og på sigt kan realisere drømme om Superliga eller udlandet. Den slags værdi er svær at måle i kroner og ører lige nu, men på sigt, og sammenlagt med andre positive strømninger, så kan det rykke os tættere på bedre tider.
              Ja det er selvfølgelig rigtigt.
              Et salg der trækker i den anden retning er CN, syntes det er en falliterklæring at man sælger en spiler man selv betegner som værende vigtig i start 11’eren for sølle 4 mill det kan på ingen måde udvikle klubben.

              Grubbe salget Tjaaa lyngby solgte sidste år et talent for det femdobbelte. Mener også Vejle har solgt talenter til bedre priser

              Men ja du har ret, lad os håbe vi er på rette vej ift at sælge til bedre priser
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                Jeg må bare lige igen minde om det faktuelle.
                Thorborg forsøgte at tilrane sig penge fra et ulovligt sponsorat, de insisterede endda på at penge som definitivt ikke var OB´s alligevel skulle tilfalde OB og så viser fakta jo også for ganske få år siden, at OB var den klub der fik FLEST penge fra kommunen i årligt sponsorat ... så du har helt ret, det ville skabe en del uro, hvis Thorborg igen skulle fanges med hænderne dybt nede i kommunens kasse.
                Fingrene nede i kommunens kasse, eller at kommunen vælger at opgradere kommunens faciliteter, og derfor regulerer huslejen?

                Må indrømme at jeg ikke ser problemet, og slet ikke at “Thorborg/OB får kommunal støtte”

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Jeg må bare lige igen minde om det faktuelle.
                  Thorborg forsøgte at tilrane sig penge fra et ulovligt sponsorat, de insisterede endda på at penge som definitivt ikke var OB´s alligevel skulle tilfalde OB og så viser fakta jo også for ganske få år siden, at OB var den klub der fik FLEST penge fra kommunen i årligt sponsorat ... så du har helt ret, det ville skabe en del uro, hvis Thorborg igen skulle fanges med hænderne dybt nede i kommunens kasse.
                  Du mener at en opgradering af stadion vil være et sponsorat af OB?

                  Kan godt huske der var noget rod med et sponsorat men dog ikke helt huske hvad det handlede om.

                  Prøv at kigge til Herning/Ikast og se hvor mange penge de smider i røven på håndbold og fodbold, senest ved at købe de 3 tribuner og samtidig afsætte midler til at opgradere stadion. Inden da gav Herning kommune 1 mill i april måned i “ sponsorhjælp” ifb med coronakrisen. Derudover giver Ikast også sponsorstøtte til foretagendet
                  Last edited by Magge; 12-07-2020, 07:02.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Ja det er selvfølgelig rigtigt.
                    Et salg der trækker i den anden retning er CN, syntes det er en falliterklæring at man sælger en spiler man selv betegner som værende vigtig i start 11’eren for sølle 4 mill det kan på ingen måde udvikle klubben.

                    Grubbe salget Tjaaa lyngby solgte sidste år et talent for det femdobbelte. Mener også Vejle har solgt talenter til bedre priser

                    Men ja du har ret, lad os håbe vi er på rette vej ift at sælge til bedre priser
                    Talentet skal selvfølgelig også være der ift prisen.
                    Men sådan som jeg forstod det i sommers er det jo netop derfor at Obbekjær stadig spiller i OB. Den engelske klub ville ikke betale prisen og derfor blev handlen ikke til noget. Så man forsøger jo netop at trække priserne lidt op.
                    Hvem ved om andre unge også allerede kunne have være solgt hvis man bare havde solgt til højestbydende?

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Talentet skal selvfølgelig også være der ift prisen.
                      Men sådan som jeg forstod det i sommers er det jo netop derfor at Obbekjær stadig spiller i OB. Den engelske klub ville ikke betale prisen og derfor blev handlen ikke til noget. Så man forsøger jo netop at trække priserne lidt op.
                      Hvem ved om andre unge også allerede kunne have være solgt hvis man bare havde solgt til højestbydende?
                      Ja enten er vores talenter ikke ret gode eller også formår vi bare ikke at lande de gode tilbud som man ser andre steder også i andre klubber end FC klubberne
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Ja enten er vores talenter ikke ret gode eller også formår vi bare ikke at lande de gode tilbud som man ser andre steder også i andre klubber end FC klubberne
                        Tror det er en blanding som prøver ihærdigt at lave om på. Men små 5 mill for Grubbe der er højreback og 15 mill for MJ er altså udemærket IMO

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Okay, vi kan jo så heller ikke smide den manglende vilje på klubben alene der er desværre også en kommune med en stribe nosseløse politikere som har så stor kærlighed til deres taburet at de ikke tør gå helhjertet ind for at få opgraderet stadion af frygt for at fornærme nogle forsmåede 09’ere og andre i småklubberne rundt om i Odense så vil de hellere være initiativløse og se stiltiende på at andre byer udvikler sig på den front.
                          Helt enig. Kommunen er en kæmpe stopklods mht til elitesport. Særligt OB er hårdt ramt pga misundelse fra en vis del af befolkningen. Når man ser på hvad andre landsdele ofre på faciliteter sker der ikke en skidt i Odense.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Jeg må bare lige igen minde om det faktuelle.
                            Thorborg forsøgte at tilrane sig penge fra et ulovligt sponsorat, de insisterede endda på at penge som definitivt ikke var OB´s alligevel skulle tilfalde OB og så viser fakta jo også for ganske få år siden, at OB var den klub der fik FLEST penge fra kommunen i årligt sponsorat ... så du har helt ret, det ville skabe en del uro, hvis Thorborg igen skulle fanges med hænderne dybt nede i kommunens kasse.
                            Det er kommunens ejendom, og det er kommunens pligt at vedligeholde den. Længere er den jo ikke. Det handler ikke om sponsorater.

                            Comment


                              #44
                              Det er ikke nogen hemmelighed, at der forhandles meget om hvad der skal ske med stadion. Borgmesteren nævnte det på et tidspunkt i et interview. Det var meget den her med, at alle skal løfte i flok, "fmprOB" har også kendskab til at der føres drøftelser.

                              Håber snart der bliver meldt ud og det bliver sat i værk og at det er en god løsning, lukkede hjørner, alle i tørvejr.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                Jeg har lyttet en del til Troels Bechs podcast Bech bag bolden, hvor han interviewer en lang række større navne inden for fodbolden. De taler ofte om, hvordan setup’et er i de respektive klubber, og det slår mig gang på gang hvor håbløst amatøragtigt det hele stadig foregår i mange danske superligaklubber. Vi er mindst 10 år bagud ifht udlandet.

                                Min grundlæggende pointe er, at vi - i en periode - skal bruge færre penge på ligegyldige købespillere, der hæver niveauet marginalt, og så gå all in på hele det sportslige og professionelle setup. Det lønner sig tifold på sigt.


                                Jeg hørte nu også Helveg fortælle om elendige omklædningsrum og faciliteter i AC Milan, en af verdens bedste klubber på det tidspunkt, så det er ikke en undskyldning

                                Comment

                                Working...
                                X