Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Silkeborg 8.7.20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg
    Folk er godt nok hurtigt ude med riven efter nogle af de unge gutter.

    Må jeg minde om at Obbekjær blot er 17 snart 18 år gammel? Hvor mange spillere - særligt defensive, forventer vi dominerer og er sikre i den alder? Han er U-landsholdsspiller, har været en bastion på U19 der blev mestre med særligt overbevisende defensiv i efteråret og i øvrigt besøgende i PL-klubber fra tid til anden. Giv nu ham (og andre unge) for helv....tid, og lad dem lære, lad dem lave fejl uden at dømme dem inde/ude på så ringe et grundlag.

    Nogle er i øvrigt hurtigere modne, og lander hurtigere i en seniortrup hvad angår tempo, hierarki osv. end andre.

    Jeg tror rigtig meget på Obbekjær - på sigt, og jeg tænker at han tager rigtig megen læring med fra dagens opgør, hvor han ikke kunne læne sig op af et rutineret hold på klubbens største scene.
    Som udgangspunkt fuldstændig enig. Men for mit eget synspunkt havde jeg nok skruet forventningerne højt op til ham og havde håbet på en brandkamp fra hans side. Og der skuffede han mig i sit nuværende niveau.
    Jeg har ikke styr på hvad folk skriver på andre sociale medier men håber selvfølgelig at alle er sobre og fair i tonen. Men man må også gerne være lidt ærlig

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Helt, helt enig. Glæder mig meget at de unge fik chancen og de gjorde det hæderligt. Beklager meget at kunne ikke komme på stadion i går. Måtte nyde det fra sofaen men det var fed at se de fighte røven ud af buksen.
      Hvad forventer folk? Nu får vi mere og mere af vores egne på banen og de jamrer? De skulle hellere give mere gas på lægterne at støtte drengene.
      Helt enig.

      Kun godt de fik chancen. Og vi sparede stort set hele 1 holdet.

      Også vigtigt at vise de unge tillid. Og virker jo til der rigtig bliver satset på ungdommen fremover. Også med de kontrakter der lige er blevet skrevet med ja flere unge spillere.

      Og jeg tror det er vejen frem. Kan godt være flere af de unge ikke når 1 holdet. Men har de talent. Er der 100% klubber rundt om i Europa der vil smide penge på bordet og købe dem. Og derved kan OB tjene gode penge igennem der også.

      Og nu flere penge man evt kan tjene på salg af unge spillere. Nu flere gode spillere kan der evt købes til superliga holdet

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Den eneste det gik ud over var os selv da vi så ikke får hjemmebane i sidste kamp mod Horsens
        Ja du har ret .

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Den eneste det gik ud over var os selv da vi så ikke får hjemmebane i sidste kamp mod Horsens
          Spiller man ikke både ude og hjemme både mod Randers og Horsens ?

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Spiller man ikke både ude og hjemme både mod Randers og Horsens ?
            Jo, så det er hjemmebane i returkampen der snakkes om. Meget vigtigere at spare folk i går mod Silkeborg.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

              Spiller man ikke både ude og hjemme både mod Randers og Horsens ?
              Jo det mener jeg bestemt. Jeg tænker han mener vi - hvis vi går videre til at møde Horsens - kommer til at starte hjemme og slutte på udebane.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                Jo, så det er hjemmebane i returkampen der snakkes om. Meget vigtigere at spare folk i går mod Silkeborg.
                Der er jeg helt enig (som så mange andre). Det var værre end nederlaget i går, at Drachmann gik ud med skade. Håber stadig han kan være med i playoff-kampene. Synes det har været tydeligt, at vi har manglet ham ift. vores defensiv. hvor jeg ikke føler vi har ramt en balance med JJT/Kløve. Vi har vundet flere kampe hvor jeg tror bare lidt bedre hold ville have straffet os.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg
                  Folk er godt nok hurtigt ude med riven efter nogle af de unge gutter.

                  Må jeg minde om at Obbekjær blot er 17 snart 18 år gammel? Hvor mange spillere - særligt defensive, forventer vi dominerer og er sikre i den alder? Han er U-landsholdsspiller, har været en bastion på U19 der blev mestre med særligt overbevisende defensiv i efteråret og i øvrigt besøgende i PL-klubber fra tid til anden. Giv nu ham (og andre unge) for helv....tid, og lad dem lære, lad dem lave fejl uden at dømme dem inde/ude på så ringe et grundlag.

                  Nogle er i øvrigt hurtigere modne, og lander hurtigere i en seniortrup hvad angår tempo, hierarki osv. end andre.

                  Jeg tror rigtig meget på Obbekjær - på sigt, og jeg tænker at han tager rigtig megen læring med fra dagens opgør, hvor han ikke kunne læne sig op af et rutineret hold på klubbens største scene.
                  Jeg kan ikke se hvad hans kompetencer er, andet end, at han er høj. Hvad er det han skal kunne bidrage med, når han får mere rutine?

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Som udgangspunkt fuldstændig enig. Men for mit eget synspunkt havde jeg nok skruet forventningerne højt op til ham og havde håbet på en brandkamp fra hans side. Og der skuffede han mig i sit nuværende niveau.
                    Jeg har ikke styr på hvad folk skriver på andre sociale medier men håber selvfølgelig at alle er sobre og fair i tonen. Men man må også gerne være lidt ærlig
                    Jeg havde også højere forventninger. Når man bliver hentet til prøvetræning i PL og generelt har været hypet temmelig meget igennem et par år, så synes jeg også det er ærgerligt at han decideret falder igennem på et hold fuld af andre U-spillere. Så ved jeg godt han er blandt de yngre, men der er bare så mange ting i forhold til fart, placeringer og pasninger, som skal op på ikke bare et eller to niveauer over det vi så igår, men nok nærmere 3 eller 4. Men han skal selvfølgelig have sin tid. Drengen er 17 år, så der er nogle år til at få det lært endnu.
                    Til gengæld fatter jeg ikke at en som Klynge ikke har fået et år endnu. Igår viser han at han er klasser over en som Harboe, der tidligere har fået kontrakt. Hvad er det lige han mangler at vise efterhånden?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                      Der er jeg helt enig (som så mange andre). Det var værre end nederlaget i går, at Drachmann gik ud med skade. Håber stadig han kan være med i playoff-kampene. Synes det har været tydeligt, at vi har manglet ham ift. vores defensiv. hvor jeg ikke føler vi har ramt en balance med JJT/Kløve. Vi har vundet flere kampe hvor jeg tror bare lidt bedre hold ville have straffet os.
                      Enig mht Drachmann. Det er en position vi virkelig bør forstærke os på når transfervinduet åbner.

                      Comment


                        Synes det var vildt fedt at se alle de unge drenge i går, og må da indrømme, at jeg erhvervede mig et Eurosport Player-abonnement udelukkende fordi jeg gerne ville se de unge drenge an.

                        Tror måske Obbekjær virkede skuffende for nogle, fordi han trods alt allerede har fået nogle indhop og har været i truppen i et pænt stykke tid efterhånden.

                        Resten havde jeg ikke rigtig nogle forventninger til, og så synes jeg det er unfair at klandre Kasper Larsen for hans indsats i går. Det er fuldkommen uprøvede spillere han skal spille med, og der er jo ingen indbyrdes forståelse i deres relationer (ej heller med keeperen), så selvfølgelig vil han komme til at se lidt dum ud i nogle situationer.

                        Drachmann ligner i min optik en mand, der er mere eller mindre færdig på topplan. Tror vi godt kan se os om efter en ny bølgebryder på midten, for jeg kan ikke forestille mig, at han får ret mange kampe fremover. Desværre. Han har en god energi, vindervilje og nogle muskler, der pynter på vores midtbane, men det er meget usikkert om han kommer i ordentlig stand til næste sæson.

                        Robin Østrøm må jeg tilgengæld sige, ser meget spændende ud. Relativt god på klatten, og fik brudt en del bolde faktisk. Har selvfølgelig lidt placeringsvanskeligheder osv fra tid til anden. Og så synes jeg at Klynge spiller en fornuftig kamp, og det samme gør Harboe faktisk (måske mest i 2. halvleg). Breum kan måske også blive til noget, men han er stadig meget ung.

                        Jonas Skytte synes jeg også så fornuftig nok ud. Ville gerne meget frem i banen, men mange af de unge drenge er selvfølgelig nogle uslebne diamanter, som der skal arbejdes hårdt med - men der er bestemt muligheder.

                        Bernat så også ret sikker ud i sine indgreb, og har en flot redning i 1. halvleg.

                        Spændende at se, hvem der formår at forvalte deres talent til decideret Superligamateriale.

                        Comment


                          Meget enig med alle dem der mener vi skal se os om efter Drachmanns afløser eller som minimum aflaster. Skulle Drachmann blive helt fit for fight, så er han under alle omstændigheder ikke helt ung længere.

                          Frygter JM giver ham alt for lang snor, eftersom det er "hans" mand og MH, ja han følger nok bare med strømmen, frygter jeg, håber han modbeviser mig.

                          Hvem skulle vi kigge på som Drachmanns afløser ? Jeg har lige skimmet superligatrupperne, synes ikke jeg finder noget der er oplagt.

                          Comment


                            Mit umiddelbare indtryk i går efter kampen var, at Obbekjær havde skyld i alle tre mål, men efter at have set dem igen så er jeg lidt mere tøvende. Ved første mål er det udelukkede hans fejl, da han simpelthen ikke er opmærksom og mister sin mand. Mål to er dog faktisk mere Kasper og Oliver Lund der ser skidt ud, da Oliver efterlader ham med tre mand nærmest alene, og Kasper ikke følger med sin mand (Holten), hvor han skulle have overtaget markeringen fra Obbe, da han blev tvunget til at trække ud og presse ham der skal lægge indlægget. Og mål nummer tre er lidt samme historie hvor Robin faktisk også skal være mere opmærksom på at den kan spilles indenom Obbekjær (så det er faktisk Robin der glemmer at følge sin mand). Så jeg synes egentligt ikke det er SÅ slemt som folk får det til at lyde, men ja selvfølgelig var det ikke den kamp man havde håbet på fra hans side..

                            Comment


                              Fedt at se de unge i går, og de faldt mindre igennem end jeg havde forventet. Der er stor forskel på U19 og seniorbold, og det så man også igår.
                              Synes at de unge gjorde det godt, de kæmper røven ud af bukserne og de forsøger det bedste de har lært.

                              Obbekjær har nogle uheldige situationer, og man kan se at han mangler noget rutine at støtte sig op af.
                              Østrøm ser spændende ud og jeg håber han kan få flere indhop på de +20 min. Det samme med Klynge, tror ikke han er det bedste spiller eller det største talent, men han kommer frem til ting og skaber ting alligevel. Og så kæmper han røven ud af bukserne.
                              Synes ikke man skal dømme folk inde eller ude på baggrund af en kamp som denne. Det er f. eks. 1.000 lettere at spille en back, kant eller angriber end midt-midt eller centerforsvar. Det kræver noget andet og konsekvenserne ved fejl er højere. Kampen igår var gode lære penge. De spillede mod Silkeborg og fik en lektion i første halvleg, men de kæmpede sig tilbage.

                              Kampen viser vel også at vores kære U19 spillere har brug for støtte, men godt kan agere “fyld” i truppen. Fyld som skal have spilletid i stedet for Thrane, Welbech osv. Tænker de fleste er enige herom. Kan ikke finde er bedre ord end fyld som er meget negativt lader, beklager.

                              Comment


                                Syntes det var en fornøjelse med Lars J i går som kommentator

                                Vidste meget om de unge spillere, livet i Ådalen, historien omkring sin farmor, lidt omkring Viggo og lød som om han stadigvæk har en stor kærlighed til klubben

                                Comment

                                Working...
                                X