Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Hvis de bliver skadet af træning er de ikke i den rette form. Det er min mening. Man bliver ikke skadet af hård træning, men af forkert træning.
    Der må jeg altså lige rette dig, man kan sagtens blive skadet af hård træning :)!

    Hvem er det der skal bringe spillerne i form?
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Jeg tror ikke, at der er ret mange herinde, der ser på den alenlange skades/på skånekost liste, vi nu har haft i tæt på 1 år, og så tænker "forkælede primadonnaer". Nej, jeg tænker, at de fleste tænker at ting har en årsag, og det ikke udelukkende er uheld, der har ført til denne ret så indflydelsesrige faktor, der kan være med til at få stor impact på målsætningen og den generelle sæson.

      Jeg har svært ved at forstå forlængelsen med Janus Blond som andet end en misforstået magtdemonstration fra Hemmes side, når nu det viser sig, at spillerne gik til ham med deres bekymringer. Det er jo bare endnu et søm i en potentiel ligkiste, alt imens målsætninger om top 6 virker pænt omsonst, skadessituationen taget i kraftig betragtning.
      Håber virkelig at Hemme har gået ind i konstruktiv dialiog med spillerne, og de virkelig arbejder for en løsning.

      Ellers har han intet at gøre i OB,

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

        Håber virkelig at Hemme har gået ind i konstruktiv dialiog med spillerne, og de virkelig arbejder for en løsning.

        Ellers har han intet at gøre i OB,
        Absolut enig.
        Når kigger på den aktuelle situation, transfervinduet, optræden og udtalelser så begynder virkelig at savne JH.
        Mister mere og mere tiltro at MH er den rette at håndtere og løse problemerne.
        Og nu bliver interna om "skade-sagen" endda stikket ud til offentligheden. Bevare, hvis de tager sig ikke tilsammen så er vi helt snart på røven.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #79
          Uintelligent og gammeldags.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            For hård træning = forkert træning.
            Tjooo til dels, men vi så jo også et hold som Brøndby under Zorniger, som virkelig snakkede om langt hårdere træninger, inddragelse af fridage osv. Bevares gik de død i det, men i den sæson, hvor de var millimeter fra guld, der var der sgu ikke synderligt mange skader, så man kan sagtens træne hårdt uden at træne forkert. Det virker bare ikke som om vi har fundet formlen, og så falder det jo tilbage på trænerteamet og specielt Blond, som burde have ekspertisen indenfor området

            Comment


              #81
              Men kan sagtens træne hårdt, hvis det doseres korrekt, og man laver de korrekte øvelser. Der forskes en masse i det, ikke mindst på SDU. Er OB inde i den nyeste forskning? Sandsynligheden for at finde guld bag en regnbue er nok større.

              Man kunne få 4 eller 5 idrætsfysiologer for 1 Jebali. Eller 1 MH...

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Men kan sagtens træne hårdt, hvis det doseres korrekt, og man laver de korrekte øvelser. Der forskes en masse i det, ikke mindst på SDU. Er OB inde i den nyeste forskning? Sandsynligheden for at finde guld bag en regnbue er nok større.

                Man kunne få 4 eller 5 idrætsfysiologer for 1 Jebali. Eller 1 MH...
                Så må det være MH, som ryger... ! ! !

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Tjooo til dels, men vi så jo også et hold som Brøndby under Zorniger, som virkelig snakkede om langt hårdere træninger, inddragelse af fridage osv. Bevares gik de død i det, men i den sæson, hvor de var millimeter fra guld, der var der sgu ikke synderligt mange skader, så man kan sagtens træne hårdt uden at træne forkert. Det virker bare ikke som om vi har fundet formlen, og så falder det jo tilbage på trænerteamet og specielt Blond, som burde have ekspertisen indenfor området
                  Hård træning er naturligvis ikke forkert træning nej, for hård træning er forkert træning. Jeg synes det lyder som om Blond ønsker at tage spillerne lige til grænsen - det var noget af det han selv sagde i et interview i forbindelse med en af deres nylige løbetests hvis jeg husker korrekt. Hvis man går lige til grænsen skal der ikke særligt meget til at den for et nøk for meget. Jeg tror det er noget af det der sker i OB. Man får da uden tvivl en god belønning i at presse spillerne makaimalt, såfremt de ikke overbelastes, i form af nogle fysisk stærke spillere. I OB virker det bare som man ikke er særligt god til den disciplin, skaderne vælter ihverfald ned over os, og når spillerne så også selv har gået til ledelsen og udtrykt deres bekymring så synes jeg alle lamper bør blinke. Blond bør simpelthen losses langt væk fra OB
                  Last edited by stonebear; 07-09-2020, 13:24.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Hård træning er naturligvis ikke forkert træning nej, for hård træning er forkert træning. Jeg synes det lyder som om Blond ønsker at tage spillerne lige til grænsen - det var noget af det han selv sagde i et interview i forbindelse med en af deres nylige løbetests hvis jeg husker korrekt. Hvis man går lige til grænsen skal der ikke særligt meget til at den for et nøk for meget. Jeg tror det er noget af det der sker i OB. Man får da uden tvivl en god belønning i at presse spillerne makaimalt, såfremt de ikke overbelastes, i form af nogle fysisk stærke spillere. I OB virker det bare som man ikke er særligt god til den disciplin, skaderne vælter ihverfald ned over os, og når spillerne så også selv har gået til ledelsen og udtrykt deres bekymring så synes jeg alle lamper bør blinke. Blond bør simpelthen losses langt væk fra OB
                    Tænker lige om Jebali som var et stykke fra kampform da han kom til OB. Man kunne vel tydeligt se hans kvaliteter men han virkede også ofte lidt tungt. En forkert dosering kunne vel være en del af forklaringen hvorfor han ikke forløste potentialet under kampene.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #85
                      Skal vi snakke om at JM, nok p.g.a skaderne og frygten for nye skader sender et forstærket ynglingehold afsted til den sidste træningskamp før sæsonstart VAR testen mod FCM?

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Skal vi snakke om at JM, nok p.g.a skaderne og frygten for nye skader sender et forstærket ynglingehold afsted til den sidste træningskamp før sæsonstart VAR testen mod FCM?

                        MvH ChrisOB
                        For mig at se ser det ihvertfald sådan ud, når man vælger at sende en flok u spillere og reserver til den sidste test - en test der normalt bruges til at pudse start11’eren af. Jeg tror ikke jeg kan mindes en mindre optimal sæson optakt, som i nogensinde.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Skal vi snakke om at JM, nok p.g.a skaderne og frygten for nye skader sender et forstærket ynglingehold afsted til den sidste træningskamp før sæsonstart VAR testen mod FCM?

                          MvH ChrisOB
                          Som jeg har læst et sted, så havde det hele tiden været planlagt at det var de 2 holds reserver som skulle spille.

                          Comment


                            #88
                            Det har hele tiden, også officielt, været meningen, at det skulle være Reserveholdskamp...!

                            Comment


                              #89
                              Jeg vil ikke kloge mig på så mange ting ang. den fysiske træning. Jeg vil blot erklærer mig enig i at FOR hård træning er dumt. Så ved jeg fra en FCM spiller at det er "offentlig" hemmelighed i de andre klubber at en del spillere i OB er utilfredse med Blonds måde at lave den fysiske træning på. Frygten er selvf. at evt. transfermål tænker sig ekstra godt om inden de underskriver en kontrakt med OB, eller at de måske kikker til anden side for en aftale.

                              https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...r-fuld-tiltro/
                              Last edited by manner; 07-09-2020, 14:54.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
                                Det har hele tiden, også officielt, været meningen, at det skulle være Reserveholdskamp...!
                                Ok det var jeg ikke klar over - er den beslutning normal praksis i OB eller er det et resultat af skadessituationen? Jeg har ikke set nogen af de øvrige klubber sende u-holdet afsted til deres sidste træningskamp.

                                Comment

                                Working...
                                X