Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Man kan undre sig over, at aftalen bliver forlænger når spillerrådet fortæller, at der er problemer. Jeg ved fra Ryan at han mener, at en del af hans problemer skyldtes manglende hensyn. Lidt det samme som Hemme mener - alt kan løbes væk.
    Ja man kan sagtens spekulere i at Lieder,Opondo,Ryan og Drachmann kunne være ofre for manglende hensynstagning på et eller andet tidspunkt i forløbet og det måske er derfor man ikke vil snakke om det. Da det delvist er selvforskyldt. Men det vil jo kun være en teori.

    Comment


      #62
      Ubehagelig læsning, men bekræfter meget godt hvad jeg har hørt fra folk tæt på et par spillere. En af mine gode venner skulle have været til et socialt arrangement med en af spillerne den dag hvor klubben annoncerede forlængelsen af Blond. Spilleren endte med at melde afbud fordi han var så frustreret over forlængelsen at han simpelthen ikke orkede at skulle ud og være social.

      Jeg ved godt at der er folk her på forum der bare mener at spillerne er nogle forkælede primadonnaer og at der absolut ikke bliver trænet hårdt, men når skader i den grad regner ned over en trup så må pilen bare pege på den fysiske træning - det bliver simpelthen nød til at få konsekvenser.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
        Ubehagelig læsning, men bekræfter meget godt hvad jeg har hørt fra folk tæt på et par spillere. En af mine gode venner skulle have været til et socialt arrangement med en af spillerne den dag hvor klubben annoncerede forlængelsen af Blond. Spilleren endte med at melde afbud fordi han var så frustreret over forlængelsen at han simpelthen ikke orkede at skulle ud og være social.

        Jeg ved godt at der er folk her på forum der bare mener at spillerne er nogle forkælede primadonnaer og at der absolut ikke bliver trænet hårdt, men når skader i den grad regner ned over en trup så må pilen bare pege på den fysiske træning - det bliver simpelthen nød til at få konsekvenser.
        Jeg tror ikke, at der er ret mange herinde, der ser på den alenlange skades/på skånekost liste, vi nu har haft i tæt på 1 år, og så tænker "forkælede primadonnaer". Nej, jeg tænker, at de fleste tænker at ting har en årsag, og det ikke udelukkende er uheld, der har ført til denne ret så indflydelsesrige faktor, der kan være med til at få stor impact på målsætningen og den generelle sæson.

        Jeg har svært ved at forstå forlængelsen med Janus Blond som andet end en misforstået magtdemonstration fra Hemmes side, når nu det viser sig, at spillerne gik til ham med deres bekymringer. Det er jo bare endnu et søm i en potentiel ligkiste, alt imens målsætninger om top 6 virker pænt omsonst, skadessituationen taget i kraftig betragtning.
        Last edited by ChrisOB; 07-09-2020, 08:33.
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Ja det kan jo ikke komme bag på nogen herinde der følger lidt med. Og teoretisk er det jo det vi gerne vil have. En trup der kan løbe fyn rundt uden at trække vejret. Men de har tydeligvis ikke styr på det dernede og lur mig om Lieders skade ikke er et produkt af dette og har været med til at skabe noget splid dernede omkring træningsmetoderne
          Ja, vi vil gerne have en trup som kan løbe soler sort men det går vel om vejen hvordan man skaber det. Sikker ikke med overbelastning som fører til skader og alt for tidligt intensivering af træningen som fører til bagfald. Så kommer de ja aldrig til målet fordi de bliver kastet tilbage igen og igen. Det lyder meget negativt og der vil vel også være en del af frustration og utilfredshed i truppen hvis de søger samtale om temaet men bliver vel ikke hørt. Det her det kan blive rigtig galt. :-(
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Jeg tror ikke, at der er ret mange herinde, der ser på den alenlange skades/på skånekost liste, vi nu har haft i tæt på 1 år, og så tænker "forkælede primadonnaer". Nej, jeg tænker, at de fleste tænker at ting har en årsag, og det ikke udelukkende er uheld, der har ført til denne ret så indflydelsesrige faktor, der kan være med til at få stor impact på målsætningen og den generelle sæson.

            Jeg har svært ved at forstå forlængelsen med Janus Blond som andet end en misforstået magtdemonstration fra Hemmes side, når nu det viser sig, at spillerne gik til ham med deres bekymringer. Det er jo bare endnu et søm i en potentiel ligkiste, alt imens målsætninger om top 6 virker pænt omsonst, skadessituationen taget i kraftig betragtning.
            Jeg tror heller ikke at der er ret mange, men der er ihvertfald én som jeg dog ikke følte behov for at adressere personligt, hvorfor min formulering.

            Ellers enig, det virker helt skørt.

            Comment


              #66
              Det er vist almindelig kendt at Zorniger trænede BIF meget hårdt. Havde de ekstraordinær mange skader - det mindes jeg ikke men måske husker jeg forkert? Det jeg mener er, at man muligvis godt kan bringe folk i super form uden, at skaderne hagler ned over holdet.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Ja, vi vil gerne have en trup som kan løbe soler sort men det går vel om vejen hvordan man skaber det. Sikker ikke med overbelastning som fører til skader og alt for tidligt intensivering af træningen som fører til bagfald. Så kommer de ja aldrig til målet fordi de bliver kastet tilbage igen og igen. Det lyder meget negativt og der vil vel også være en del af frustration og utilfredshed i truppen hvis de søger samtale om temaet men bliver vel ikke hørt. Det her det kan blive rigtig galt. :-(
                Intentionen fejler ikke noget syntes jeg. Problemet er nok bare at man ikke har godt nok setup med special trænere, massører og fysser der kan holde styr på den hårde træning. Bare et gæt. Men i mange andre lande træner man langt mere og hårdere end i DK. Så det er vel fysisk muligt generelt.
                Men man er nød til at lave et program for hver enkelt spiller for nogle er mere skrøbelige end andre

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Intentionen fejler ikke noget syntes jeg. Problemet er nok bare at man ikke har godt nok setup med special trænere, massører og fysser der kan holde styr på den hårde træning. Bare et gæt. Men i mange andre lande træner man langt mere og hårdere end i DK. Så det er vel fysisk muligt generelt.
                  Men man er nød til at lave et program for hver enkelt spiller for nogle er mere skrøbelige end andre
                  Træning der giver skader er jo altid forkert træning
                  Den mængde skader vi har tyder på træningen er forkert. Det jo værre end end gang dovne gymnasie elever der starter på session
                  Så umiddelbart er janus blond ikke opgaven voksen som den er sat sammen for tiden.
                  Det må ledelsen da snart indse...

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

                    Træning der giver skader er jo altid forkert træning
                    Den mængde skader vi har tyder på træningen er forkert. Det jo værre end end gang dovne gymnasie elever der starter på session
                    Så umiddelbart er janus blond ikke opgaven voksen som den er sat sammen for tiden.
                    Det må ledelsen da snart indse...
                    Hvis ikke ledelsen indser det efter et skades mareridt af en sæson hvor spillerrådet efterfølgende banker på døren hvornår f..... skal de så indse det?
                    Med alle de ting der sejler i OB lige nu minder det mere om blinde der forsøger at lede blinde

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

                      Træning der giver skader er jo altid forkert træning
                      Den mængde skader vi har tyder på træningen er forkert. Det jo værre end end gang dovne gymnasie elever der starter på session
                      Så umiddelbart er janus blond ikke opgaven voksen som den er sat sammen for tiden.
                      Det må ledelsen da snart indse...
                      Pjat .. det skal løbes væk

                      Ledelsen har jo taget handling og forlænget med Janus
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Pjat .. det skal løbes væk

                        Ledelsen har jo taget handling og forlænget med Janus
                        Smukt forlænge med manden der har ansvaret for skaderne.. virker ... tja

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

                          Træning der giver skader er jo altid forkert træning
                          Den mængde skader vi har tyder på træningen er forkert. Det jo værre end end gang dovne gymnasie elever der starter på session
                          Så umiddelbart er janus blond ikke opgaven voksen som den er sat sammen for tiden.
                          Det må ledelsen da snart indse...
                          Enig. Jeg siger bare at intentionen bag initiativet fejler ingenting. Det er udførelsen og setuppet der er problemet

                          Comment


                            #73
                            Hvis de bliver skadet af træning er de ikke i den rette form. Det er min mening. Man bliver ikke skadet af hård træning, men af forkert træning.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Hvis de bliver skadet af træning er de ikke i den rette form. Det er min mening. Man bliver ikke skadet af hård træning, men af forkert træning.
                              For hård træning = forkert træning.

                              Comment


                                #75
                                Alle der træner op til noget ved at det gælder om at bygge langsomt op, og træne rigtigt for at undgå skader.
                                ​​​Man må bare sige at Janus her er fejlet grumt i måske 2-3 opstarter. Uanset de gode intentioner.

                                Michaelsen kan selvfølgelig sagtens være medskyldig, hvis ikke han koordinerer med Janus og laver højintensitet efter Janus har pisket dem igennem øvelser. Det kan også have betydet noget at man i en periode har skiftet bane 1 i Ådalen ud med diverse andre baner, men har man ikke altid gjort det?
                                Men mest sandsynligt falder det tilbage på Janus og resten af teamet som skal kunne korrigere programmet undervejs.

                                Det er pinligt at vi ikke har lært at passe bedre på Ryan efter at han spillede de fleste kampe i 18/19 sæsonen

                                Comment

                                Working...
                                X