Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Nu ved vi vel ikke om der har været/er bestilt en ekstern vurdering. Der er ihverfald ikke meldt noget ud.
    Men derfor kunne det sagtens være aktuelt men bare ikke noget man skriver et opslag om

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Nu ved vi vel ikke om der har været/er bestilt en ekstern vurdering. Der er ihverfald ikke meldt noget ud.
      Men derfor kunne det sagtens være aktuelt men bare ikke noget man skriver et opslag om
      Det aner vi bestemt ikke, nej. Prøver jeg også at pointere til sidst i mit indlæg.

      Min pointe er, at det for mig virker kommunikativt godt, når FCK går ud med stor åbenhed om processen. Man åbner muligvis for kritik, men samtidigt øger man også gennemsigtigheden og viser for omverdenen, at man gerne vil forbedre sig. I stedet for, at man overlader det til omverdenen selv at gætte på om man ser indad, når man har et fuldstændigt skandaløst forår i forhold til antallet og hyppigheden af skader.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Nu ved vi vel ikke om der har været/er bestilt en ekstern vurdering. Der er ihverfald ikke meldt noget ud.
        Men derfor kunne det sagtens være aktuelt men bare ikke noget man skriver et opslag om
        Næppe

        Comment


          #49
          Var det ikke JM der var ude og snakke om at de havde nogle eksterne til at komme og kigge igennem hvordan de trænede og sådan.

          Eller husker jeg helt galt, kan da huske de snakkede om at de gjorde et eller andet.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

            Det aner vi bestemt ikke, nej. Prøver jeg også at pointere til sidst i mit indlæg.

            Min pointe er, at det for mig virker kommunikativt godt, når FCK går ud med stor åbenhed om processen. Man åbner muligvis for kritik, men samtidigt øger man også gennemsigtigheden og viser for omverdenen, at man gerne vil forbedre sig. I stedet for, at man overlader det til omverdenen selv at gætte på om man ser indad, når man har et fuldstændigt skandaløst forår i forhold til antallet og hyppigheden af skader.
            Jeg kan godt se pointen med kommunikationen for at "berolige" fans. Men omvendt vil jeg sige, at selvfølgelig evaluerer man i trænerteamet og den fysiske sektor på hvad man kunne have gjort anderledes. På det punkt betragter jeg trods alt Michelsen, Blond og co. som professionelle folk, der er kompetente indenfor deres felt og arbejder på at forbedre sig.

            Tror man alle i OB, efter et forår som dette, bare klapper hinanden på skulderen og bliver enige om, at det hele var uheld, har man i mine øjne urealistisk lav tiltro til klubben.
            Last edited by Agbre; 20-07-2020, 22:29.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
              Jeg kan godt se pointen med kommunikationen for at "berolige" fans. Men omvendt vil jeg sige, at selvfølgelig evaluerer man i trænerteamet og den fysiske sektor på hvad man kunne have gjort anderledes. På det punkt betragter jeg trods alt Michelsen, Blond og co. som professionelle folk, der er kompetente indenfor deres felt og arbejder på at forbedre sig.

              Tror man alle i OB, efter et forår som dette, bare klapper hinanden på skulderen og bliver enige om, at det hele var uheld, har man i mine øjne urealistisk lav tiltro til klubben.
              Selvfølgelig bliver der evalueret internt. Det er jeg heller ikke i tvivl om. Jeg synes bare, det virker endnu stærkere at hive en ekstern vurdering ind, for at sikre en så objektiv tilgang som muligt.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

                Selvfølgelig bliver der evalueret internt. Det er jeg heller ikke i tvivl om. Jeg synes bare, det virker endnu stærkere at hive en ekstern vurdering ind, for at sikre en så objektiv tilgang som muligt.
                Jeg føler mig sikker på, at OB efter de mange skader har foretaget en professionel vurdering af årsagerne, inden man forlængede med Blond.
                Mvh pnl

                Comment


                  #53
                  https://www.bt.dk/superligaen/efter-...r-haard-saeson
                  Det fik konsekvenser i FCK med mange skade. Nogen der kender vores evaluering af de mange skadet?

                  Comment


                    #54
                    Mon ikke MH har mumlet: Det skal bare løbes væk! Ligesom i de gode gamle dage.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      https://www.bt.dk/superligaen/efter-...r-haard-saeson
                      Det fik konsekvenser i FCK med mange skade. Nogen der kender vores evaluering af de mange skadet?
                      Ikke andet end at man vel har fritaget Blond fra ansvaret ved at forlænge med ham. Så mon ikke man har taget den konfliktsky kasket over hovedet og kastet al skylden over på faciliteterne og så håber det kan gøre forskellen de nu skal træne og restituere under moderne forhold.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Ikke andet end at man vel har fritaget Blond fra ansvaret ved at forlænge med ham. Så mon ikke man har taget den konfliktsky kasket over hovedet og kastet al skylden over på faciliteterne og så håber det kan gøre forskellen de nu skal træne og restituere under moderne forhold.
                        Vi kan kun håbe det kommer til at hjælpe. Er der nogen der ved om vi nu kan træne året rundt på Bane 1 eller skal på det gamle RS anlæg om vinteren?
                        Tænker at alt andet burde være udelukket nu

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Vi kan kun håbe det kommer til at hjælpe. Er der nogen der ved om vi nu kan træne året rundt på Bane 1 eller skal på det gamle RS anlæg om vinteren?
                          Tænker at alt andet burde være udelukket nu
                          Hmmm, jeg kan ikke huske hvad der er lavet ved Bane 1, men jeg mener der er smidt noget dræn i, og så har den fået en ordentligt omgang topdressing og planering.

                          Jeg mener ikke der er lagt varme i banen, hvilket jeg heller ikke vil forvente/mene nødvendigt.

                          Det tidligere RS-anlæg er ellers ved at se sprødt ud - kæft en make-over de baner har fået
                          Afaik er der dig ikke sket ret meget med faciliteterne, men det kan være at det kommer over tid

                          Comment


                            #58
                            Sakset fra EB plus:
                            Spillerne udtrykte på mødet med Michael Hemmingsen bekymring over det hårde træningsmiljø anført af fysisk træner Janus Blond.

                            OB-træneren er et løbefænomen, som beskrives som typen, der løber til og fra Odense Banegårdscenter til anlægget i Ådalen på arbejdsdage.


                            Janus Blond (med anførerbindet) fik i starten af årtusindet en enkelt sæson i Superligaen med Køge. Han er nu fysisk træner i OB. Foto: Jens Dige
                            Skaderne i FCK-kampen var med til at cementere et billede af en klub og en trup, hvor spillerne meget ofte måtte melde forfald - og det havde også præget situationen før corona-nedlukningen.



                            Janus Drachmann havde stort set ikke været på fuld kraft siden nytår. Jeppe Tverskov var smadret mod slutningen af efteråret. Troels Kløve væk i lang periode i efteråret. Moses Opondo kunne lige strække det til en måneds tid med startpladser.

                            Listen var nærmest uendelig.

                            Og for spillerne var konklusionen oplagt. Den fysiske træning var for hård og var kraftigt medvirkende årsag til, at skaderne væltede ned over truppen.

                            Spillerrådet bragte emnet op over for dem nytiltrådte sportschef Michael Hemmingsen.

                            Afhængigt af hvem man taler med, er der forskellige pejlinger på, hvor kraftigt spillerne gik i rette med tingenes tilstand.

                            Om der decideret blev bedt om en fyreseddel til Janus Blond, eller det mere var en appel om en kursændring, afhænger af, hvor skarpt dagsordenen beskrives.

                            Realiteten er, at spillerne ikke fik alverden ud af deres henvendelse.

                            Et par uger efter mødet med Hemmingsen blev aftalen med Janus Blond forlænget … og OB-spillerne må derfor gruble over andre årsager til skaderne.


                            Skader var en stor del af hverdagen i OB i sidste sæson. Her er det Jacob Barrett Laursen, der er ramt i en kamp på Brøndby Stadion. Foto: Jens Dresling




                            For skader er tre måneder senere stadig et kæmpetema i OB op mod sæsonpremieren i Superligaen mod FCK i næste weekend.

                            Nyligt ankomne Emmanuel Sabbi har stort set ikke været skadet i sin tid i Hobro. Han udgik senest efter en halv time i testkampen mod Brøndby, fordi han nu døjer med en muskelskade.

                            Janus Drachmann, Kasper Larsen, Mart Lieder, Ryan Johnson Laursen, Alexander Juel Andersen og Aron Thrandarson var slet ikke med.

                            --------- SPLIT ELEMENT ---------


                            Jakob Michelsen er den Superliga-træner, der i sidste sæson brugte suverænt flest spillere. Foto: Lars Poulsen



                            Brugte 39 spillere i sidste sæson


                            I sidste sæson var OB den Superliga-klub, der brugte suverænt flest spillere. 39 forskellige spillere nåede træner Jakob Michelsen at have på banen.

                            Det hører med til forklaringen, at flere fra det U19-hold, der endte som danske mestre, fik chancen sidst på sæsonen, men 39 benyttede spillere er stadigvæk forbløffende mange.

                            Det er over et helt hold mere end FC København, der brugte 27. De øvrige Superliga-klubber ligger mellem 27 og 32 benyttede spillere, så OB boner virkelig ud.





                            I FCK så man, hvordan mange skader var medvirkende til, at klubbens fysiske træner igennem tyve år, Anders Storskov, blev udskiftet efter sæsonen.

                            I OB valgte Michael Hemmingsen at gå i en anden retning. Nogle uger efter spillerrådet havde udtrykt bekymring, kunne sportschefen på OB’s hjemmeside juble over, at Blond havde takket ja til klubbens tilbud om en et-årig forlængelse af aftalen.


                            Kun tre nåede over 2250 minutter
                            • Kun tre OB-spillere nåede mindst 30 Superliga-kampe i sidste sæson. Det er værst (sammen med Brøndby) blandt de hold, der spillede 36 kampe.
                            • OB havde kun fire spillere, der startede inde i flere end 25 kampe i Superligaen. Det er værst (sammen med Brøndby) blandt de hold, der spillede 36 kampe.
                            • Bare tre OB'ere (Oliver Christensen, Jeppe Tverskov og Marco Lund) nåede at spille over 2250 minutter (hvilket svarer til 25 hele kampe). Det er værst blandt holdene med 36 kampe.
                            • Fynboerne havde 23 spillere, der fik færre end 1000 minutter. Det er suverænt højest i Superligaen. Silkeborg og SønderjyskE er på de følgende pladser med 20 spillere hver.

                            Vis mereLuk


                            Hemmingsen arbejdede også sammen med Blond i både SønderjyskE og FC Vestsjælland, og sportschefen er kendt som en mand, der hylder hårdt arbejde.

                            Det var en del af den opdragelse, han selv fik som spiller i OB. Hemmingsen blev udsat for benhård træning af Kim Brink og mener, at en jernfysik er et godt fundament for at skabe resultater.

                            - Jeg er helt overbevist om, at den fysiske tilstand for spillerne og for holdet er med til at skabe resultater.

                            - Jeg ved ikke, om vi træner hårdere end andre, men det håber jeg, at vi gør, sagde Michael Hemmingsen midt i august, da han var gæst i OB-podcasten Stemmer fra Ådalen.

                            Comment


                              #59
                              Ja det kan jo ikke komme bag på nogen herinde der følger lidt med. Og teoretisk er det jo det vi gerne vil have. En trup der kan løbe fyn rundt uden at trække vejret. Men de har tydeligvis ikke styr på det dernede og lur mig om Lieders skade ikke er et produkt af dette og har været med til at skabe noget splid dernede omkring træningsmetoderne

                              Comment


                                #60
                                Man kan undre sig over, at aftalen bliver forlænger når spillerrådet fortæller, at der er problemer. Jeg ved fra Ryan at han mener, at en del af hans problemer skyldtes manglende hensyn. Lidt det samme som Hemme mener - alt kan løbes væk.

                                Comment

                                Working...
                                X