Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB mod Silkeborg den 1. marts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ertuğrul Se indlæg
    Drachmann, Frøkjær og Barrett dagens dårligste. Kløve ok, Aron kommer ind i feltet, men har ikke HHAs præcision på hovedstød, men også en ok præstation. Jeg er helt uenig i, at vores presspil fungerer. Vi presser i perioder, men der er milevidt til sidste sæson aggressive og rimeligt konsistente pres, hvor modstanderen ikke kunne få lov til at dominere os, især på hjemmebane. Tverskov afleverer mere til siden end fremad banen, hvor hans fremadrettede afleveringer sidste sæson var giftige. Der er ingen pludselige sideskift, hvor vi kan spille den over til en helt fri Ryan, der så kan få lov til at gøre det, han er bedst til, nemlig løbe. Når vi så endelig spiller den ud til wingbacksene, er de tit isolerede, og Ryan har for eksempel ikke én, han kan spille et-to med, når Silkeborgs forsvar er i ubalance, og løbe i dybden. Derfor ender det som regel med, at han bliver nødt til at spille den tilbage til Kasper, og så skal vi igen bygge op bagfra. Den eneste spiller med noget kreativitet og X-faktor skifter vi ud, selvom Sander var usynlig bortset fra straffesparksmålet og en halvchance, som han ikke nåede at afslutte på.

    8 kampe uden sejr og intet tyder på, at vi vinder i Haderslev, hvor vi ikke har vundet i 7 (!) år. Dertil er vores offensiv lige så frygtindgydende som en plysbamse og vores pres lige så aggressivt som et dovendyrs.
    Nu havde Barrett flere gode Aktionen i fførste halvleg og håbede allerede at "den gamle Barrett" er til mindst på vej tilbage. Men i anden halvleg var han fuldstændigt væk.
    Lieder var også meget skuffende. Hvor er den hård arbejdende (og scorende) angriber han lovede at være??? Han stod vel mere med hænder op og spørgende ansigt der på banen.
    Eneste jeg er positiv overrasket over er Aron, især i første halvleg. Helt sikker en forbedring på midtbanen med ham som fysisk stærkt spiller med god attitude og en "No-nonsens-style" jeg kan gid lide.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Nu havde Barrett flere gode Aktionen i fførste halvleg og håbede allerede at "den gamle Barrett" er til mindst på vej tilbage. Men i anden halvleg var han fuldstændigt væk.
      Lieder var også meget skuffende. Hvor er den hård arbejdende (og scorende) angriber han lovede at være??? Han stod vel mere med hænder op og spørgende ansigt der på banen.
      Eneste jeg er positiv overrasket over er Aron, især i første halvleg. Helt sikker en forbedring på midtbanen med ham som fysisk stærkt spiller med god attitude og en "No-nonsens-style" jeg kan gid lide.
      Enig omkring Barrett

      Lieder levede fuldt op til det hans spil i sønderjyske tillod at vi kunne forvente af ham.

      Aron ligner en udemærket fighter som søger hovedstødsmulighederne i feltet, hans spil med bolden er ikke lovende men han skal også lige have lov at lære holdet at kende før han kan bedømmes fair.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Enig omkring Barrett

        Lieder levede fuldt op til det hans spil i sønderjyske tillod at vi kunne forvente af ham.

        Aron ligner en udemærket fighter som søger hovedstødsmulighederne i feltet, hans spil med bolden er ikke lovende men han skal også lige have lov at lære holdet at kende før han kan bedømmes fair.
        Enig. Vi har lavet et godt indkøb med KL. Aron er som type god men er bange for at teknikken gør, at han ikke løfter os AJA hvad skal vi med ham og the Lund twins. Opondo har bestemt heller ikke overbevist mig. Jørgen må være langt fra formen når han ikke bruges. Hylle er jo ok, som audviklingsprojekt. Lieder giver ingen mening i min bog. Hvad kan han, og hvilken type er han. I min bog lidt for all round uden spidskompetencer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Jeg skal være ærlig at sige, at det vender sig lidt i mig, når jeg i SFÅ for et par uger siden skulle høre, at vintertransfervinduet og det nye Superligahus er "kronen på Jesper Hansens værk". Det bliver sgu lige en kende for jubeloptimistisk til min smag. Men fair nok, at der er forskellige holdninger, men så har folk eddermame også at holde ved dem, så når jeg skal høre i SFÅ, at vintervinduet er kronen på et værk, og at de sad og fyrede konfettikanoner af på Deadline Day, så må analysen og uvægerligt være, at det er Michelsen der er det helt store problem lige nu. Det er ikke en analyse jeg køber, men jeg har jo så heller ikke skamrost trupsammensætningen.
          Man skal også være fair ... JH hentede Kasper Larsen, Aron og Skjelvik i dette vindue samt signede med en eftertragtet Sabbi samt lavede flere salg .... jeg mindes ikke et eneste vindue der var bedre ... at niveauet så er så lavt som tilfældet er, er jo tragisk ...

          JH kom sommeren 2013.
          Har desværre ikke delt det op i sommer og vintervindue men i 2013 blev følgende hentet ..
          Løffe, Toppel, Bodul, Vennelund og Kongsted.
          Ari, Spelmann, JBL, Jeppe, O’Brien, Abdellaoue og Djuric.

          2014:
          Azer, Lasse Nielsen, Ruud, Ousager, Lucas, Mikkelsen, Dvalishvili, Kirkeskov og Kryger mens Greve, Thomsen, Desler og EPJ blev rykket op og der blev skrevet med J.Rasmussen, Raben, MagnusP, Eskesen og JJT.

          2015:
          Skogseid, Halgrimur, Dalgaard og Zohore, O.Lund, Falkesgaard, Festersen, Makrini og Koval.
          Tørnæs og AK

          2016:
          Tingager, Joan, Yao, Gryte og Izunna
          Joao, Tverskov, KMP, Jønsson, Thrane, Welbeck

          2017:
          Casper, Ryan. Weber og Frøkjær rykket op
          Helenius, Mikkelsen og Eskesen og OC rykket op

          2018:
          Rømer, Marco og Kløve
          Fellah, Mande, Kadrii, Leeuwin, Drachmann og Harboe op.

          2019:
          OL igen ..
          Opondo, Teitur, Sander, Jebali, Madu, AJK med Bernat og Obbekjær op

          2020:
          Larsen, Lieder, Aron, Skjelvik og Hyllegaard
          Sabbi..

          måske 2018 sommervinduet var det bedste ...


          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Man skal også være fair ... JH hentede Kasper Larsen, Aron og Skjelvik i dette vindue samt signede med en eftertragtet Sabbi samt lavede flere salg .... jeg mindes ikke et eneste vindue der var bedre ... at niveauet så er så lavt som tilfældet er, er jo tragisk ...
            Men det afgørende er jo ikke, om man har hentet nogle navne eller ej. Det afgørende er, om de spillere man henter rent faktisk er gode nok og om de passer ind. Jeg er ligeglad med om Skjelvik engang har været noget ved musikken oppe i Norge, hvis han ikke er god nok til at kunne banke på til start 11eren så er det en elendig signing. Jesper C (2. omgang) Skoubo og Silberbauer var også gode navne da vi hentede dem, men de var absolut ikke gode signings.

            Under alle omstændigheder, så kan vi ikke bedømme endnu om det her vindue har været godt eller dårligt, vi kan gisne og forsøge at sandsynliggøre, men at fælde en dom kan vi ikke, og jeg her svært ved at se de signings der på papiret er så store, at det skulle være en krone på værket. Det eneste vi kan bedømme er, at vi her på kort sigt i hvert fald ikke ser ud til at være forstærkede, snarere tværtimod, men det er ikke desto mindre det både sportslig ledelse og bestyrelsesformand (hvis der da er forskel på de to ting) har stillet os i udsigt.
            Last edited by Sheed; 01-03-2020, 21:25.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Lad os lege med tanken, at der var blevet lagt et seriøst bud; hvad skulle Sabbi så spille? Angriber? Skulle JM så ikke lave om til 4-4-2 og bruge rigtige kanter? Problemet er, at vi rekrutterer i øst og vest, som Sheed siger. Erstatter én type med en modsat type uden at lave om på spillestilen. Navne duer ikke, hvis ikke det skaber helhed. Når nøglespillere som f.eks. Drachmann starter et vigtigt forår langt fra 100 procent, samtidig med at vores bedste offensiv spiller bliver erstattet med en tungere type, der tilmed også har småskavanker, ja så tro da pokker, at vi ikke er en helhed. Når Barret er væk til sommer, hvilken type er Skjelvik så? Den samme spillertype? Næppe. For mig virker det som om han mere er Perreira, end Barret. Hvilken slags fodbold skal vi så til at spille? Hvem skal styre opspillet. Er det andenbolde vi skal satse på ved at høvle bolde op på Lieder?

              Hvem skal sætte Sabbi op? Kan Kasper Larsen og Alexander Juel føre bolde frem?

              Der skal strammes op Jacob Michelsen og sportsudvalg. Det er simpelthen forvirrende signaler I sender.

              MvH ChrisOB
              Vigtig pointe. JM og Hemme skal allerede nu begynde at tænke over spilsystemet efter sommer.

              Jeg tror og håber vi spiller uden wingbacks til den tid. Det var ved gud nydeligt da det fungerede med Barret og Ryan i topform, men nu forsvinder Barret. Jeg vil mene, at vi som udgangspunkt skal tilbage til en 4 back kæde.

              Ryan, KL, JT, Jørgen

              Lige meget hvordan jeg stiller de 6 forreste op, så ramler jeg ind i et svagt punkt omkring venstre kant. Det synes jeg vi skulle kigge på i transfervinduet og ellers tror jeg det er vigtigt med et roligt vindue.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Men det afgørende er jo ikke, om man har hentet nogle navne eller ej. Det afgørende er, om de spillere man henter rent faktisk er gode nok og om de passer ind. Jeg er ligeglad med om Skjelvik engang har været noget ved musikken oppe i Norge, hvis han ikke er god nok til at kunne banke på til start 11eren så er det en elendig signing. Jesper C (2. omgang) Skoubo og Silberbauer var også gode navne da vi hentede dem, men de var absolut ikke gode signings.

                Under alle omstændigheder, så kan vi ikke bedømme endnu om det her vindue har været godt eller dårligt, vi kan gisne og forsøge at sandsynliggøre, men at fælde en dom kan vi ikke, og jeg her svært ved at se de signings der på papiret er så store, at det skulle være en krone på værket. Det eneste vi kan bedømme er, at vi her på kort sigt i hvert fald ikke ser ud til at være forstærkede, snarere tværtimod, men det er ikke desto mindre det både sportslig ledelse og hovedaktionær (hvis der da er forskel på de to ting) har stillet os i udsigt.
                Enig, er fuldstændig ligeglad med hvad de hedder, hvor de har spillet og hvem de har spillet sammen med. De skal passe ind og de skal være markant bedre end vores egne unge spillere ellers er det omsonst at smide penge efter og ikke udviklende.

                Troels Bech’s ord passer stadig på OB :
                Uanset hvor mange kopper med 50 grader varmt vand du hælder i en gryde så kommer det ikke op at koge.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Det vi også skal huske er, at vi FØR vinterpausen ligeledes så sløje ud og kun lavede ét point i de sidste fem kampe uden på noget tidspunkt at spille godt. Alle alarmklokker ringede, og holdet skreg på kvalitet:

                  - i midterforsvaret
                  - på 8'er-positionen (kreativitet)
                  - på backpladserne, hvis vi vitterligt mente det med 3-5-2

                  Vi blev måske forstærket på sidstnævnte med Jørgen, men det er der jo ingen, der ved endnu. Forsvaret gjorde vi ikke noget ved i retning af forstærkning, og midtbanen skriger stadig. Også selvom JJT ikke var blevet skadet.

                  Jeg gad godt at vide, hvad i alverden der fik NT til at sige, at vi var forstærket efter dette vindue. Hvem troede han, at han hjalp, ved at lukke sådan noget ud?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Lad os lege med tanken, at der var blevet lagt et seriøst bud; hvad skulle Sabbi så spille? Angriber? Skulle JM så ikke lave om til 4-4-2 og bruge rigtige kanter? Problemet er, at vi rekrutterer i øst og vest, som Sheed siger. Erstatter én type med en modsat type uden at lave om på spillestilen. Navne duer ikke, hvis ikke det skaber helhed. Når nøglespillere som f.eks. Drachmann starter et vigtigt forår langt fra 100 procent, samtidig med at vores bedste offensiv spiller bliver erstattet med en tungere type, der tilmed også har småskavanker, ja så tro da pokker, at vi ikke er en helhed. Når Barret er væk til sommer, hvilken type er Skjelvik så? Den samme spillertype? Næppe. For mig virker det som om han mere er Perreira, end Barret. Hvilken slags fodbold skal vi så til at spille? Hvem skal styre opspillet. Er det andenbolde vi skal satse på ved at høvle bolde op på Lieder?

                    Hvem skal sætte Sabbi op? Kan Kasper Larsen og Alexander Juel føre bolde frem?

                    Der skal strammes op Jacob Michelsen og sportsudvalg. Det er simpelthen forvirrende signaler I sender.

                    MvH ChrisOB
                    Præcis. Sabbi-casen er mega interessant for, hvordan ser man ham reelt passe ind i holdet? Der er ingen position i de system vi spiller lige nu der tilnærmelsesvis minder om den rolle han har og har haft i Hobro. Så med stor sandsynlighed skal systemet laves om, enten til noget 4-4-2 agtigt, eller mindre drastisk over i retning af noget 3-4-3, men så kommer spørgsmålet så igen, om vi har spillerne til det?

                    Tager vi udgangspunkt i Drachmanns rolle som han har haft både i SønderjyskE, OB og en stor del af kampene i FCM, så har det været i et system, hvor man spillede 3 mand centralt og han var den 6eren med to mand foran sig. Det virker som en god sammensætning, fordi at Drachmann derved kan holde sig til primært at stabilisere defensiven, organisere restforsvaret, og træffe nogle mere konservative og kloge beslutninger med bolden, og så har han to mand foran sig der kan tage sig mere af det kreative islæt og de dynamiske offensive løb. Hvis vi skal til at spille med to mand centralt igen, kræver det meget mere af både Drachmann og ham der skal spille ved siden af, og er vi godt nok besat til det?

                    Jeg synes Drachmann har vist lidt svaghedstegn i den her sæson, og sandsynligheden er ikke for, at han ligefrem bliver bedre i de næste sæsoner med hans alder, så det er måske optimistisk at tro, at vi bliver bedre af at blive mindre kompakte derinde. Men selv hvis Drachmann bibeholder sit niveau, har vi så makkeren til ham? Den makker kommer jo til at have et KÆMPE ansvar rent offensivt både for at være det kreative omdrejningspunkt og helst gerne også en måltrussel, for Drachmann er ingen af delene. Når han spillede kun med én makker i FCM, var det sammen med Jakob Poulsen som netop var den type og en af ligaens bedste spillere på det tidspunkt. Har vi en Jakob Poulsen-type? Jeg kan ikke få øje på en. Thomasen er nok det bedste bud af dem der er til rådighed, og hvis han er manden, så står vi pludselig med Kløve, Aron, Opondo og Frøkjær tilovers. Hvor passer de ind henne i systemet? To af dem er endda hentet ganske fornyligt, der må vel også være en plan med de to spillere der hænger sammen med, at Sabbi skal passe ind i konceptet?

                    Jeg har ikke noget imod, at man henter en spiller som Sabbi og ser det som et sundt tegn, at man kan hente ham, men jeg er godt nok skeptisk over, om man har gennemtænkt, hvordan han skal passe ind. Sabbi må være tiltænkt at skulle være en profil for os, og det er jo helt naturligt at man indretter sit spilsystem efter sine profiler, men er vi overhovedet interesseret i at skulle lave drastisk om? Vi havde jo noget der fungerede i sidste sæson, hvorfor gik vi ikke ud og hentede spillere der var castet helt specifikt til de roller vi så fungere godt i størstedelen af sidste sæson? Det er det der bekymrer mig mest ved OB, det virker simpelthen ikke til, at vi evner at sammensætte et hold der passer til et system og en spillestil, og så længe vi bliver ved med at slingre så meget på det punkt, som vi har gjort i de sidste mange år, så har jeg virkelig svært ved at tro, at vi kommer til at få kontinuerlig sportslig succes.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                      Vigtig pointe. JM og Hemme skal allerede nu begynde at tænke over spilsystemet efter sommer.

                      Jeg tror og håber vi spiller uden wingbacks til den tid. Det var ved gud nydeligt da det fungerede med Barret og Ryan i topform, men nu forsvinder Barret. Jeg vil mene, at vi som udgangspunkt skal tilbage til en 4 back kæde.

                      Ryan, KL, JT, Jørgen

                      Lige meget hvordan jeg stiller de 6 forreste op, så ramler jeg ind i et svagt punkt omkring venstre kant. Det synes jeg vi skulle kigge på i transfervinduet og ellers tror jeg det er vigtigt med et roligt vindue.
                      Jeg ramler altså også ind i et meget svagt punkt, når jeg skal finde makkeren til Drachmann. Hvem er det kreative omdrejningspunkt der kan ligge ved siden af den udprægede 6er? Vi fandt ham aldrig, da det var El Makrini eller Izunna der var i 6er-rollen under Kent. 4-4-2 med manglende offensiv kvalitet på den centrale midtbane, giver mig nogle grimme minder om massere af bolde på tværs indover midten og meget få offensive idéer og gennembrud. Det har jeg ikke behov for at genopleve.
                      Last edited by Sheed; 01-03-2020, 21:54.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Men det afgørende er jo ikke, om man har hentet nogle navne eller ej. Det afgørende er, om de spillere man henter rent faktisk er gode nok og om de passer ind. Jeg er ligeglad med om Skjelvik engang har været noget ved musikken oppe i Norge, hvis han ikke er god nok til at kunne banke på til start 11eren så er det en elendig signing. Jesper C (2. omgang) Skoubo og Silberbauer var også gode navne da vi hentede dem, men de var absolut ikke gode signings.

                        Under alle omstændigheder, så kan vi ikke bedømme endnu om det her vindue har været godt eller dårligt, vi kan gisne og forsøge at sandsynliggøre, men at fælde en dom kan vi ikke, og jeg her svært ved at se de signings der på papiret er så store, at det skulle være en krone på værket. Det eneste vi kan bedømme er, at vi her på kort sigt i hvert fald ikke ser ud til at være forstærkede, snarere tværtimod, men det er ikke desto mindre det både sportslig ledelse og bestyrelsesformand (hvis der da er forskel på de to ting) har stillet os i udsigt.
                        Sarkasme er svært på skrift
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                          Vigtig pointe. JM og Hemme skal allerede nu begynde at tænke over spilsystemet efter sommer.

                          Jeg tror og håber vi spiller uden wingbacks til den tid. Det var ved gud nydeligt da det fungerede med Barret og Ryan i topform, men nu forsvinder Barret. Jeg vil mene, at vi som udgangspunkt skal tilbage til en 4 back kæde.

                          Ryan, KL, JT, Jørgen

                          Lige meget hvordan jeg stiller de 6 forreste op, så ramler jeg ind i et svagt punkt omkring venstre kant. Det synes jeg vi skulle kigge på i transfervinduet og ellers tror jeg det er vigtigt med et roligt vindue.
                          En sådan bagkæde tror jeg vil kun kunne fungere hvis vi får en god fordeling på den midtbane. Hvis vi forudsætter at Drachmann kommer på 100 p af sin formåen og ikke falder i gammelmandsdybet så skal vi have en midtbane, hvor Drachmann kun skal koncentrere sig om det defensive og indpiskning, mens de 3 andre midtbanespillere og helst også én angriber så skal sørge for boldcirkulation, afleveringer i længderetning, dybde og bredde.

                          Sabbi ser jeg som en spiller, der skal enten spilles varm eller selv spille sig varm, han skal ikke være katalysator for det opbyggende spil. Og det skal Drachmann heller ikke. Det efterlader Kløve, Sander Svendsen og Jebali som de eneste spillere der har teknik nok til at være katalysatorer. Men er nogen af dem centrale midtbanespillere. Næ. Og hvis vi rykker Jebali ned som kant, vil det så fungere bedre med Sander bag Lieder, så Sander bliver bindeledet med Kløve som makker til Drachmann? JJ har jeg simpelthen mistet troen på. Der er for mange skader, for lidt udvikling.

                          Jeg synes puslespillet ser forvirrende ud, fordi indikerer Sabbi og Lieder at vi nu skal spille med rigtige kantspillere? Og boksangribere? Eller skal Lieder blot være angriber i den samme 3-5-2 der nu for 8. Kamp i træk ikke har givet os hverken sejre eller godt spil? Passer Jebali og Svendsen sammen? Kommer Jebali til at passe i en 4-4-2 som kantspiller? Gør Svendsen? Hvordan skal angrebet bygges op, når det kun er Ryan der er wing back type? Får Ryan stækket sit spil, hvis han skal til at dække dobbelt for en type som Sabbi? Hvor højt skal presset ligges? Skal der mere fysik ind på midtbanen eller finesse? Hvad er meningen med ham islændingen? Makker til Drachmann i 4-4-2? Opondo som kant eller central?

                          Jeg har så mange spørgsmålstegn, og jeg kunne sikkert komme på flere, og det er dét, der er problemet. Det hele er i øst og vest. Hvad er retningen? Nu hvor det gamle system ikke giver os sejre længere, skal vi så til at skifte system allerede nu?

                          Jeg aner det ikke. Fyring AF JM vil være hullet i det berømte hoved, men han skal snart til at sætte et vindende hold sammen igen. Ellers er der ikke så langt til at det ville være fornuft.

                          Jeg har ikke noget imod, at man har tiltro til sine valg, men så skal svesken edermame også på disken. Når man får at vide, at der er bygget et fundament for OB til at blive top 6 hold, og man har erstatninger for en solgt topscorer klar, så har tingene på banen bare afspejle det lidt. Ellers er det sgu ris til egen røv.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            En sådan bagkæde tror jeg vil kun kunne fungere hvis vi får en god fordeling på den midtbane. Hvis vi forudsætter at Drachmann kommer på 100 p af sin formåen og ikke falder i gammelmandsdybet så skal vi have en midtbane, hvor Drachmann kun skal koncentrere sig om det defensive og indpiskning, mens de 3 andre midtbanespillere og helst også én angriber så skal sørge for boldcirkulation, afleveringer i længderetning, dybde og bredde.

                            Sabbi ser jeg som en spiller, der skal enten spilles varm eller selv spille sig varm, han skal ikke være katalysator for det opbyggende spil. Og det skal Drachmann heller ikke. Det efterlader Kløve, Sander Svendsen og Jebali som de eneste spillere der har teknik nok til at være katalysatorer. Men er nogen af dem centrale midtbanespillere. Næ. Og hvis vi rykker Jebali ned som kant, vil det så fungere bedre med Sander bag Lieder, så Sander bliver bindeledet med Kløve som makker til Drachmann? JJ har jeg simpelthen mistet troen på. Der er for mange skader, for lidt udvikling.

                            Jeg synes puslespillet ser forvirrende ud, fordi indikerer Sabbi og Lieder at vi nu skal spille med rigtige kantspillere? Og boksangribere? Eller skal Lieder blot være angriber i den samme 3-5-2 der nu for 8. Kamp i træk ikke har givet os hverken sejre eller godt spil? Passer Jebali og Svendsen sammen? Kommer Jebali til at passe i en 4-4-2 som kantspiller? Gør Svendsen? Hvordan skal angrebet bygges op, når det kun er Ryan der er wing back type? Får Ryan stækket sit spil, hvis han skal til at dække dobbelt for en type som Sabbi? Hvor højt skal presset ligges? Skal der mere fysik ind på midtbanen eller finesse? Hvad er meningen med ham islændingen? Makker til Drachmann i 4-4-2? Opondo som kant eller central?

                            Jeg har så mange spørgsmålstegn, og jeg kunne sikkert komme på flere, og det er dét, der er problemet. Det hele er i øst og vest. Hvad er retningen? Nu hvor det gamle system ikke giver os sejre længere, skal vi så til at skifte system allerede nu?

                            Jeg aner det ikke. Fyring AF JM vil være hullet i det berømte hoved, men han skal snart til at sætte et vindende hold sammen igen. Ellers er der ikke så langt til at det ville være fornuft.

                            Jeg har ikke noget imod, at man har tiltro til sine valg, men så skal svesken edermame også på disken. Når man får at vide, at der er bygget et fundament for OB til at blive top 6 hold, og man har erstatninger for en solgt topscorer klar, så har tingene på banen bare afspejle det lidt. Ellers er det sgu ris til egen røv.

                            MvH ChrisOB
                            Det er så meget spot on det der. Jeg har tænkt det samme længe: hvad fanden er ideen med det hele? Hvad køber vi spillere til? Det er langt bedre at købe en lidt dårligere spiller som passer godt ind i en spillestil, end at købe i øst og vest og så håbe det hele nok skal klikke af sig selv.

                            Sålænge OB ikke formår at have en klar strategi, kan vi ikke forvente det bliver bedre. Det skal selv den største jubeloptimist snart indse.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                              En sådan bagkæde tror jeg vil kun kunne fungere hvis vi får en god fordeling på den midtbane. Hvis vi forudsætter at Drachmann kommer på 100 p af sin formåen og ikke falder i gammelmandsdybet så skal vi have en midtbane, hvor Drachmann kun skal koncentrere sig om det defensive og indpiskning, mens de 3 andre midtbanespillere og helst også én angriber så skal sørge for boldcirkulation, afleveringer i længderetning, dybde og bredde.

                              Sabbi ser jeg som en spiller, der skal enten spilles varm eller selv spille sig varm, han skal ikke være katalysator for det opbyggende spil. Og det skal Drachmann heller ikke. Det efterlader Kløve, Sander Svendsen og Jebali som de eneste spillere der har teknik nok til at være katalysatorer. Men er nogen af dem centrale midtbanespillere. Næ. Og hvis vi rykker Jebali ned som kant, vil det så fungere bedre med Sander bag Lieder, så Sander bliver bindeledet med Kløve som makker til Drachmann? JJ har jeg simpelthen mistet troen på. Der er for mange skader, for lidt udvikling.

                              Jeg synes puslespillet ser forvirrende ud, fordi indikerer Sabbi og Lieder at vi nu skal spille med rigtige kantspillere? Og boksangribere? Eller skal Lieder blot være angriber i den samme 3-5-2 der nu for 8. Kamp i træk ikke har givet os hverken sejre eller godt spil? Passer Jebali og Svendsen sammen? Kommer Jebali til at passe i en 4-4-2 som kantspiller? Gør Svendsen? Hvordan skal angrebet bygges op, når det kun er Ryan der er wing back type? Får Ryan stækket sit spil, hvis han skal til at dække dobbelt for en type som Sabbi? Hvor højt skal presset ligges? Skal der mere fysik ind på midtbanen eller finesse? Hvad er meningen med ham islændingen? Makker til Drachmann i 4-4-2? Opondo som kant eller central?

                              Jeg har så mange spørgsmålstegn, og jeg kunne sikkert komme på flere, og det er dét, der er problemet. Det hele er i øst og vest. Hvad er retningen? Nu hvor det gamle system ikke giver os sejre længere, skal vi så til at skifte system allerede nu?

                              Jeg aner det ikke. Fyring AF JM vil være hullet i det berømte hoved, men han skal snart til at sætte et vindende hold sammen igen. Ellers er der ikke så langt til at det ville være fornuft.

                              Jeg har ikke noget imod, at man har tiltro til sine valg, men så skal svesken edermame også på disken. Når man får at vide, at der er bygget et fundament for OB til at blive top 6 hold, og man har erstatninger for en solgt topscorer klar, så har tingene på banen bare afspejle det lidt. Ellers er det sgu ris til egen røv.

                              MvH ChrisOB
                              Vi stod foran et afgørende forår hvor vi skulle indhente nogle hold foran os i tabellen for at opnå den af klubben selv fremsat målsætning.
                              At man sælger Baskim til en god pris er forståeligt men resten af den ageren som var i vinduet er fejlslagen eft at stå stærkere forud for de 6 afhørende kampe.
                              Man pisser et par unge OB’ere væk, svækket angrebet yderligere ved at give AK væk.
                              Man henter 3 spillere ind som skranter og ikke ligner noget der hører hjemme i start 11’eren på et hold som prøver at sælge sig som ambitiøse i top6 kampen.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Vi stod foran et afgørende forår hvor vi skulle indhente nogle hold foran os i tabellen for at opnå den af klubben selv fremsat målsætning.
                                At man sælger Baskim til en god pris er forståeligt men resten af den ageren som var i vinduet er fejlslagen eft at stå stærkere forud for de 6 afhørende kampe.
                                Man pisser et par unge OB’ere væk, svækket angrebet yderligere ved at give AK væk.
                                Man henter 3 spillere ind som skranter og ikke ligner noget der hører hjemme i start 11’eren på et hold som prøver at sælge sig som ambitiøse i top6 kampen.
                                Enig ..Og enten lyver klubben når de ved sæsonstart bræger om vi jagter top 6 vi er forstærket osv osv...Eller også de bare snotdumme og uden nogen former for fodbold forstand....Jeg ved faktisk ikke helt hvad der er værst
                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                                Comment

                                Working...
                                X