Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB mod Silkeborg den 1. marts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

    No shit, men seneste vurdering fra Tipsbladet løs på, at vores spillerbudget ligger på 36 mio. mod FCNs 34 mio. Ingen nævneværdig forskel dér.
    Ja JHs manglende evner og forvaltning gør at vores budget forholdsmæssigt er faldet i 7 år. Og når man så køber dårligt ind, mangler placeringspenge og ødelægger trøjesalg, og salg på stadion. Så står man som i biblen med 7 magre år.

    Comment


      Utroligt man ikke har kunne hente en angriber der var fit og kunne gøre en forskel, når vi nu har solgt en af ligaens bedste angriber.

      Kampen i Randers var røv kedelig, den her var da lidt mere spændende, men et relativt ufarligt OB angrib uden meget bid i silkeborgs felt.. Så er der bare nogen som er faldet vildt i niveau, drachmann havde vel et rigtigt godt touch i dag. Aja har været dårlig siden han fik en kontrakt. Frøkjær mangler en del før han er klar. Sander startede stærkt, men også totalt ufarlig de sidste kampe... gode momenter i dag... samlet set ikke en godkendt indsats, bedre end Randers, men top 6 hold er vi ikke med den indsats.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        problemet er jo ikke hyllegaard - han er vel hentet til at være 4 angriber - og så håber man vel at kunne udvikle på ham (måske lave noget ala tingager med et flot salg på et tidspunkt) Problemet er at de 3 der står foran i køen på ingen måde præstere, og man har solgt vores klart stærkest mand.

        At man henter noget talent ind fra lavere rækker syntes jeg kun er glimrende
        Jeg tror ikke, at der er nogen der anser Hyllegård som et problem isoleret, og jeg tror ikke, at der er særligt mange der vil anfægte idéen og visionerne bag, at man henter sådan en spiller og forsøger at udvikle ham, der er simpelthen for lav økonomisk risiko forbundet med det, til at det rigtigt er noget der kan komme til at begrænse os.

        Men der hvor Hyllegård kan ende med at blive et eksempel på et problem, er når han i dag for 3. gang ud af 3. mulige kommer ind fra bænken, når vi skal jagte en scoring. Jeg hader at blive talt ned til, og jeg føler mig virkelig talt ned til som fan, når klubben går ud og påstår, at vi er kommet styrket ud af et transfervindue, når jeg kan se i forårets første tre kampe, at vi mangler vores bedste angriber og offensive omdrejningspunkt, og at en spiller der aldrig har spillet på højere niveau end Danmarksserien pludselig indtager en vigtig indskifterrolle.

        Vi kan sagtens diskutere AKs mangler (som iøvrigt har scoret to og lavet en assist i forårets to første kampe), men han spillede trods alt ikke fyraftensbold for få måneder siden, og er først nu igang med at indstille på livet som fuldtidsprof og det fysiske og tekniske niveau i Superligaen. Han er rent faktisk en spiller, som man kan forvente noget af, når man bringer ham fra bænken, eller sågar spiller ham fra start, som han jo trods alt også har niveau til.

        Så må man da i det mindste have så meget respekt for sine fans, at man ikke forsøger at binde dem sådan en gang sludder på ærmet, og måske endda prøve at forklare, hvorfor man har sammensat truppen til foråret som man har gjort. Så kunne det være, at folk faktisk forstod meningen bag beslutningerne, for når man isoleret set kan se, at man har byttet en af Superligaens bedste angribere og en mand der har lavet 50 Superligamål ud for en middelmådig angriber i SønderjyskE og en spiller hentet 3 rækker under Superligaen, så er det godt nok svært at se, at vi skulle være styrket og aktivt jagte en sportslige målsætning, som vi sakker bagud på.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Beslutninger om spillerindkøb i OB træffes bl.a. i et sportsligt udvalg, hvor formanden er en mand uden fodboldmæssige kompetencer og indsigt. Det er grundlæggende en syg kontruktion, som næppe kommer til at føre til kontinuerlig sportslig succes, med mindre at man pumper eksorbitante summer ind i klubben.
          Ok, farvet af dagens kamp - mine evner til at nuancere er sløjt kørende. Men man kan vel meget firkantet og polemisk sige, at der er to veje til succes:

          1) Penge. En rigmand smider sparepengene efter en fodboldklub, så der er råd til at købe rigtig gode spillere.
          2) Strategi og kløgt bundet op på fodboldfaglig snilde.

          OB tager lige nu det værste fra begge scenarier. Vi har en rigmand som formand, men han vil ikke bruge penge. Til gengæld har han ikke forstand på fodbold, men insisterer på at være med til at træffe beslutninger om rekruttering og strategi.


          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Jeg tror ikke, at der er nogen der anser Hyllegård som et problem isoleret, og jeg tror ikke, at der er særligt mange der vil anfægte idéen og visionerne bag, at man henter sådan en spiller og forsøger at udvikle ham, der er simpelthen for lav økonomisk risiko forbundet med det, til at det rigtigt er noget der kan komme til at begrænse os.

            Men der hvor Hyllegård kan ende med at blive et eksempel på et problem, er når han i dag for 3. gang ud af 3. mulige kommer ind fra bænken, når vi skal jagte en scoring. Jeg hader at blive talt ned til, og jeg føler mig virkelig talt ned til som fan, når klubben går ud og påstår, at vi er kommet styrket ud af et transfervindue, når jeg kan se i forårets første tre kampe, at vi mangler vores bedste angriber og offensive omdrejningspunkt, og at en spiller der aldrig har spillet på højere niveau end Danmarksserien pludselig indtager en vigtig indskifterrolle.

            Vi kan sagtens diskutere AKs mangler (som iøvrigt har scoret to og lavet en assist i forårets to første kampe), men han spillede trods alt ikke fyraftensbold for få måneder siden, og er først nu igang med at indstille på livet som fuldtidsprof og det fysiske og tekniske niveau i Superligaen. Han er rent faktisk en spiller, som man kan forvente noget af, når man bringer ham fra bænken, eller sågar spiller ham fra start, som han jo trods alt også har niveau til.

            Så må man da i det mindste have så meget respekt for sine fans, at man ikke forsøger at binde dem sådan en gang sludder på ærmet, og måske endda prøve at forklare, hvorfor man har sammensat truppen til foråret som man har gjort. Så kunne det være, at folk faktisk forstod meningen bag beslutningerne, for når man isoleret set kan se, at man har byttet en af Superligaens bedste angribere og en mand der har lavet 50 Superligamål ud for en middelmådig angriber i SønderjyskE og en spiller hentet 3 rækker under Superligaen, så er det godt nok svært at se, at vi skulle være styrket og aktivt jagte en sportslige målsætning, som vi sakker bagud på.
            +1(en sang som jeg også har sunget rigtig mange gange nu)

            Men det ligner desværre at OB aldrig lærer af sine fejl og jeg er ærlig talt rigtig rigtig træt af skulle blive ved med at blive talt ned til efter hvert transfervindue. Jeg forstår salget af Kadrii på 12-14 mill men lad nu være med at fortælle mig at Lieder og Hyllegaard kan erstatte Kadrii og AK.....

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              JH, JM, og SFÅ har jo talt dette profilløse hold op. Lige så snart Jabali gik ud er alt der ligner kreativitet forsvundet. Det er ordinære knoldsparkere JH har købt.
              SFÅ er omtrent lige så OB kritiske som kinesisk stats-tv er regerings kritiske
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                Jeg er cirka lige så nervøs for nedrykning nu, som jeg har været de sidste 20 år. Dvs. slet, slet ikke.

                Morer mig til gengæld over al det pladder med, at holdet skulle være "profilforladt" og al den emotionelle råben af Jesper Hansen (som vanligt) og nu Michelsen. Holdet er hverken dårligere eller bedre end sidste sæson, ligaen er bare så tæt at der intet skal til for at man mister gejsten og troen, hvis der går et par kampe uden sejr, og så ser et hold dårligt ud.
                Du har ret vi er lige så ringe som sidste sæson, hvor det også fra flere sider blev påpeget herinde, men det blev fejet af bordet fordi vi poppede op havde en god periode og tog en plads i medaljeslutspillet hvor det så blev udstillet at vi blot kunne være statister i det spil.
                Horsens, Lyngby, Sønderjyske og Esbjerg har aldrig gået ud og promoveret sig selv som værende tophold og fortalt om Europa ambitioner ovenpå deres pop-up besøg i top6
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Problemet er vel mest at Sabbi ikke kunne landes før til sommer. Men klart ikke det eneste.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Drachmann, Frøkjær og Barrett dagens dårligste. Kløve ok, Aron kommer ind i feltet, men har ikke HHAs præcision på hovedstød, men også en ok præstation. Jeg er helt uenig i, at vores presspil fungerer. Vi presser i perioder, men der er milevidt til sidste sæson aggressive og rimeligt konsistente pres, hvor modstanderen ikke kunne få lov til at dominere os, især på hjemmebane. Tverskov afleverer mere til siden end fremad banen, hvor hans fremadrettede afleveringer sidste sæson var giftige. Der er ingen pludselige sideskift, hvor vi kan spille den over til en helt fri Ryan, der så kan få lov til at gøre det, han er bedst til, nemlig løbe. Når vi så endelig spiller den ud til wingbacksene, er de tit isolerede, og Ryan har for eksempel ikke én, han kan spille et-to med, når Silkeborgs forsvar er i ubalance, og løbe i dybden. Derfor ender det som regel med, at han bliver nødt til at spille den tilbage til Kasper, og så skal vi igen bygge op bagfra. Den eneste spiller med noget kreativitet og X-faktor skifter vi ud, selvom Sander var usynlig bortset fra straffesparksmålet og en halvchance, som han ikke nåede at afslutte på.

                    8 kampe uden sejr og intet tyder på, at vi vinder i Haderslev, hvor vi ikke har vundet i 7 (!) år. Dertil er vores offensiv lige så frygtindgydende som en plysbamse og vores pres lige så aggressivt som et dovendyrs.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      +1(en sang som jeg også har sunget rigtig mange gange nu)

                      Men det ligner desværre at OB aldrig lærer af sine fejl og jeg er ærlig talt rigtig rigtig træt af skulle blive ved med at blive talt ned til efter hvert transfervindue. Jeg forstår salget af Kadrii på 12-14 mill men lad nu være med at fortælle mig at Lieder og Hyllegaard kan erstatte Kadrii og AK.....
                      Jeg skal være ærlig at sige, at det vender sig lidt i mig, når jeg i SFÅ for et par uger siden skulle høre, at vintertransfervinduet og det nye Superligahus er "kronen på Jesper Hansens værk". Det bliver sgu lige en kende for jubeloptimistisk til min smag. Men fair nok, at der er forskellige holdninger, men så har folk eddermame også at holde ved dem, så når jeg skal høre i SFÅ, at vintervinduet er kronen på et værk, og at de sad og fyrede konfettikanoner af på Deadline Day, så må analysen og uvægerligt være, at det er Michelsen der er det helt store problem lige nu. Det er ikke en analyse jeg køber, men jeg har jo så heller ikke skamrost trupsammensætningen.

                      Comment


                        Nu må det snart stå lysende klart for selv de allermest naive Jesper Hansen fans, at det der foregår i OB på transfersiden slet ikke fungerer. Men tilmed er vi også nødt til at kigge på hele ledelsen af klubben, den manglende strategi, den bøvede brovtende selvsikre attitude ud af til, måden der rekrutteres på, udvikles på, hele vejen rundt.

                        10'erne er det forsømte årti, vi har vel reelt kun i øjebliksbilleder rykket os fra det hul vi stod i i 2012.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Problemet er vel mest at Sabbi ikke kunne landes før til sommer. Men klart ikke det eneste.
                          Vrøvl det kunne han sagtens. Viljen var der ikke.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Vrøvl det kunne han sagtens. Viljen var der ikke.
                            Præcis. Man ville bare ikke bruge penge

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Vrøvl det kunne han sagtens. Viljen var der ikke.
                              Lad os lege med tanken, at der var blevet lagt et seriøst bud; hvad skulle Sabbi så spille? Angriber? Skulle JM så ikke lave om til 4-4-2 og bruge rigtige kanter? Problemet er, at vi rekrutterer i øst og vest, som Sheed siger. Erstatter én type med en modsat type uden at lave om på spillestilen. Navne duer ikke, hvis ikke det skaber helhed. Når nøglespillere som f.eks. Drachmann starter et vigtigt forår langt fra 100 procent, samtidig med at vores bedste offensiv spiller bliver erstattet med en tungere type, der tilmed også har småskavanker, ja så tro da pokker, at vi ikke er en helhed. Når Barret er væk til sommer, hvilken type er Skjelvik så? Den samme spillertype? Næppe. For mig virker det som om han mere er Perreira, end Barret. Hvilken slags fodbold skal vi så til at spille? Hvem skal styre opspillet. Er det andenbolde vi skal satse på ved at høvle bolde op på Lieder?

                              Hvem skal sætte Sabbi op? Kan Kasper Larsen og Alexander Juel føre bolde frem?

                              Der skal strammes op Jacob Michelsen og sportsudvalg. Det er simpelthen forvirrende signaler I sender.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Lad os lege med tanken, at der var blevet lagt et seriøst bud; hvad skulle Sabbi så spille? Angriber? Skulle JM så ikke lave om til 4-4-2 og bruge rigtige kanter? Problemet er, at vi rekrutterer i øst og vest, som Sheed siger. Erstatter én type med en modsat type uden at lave om på spillestilen. Navne duer ikke, hvis ikke det skaber helhed. Når nøglespillere som f.eks. Drachmann starter et vigtigt forår langt fra 100 procent, samtidig med at vores bedste offensiv spiller bliver erstattet med en tungere type, der tilmed også har småskavanker, ja så tro da pokker, at vi ikke er en helhed. Når Barret er væk til sommer, hvilken type er Skjelvik så? Den samme spillertype? Næppe. For mig virker det som om han mere er Perreira, end Barret. Hvilken slags fodbold skal vi så til at spille? Hvem skal styre opspillet. Er det andenbolde vi skal satse på ved at høvle bolde op på Lieder?

                                Hvem skal sætte Sabbi op? Kan Kasper Larsen og Alexander Juel føre bolde frem?

                                Der skal strammes op Jacob Michelsen og sportsudvalg. Det er simpelthen forvirrende signaler I sender.

                                MvH ChrisOB
                                Som jeg hele tiden har påpeget så ser jeg heller ikke Sabbi som angriber og ønsker os derfor tilbage i 4-4-2 hvor Sabbi skal have den ene kant.
                                Er 100% enig i hvad du skriver.
                                Der skal i den grad ryddes op i truppen , 2x Lund, AJA , Kløve , Opondo og Lieder har intet at gøre på et hold som har som erklæret mål at være fast i top6 og gerne vil spille Europa.

                                Sander tvivler jeg stadig på og Jebali vil jeg gerne se afprøvet i en anden rolle end angriber.

                                Vores indkøb ligner at være af samme koncept som fiskedammen med lykkepakker som børnene muntrer dig ved til markeder.
                                Last edited by Magge; 01-03-2020, 19:51.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X