Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB - Brøndby, 16/2 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Har sågar læst flere BIF fans der mener at BIF burde have vundet 3-4 0 :o tænker bare. Går der AGF i den for dem. De var ikke specielt prange. Får et pisse heldigt mål først i kampen udover det har de jo ikke er vinde chancer
    Det er helt væk. Jeg kan hive mig op til at de for et ungt hold stod rigtig flot taktisk på banen og gjorde det svært for OB at skabe chancer. Banen gjorde det så heller ikke sværere for dem at forsvare, når nu vi havde givet dem det mål de kom for efter 8 min.
    Ellers er det altså småt med hvad de skaber til trods for at vi faktisk har en del farlige boldtab og generelt har rigtig svært ved at sætte spillet. Det er min påstand at vi kommer ikke mange runder hen, før at vi ser bekymrende miner fra bøf igen. Imod os scorer de to heldige mål. Når de selv skal ud og jagte scoringerne og ikke har det held, så tror jeg de får svært ved at skabe chancer.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Det er helt væk. Jeg kan hive mig op til at de for et ungt hold stod rigtig flot taktisk på banen og gjorde det svært for OB at skabe chancer. Banen gjorde det så heller ikke sværere for dem at forsvare, når nu vi havde givet dem det mål de kom for efter 8 min.
      Ellers er det altså småt med hvad de skaber til trods for at vi faktisk har en del farlige boldtab og generelt har rigtig svært ved at sætte spillet. Det er min påstand at vi kommer ikke mange runder hen, før at vi ser bekymrende miner fra bøf igen. Imod os scorer de to heldige mål. Når de selv skal ud og jagte scoringerne og ikke har det held, så tror jeg de får svært ved at skabe chancer.
      Boldbesiddelsen var så lige som den næsten kan være.
      Brøndby vandt hjørnespark med 6-0.
      Brøndby vandt skud der rammer målet 5-2.
      Brøndby har flest store chancer.

      Nej de skal ikke vinde 3 eller 4-0, men det er altså en fortjent sejr, I mangler i udtalt grad kreativitet, det er ikke nok med Jebali.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #33
        BOOOOOM! kunne alle optimisterne høre det? braget der lød, da vinterens opbyggede optimisme, baseret på spin og ønskescenarier, røg fuldstændigt på jorden. Jeg var sgu selv lige næsten røget i frosttågerne, og i en rødvinsbrandert forestillet mig, at OB på en eller anden måde var lidt styrket uden BK, ha ha man må le. Selvfølgelig er vi kommet svækket ud af vinduet, og nej uanset hvor mange badutspring og tryllekunster Jebali underholder folket med, gør han ingen gode og er lidet effektivt, en klar klar svækkelse fra BK lederskab på banen. Larsen for Ramon er fin, selvfølgelig skal der lige køres ind, men den reelle forsvarsforstærkning som jeg og mange andre har skreget på i 1,5 år mindst er udeblevet, og derfor har vi stadig kun to superligaspillere i et tremandsforsvar. Frøkjær og Kløve er altså ret middelmådige, og det undrer mig voldsomt, at man ikke brugte Aron fra start på en midtbane der ikke fungerer. Og der er stadig ingen retning, skal vi spille 3-5-2? eller hvad køber vi egentlig ind til og hvad er vi bedst til? Vores WBs er ude af form, og det er for tyndt at holde fast i en formel, der ikke har virket i to måneder snart. Er vi en 4-4-2 klub, eller hvad er vi egentligt?

        Svag indsats, mangel på kontrol og overblik, mangel på lederskab, vi tabte fuldt fortjent til et bedre hold på dagen, hvilket BIF ikke burde være.

        Top-6 kan vi godt vinke farvel til, nu skal vi bare igennem sæsonen med skindet på næsen.

        ps. ja det betyder at JH fejlede for sidste gang også, alt den snak om en flot afslutning er bare spin.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Boldbesiddelsen var så lige som den næsten kan være.
          Brøndby vandt hjørnespark med 6-0.
          Brøndby vandt skud der rammer målet 5-2.
          Brøndby har flest store chancer.

          Nej de skal ikke vinde 3 eller 4-0, men det er altså en fortjent sejr, I mangler i udtalt grad kreativitet, det er ikke nok med Jebali.
          Vi kom ikke hjem med følelsen af at den kamp kunne vi have vundet, tværtimod var følelsen at der blev lukket og slukket med BIF’s 1-0 mål, derfra blev det en kamp hvor vi ikke havde evner og kvalitet til at komme tilbage.
          Brøndby virkede som om de havde okay kontrol og ikke ville blive presset hverken på eller udenfor banen.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Vi kom ikke hjem med følelsen af at den kamp kunne vi have vundet, tværtimod var følelsen at der blev lukket og slukket med BIF’s 1-0 mål, derfra blev det en kamp hvor vi ikke havde evner og kvalitet til at komme tilbage.
            Brøndby virkede som om de havde okay kontrol og ikke ville blive presset hverken på eller udenfor banen.
            Som jeg ser det er OB`s helt store problem manglende kreativitet , målfarlighed og en plan med spillet, det ser tilfældigt ud og der bliver hældt mange lange bolde frem, i går er lidt uden for nummer p.g.a. banen og Brøndby lavede endnu flere, men det ser rodet og langsomt ud ... forsvaret er ikke fremragende, men det sejler heller ikke totalt.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

              Som jeg ser det er OB`s helt store problem manglende kreativitet , målfarlighed og en plan med spillet, det ser tilfældigt ud og der bliver hældt mange lange bolde frem, i går er lidt uden for nummer p.g.a. banen og Brøndby lavede endnu flere, men det ser rodet og langsomt ud ... forsvaret er ikke fremragende, men det sejler heller ikke totalt.
              Jeg har længe bandet kvaliteten på midtbanen langt væk og kan ikke p å øje på at Kløve skal være en starter på et hold med ambitioner om top 6
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Jeg har længe bandet kvaliteten på midtbanen langt væk og kan ikke p å øje på at Kløve skal være en starter på et hold med ambitioner om top 6
                Forsvaret er også ringe synes jeg. Tverskov fortsatte med at smide et hav af bolde væk, og virker usikker. Barrett er helt væk i mod Brøndby. Boldtab på boldtab og ingen offensiv gennembrud.
                Midtbanen av av av. Helt væk uden JJT. Angrebet pivringe. Sander var helt usynlig, Jebali prøvede og prøvede, men han holder for længe på bolden og træffer mange dårlige beslutninger.
                Alt i alt en ringe præstation og et fortjent nederlag.
                Håber Jørgen og Aron er startere den kommende weekend. Nederlagene skal stoppes nu ellers står den på 1.divisions fodbold efter sommerferien.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  I og for sig også enig. Bøf var bare skarpest og lavede færrest fejl. Bøf spiller faktisk rigtig disciplineret. De står rigtig tæt i markeringerne, og formår både at efterlade lidt plads til vores kanter samtidig med de lukker midten. Vi har mulighederne på omstillinger, ligesom bøf i øvrigt også havde, men ens for begge hold, var at omstillingerne var uskarp og det tror jeg i høj grad vi kan takke banen for.
                  Man kan altid finde på dårlige undskyldninger for en dårlig kamp, men når Brøndby klogt vælger at spille efter en kontrolleret defensiv og gør det godt, så er det bare rigtig svært at spille sig igennem, når banen er plask våd og mere og mere mudret, som kampen skrider frem. Det var til gengæld ikke nok vi fik ud af det vi så skabte. Vi rammer simpelthen ikke målet på en række ganske udmærkede chancer og det er for dårligt at spille en hjemmekamp imod en ordinær modstander uden at udfordre keeperen en eneste gang.
                  Jeg vil dog ikke drage nogen konklusioner på OB's vegne på baggrund af denne kamp. Vejret gjorde den slet og ret unik i forhold til almindelige superligakampe og det gjorde kampen useværdig og ganske tilfældig. Desværre laver vi i dag den største fejl og får ikke lige et skud rettet i kassen. Det er super skuffende, men vi må videre. Der er massere point at spille om og forhåbentlig får vi bedre vilkår for at spille vores spil i de kommende kampe.
                  Tror jeg ikke du skal regne med. Det er først når vi når nedrykningsspillet banerne er til bold, men så står vi med et hold uden selvtillid og spidskompetencer. Skandale at JH ikke brugt lidt håndøre på ES. Holdet lå nr. 9 og blev svækket i vinduet, så ret logisk at vi ender i nedrykningkampene og bliver vi nr 9, så kommer vi i en grim pulje.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Jeg har længe bandet kvaliteten på midtbanen langt væk og kan ikke p å øje på at Kløve skal være en starter på et hold med ambitioner om top 6
                    Han lyner en gang i mellem men er ellers så anonym at man nogle gange glemmer han er på banen. Og det var han også før han kom til OB, som vi var en del der påpegede.

                    Jeg håber af hele mit hjerte at ordet kontinuitet ikke bliver brugt af Hemmingsen hvis virkeligheden er, at vi har et stærkt hold en halv sæson for så at sælge de bedste i pausen og fylde op med overskudslageret fra de andre bundklubber.
                    OB: Danske mestre i 2075/6

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                      Han lyner en gang i mellem men er ellers så anonym at man nogle gange glemmer han er på banen. Og det var han også før han kom til OB, som vi var en del der påpegede.

                      Jeg håber af hele mit hjerte at ordet kontinuitet ikke bliver brugt af Hemmingsen hvis virkeligheden er, at vi har et stærkt hold en halv sæson for så at sælge de bedste i pausen og fylde op med overskudslageret fra de andre bundklubber.
                      Tja JH har ryddet op. Først efter PH og siden efter sig selv (vel 3 gange). Problemet er, at det kun marginalt er blevet bedre, og det ændre sig først når man tør købe kvalitet som med Baskim. Der er oven i købet en god business i at gøre som FCK tegne for 4-5 år, men gentleman aftale om, at man kan smutte til en friløbsklausul efter 2,5 år. Men kan godt forstå at man er forsigtige med lange kontrakter når det var Poul og JH som stod for det.
                      MH har en opgave til sommer. Det er tæt på halvdelen af truppen som ikke burde være i Odense. Enkelte fra start 11 ville være gode reserver og spillere omkring 12-18. mand.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Boldbesiddelsen var så lige som den næsten kan være.
                        Brøndby vandt hjørnespark med 6-0.
                        Brøndby vandt skud der rammer målet 5-2.
                        Brøndby har flest store chancer.

                        Nej de skal ikke vinde 3 eller 4-0, men det er altså en fortjent sejr, I mangler i udtalt grad kreativitet, det er ikke nok med Jebali.
                        Jeg er helt enig i at vi manglede kreativitet og skaber for lidt, men jeg ved ikke lige, hvilke chancer du ser, som er større end dem OB har. Boldbesiddelsen ender rimelig lige, men det er OB som generelt vil noget med bolden, men ikke evner det, fordi bøf står klogt, vi mangler kvalitet og at banen nok også gør det svært at spille fodbold. Synes brøndby går enormt passivt til opgaven, hvilket de er i deres gode ret til, når de er foran. De skaber heller ikke en skid fremad banen og det giver samlet en ganske dårlig, men lige fodboldkamp. Du kan sikkert sagtens få det til en fortjent sejr på stats. Jeg vurderer blot at OB var dem der ville, men ikke evnede at skabe kampen. De var helt på linje med Brøndby, bortset fra at vi lavede 1 vital fejl. Det ville du måske også kunne se, hvis du så kampen og ikke stirrede dig blind i de forpulede stats. Fra stadion så jeg i hvert fald OB have minimum 2 hjørnespark.
                        ​​​​

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Jeg er helt enig i at vi manglede kreativitet og skaber for lidt, men jeg ved ikke lige, hvilke chancer du ser, som er større end dem OB har. Boldbesiddelsen ender rimelig lige, men det er OB som generelt vil noget med bolden, men ikke evner det, fordi bøf står klogt, vi mangler kvalitet og at banen nok også gør det svært at spille fodbold. Synes brøndby går enormt passivt til opgaven, hvilket de er i deres gode ret til, når de er foran. De skaber heller ikke en skid fremad banen og det giver samlet en ganske dårlig, men lige fodboldkamp. Du kan sikkert sagtens få det til en fortjent sejr på stats. Jeg vurderer blot at OB var dem der ville, men ikke evnede at skabe kampen. De var helt på linje med Brøndby, bortset fra at vi lavede 1 vital fejl. Det ville du måske også kunne se, hvis du så kampen og ikke stirrede dig blind i de forpulede stats. Fra stadion så jeg i hvert fald OB have minimum 2 hjørnespark.
                          ​​​​
                          Jeg så hele kampen ellers ville jeg selvfølgelig ikke udtale mig så detaljeret :).
                          Hjørnespark endte 7-2, resultat.dk havde de forkerte tal.
                          Det var bestemt ikke en nem bane at spille på, men for mig at se var Brøndby bedst til at skabe åbne chancer i en kamp der helt sikkert var relativt lige, efter de første 20 min hvor Brøndby dominerede.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Jeg så hele kampen ellers ville jeg selvfølgelig ikke udtale mig så detaljeret :).
                            Hjørnespark endte 7-2, resultat.dk havde de forkerte tal.
                            Det var bestemt ikke en nem bane at spille på, men for mig at se var Brøndby bedst til at skabe åbne chancer i en kamp der helt sikkert var relativt lige, efter de første 20 min hvor Brøndby dominerede.
                            Hvilke åbne chancer er det du tænker på? Skud indenfor målrammen siger jo ikke noget om det. De får foræret et mål efter 7 min på et kæmpe koks. Det betyder selvfølgelig, at de har det resultat, som de skal bruge, og derfor ikke skal forcere noget, og det bliver jo en præmis for kampen, så derfor kan man jo sagtens argumentere for, at BIF vinder fortjent, fordi de ikke behøver mere. Men stort set den eneste chance de reelt skaber i hele kampen er den friløber, som Uhre brænder, hvor OB er begyndt at satse. Hvis du gerne vil kigge på store chancer, så kig på expected goals f.eks. Fraregnet deres 1-0 mål, så skaber vi klart flest chancer. Jeg tillader mig at fraregne det, fordi det er en total foræring, som de ikke skaber.

                            https://twitter.com/tapinfodbold?lang=da

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                              Jeg så hele kampen ellers ville jeg selvfølgelig ikke udtale mig så detaljeret :).
                              Hjørnespark endte 7-2, resultat.dk havde de forkerte tal.
                              Det var bestemt ikke en nem bane at spille på, men for mig at se var Brøndby bedst til at skabe åbne chancer i en kamp der helt sikkert var relativt lige, efter de første 20 min hvor Brøndby dominerede.
                              I forhold til antallet af chancer, så kan jeg komme på Uhres friløber og Hedlunds forsøg, som OC vipper over. Derudover kan det næppe kategoriseres som en åben chance, den som Jung scorer på, ligesom Vigens skud er et afrettet forsøg fra kanten af feltet, hvor tre mand stormer ud mod ham.

                              OB derimod har en gigantisk chance til Aron, som han header forbi den bagerste stolpe. En gigantisk chance til Kasper Larsen som han header over mål, og en gigantisk chance efter den tvivlsomme hands fra Mensah, hvor Jebali slet ikke får ramt bolden med sit liggende spark.

                              Jeg er i hvert fald ikke enig i, at Brøndby skaber langt flere åbne målchancer.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                                Hvilke åbne chancer er det du tænker på? Skud indenfor målrammen siger jo ikke noget om det. De får foræret et mål efter 7 min på et kæmpe koks. Det betyder selvfølgelig, at de har det resultat, som de skal bruge, og derfor ikke skal forcere noget, og det bliver jo en præmis for kampen, så derfor kan man jo sagtens argumentere for, at BIF vinder fortjent, fordi de ikke behøver mere. Men stort set den eneste chance de reelt skaber i hele kampen er den friløber, som Uhre brænder, hvor OB er begyndt at satse. Hvis du gerne vil kigge på store chancer, så kig på expected goals f.eks. Fraregnet deres 1-0 mål, så skaber vi klart flest chancer. Jeg tillader mig at fraregne det, fordi det er en total foræring, som de ikke skaber.

                                https://twitter.com/tapinfodbold?lang=da
                                Vi ser chancerne forskelligt.
                                Arons chance er stor, reelt den eneste store chance jeg kan se til OB og den kommer da kampen stort set er afgjort ... Kasper Larsens er svær at heade ind ...

                                Expected goals giver mig jo ret, du kan ikke bare fraregne det du ikke synes om (så synes jeg at alle chancer OB har efter Jebali skulle have været ud bør fraregnes :D ) ... men selv expected goals er jo enig.
                                At et hold er dårligt til at forsvare p.g.a. manglende kvalitet fra flere spillere, ville være en vild del bare at smide ud af regnskabet.

                                Brøndby har Uhres friløber og et par andre situationer som jeg ikke lige kan i hovedet, men som bare lignede mere åbne chancer, på et tidspunkt i kampen hvor det fortsat var åbent, som jeg ser det kommer OB`s første åbne chance 2 min før tid bagud 2-0 og med 10 mand.

                                Nok om det :).
                                Last edited by Entusiastens; 19-02-2020, 12:06.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X