Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - interview med Thorborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
    Bare for en god ordens skyld. Så er jeg Morten. ;)
    Dooooohhh Jeg var sikker på at du var Hr Davidsen. Sorry. Move along. Nothing to see here

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
      Tak for alle kommentarer og input. Det bliver noteret og taget med. Vi ville gerne og burde måske have spurgt mere ind til de enkelte emner, men vi ville også gerne omkring vores planlagte emner. Så det var lidt bevidst, at det handlede mere om Niels Thorborgs budskaber.

      Vi hører ikke så tit fra ham, så det var vigtigt at få hans vurdering af klubbens situation og ambition. Hvor er vi nu? Hvor skal vi hen? Hvad tænker du om målsætninger? Stadion? Spillerbudgettet og så videre? VI håber jo, at vi kan gentage besøget, og så kan det være, at vi skal fokusere på færre emner.

      I forhold til fmprOB - vi har noteret os dine spørgsmål her i tråden, og det kan være, at de kan blive en del af den næste snak. Der er ikke noget til hinder for, at vi har en del af interviewet, som i et eller andet omfang er spørgsmål fra fans.

      Igen - tak for ris og ros.
      Det er rigtig fint at I fik NT til interviewet. Det er nu virkelig ikke ofte vi hører fra ham. Håber det kan gentages og vi hører mere når der kommer mere konkrete informationer om stadion/lukkede hjørner. Glæder mig at de har det højt på prioreteringslisten og sætter det i gang selvom det er klart at det bruger sikker flere år derfor.
      Derudover er jeg helt med fmprOB. Ville meget gerne vide hvad der er med de transferindtægter. Ikke for at klandre ham hvis han tager penge tilbage han gav i in nødsituation bare for om at forstå lidt bedre den en eller anden beslutning af sporsdirektøren/sportschefen. Tror en del af kritikken ledelsen fik i de sidste år ligger i en mangel af kommunikation og information om klubbens økonomiske situation.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #18
        Jeg vil mene i er for naive og lidt underdanige i forhold til Thorborg, selvfølgelig taber han ikke penge på OB, i hvert fald ikke med sin gode vilje ... tjek hvad han ellers laver, det indebærer en enorm rente at låne penge i den mands forretning.
        I kan sgu godt sige "det er ikke fair hvis det du smider i klubben er bundet op på betingelser der gør at det over tid vil betyde flere penge tilbage i dine lommer, end de penge der blev smidt ind".

        Ja undskyld men for mig er det altid et skrækscenarie, når folket bare er glade for krummerne fra de riges bord.
        Last edited by Entusiastens; 06-02-2020, 14:27.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Jeg vil mene i er for naive og lidt underdanige i forhold til Thorborg, selvfølgelig taber han ikke penge på OB, i hvert fald ikke med sin gode vilje ... tjek hvad han ellers laver, det indebærer en enorm rente at låne penge i den mands forretning.
          I kan sgu godt sige "det er ikke fair hvis det du smider i klubben er bundet op på betingelser der gør at det over tid vil betyde flere penge tilbage i Thorborgs lommer, end de penge der blev smidt ind".

          Ja undskyld men for mig er det altid et skrækscenarie, når folket bare er glade for krummerne fra de riges bord.
          Here we go again

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Arghhh. Det var sgu lidt som halv dårlig sex for mig

            Hvor sidder jeg flere gange og tænker “hvorfor hulen stiller i ikke et modspørgsmål på det svar!!?” Og “hvor ville jeg dog hellere have at OBstruktion lavede dette interview”...
            Kommer lige med lidt eksempler

            1) Thorborg nævner noget med vandet på toiletterne på stadion og noget med kønsopdelingen af toiletterne. Det skal der gøres noget ved
            Ja det har været et problem i mange år Thorborg. Og det er direkte PINLIGT. Pinligt at man konstant bruger kommunen som undskyldning når man for relativt få penge i det samlede billede kan løse det selv. Det kan ikke koste det vilde. Og kommunen brokker sig nok ikke. Er det ikke bare nogle ting der må laves og så høre om evt refundering den dag man finder en samlet løsning med kommunen
            Hvorfor stiller man ikke det kontraspørgsmål?? Eller noget lign

            2) Thorborg nævner nogle gange at vi er kommet styrket ud af vinduet og der er blevet brugt masser af penge.
            Fair nok. Der var mange handler. Men også mange penge i overskud. Kunne man ikke have gjort noget mere. Burde man ikke have erstattet AK også?. Han siger at salget af Kadrii gjorde at man kunne gøre en masse ting. Hvilke ting var det lige?? At hente en Norsk venstreback, Bytte Lieder med AK og ellers lige sælge 2 ekstra spillere?? For det var det eneste der skete efter salget. Hvad mente han præcist da han sagde da han sagde at Kadrii pengene satte skub i flere ting?? Hvor er de skarpe spørgsmål uden man behøver at grille nogen??

            3) Thorborg nævner at det ikke ville være sundt hvis han som enkelt mand går ind og booster økonomien en kort periode.
            Nej gud forbyde der skulle ske det samme som der gjorde i FCM da Benham kom til. Han boostede nemlig setuppet som gjorde at de fik bedre spillere som lavede bedre resultater og som gjorde at de kunne sælges for større penge. Deres unge på akademiet blev ligepludselig også flere penge værd. Og i løbet af få år blev en mellem klub fra provinsen til en topklub med en fantastisk økonomi.
            Man snakkede kun kort om det dårlige eksempel som BIF er. Kunne man ikke have vendt om det ikke var fristende at gøre som FCM som bestemt var/er en sammenlignelig klub.

            4) Thorborg snakker flere gange om en positiv spiral der skal følges op og at den er afhængig af at vi kommer i Top 6 i år. For at investere ydeligere.
            Hvad sker så hvis vi ikke kommer i Top 6 i år? Skal der så spares igen så nogle de andre hold igen kan komme op til os og dem der er lidt foran kan komme ydeligere foran? Kunne man ikke lige have spurgt om det?

            Der var bestemt også mange gode ting i dette interview. Men jeg sidder overall tilbage med en flad fornemmelse efter denne podcast. Det kunne have været så meget skarpere. Jeg har fra Day 1 smidt en mobilepay betaling afsted efter hver podcast. Men denne podcast giver mig lyst til at sende en anmodning om at få lidt tilbage.
            Og så fik jeg ikke svar nogle af mine 3 spørgsmål
            Ifht. dine kommentarer;

            1) Som lejer kan det aldrig betale sig at modernisere noget før udlejer har underskrevet en aftale om at de refunderer udgifterne hertil. Alt andet er direkte dumt og det ved Thorborg jo godt. At toiletforholdene så er dybt kritisable er en anden sag.

            2 + 3 +4) Jeg tolker det som rettidig omhu fra Thorborgs side, at man ikke ødsler med de ekstra penge man har fået ind. Jeg er af den overbevisning, at Jebali er klar til at vise os hvorfor man har hentet ham og at man derfor ikke går ud nu og bruger flere penge på andre spillere. Og mht. at smide en masse penge i kassen for at få tingene til at gå hurtigere, nuvel fcm har gjort det med stor succes, det er vi ganske enige om. Når det så er sagt, så ser bare at luften går af ballonen lige pludselig og det hele falder til jorden.. I min optik, så gør OB det på den hel rigtige måde og sælger IKKE ud af sin sjæl, men arbejder sig til tingene. Vi har en lang historie bag os, som jeg meget gerne ser man bibeholder i det lange løb.

            Sidst, men ikke mindst; Tak til SFÅ for nogle fine podcasts! Det gør køreturene lidt mere underholdene :)

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Jeg vil mene i er for naive og lidt underdanige i forhold til Thorborg, selvfølgelig taber han ikke penge på OB, i hvert fald ikke med sin gode vilje ... tjek hvad han ellers laver, det indebærer en enorm rente at låne penge i den mands forretning.
              I kan sgu godt sige "det er ikke fair hvis det du smider i klubben er bundet op på betingelser der gør at det over tid vil betyde flere penge tilbage i dine lommer, end de penge der blev smidt ind".

              Ja undskyld men for mig er det altid et skrækscenarie, når folket bare er glade for krummerne fra de riges bord.
              man kan sige meget om dig, men du er ikke bleg for at udstille dig selv.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

                Ifht. dine kommentarer;

                1) Som lejer kan det aldrig betale sig at modernisere noget før udlejer har underskrevet en aftale om at de refunderer udgifterne hertil. Alt andet er direkte dumt og det ved Thorborg jo godt. At toiletforholdene så er dybt kritisable er en anden sag.

                2 + 3 +4) Jeg tolker det som rettidig omhu fra Thorborgs side, at man ikke ødsler med de ekstra penge man har fået ind. Jeg er af den overbevisning, at Jebali er klar til at vise os hvorfor man har hentet ham og at man derfor ikke går ud nu og bruger flere penge på andre spillere. Og mht. at smide en masse penge i kassen for at få tingene til at gå hurtigere, nuvel fcm har gjort det med stor succes, det er vi ganske enige om. Når det så er sagt, så ser bare at luften går af ballonen lige pludselig og det hele falder til jorden.. I min optik, så gør OB det på den hel rigtige måde og sælger IKKE ud af sin sjæl, men arbejder sig til tingene. Vi har en lang historie bag os, som jeg meget gerne ser man bibeholder i det lange løb.

                Sidst, men ikke mindst; Tak til SFÅ for nogle fine podcasts! Det gør køreturene lidt mere underholdene :)
                1) Jeg ved godt det aldrig kan betale sig. Men det er stadig direkte pinligt at så stor en koncern/milliardær vil lade sådan noget stå til. Man ville kunne løse nogle af problemerne forholdsvis billigt tænker jeg uden dog at have nogen håndværks mæssig baggrund for den påstand. Og så sluge den regning og få en gang goodwill. Det ville klæde ham enormt

                2+3+4) Jeg er helt med på hvad du mener. Kan dog ikke se hvad et boost ville have med klubbens sjæl at gøre
                Men det jeg bare beder om er at få begrundelserne på de forskellige ting fra hans egen mund. Hvorfor og hvorfor ikke

                Og min kritik gik jo til SFÅ. Ikke Thorborg direkte

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  man kan sige meget om dig, men du er ikke bleg for at udstille dig selv.
                  Kom nu med noget Kielberg :).
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Jeg vil mene i er for naive og lidt underdanige i forhold til Thorborg, selvfølgelig taber han ikke penge på OB, i hvert fald ikke med sin gode vilje ... tjek hvad han ellers laver, det indebærer en enorm rente at låne penge i den mands forretning.
                    I kan sgu godt sige "det er ikke fair hvis det du smider i klubben er bundet op på betingelser der gør at det over tid vil betyde flere penge tilbage i dine lommer, end de penge der blev smidt ind".

                    Ja undskyld men for mig er det altid et skrækscenarie, når folket bare er glade for krummerne fra de riges bord.
                    Med de penge Thorborg har skudt i OB i tidens løb, kan jeg ikke tro det har været en god forretning isoleret set. Jeg føler mig overbevist om, at hvis det gøres op i kroner og ører, så må han have tabt penge i OB.

                    Tager man det lidt fra "helikopteren", så tror jeg bestemt det har gavnet Thorborg, at involvere sig som han har gjort. Det har givet ham et enormt netværk, som han har kunnet udnytte alle mulige steder i sine forretninger, den vej rundt tænker jeg bestemt OB har været en god investering.





                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                      Med de penge Thorborg har skudt i OB i tidens løb, kan jeg ikke tro det har været en god forretning isoleret set. Jeg føler mig overbevist om, at hvis det gøres op i kroner og ører, så må han have tabt penge i OB.

                      Tager man det lidt fra "helikopteren", så tror jeg bestemt det har gavnet Thorborg, at involvere sig som han har gjort. Det har givet ham et enormt netværk, som han har kunnet udnytte alle mulige steder i sine forretninger, den vej rundt tænker jeg bestemt OB har været en god investering.




                      Naturligvis og det er jo også min pointe, samtidig med at i bare ikke skal tro at Thorborg forærer 60 millioner til noget, han er jo direktøren for det hele ... der er ingen gaver der.
                      Det er selvfølgelig ikke sikkert at ordningen er sådan at han tjener på at have lånt penge til forretningen, men samlet set så er det med sikkerhed ikke en dårlig forretning, så var han væk.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Naturligvis og det er jo også min pointe, samtidig med at i bare ikke skal tro at Thorborg forærer 60 millioner til noget, han er jo direktøren for det hele ... der er ingen gaver der.
                        Det er selvfølgelig ikke sikkert at ordningen er sådan at han tjener på at have lånt penge til forretningen, men samlet set så er det med sikkerhed ikke en dårlig forretning, så var han væk.
                        Hvilken baggrund har du for at kunne påstå dette? Så var han jo skredet i 2010/11, hvis man skal følge din logik.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

                          Hvilken baggrund har du for at kunne påstå dette? Så var han jo skredet i 2010/11, hvis man skal følge din logik.
                          Det tager tid at tjene penge og så er der mange penge i netværket ... men den primære grund er at han er en forretningsmand, som gerne vil tjene penge, mange penge.

                          Jan Bech i Brøndby, Don Ø osv. er ikke en skid bedre, men det er det de vil ... tjene penge og udvide forretningen.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Det tager tid at tjene penge og så er der mange penge i netværket ... men den primære grund er at han er en forretningsmand, som gerne vil tjene penge, mange penge.

                            Jan Bech i Brøndby, Don Ø osv. er ikke en skid bedre, men det er det de vil ... tjene penge og udvide forretningen.
                            Selvfølgelig vil de gerne tjene penge og udvide forretningen, det er jo et fuldstændigt naturligt mål, fordi at det at tjene penge og udvide forretningen stort set er ensbetydende med, at tingene går godt, og der er jo ingen der går ind i en forretning med ambitionen om, at det skal gå dårligt. Det er jo så langt fra ensbetydende med, at den store hovedårsag til deres engagement er, at de gerne vil tjene penge.

                            Hvis ens altoverskyggende ambition er, at man skal tjene penge på en investering, havde de holdt sig langt væk fra fodbold. Fodbold kræver enormt meget held og/eller brancheselskab for at skulle blive en guldrandet forretning for investorerne, og med mindre at Thorborg er dum, og det er han med al sandsynlighed ikke, så har han også opdaget, at han ikke har forstand på fodbold og branchens mekanismer på et niveau, hvor han er en af de meget få der kan lave en guldrandet forretning. Så der er åbenlyst også nogle andre motiver i spil.

                            Nu nævner du, at der ingen "gaver" er fra Thorborgs side. Det skal jeg ikke kunne sige, om er rigtigt eller forkert, men i tilfældet Jan Bech, som du også nævner, har han i hvert fald ved flere lejligheder eksplicit foræret Brøndby gaver. https://www.bt.dk/superligaen/saadan...-af-egen-lomme

                            Jan Bech er et åbenlyst bevis på, at ambitionen om at tjene penge ikke er det der driver beslutningerne omkring investeringerne i en fodboldklub. Om Thorborg skulle være i besiddelse af en helt anden tankegang, skal jeg ikke kunne sige, så godt et kendskab til ham har jeg langt fra, men gennem årene kan jeg da godt finde nogle beslutninger, som efter min opfattelse i hvert fald modstrider idéen om, at hans engagement i OB næsten udelukkende har profit for øje. Om det så handler om en kærlighed til OB, eller handler om, at han gerne vil positionere sig som Fyns største mæcen, og dermed tilfredsstille sit eget ego og sikkert også nogle forretningsinteresser, det skal jeg igen ikke gøre mig til dommer overfor, men jeg har i hvert fald meget svært ved at se de tydelige tegn og beviser på, at Thorborgs investeringer i OB næsten udelukkende handler om at blive endnu rigere.

                            Et lille vue udover Thorborgs erhverskarriere giver os også et billede af, at han i hvert fald ikke er typen der normalt venter 20 år på at tjene på sine investeringer, det er tydeligvis ikke hans metode.
                            Last edited by Sheed; 07-02-2020, 01:20.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Selvfølgelig vil de gerne tjene penge og udvide forretningen, det er jo et fuldstændigt naturligt mål, fordi at det at tjene penge og udvide forretningen stort set er ensbetydende med, at tingene går godt, og der er jo ingen der går ind i en forretning med ambitionen om, at det skal gå dårligt. Det er jo så langt fra ensbetydende med, at den store hovedårsag til deres engagement er, at de gerne vil tjene penge.

                              Hvis ens altoverskyggende ambition er, at man skal tjene penge på en investering, havde de holdt sig langt væk fra fodbold. Fodbold kræver enormt meget held og/eller brancheselskab for at skulle blive en guldrandet forretning for investorerne, og med mindre at Thorborg er dum, og det er han med al sandsynlighed ikke, så har han også opdaget, at han ikke har forstand på fodbold og branchens mekanismer på et niveau, hvor han er en af de meget få der kan lave en guldrandet forretning. Så der er åbenlyst også nogle andre motiver i spil.

                              Nu nævner du, at der ingen "gaver" er fra Thorborgs side. Det skal jeg ikke kunne sige, om er rigtigt eller forkert, men i tilfældet Jan Bech, som du også nævner, har han i hvert fald ved flere lejligheder eksplicit foræret Brøndby gaver. https://www.bt.dk/superligaen/saadan...-af-egen-lomme

                              Jan Bech er et åbenlyst bevis på, at ambitionen om at tjene penge ikke er det der driver beslutningerne omkring investeringerne i en fodboldklub. Om Thorborg skulle være i besiddelse af en helt anden tankegang, skal jeg ikke kunne sige, så godt et kendskab til ham har jeg langt fra, men gennem årene kan jeg da godt finde nogle beslutninger, som efter min opfattelse i hvert fald modstrider idéen om, at hans engagement i OB næsten udelukkende har profit for øje. Om det så handler om en kærlighed til OB, eller handler om, at han gerne vil positionere sig som Fyns største mæcen, og dermed tilfredsstille sit eget ego og sikkert også nogle forretningsinteresser, det skal jeg igen ikke gøre mig til dommer overfor, men jeg har i hvert fald meget svært ved at se de tydelige tegn og beviser på, at Thorborgs investeringer i OB næsten udelukkende handler om at blive endnu rigere.

                              Et lille vue udover Thorborgs erhverskarriere giver os også et billede af, at han i hvert fald ikke er typen der normalt venter 20 år på at tjene på sine investeringer, det er tydeligvis ikke hans metode.
                              Du glemmer det netværk han får adgang til, jeg er ikke i tvivl om at manden kan lide fodbold, jeg er heller ikke i tvivl om at han kan lide penge.
                              Mennesker som er så glade for penge og konstant at udvide forretningen, forærer ikke bare penge væk ... der er en direkte eller indirekte effekt som de kan gøre brug af/tjener på ... som f.eks ved procenter af salg, eller adgang til et enormt netværk/mulighed for at pleje forretningsforbindelser.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                #30
                                Jeg forventer satme heller ikke Thorborg smider om sig med penge som JBA i Brøndby gør :)

                                Dengang JH kom til klubben der smækkede Thorborg sgu da sin pengepung k og sagde til JH han skulle ryde op i økonomien. Og de rhae han jo fået gjort. Og mon ikke det er derfor at Thorborg den dag idag åbner lidt op for pengepungen igen.. netop fordi økonomien er blevet bedre en dengang JH startede i klubben.

                                Comment

                                Working...
                                X