Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen Mart Lieder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Ja men det er vel op til OB at bede om de oplysninger hos Lieder og ikke hos SDJ?
    Korrekt.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      I så fald har SDJ vel ikke lov at give de oplysninger til OB?
      Det kan godt være de ikke må give oplysningerne, men de må vel heller ikke sælge ham som om intet er galt.
      I så fald ville det rigtige jo være at blive i klubben til man er rask.
      Vi ville jo heller ikke sælge en spiller hvis vi vidste han havde fx en mild kræftform. Så skal han jo behandles hos os og blive raskmeldt før der kan tales klubskifte.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

        Dette er ren spekulation, men her kommer det:
        Hvad nu hvis OB har undersøgt Lieder i et helt normalt lægetjek, der omhandler fysisk/motorisk tilstand relevant for at bære fodbold spiller, men at Lieder i Sønderjyske allerede har været i et afklaringsforløb omkring et andet dybere helbredsproblem, som ikke er noget man undersøger for ved standard lægetjek?
        Skåret ud i pap: Hvad hvis Sønderjydske har solgt Lieder imens de vidste han havde en hjertediagnose eller lignede. En diagnose som de vidste ikke ville findes fordi det selv havde taget dem lang tid at afklare den.
        Det tror jeg simpelthen ikke på, og tænker nok man skal holde sig fra de mest vidtløftige spekulationer. Husk - det er et rygte.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Det tror jeg simpelthen ikke på, og tænker nok man skal holde sig fra de mest vidtløftige spekulationer. Husk - det er et rygte.
          Jeg tænker at så længe man deklarere rene spekulationer som rene spekulationer så er der ingen problemer.
          At der er et bagved liggende sundhedsproblem ville forklarer hvorfor rygtet siger, at han aldrig kommer til at spille for OB, selvom han er tilbage på træningsbanen.

          edit. Det ville også forklare hvorfor vi gik på markedet og hentede en stor angriber i sommers
          Last edited by laffe; 08-11-2020, 11:21.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

            Dette er ren spekulation, men her kommer det:
            Hvad nu hvis OB har undersøgt Lieder i et helt normalt lægetjek, der omhandler fysisk/motorisk tilstand relevant for at bære fodbold spiller, men at Lieder i Sønderjyske allerede har været i et afklaringsforløb omkring et andet dybere helbredsproblem, som ikke er noget man undersøger for ved standard lægetjek?
            Skåret ud i pap: Hvad hvis Sønderjydske har solgt Lieder imens de vidste han havde en hjertediagnose eller lignede. En diagnose som de vidste ikke ville findes fordi det selv havde taget dem lang tid at afklare den.
            Men så skulle Lieder selv vel vide om sådan noget.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Men så skulle Lieder selv vel vide om sådan noget.
              Ja helt sikkert, men han vil gerne hjem til kæresten og det står ham frit for ikke ville dele sine sundhedsoplysninger og så ender OB med at købe katten i sækken.
              Det kan også være det kun er en mistanke de har omkring et problem. Og svarene så kommer efter han er skiftet. Men mistanken holdt de for sig selv fordi at motivationen omkring skiftet til OB handler om kærlighedslivet. Og nu hvor der er afklaring føler OB sig snydt

              Det er som sagt 100% spekulationer fra min side

              Comment


                #67
                Det står ikke nogen frit for at tilbageholde oplysninger, som kan påvirke ens evne til at opfylde en kontrakt. Det er juridisk spidsfindigt. Og det er en generel bemærkning, ej møntet på denne spekulation.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Det står ikke nogen frit for at tilbageholde oplysninger, som kan påvirke ens evne til at opfylde en kontrakt. Det er juridisk spidsfindigt. Og det er en generel bemærkning, ej møntet på denne spekulation.
                  Som fmprOB nævner skulle det hele jo dreje sig som Sdr.JyskE, så lad os lukke snakken om Lieders motivation til at sige ting, eller undlade at sige ting i forhold til en kontrakt med OB.

                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    Det står ikke nogen frit for at tilbageholde oplysninger, som kan påvirke ens evne til at opfylde en kontrakt. Det er juridisk spidsfindigt. Og det er en generel bemærkning, ej møntet på denne spekulation.
                    Uden at være 100% sikker så tror jeg faktisk at det står en frit for at ville oplyse det.
                    Du kan heller ikke fyrer en medarbejder, der søger et job velvidende at personen store dele af det næste år skal være hospitalsindlagt i behandling. Du må ikke en gang spørge indtil det. Hvis prøvetid ellers er overstået kan du først gøre det efter 100 sygedage.
                    Jeg ved godt at fodboldspillere er anderledes på nogen måder, men de her beskyttelsesregler er almene og meget vidtrækkende, og jeg forestiller mig, at de også gælder fodboldspillere.


                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Som fmprOB nævner skulle det hele jo dreje sig som Sdr.JyskE, så lad os lukke snakken om Lieders motivation til at sige ting, eller undlade at sige ting i forhold til en kontrakt med OB.
                      Måske Sønderjydske mener at de har handlet korrekt fordi de ikke må oplyse noget som Lieder ikke ønsker oplyst.
                      Måske OB mener de har ret til erstatning fordi når nu Sønderjyske vidste noget skulle Lieder aldrig have været til salg.

                      det er ren spekulation fra min side

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

                        Måske Sønderjydske mener at de har handlet korrekt fordi de ikke må oplyse noget som Lieder ikke ønsker oplyst.
                        Måske OB mener de har ret til erstatning fordi når nu Sønderjyske vidste noget skulle Lieder aldrig have været til salg.

                        det er ren spekulation fra min side
                        Måske det i en evt retsag vil være til fordel for SDJ at OB allerede havde skrevet kontrakt med Lieder inden OB købte ham fri?

                        Det må for mig at se være en væsenlig detalje i sagen.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

                          Måske Sønderjydske mener at de har handlet korrekt fordi de ikke må oplyse noget som Lieder ikke ønsker oplyst.
                          Måske OB mener de har ret til erstatning fordi når nu Sønderjyske vidste noget skulle Lieder aldrig have været til salg.

                          det er ren spekulation fra min side
                          Vi kan forestille os meget, men jeg kommer ikke til på rygtebasis at deltage i difuse og hypotetiske teorier og spekulationer om hvad der evt. kan komme for dagen i et evt. søgsmål.

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Måske det i en evt retsag vil være til fordel for SDJ at OB allerede havde skrevet kontrakt med Lieder inden OB købte ham fri?
                            Det kunne sagtens tænkes, at der var nogle datoer der var vigtige i den forbindelse.
                            Vi skriver med Lieder efter direkte forhandling med ham uden transfer. Han oplyser ikke et evt helbredsproblem til os, hvilket er hans ret. Sønderjydske sælger ham lidt senere til os og mener at alt hvad der skulle fortælles må være overstået direkte mellem parterne.

                            Jeg kan ikke huske om det var sådan købet forløb, men det er der sikkert andre der kan.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg
                              Uden at være 100% sikker så tror jeg faktisk at det står en frit for at ville oplyse det.
                              Du kan heller ikke fyrer en medarbejder, der søger et job velvidende at personen store dele af det næste år skal være hospitalsindlagt i behandling. Du må ikke en gang spørge indtil det. Hvis prøvetid ellers er overstået kan du først gøre det efter 100 sygedage.
                              Jeg ved godt at fodboldspillere er anderledes på nogen måder, men de her beskyttelsesregler er almene og meget vidtrækkende, og jeg forestiller mig, at de også gælder fodboldspillere.

                              Det er muligt, du har ret. Er den juridiske term ikke ‘at handle i ond tro’? Vil man ikke sige, at det er tilfældet?

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Vi kan forestille os meget, men jeg kommer ikke til på rygtebasis at deltage i difuse og hypotetiske teorier og spekulationer om hvad der evt. kan komme for dagen i et evt. søgsmål.
                                Og det står dig jo heldigvis frit for.
                                Jeg synes jeg gør mig umage med ikke at anklage nogen for noget, men blot komme med en teori om hvilke uoverensstemmelser, der kunne ligge bag et sådant søgsmål.
                                Jeg kan let forestille mig scenarier hvor det er OBs fejl, hvor det er Lieders fejl og hvor det er Sønderjydskes fejl.
                                Jeg kan let forestille mig et scenarie hvor OB overvejer sine muligheder juridisk og vælger IKKE at gå videre.

                                Comment

                                Working...
                                X