Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen Mart Lieder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Tak for rygtet. Synes du videregiver det på en fair måde. I fald det er sandt, har jeg nok svært ved at se, at OB har en sag. Det er jo OBs læger, der skal vurdere spilleren. SdJ kan have løjet eller fortiet noget, men det er jo svært at bevise, og uanset skulle OBs læger jo have fanget en kronisk skade ved undersøgelsen.

    Tag Emil Larsen. Skiftet var jo klart, men BIFs læger dumpede ham.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Tak for rygtet. Synes du videregiver det på en fair måde. I fald det er sandt, har jeg nok svært ved at se, at OB har en sag. Det er jo OBs læger, der skal vurdere spilleren. SdJ kan have løjet eller fortiet noget, men det er jo svært at bevise, og uanset skulle OBs læger jo have fanget en kronisk skade ved undersøgelsen.

      Tag Emil Larsen. Skiftet var jo klart, men BIFs læger dumpede ham.
      Det er nok vanskeligt at sammenligne to sager forskellige sager. Jeg har på ingen måde forudsætninger for vurdere nogen som helst juridiske detaljer og aftaler der gælder for spillerhandler. Noget tyder jo på at OB (og måske Lieder) mener at der sket noget der ikke er "inden for skiven" og at OB har købt en spiller forkerte forudsætninger.

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #48
        Men hvordan kan man købe en spiller på forkerte forudsætninger, når man selv står for at undersøge ham fysisk? Det være sig almindelige undersøgelser samt scanninger. Som dig har jeg heller ingen juridisk viden, så jeg kan tage fejl, og vi skal alle huske, at der er tale om et rygte.

        Comment


          #49
          Var det ikke Lieder der meldte sig klar til 2. Halvleg og måtte skiftes ud kort tid efter?

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Men hvordan kan man købe en spiller på forkerte forudsætninger, når man selv står for at undersøge ham fysisk? Det være sig almindelige undersøgelser samt scanninger. Som dig har jeg heller ingen juridisk viden, så jeg kan tage fejl, og vi skal alle huske, at der er tale om et rygte.
            Der er helt sikkert mennesker der ved meget mere om DET end jeg gør, så jeg vil helst ikke kloge mig for meget på det. Jeg forestiller mig dog at der i sådanne handler er en del lægejournaler osv der kan ligge til grundlag for en samlet "risikovurdering". Her forestiller jeg mig at Lieder godt selv må give oplysningerne videre til OB (i dette tilfælde) og det skal selvf. være i fuldstændig uredigeret stand. Det er kun et rygte endnu, og det bliver super spændende at se om det kun er røg, eller om der er en reel ildebrand.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Der er helt sikkert mennesker der ved meget mere om DET end jeg gør, så jeg vil helst ikke kloge mig for meget på det. Jeg forestiller mig dog at der i sådanne handler er en del lægejournaler osv der kan ligge til grundlag for en samlet "risikovurdering". Her forestiller jeg mig at Lieder godt selv må give oplysningerne videre til OB (i dette tilfælde) og det skal selvf. være i fuldstændig uredigeret stand. Det er kun et rygte endnu, og det bliver super spændende at se om det kun er røg, eller om der er en reel ildebrand.
              Præcis. Det er pt kun et rygte. Men hvis det har hold i virkeligheden er det noget der næppe kan holdes hemmeligt forevigt. Specielt hvis det ender i retten.

              Men det giver rigtig god mening ift at INGEN vil udtale sig om det

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Præcis. Det er pt kun et rygte. Men hvis det har hold i virkeligheden er det noget der næppe kan holdes hemmeligt forevigt. Specielt hvis det ender i retten.

                Men det giver rigtig god mening ift at INGEN vil udtale sig om det
                Ja, og jeg fristes til at tro at alene at det omtales herinde er nok til at det rammer andre medier hurtigt, og sker det må der være nogen der føler trang til at kommentere det .. både i Sdr.JyskE og i OB

                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Men hvordan kan man købe en spiller på forkerte forudsætninger, når man selv står for at undersøge ham fysisk? Det være sig almindelige undersøgelser samt scanninger. Som dig har jeg heller ingen juridisk viden, så jeg kan tage fejl, og vi skal alle huske, at der er tale om et rygte.
                  Det bliver godt nok spændende at høre hvad der i givet fald kan lægges sag an imod.

                  SDJ må vel ikke videregive oplysninger på Lieder i henhold til persondata loven?

                  OB bør vel alene stå for lægetjek som købende klub?

                  Lieder spillede i oktober-november-december 6 x 90 og 3 x 80 min for SDJ så helt invalid kan han jo ikke have været?

                  OB havde vel skrevet kontrakt med Lieder gældende fra sommeren 2020, inden man gik i forhandling med SDJ om en omgående transfer?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #54
                    Kan det have haft indflydelse på at vi tabte og måtte nøjes med Hemme i stedet for Hysen.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Det bliver godt nok spændende at høre hvad der i givet fald kan lægges sag an imod.

                      SDJ må vel ikke videregive oplysninger på Lieder i henhold til persondata loven?

                      OB bør vel alene stå for lægetjek som købende klub?

                      Lieder spillede i oktober-november-december 6 x 90 og 3 x 80 min for SDJ så helt invalid kan han jo ikke have været?

                      OB havde vel skrevet kontrakt med Lieder gældende fra sommeren 2020, inden man gik i forhandling med SDJ om en omgående transfer?
                      Lieder kan give samtykke til at ny arbejdsgiver må få indblik i relevante papirer, i dette tilfælde medicinske notater.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Ja, og jeg fristes til at tro at alene at det omtales herinde er nok til at det rammer andre medier hurtigt, og sker det må der være nogen der føler trang til at kommentere det .. både i Sdr.JyskE og i OB
                        Sker nok først hvis SFÅ,OBstruktion eller SF skriver om det. Mm nogen af dem rent faktisk ved det men har valgt ikke at offentligøre det pga forskellige årsager. Vi må se. Vi ved de alle læser med herinde så jeg vil faktisk tage en evt kommende tavshed som om nogen nok har vidst lidt om det

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Sker nok først hvis SFÅ,OBstruktion eller SF skriver om det. Mm nogen af dem rent faktisk ved det men har valgt ikke at offentligøre det pga forskellige årsager. Vi må se. Vi ved de alle læser med herinde så jeg vil faktisk tage en evt kommende tavshed som om nogen nok har vidst lidt om det
                          jeg tror du har ret i st nogen gange kan tavshed fortolkes som sådan

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Hmmmm, det kunne forklare meget. Begge den lange skadetid og den mangel af udtalelser om situationen.
                            Men hvordan kan man fuske med lægechecken? Det er ja den klub som overtager spilleren som gør lægechecken. Har aldrig hørt noget andet og det ville ja også være helt idiotisk hvis den sælgende klub står for den og hvis OB ville lade Sønderjyske gøre den. Ved ikke om man kan skjule noget med lidt medicinsk hokuspokus og gemme dermed en skade for en tid men det kan man vel næppe uden at tage spilleren med og hvis OB handler kun mod Sønderjyske men ikke Lieder selv...
                            I hvert fald tak for oplysninger, så skulle der komme nu også noget fra OB.
                            Dette er ren spekulation, men her kommer det:
                            Hvad nu hvis OB har undersøgt Lieder i et helt normalt lægetjek, der omhandler fysisk/motorisk tilstand relevant for at bære fodbold spiller, men at Lieder i Sønderjyske allerede har været i et afklaringsforløb omkring et andet dybere helbredsproblem, som ikke er noget man undersøger for ved standard lægetjek?
                            Skåret ud i pap: Hvad hvis Sønderjydske har solgt Lieder imens de vidste han havde en hjertediagnose eller lignede. En diagnose som de vidste ikke ville findes fordi det selv havde taget dem lang tid at afklare den.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Lieder kan give samtykke til at ny arbejdsgiver må få indblik i relevante papirer, i dette tilfælde medicinske notater.
                              Ja men det er vel op til OB at bede om de oplysninger hos Lieder og ikke hos SDJ?
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

                                Dette er ren spekulation, men her kommer det:
                                Hvad nu hvis OB har undersøgt Lieder i et helt normalt lægetjek, der omhandler fysisk/motorisk tilstand relevant for at bære fodbold spiller, men at Lieder i Sønderjyske allerede har været i et afklaringsforløb omkring et andet dybere helbredsproblem, som ikke er noget man undersøger for ved standard lægetjek?
                                Skåret ud i pap: Hvad hvis Sønderjydske har solgt Lieder imens de vidste han havde en hjertediagnose eller lignede. En diagnose som de vidste ikke ville findes fordi det selv havde taget dem lang tid at afklare den.
                                I så fald har SDJ vel ikke lov at give de oplysninger til OB?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X