Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kasper Larsen: Velkommen hjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
    Ulrik Laursen blev også svinet lidt til i ungdomsårene, men vendte sejrrigt retur fra Skotland, jeg tror det gentager sig med Kasper, han skal dog ikke rejse til FCK efterfølgende....
    For 20 mill skal han være velkommen til at rejse til FCK...

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      For 20 mill skal han være velkommen til at rejse til FCK...
      Ikke hvis vi kæmper mod dem om førstepladsen
      siden 1887

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

        Ikke hvis vi kæmper mod dem om førstepladsen
        Det skal du nok ikke bekymre dig om lige foreløb

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Stoltjyde Se indlæg
          Jeg har nu heller aldrig set det store lys i ham. Men som set så mange gange før, så bliver folk herinde vilde i varmen, når en "rigtig" OB dreng vender snuden hjem. Håber jeg kommer til at æde mine ord, men jeg husker ham som alt for langsom og for mange simple fejl.
          Du må lige definere "det store lys", og "vilde i varmen". Mange har ønsket ham velkommen hjem, men det er vel ikke det samme som "vild i varmen". Jeg ønsker ham også velkommen hjem, og tænker det er fedt med en"homegrown" der tilmed har været ude og stå på egne ben, langt fra velkendte, og trygge rammer. Den slags giver ofte "hår på brystet". Jeg kan ikke forestille mig han ikke har niveau til OBs ambition med hans meritter de seneste år i tankerne. Hvis han sejlede rundt da han var her som yngre spiller må der også huskes på at det var en yderst turbolent tid med hyppige trænerskift, og generel uro i klubben, yderligere synes jeg klart der i den tid blev lagt alt for meget ansvar på unge skuldre bl.a. KLs. Det er imø ingen god kombi, og den går alt for ofte galt.

          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Du må lige definere "det store lys", og "vilde i varmen". Mange har ønsket ham velkommen hjem, men det er vel ikke det samme som "vild i varmen". Jeg ønsker ham også velkommen hjem, og tænker det er fedt med en"homegrown" der tilmed har været ude og stå på egne ben, langt fra velkendte, og trygge rammer. Den slags giver ofte "hår på brystet". Jeg kan ikke forestille mig han ikke har niveau til OBs ambition med hans meritter de seneste år i tankerne. Hvis han sejlede rundt da han var her som yngre spiller må der også huskes på at det var en yderst turbolent tid med hyppige trænerskift, og generel uro i klubben, yderligere synes jeg klart der i den tid blev lagt alt for meget ansvar på unge skuldre bl.a. KLs. Det er imø ingen god kombi, og den går alt for ofte galt.
            Oftere end med ansvar på ældre skuldre?
            Jeg har det sådan lidt med de der postulater, at der må være noget dokumentation et sted :) ...
            Alene det at en spiller er ung skal jo ikke diskvalificere ham, det handler vel om det niveau spilleren er på også i forhold til ansvar ... der er talrige eksempler på spillere der klarer sig fantastisk før de er 20 også med et enormt ansvar og ja det kan dokumenteres ... jeg sætter bare spørgsmålstegn ved om det oftere går galt med unge end med ældre spillere, p.g.a. alder.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

              Oftere end med ansvar på ældre skuldre?
              Jeg har det sådan lidt med de der postulater, at der må være noget dokumentation et sted :) ...
              Alene det at en spiller er ung skal jo ikke diskvalificere ham, det handler vel om det niveau spilleren er på også i forhold til ansvar ... der er talrige eksempler på spillere der klarer sig fantastisk før de er 20 også med et enormt ansvar og ja det kan dokumenteres ... jeg sætter bare spørgsmålstegn ved om det oftere går galt med unge end med ældre spillere, p.g.a. alder.
              Har du også talrige eksempler på at unge spillere trives med ansvar og samtidig forventes, med deres talent, at være bærende kræfter på et fodboldboldhold hvor hierarki på holdet, og organisation i klubben er stort set ikke eksisterende? Sådan var situationen i OB i den periode, og det gjorde bestemt ikke noget godt for min klub.
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Har du også talrige eksempler på at unge spillere trives med ansvar og samtidig forventes, med deres talent, at være bærende kræfter på et fodboldboldhold hvor hierarki på holdet, og organisation i klubben er stort set ikke eksisterende? Sådan var situationen i OB i den periode, og det gjorde bestemt ikke noget godt for min klub.
                Ja, utallige eksempler ... det skabes af dem der er i klubben og jeg køber ikke helt præmissen :).
                Messi, Okore, Dolberg, Laudrup, Kjær, Frenkie De Jong, Kusk, Thomsen, Ronaldo, Ronaldo, Agger, Frederik Winther (Lyngby), Kudus, Damsgaard, Wind (FCK).
                Unge spillere kan sagtens tage ansvar i startopstillingen, det handler mest om niveauet på banen og selvfølgelig at der er nogen der tror på dem :).
                Last edited by Entusiastens; 21-01-2020, 14:16.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Ja, utallige eksempler ... det skabes af dem der er i klubben og jeg køber ikke helt præmissen :).
                  Messi, Okore, Dolberg, Laudrup, Kjær, Frenkie De Jong, Kusk, Thomsen, Ronaldo, Ronaldo, Agger, Frederik Winther (Lyngby), Kudus, Damgaard, Wind (FCK).
                  Unge spillere kan sagtens tage ansvar i startopstillingen, det handler mest om niveauet på banen og selvfølgelig at der er nogen der tror på dem :).
                  Dem du nævner der er da kommet ind på velfungerende hold med styr på hierarki osv. Du forholder dig ikke rigtig til det jeg skriver, synes jeg. Jeg er for så vidt med på at unge sagtens kan have ansvar på banen. Det du ikke forholder dig til er den generelle situation i OB på et tidspunkt hvor absolut intet fungerede - det er imø. at lægge for meget ansvar på unge skuldre at skulle være "støttepædagoger" på et hold i krise. Det vil det sandsynligvis også være mange andre steder end i "din klub". Jeg erindrer at Henrik Jensen, da han var træner i BIF, kom med en klar udmelding om at man ikke vinder noget med 4-5 "youngsters" på holdet.

                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                    Ja, utallige eksempler ... det skabes af dem der er i klubben og jeg køber ikke helt præmissen :).
                    Messi, Okore, Dolberg, Laudrup, Kjær, Frenkie De Jong, Kusk, Thomsen, Ronaldo, Ronaldo, Agger, Frederik Winther (Lyngby), Kudus, Damgaard, Wind (FCK).
                    Unge spillere kan sagtens tage ansvar i startopstillingen, det handler mest om niveauet på banen og selvfølgelig at der er nogen der tror på dem :).
                    Du kommer stort set kun med eksempler på spillere, der har præsteret på hold med klar struktur, organisation og hieraki. Desuden så er der forskel på at tage ansvar og præstere. En spiller som Okore f.eks. var jo rigtig god i FCN, men har ikke ramt samme niveau efter, at han forlod Bjellands side - fordi Bjelland tog ansvaret og dirrigentstokken, hvilken tillod Okore at bruse rundt.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                      Du kommer stort set kun med eksempler på spillere, der har præsteret på hold med klar struktur, organisation og hieraki. Desuden så er der forskel på at tage ansvar og præstere. En spiller som Okore f.eks. var jo rigtig god i FCN, men har ikke ramt samme niveau efter, at han forlod Bjellands side - fordi Bjelland tog ansvaret og dirrigentstokken, hvilken tillod Okore at bruse rundt.
                      Enig, OB's forfatning sidst Kasper Larsen var her, var noget mere skrøbelig end Ajax der blæser derudaf, Barcelona som gør det samme und so weiter.

                      Præmissen for den her sammenligninger helt gal.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                        Enig, OB's forfatning sidst Kasper Larsen var her, var noget mere skrøbelig end Ajax der blæser derudaf, Barcelona som gør det samme und so weiter.

                        Præmissen for den her sammenligninger helt gal.
                        Helt enig det var et meget skrøbeligt hold, hvor der blev rodet meget rundt med opstillinger m.m. KL blev blandt andet forsøgt som central midtbane m.m, og der blev byttet meget rundt i forsvaret AMC var heller ikke særlig god i den perioden. Daniel Høgh niveau var også meget varierende.

                        Med de antal kampe han har fået for Gronningen og Norkoping, må vi forvente en meget mere sikker og stabil KL, og krydse fingre for at han ikke render ind i mange skader.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Ja, utallige eksempler ... det skabes af dem der er i klubben og jeg køber ikke helt præmissen :).
                          Messi, Okore, Dolberg, Laudrup, Kjær, Frenkie De Jong, Kusk, Thomsen, Ronaldo, Ronaldo, Agger, Frederik Winther (Lyngby), Kudus, Damgaard, Wind (FCK).
                          Unge spillere kan sagtens tage ansvar i startopstillingen, det handler mest om niveauet på banen og selvfølgelig at der er nogen der tror på dem :).
                          Jeg tror nu nærmere, det er et spørgsmål om, at du har misforstået præmissen. Ellers giver langt størstedelen af dine eksempler simpelthen ikke mening.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Dem du nævner der er da kommet ind på velfungerende hold med styr på hierarki osv. Du forholder dig ikke rigtig til det jeg skriver, synes jeg. Jeg er for så vidt med på at unge sagtens kan have ansvar på banen. Det du ikke forholder dig til er den generelle situation i OB på et tidspunkt hvor absolut intet fungerede - det er imø. at lægge for meget ansvar på unge skuldre at skulle være "støttepædagoger" på et hold i krise. Det vil det sandsynligvis også være mange andre steder end i "din klub". Jeg erindrer at Henrik Jensen, da han var træner i BIF, kom med en klar udmelding om at man ikke vinder noget med 4-5 "youngsters" på holdet.
                            Det er den præmis jeg ikke køber, OB var ikke i en særskilt speciel situation, det gik ikke godt for klubben, men det bundede i høj grad i at der var blevet skåret ned og klubben ikke havde råd til bedre spillere, ikke i at spillerne havde en bestemt alder, eller at der manglede et "hierarki", for mig at se mangler der belæg for den påstand.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #44
                              Du fastholder lidt krampagtigt din påstand - enhver med lidt indsigt vil netop give ret i at OB var i en sportslig og ledelsesmæssig krise de år, og st det var ekstraordinært kræver kræver meget lidt indsigt. At indrage div. Ronaldoer, Messi osv. skriger til himlen i en tråd om OB og KL i særdeleshed. Hvis du mener der mangler belæg for noget så velkendt og tydeligt som her tyder det imø på manglede vilje til at anerkende virkeligheden.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #45
                                Vi har haft en snak med en meget ærlig Kasper Larsen, der ikke mener, at han var super god i hans første tid i OB. Han håber på, at han kan bidrage mere i denne omgang.

                                http://obstruktion.dk/aerlig-kasper-...kke-super-god/

                                Comment

                                Working...
                                X