Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stadionoplevelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hvem betalte for din yndlingsklubs stadion i sin tid? Og hvem tror du der betaler for diverse renoveringer mm?
    Right to Dream ejeren?
    Sådan en klub har jeg ikke i suppen, så det var der ingen der gjorde :).
    Jeg var ekstremt stor modstander af FCN under Brixtofte og kaldte dem FC Fup, de skulle have været smidt ud af den øverste række.
    Nu kan jeg lide at de producerer talenter til landsholdet, jeg synes ikke om deres forretningsmænd, men har heller aldrig været fan, derfor er jeg nok efter dem i mindre grad end en klub jeg var fan af i 25 år, i en by hvor jeg lidt forskudt af min fanstatus, har boet lige så længe :).

    Nu kopierer jeg den her næste gang spørgsmålet kommer op :D!
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

      Sådan en klub har jeg ikke i suppen, så det var der ingen der gjorde :).
      Jeg var ekstremt stor modstander af FCN under Brixtofte og kaldte dem FC Fup, de skulle have været smidt ud af den øverste række.
      Nu kan jeg lide at de producerer talenter til landsholdet, jeg synes ikke om deres forretningsmænd, men har heller aldrig været fan, derfor er jeg nok efter dem i mindre grad end en klub jeg var fan af i 25 år, i en by hvor jeg lidt forskudt af min fanstatus, har boet lige så længe :).

      Nu kopierer jeg den her næste gang spørgsmålet kommer op :D!
      Du kopiere bare løs. Det ændre dog ikke på hvor dobbeltmoralsk og hyklerisk du fremstår. Har "FC Fup" ikke et debatforum ?, hvor du/I kan klappe hinanden på ryggen over jeres Right to Dream forretningskoncept (undskyld: landsholdstalent træningscenter).

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Sådan en klub har jeg ikke i suppen, så det var der ingen der gjorde :).
        Jeg var ekstremt stor modstander af FCN under Brixtofte og kaldte dem FC Fup, de skulle have været smidt ud af den øverste række.
        Nu kan jeg lide at de producerer talenter til landsholdet, jeg synes ikke om deres forretningsmænd, men har heller aldrig været fan, derfor er jeg nok efter dem i mindre grad end en klub jeg var fan af i 25 år, i en by hvor jeg lidt forskudt af min fanstatus, har boet lige så længe :).

        Nu kopierer jeg den her næste gang spørgsmålet kommer op :D!
        Du har ikke en klub i Suppen du synes bedre om, end de andre klubber?
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Husk nu lige på at OB før har været topscorer i sponsorkroner fra kommunen og endda på et tidspunkt havde gavn af hvad der vist var et ulovligt sponsorat og forsøgte at få mere ud af det (det endte vist nærmest i en afgørelse med advokater osv).
          I fremstiller det tit som at Odense Kommune er anderledes end andre i sin omgang med professionelle fodboldklubber, men det har bestemt, måske især førhen og belært af det nok ikke længere, ikke været til den negative side for OB.
          Overordnet mener jeg ikke at en kommune skal ombygge noget for et privat selskab, præcis som de heller ikke skal det for en hvilken som helst anden forretning i byen, især ikke hvis alle andre sportsklubber i Odense ikke får ligeværdig adgang til faciliteterne.
          Det der er relevant for amatørerne skal kommunen helt sikkert hjælpe med, men OSE skal altså klare sig selv, der skal ikke mere "landbrugsstøtte" ind her.
          Hej OK, vil I følge med tiden og fortsat have et stadion der kan lejes ud, eller bare stå tilbage med noget ingen vil leje?

          Så kort kan det jo siges, Mads - og det har intet med støtte at gøre. Alle andre kan også leje stadion - de har bare hverken interesse eller økonomi til det.

          Som alle andre steder, så skal forbedringer jo give udslag i forhøjet lejeindtægt - altså undtaget hvis man er en stor udlejer og tjener rigeligt, så skal man bare have fastfrosset huslejen, ikk?

          Comment


            #35
            http://obstemmer.dk/blog-hele-odense...aa-oekonomisk/

            Silkeborg kommune spyttede 60 millioner i det nye stadion, og har givet Silkeborg IF 30 års leje til 0 kr.
            Mon Odense kommune gør det samme?

            Comment


              #36
              Der er blevet tærsket meget langhalm herinde på om Odense Kommune bør støtte OB, men jeg gentager da gerne at Odense by vil få gavn af et fynsk tophold. Den der hellige tilgang til om en kommune må støtte en privat fodboldklub er moralsk rigtig men desværre bliver vi bare sagtet agterud ude i den hårde virkelighed.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                http://obstemmer.dk/blog-hele-odense...aa-oekonomisk/

                Silkeborg kommune spyttede 60 millioner i det nye stadion, og har givet Silkeborg IF 30 års leje til 0 kr.
                Mon Odense kommune gør det samme?
                Næppe

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  http://obstemmer.dk/blog-hele-odense...aa-oekonomisk/

                  Silkeborg kommune spyttede 60 millioner i det nye stadion, og har givet Silkeborg IF 30 års leje til 0 kr.
                  Mon Odense kommune gør det samme?
                  Jeg synes det er et super godt blogindlæg fra Martin Davidsen.
                  Jeg håber Odense kommune, OB og eventuelt private investorer i fællesskab kan finde en løsning så Odense/Fyn kan få et moderne stadion som er Danmarks 3. største by værdigt og som kan samle byen om vores nationalsport. Jeg er helt med på at kommunen skal prioritere sine midler (ældre, børn, handicappede osv..) derfor håber jeg også at der kan findes en løsning så der kan komme nogle private investorer ind over så kommunen ikke står alene med opgaven og regningen. Martin Davidsen har samtidig ret i at der også er mange gevinster for Odense og hele Fyn ved at have et superligahold og et tidssvarende stadion vil også være attraktivt for DBU når der skal spilles landskampe osv..
                  Last edited by OleKBH; 21-02-2020, 22:03.

                  Comment


                    #39
                    Godt indlæg af MD
                    Kan man forstille sig hvad gæsterne i eksempelvis Odeon ville sige, hvis de skulle nøjes med koldt vand på toilettet?

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                      Jeg synes det er et super godt blogindlæg fra Martin Davidsen.
                      Jeg håber Odense kommune, OB og eventuelt private investorer i fællesskab kan finde en løsning så Odense/Fyn kan få et moderne stadion som er Danmarks 3. største by værdigt og som kan samle byen om vores nationalsport. Jeg er helt med på at kommunen skal prioritere sine midler (ældre, børn, handicappede osv..) derfor håber jeg også at der kan findes en løsning så der kan komme nogle private investorer ind over så kommunen ikke står alene med opgaven og regningen. Martin Davidsen har samtidig ret i at der også er mange gevinster for Odense og hele Fyn ved at have et superligahold og et tidssvarende stadion vil også være attraktivt for DBU når der skal spilles landskampe osv..
                      Det kunne lade sig gøre i Herning, Silkeborg , Esbjerg, Randers altså for helvede... hvad er det for en forkvaklet mentalitet der hersker i Odense?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                        Du har ikke en klub i Suppen du synes bedre om, end de andre klubber?
                        Nej, jeg har talentudviklingskoncepter som jeg synes bedre om end andre, men der er ingen klubber der virker skide sympatiske, her tænker jeg på ledelse etc ... måske en del af Brøndbys fans kan fremkalde noget sympati (p.b.a. af noget der minder om sociale tiltag, måske er det bare noget jeg har drømt :D ) men så har de en ledelse som er helt væk for mig.
                        For mig skal der være værdier som jeg kan se mig selv i og det er der bare ikke meget fokus på ... det er pengene først og sidst.
                        Last edited by Entusiastens; 22-02-2020, 01:56.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                          Hej OK, vil I følge med tiden og fortsat have et stadion der kan lejes ud, eller bare stå tilbage med noget ingen vil leje?

                          Så kort kan det jo siges, Mads - og det har intet med støtte at gøre. Alle andre kan også leje stadion - de har bare hverken interesse eller økonomi til det.

                          Som alle andre steder, så skal forbedringer jo give udslag i forhøjet lejeindtægt - altså undtaget hvis man er en stor udlejer og tjener rigeligt, så skal man bare have fastfrosset huslejen, ikk?
                          Ja, en lejer kan selvfølgelig forvente forbedringer, men lejekontrakten var jo så ikke under helt almindelige vilkår (var det ikke 25 eller 30 år lejeperioden var) og den gav heller ikke lige adgang til det kommunalt ejede stadion, i hvert fald ikke økonomisk.
                          ... og ja det vil selvfølgelig få huslejen til at stige ganske gevaldigt, hvis der skal renoveres så meget som der snakkes om, ellers må OSE jo bare købe stadion, de penge kunne jo eventuelt bruges til et anlæg for de andre klubber i kommunen :).

                          For mig at se virker det også underligt med kommunal udlejning til en privat virksomhed, som så, potentielt, kan tjene penge på det lejede ... jeg har prøvet at samarbejde med kommunen i forbindelse med privat virksomhed, det var ikke nemt, men det er jo ofte sådan at jo større man er, jo oftere får man "ret".
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Ja, en lejer kan selvfølgelig forvente forbedringer, men lejekontrakten var jo så ikke under helt almindelige vilkår (var det ikke 25 eller 30 år lejeperioden var) og den gav heller ikke lige adgang til det kommunalt ejede stadion, i hvert fald ikke økonomisk.
                            ... og ja det vil selvfølgelig få huslejen til at stige ganske gevaldigt, hvis der skal renoveres så meget som der snakkes om, ellers må OSE jo bare købe stadion, de penge kunne jo eventuelt bruges til et anlæg for de andre klubber i kommunen :).

                            For mig at se virker det også underligt med kommunal udlejning til en privat virksomhed, som så, potentielt, kan tjene penge på det lejede ... jeg har prøvet at samarbejde med kommunen i forbindelse med privat virksomhed, det var ikke nemt, men det er jo ofte sådan at jo større man er, jo oftere får man "ret".
                            Tror du selv på Odense kommune vil sælge stadion? Jeg gør ikke. Og hvordan skal det evt prissættes fair?
                            Udlejning til private virksomheder er ikke usædvanligt for en kommune. Det går begge veje. Kommunen lejer sig også ind ved diverse private virksomheder.
                            Det er ikke anderledes end jeg lejer ud til både private og virksomheder. Og jeg håber da virksomhederne tjerner penge, ellers vil de ikke leje. Jeg er sikker på kommunen tænker det samme.
                            9erne vil nok ikke spille fynserie til 1,6 millioner om året.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                              Tror du selv på Odense kommune vil sælge stadion? Jeg gør ikke. Og hvordan skal det evt prissættes fair?
                              Udlejning til private virksomheder er ikke usædvanligt for en kommune. Det går begge veje. Kommunen lejer sig også ind ved diverse private virksomheder.
                              Det er ikke anderledes end jeg lejer ud til både private og virksomheder. Og jeg håber da virksomhederne tjerner penge, ellers vil de ikke leje. Jeg er sikker på kommunen tænker det samme.
                              9erne vil nok ikke spille fynserie til 1,6 millioner om året.
                              Hvorfor skulle odense kommune ikke ville sælge? Hvad bruger de det til ud over at leje det til OB? De kunne sagtens bruge pengene på et evt. salg af Odense Stadion på andre ting. Uden at vide det tænker jeg prisen er omkring 30-50 millioner.
                              siden 1887

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                                Hvorfor skulle odense kommune ikke ville sælge? Hvad bruger de det til ud over at leje det til OB? De kunne sagtens bruge pengene på et evt. salg af Odense Stadion på andre ting. Uden at vide det tænker jeg prisen er omkring 30-50 millioner.
                                Ved ikke om prisen er lige høj nok, ejer OSE ikke sponsor tribunen/VIP bygningen?
                                Resten er ruiner Don ikke er bedre værd end at rive ned så det er vel reelt kun grunden der skal prissættes?

                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X