Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt på OB's efterår

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
    Ja, dommerne har ikke været vores venner, men vi spiller fandme ikke særlig godt, og det er grunden til, at vi ligger, hvor vi gør. For mange spillere i truppen har ikke top-6-niveau, og center midt er miles away fra noget som helst, der ligner klasse (eksklusiv JD).
    Enig. Udover midtbanen så vil jeg også mene vores forsvar har behov for et stort kvalitetsløft.
    Håber der bliver åbnet for pengepungen så JM kan få mere kvalitet til sin trup også i tilfælde af at vi bliver på 9. pladsen, hvor vi jo hurtigt kan komme ud i nogle drabelige nedrykningsdueller

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg

      AGF, SJE, RFC ude: tror vi på mere end 4 point her?
      BIF, EfB, SIF hjemme: skal give 7

      Men er 38 point så nok til top 6? Tror det ikke.
      tror det er rigeligt. Indenfor de seneste 6 runder er der kun agf, fcm og fck som har fået 11 point eller mere. Jeg tror ikke på at både aab, Randers, fcn og lyngby får 11 point. Fcn kunne måske med deres restprogram, men de er et specielt hold, som sjældent får sejre i stimer.
      ​​​​​

      Comment


        #18
        Jeg er, overordnet set, skuffet over vores efterår.

        Vi har haft ALT for mange udfald i kampene, og jeg synes at vi så meget mere sammenhængende ud i sidste sæson. Vi har bøvlet meget med skader hos nøglespillere, og det er selvfølgelig svært for et hold af vores kaliber at komme sig over. Vi har simpelthen ikke truppen til konsekvent at undvære 3-4 startere i hver eneste kamp, og det har da selvfølgelig betydet noget for kontinuiteten.

        Men jeg må indrømme, at jeg synes vi meget ofte har efterladt alt for meget initiativ til modstanderen - særligt i kampe hvor vi er kommet foran. Kampe som den i Horsens og den i Lyngby må vi simpelthen bare ikke tabe, når vi kommer foran. Der skal vi have meget mere kvalitet end vores modstandere, og det har været en kæphest i efteråret.

        Jeg kan oprigtigt godt være i tvivl om vi når med i top 6. Jeg synes ikke vi ser hverken mere stabile eller pointtørstige ud end vores nærmeste konkurrenter. Jeg synes vi har et utrolig spændende angreb, og ingen kunne vel have forventet mere af f.eks. Sander og Bashkim, når vi kigger på deres måltotal. Til gengæld løfter andre dele af truppen bare ikke nok på samme tid. Den måde vi satte vores backs i spil på i sidste sæson, var en helt anden verden end i år, og det er selvfølgelig også svært når de har spillet så lidt, som det er tilfældet. Det har bare været en evig kamp om at lappe huller i truppen i løbet af efteråret, og det slider naturligt nok på det bærende kræfter. Se en som Bashkim i går mod FCK, han var HELT færdig efter en times tid, og det tror jeg er en konsekvens af, at han har måtte yde ekstra i mange andre kampe i løbet af efteråret. Der bliver simpelthen ikke løftet nok i flok, og vi er for afhængige af en-mands-præstationer.

        Hvad jeg håber på der sker i vinterpausen må være, at JM og den sportslige ledelse kigger seriøst på vores problemer omkring midtbanen, hvor vi fylder noget nær ingenting og på forsvarspositionerne, hvor vi har vist os at være særdeles sårbare.

        Min her-og-nu forudsigelse er, at vi misser top6 med 3-4 point. Vi kommer naturligvis heller aldrig i fare for at rykke ned, men det kommer til at blive et kedeligt forår for os.

        Jacob Michelsen bør slet ikke være til diskussion dog. Der er sket utrolig meget fremgang siden hans ankomst, og det udtryk vi trods alt tit kommer med, er meeeeeeeget bedre end under Kent Nielsen.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
          Jeg er, overordnet set, skuffet over vores efterår.

          Vi har haft ALT for mange udfald i kampene, og jeg synes at vi så meget mere sammenhængende ud i sidste sæson. Vi har bøvlet meget med skader hos nøglespillere, og det er selvfølgelig svært for et hold af vores kaliber at komme sig over. Vi har simpelthen ikke truppen til konsekvent at undvære 3-4 startere i hver eneste kamp, og det har da selvfølgelig betydet noget for kontinuiteten.

          Men jeg må indrømme, at jeg synes vi meget ofte har efterladt alt for meget initiativ til modstanderen - særligt i kampe hvor vi er kommet foran. Kampe som den i Horsens og den i Lyngby må vi simpelthen bare ikke tabe, når vi kommer foran. Der skal vi have meget mere kvalitet end vores modstandere, og det har været en kæphest i efteråret.

          Jeg kan oprigtigt godt være i tvivl om vi når med i top 6. Jeg synes ikke vi ser hverken mere stabile eller pointtørstige ud end vores nærmeste konkurrenter. Jeg synes vi har et utrolig spændende angreb, og ingen kunne vel have forventet mere af f.eks. Sander og Bashkim, når vi kigger på deres måltotal. Til gengæld løfter andre dele af truppen bare ikke nok på samme tid. Den måde vi satte vores backs i spil på i sidste sæson, var en helt anden verden end i år, og det er selvfølgelig også svært når de har spillet så lidt, som det er tilfældet. Det har bare været en evig kamp om at lappe huller i truppen i løbet af efteråret, og det slider naturligt nok på det bærende kræfter. Se en som Bashkim i går mod FCK, han var HELT færdig efter en times tid, og det tror jeg er en konsekvens af, at han har måtte yde ekstra i mange andre kampe i løbet af efteråret. Der bliver simpelthen ikke løftet nok i flok, og vi er for afhængige af en-mands-præstationer.

          Hvad jeg håber på der sker i vinterpausen må være, at JM og den sportslige ledelse kigger seriøst på vores problemer omkring midtbanen, hvor vi fylder noget nær ingenting og på forsvarspositionerne, hvor vi har vist os at være særdeles sårbare.

          Min her-og-nu forudsigelse er, at vi misser top6 med 3-4 point. Vi kommer naturligvis heller aldrig i fare for at rykke ned, men det kommer til at blive et kedeligt forår for os.

          Jacob Michelsen bør slet ikke være til diskussion dog. Der er sket utrolig meget fremgang siden hans ankomst, og det udtryk vi trods alt tit kommer med, er meeeeeeeget bedre end under Kent Nielsen.
          Jeg oplever det helt og aldeles som dig. Jeg tror dog bare på top 6.
          selvon jeg er helt enig i at vi spillede bedre i sidste sæson end vi har gjort i år, så fik vi de point vi skulle have langt henad vejen. Til sidst er det så også min vurdering at de mange skader har slidt på den samlede trup, så vi til sidst ikke havde det fysiske overskud til at køre sejre i land, som jeg også mener vi burde i både Horsens og lyngby. Jeg kan ikke se andre årsager end at trætheden blev udslagsgivende i sidste ende. I begyndelsen fik vi jo de grimme 1-0 sejre imod randers, efb og fcm, hvor vi var friske. På samme måde tror jeg at vi i begyndelsen af foråret vil se os igen have det fysiske overskud samt klasse til at få point nok i hus til top 6.
          til gengæld føler jeg det også nødvendigt at vi optimere truppen yderligere i vinterpausen. Vi så sidste forår at vi fik for få point i slutspillet. Igen blev vi måske for trætte, fordi vi trækker store veksler på profilerne. Det samme tror jeg bliver tilfældet i år, så der skal tilføres kvalitet og jeg er helt enig i at det er på midtbanen og i centerforsvaret, der primært skal kigges

          Comment


            #20
            Det er svært ikke at fundere om vores tydelige formnedgang skyldes skaderne nede i forsvaret, men lige nu virker vi ikke som et hold i udvikling.

            Der er intet overraskende ved vores opstilling længere, og de fleste hold har efterhånden luret vores manglende fysiske tilstedeværelse centralt på banen, hvor Drachmann ikke både kan være erobrer/indpisker og så boldfordeler.

            Han mangler simpelthen én ved sin side, der kan være god i modgang og under pres og/eller én der sørger for at spillet glider.

            Det lidt sjove er, at på én eller anden måde, selv om han havde én af de laveste pasningsprocenter i ligaen, så udfyldte Casper Nielsen faktisk lidt begge roller på vores midtbane sidste år.

            Det har ingen af dem, der har skullet afløse ham i denne sæson formået.

            Så lige nu synes jeg vi virker som et hold, der er ramt af metaltræthed, hvor jeg har fornemmelsen af, at der nok bliver løbet de samme antal meter, som I sidste sæson, men flere af de meter har været forgæves i denne sæson. Vi var et kollektiv i sidste sæson, i år har vi haft en mere "Få den op til Bashkim og Sander, og lad dem gøre resten af arbejdet".

            Det bliver for endimensionelt, og derfor tror jeg at det vi ser nu, hvor bundniveauet er blevet, synes jeg, markant lavere, det måske desværre er kommet for at blive, med mindre der bliver gjort noget aktivt for at tilføje mere boldsikkerhed centralt og/eller krydse fingre for at skaderne på centrale positioner og i forsvaret ikke stikker af.

            Det vi har set de sidste 5-6 kampe har jo været et hold uden styring og kontrol. Et hold, der mærkeligt nok, ikke bliver bedre af at komme foran.

            Den disciplin, den koncentration og kollektivisme vi viste i 1. Halvleg af kampen i Herning, hvor er den blevet af?

            MvH ChrisOB

            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #21
              Hvis vi skal vurdere efteråret og chancerne for top 6 handler det vel primært om kvaliteten i truppen. Her er der nogle tydelige mangler.

              jeg er muligvis hård, men fraværet af midtbanespillere i kategori 1 og 2 siger alt.

              Gode nok til top4-hold:
              RJL
              JT
              Drachmann
              Kadrii
              OC som han spillede i går

              top 6
              OC når han stadig begår basale fejl
              Leuwin
              JBL i form
              Kløve
              Jebali?
              Svendsen

              undgå nedrykning
              OL
              AJA
              JJT
              Julius
              Kløve
              Opondo
              Frøkjær
              AK

              1. div
              Madu
              obbekjær
              marco
              harboe
              greve

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                Jeg er, overordnet set, skuffet over vores efterår.

                Vi har haft ALT for mange udfald i kampene, og jeg synes at vi så meget mere sammenhængende ud i sidste sæson. Vi har bøvlet meget med skader hos nøglespillere, og det er selvfølgelig svært for et hold af vores kaliber at komme sig over. Vi har simpelthen ikke truppen til konsekvent at undvære 3-4 startere i hver eneste kamp, og det har da selvfølgelig betydet noget for kontinuiteten.

                Men jeg må indrømme, at jeg synes vi meget ofte har efterladt alt for meget initiativ til modstanderen - særligt i kampe hvor vi er kommet foran. Kampe som den i Horsens og den i Lyngby må vi simpelthen bare ikke tabe, når vi kommer foran. Der skal vi have meget mere kvalitet end vores modstandere, og det har været en kæphest i efteråret.

                Jeg kan oprigtigt godt være i tvivl om vi når med i top 6. Jeg synes ikke vi ser hverken mere stabile eller pointtørstige ud end vores nærmeste konkurrenter. Jeg synes vi har et utrolig spændende angreb, og ingen kunne vel have forventet mere af f.eks. Sander og Bashkim, når vi kigger på deres måltotal. Til gengæld løfter andre dele af truppen bare ikke nok på samme tid. Den måde vi satte vores backs i spil på i sidste sæson, var en helt anden verden end i år, og det er selvfølgelig også svært når de har spillet så lidt, som det er tilfældet. Det har bare været en evig kamp om at lappe huller i truppen i løbet af efteråret, og det slider naturligt nok på det bærende kræfter. Se en som Bashkim i går mod FCK, han var HELT færdig efter en times tid, og det tror jeg er en konsekvens af, at han har måtte yde ekstra i mange andre kampe i løbet af efteråret. Der bliver simpelthen ikke løftet nok i flok, og vi er for afhængige af en-mands-præstationer.

                Hvad jeg håber på der sker i vinterpausen må være, at JM og den sportslige ledelse kigger seriøst på vores problemer omkring midtbanen, hvor vi fylder noget nær ingenting og på forsvarspositionerne, hvor vi har vist os at være særdeles sårbare.

                Min her-og-nu forudsigelse er, at vi misser top6 med 3-4 point. Vi kommer naturligvis heller aldrig i fare for at rykke ned, men det kommer til at blive et kedeligt forår for os.

                Jacob Michelsen bør slet ikke være til diskussion dog. Der er sket utrolig meget fremgang siden hans ankomst, og det udtryk vi trods alt tit kommer med, er meeeeeeeget bedre end under Kent Nielsen.
                Nu er Top 6 ikke ude af rækkevidde og tror stadig på det.
                Synes vi må se at vores spil i sidste sæson levede i store dele af vores backs/wingbacks. Og Barrett er desværre langtfra sidste sæsonens form mens Ryan var skadet i store dele af efteråret. Og på midtbanen er det Casper Nielsen som efterladte et hul vi kunne ikke lukke. Med sine løb og offensive arbejdsraseri i pressspillet og i hensigt af udtmfirdringsvil je i 1 mod 1 var han en god makker for Drachnann som kunne tage rollen som oprydder.
                Uden Ryan/Barrett i topform og uden Casper tabte vi kompaktheden i vores spil. Håber de reagerer og henter kvalitet ind for midtbanen. Ser Opondo/Greve/Frøkjær ikke som løsningen der men kun som breddespiller, til mindst nu. Og JJ er alt for svingende og alt for ofte skadet for at overtage den rolle på midtbanen på Top-6-niveau.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Nu er Top 6 ikke ude af rækkevidde og tror stadig på det.
                  Synes vi må se at vores spil i sidste sæson levede i store dele af vores backs/wingbacks. Og Barrett er desværre langtfra sidste sæsonens form mens Ryan var skadet i store dele af efteråret. Og på midtbanen er det Casper Nielsen som efterladte et hul vi kunne ikke lukke. Med sine løb og offensive arbejdsraseri i pressspillet og i hensigt af udtmfirdringsvil je i 1 mod 1 var han en god makker for Drachnann som kunne tage rollen som oprydder.
                  Uden Ryan/Barrett i topform og uden Casper tabte vi kompaktheden i vores spil. Håber de reagerer og henter kvalitet ind for midtbanen. Ser Opondo/Greve/Frøkjær ikke som løsningen der men kun som breddespiller, til mindst nu. Og JJ er alt for svingende og alt for ofte skadet for at overtage den rolle på midtbanen på Top-6-niveau.
                  Helt enig i dine betragtninger. Hvis man kunne finde en Casper Nielsen type som makker til Kløve, og undgå alle de skader ville man nå langt.
                  Ved bare ikke lige om han findes i superligaen. Vi må se hvad JH og den nye sportschef finder på.

                  Comment


                    #24
                    Når man tager i betragtning, at vi efter 15 kampe havde den bedste OB sæson start i 10 år, så er det bittert at sidde tilbage med en 9. Plads i juleferien.

                    Når det så er sagt, så er vores målsætning indenfor rækkevidde, og det er på trods af, vi vel har været et af de hold, der har været hårdest ramt af skader.

                    især skaderne til vores to wingbacks har været udslagsgivende, og det var nok også en stor del, kombineret med yderligere skader, af JM’s beslutning om at gå væk fra den rene 5-3-2. I den periode væltede målene ind, og vi taber til både Lyngby og Horsens.

                    Vi kommer tilbage til 5-3-2 og får sat prop i mod AaB og er faktisk tæt på point i Parken. (Sidste år hed den 6-1)

                    Vi er konstant lige på kanten af godkendt, og det er et spørgsmål om en enkelt sejr, f.esk i kampen mod Brøndby, der ville havde givet os deres 4. Plads. Så tæt er det, og vi er med.

                    Nu må truppen komme sig, samle energi og komme flyvende fra start, med alle mand friske og kampklar - Jeg tror stadig på mesterskabsspillet.

                    Forza OB.

                    Last edited by OBSch; 17-12-2019, 19:07.

                    Comment


                      #25
                      Jeg vil huske dette efterår for absurd mange point der er tabt på grund af fejlkendelser fra dommere! Det har været helt grotesk og ekstremt afgørende!

                      Og så vil jeg huske det for at Ollie har fået et imponerende gennembrud, han har fyldt hullet efter nordmanden flottere end man kunne forvente. Og selvom at han af og til viser usikkerhed og mangler kvalitet i sine udspark, så kan jeg ikke huske kampe hvor han har kostet point!

                      Jeg synes vores hold generelt ser godt ud, og at vores trup har den rigtige kvalitet på de fleste pladser. Vi ser svagheder når Tverskov mangler, men de så altså mere end fornuftigt ud i går når man tænker på hvem der var til rådighed og imod hvem og hvilket press fck lagde!

                      På midten mangler vi lidt pondus, og der er ikke nogen af vores unge spillere der har taget det næste skridt vi kunne håbe og forvente, og vi mangler en enkelt midtbane spiller der har et lidt højere niveau. Jeg vil dog sige at Greve ser ud til at udvikle sig godt i den retning og imod en position lidt længere tilbage på banen. Men overordnet set er gruppen med JJT, Greve, Opondo, Eskesen, Frøkjær, kløve, for mange spillere der er for ens og på for ens et niveau, og det lider vi under, især nå vi spiller med 3 centrale forsvars spillere og i perioder med 3 angribere, så skal der altså være en makker til Drachmann der fylder noget mere!

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg
                        Når man tager i betragtning, at vi efter 15 kampe havde den bedste OB sæson start i 10 år, så er det bittert at sidde tilbage med en 9. Plads i juleferien.

                        Når det så er sagt, så er vores målsætning indenfor rækkevidde, og det er på trods af, vi vel har været et af de hold, der har været hårdest ramt af skader.

                        især skaderne til vores to wingbacks har været udslagsgivende, og det var nok også en stor del, kombineret med yderligere skader, af JM’s beslutning om at gå væk fra den rene 5-3-2. I den periode væltede målene ind, og vi taber til både Lyngby og Horsens.

                        Vi kommer tilbage til 5-3-2 og får sat prop i mod AaB og er faktisk tæt på point i Parken. (Sidste år hed den 6-1)

                        Vi er konstant lige på kanten af godkendt, og det er et spørgsmål om en enkelt sejr, f.esk i kampen mod Brøndby, der ville havde givet os deres 4. Plads. Så tæt er det, og vi er med.

                        Nu må truppen komme sig, samle energi og komme flyvende fra start, med alle mand friske og kampklar - Jeg tror stadig på mesterskabsspillet.

                        Forza OB.
                        Vi er 6 point fra fjerdepladsen, derfor bliver det ekstra bittert at få stjålet så mange point af dommerne!
                        Jeg er normalt ret overbærende med dommerne og acceptere fejl, men vi har bare haft nogle groteske kampe hvor det ikke kun har kostet et enkelt mål. I går var det et mål og et straffespark, så er det altså op af bakke mod et hold som fck.
                        Vi har haft kampe der ikke har været gode nok, helt klart, men når man ser på omstændighederne for de kampe, så har de været til at tolerere!
                        Jeg tror også stadig på at vi ender i top 6, for vi burde have været nr 4.

                        Men hvorfor inføreres der VAR før fuldtids proffesionelle dommere?

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg
                          Når man tager i betragtning, at vi efter 15 kampe havde den bedste OB sæson start i 10 år, så er det bittert at sidde tilbage med en 9. Plads i juleferien.

                          Når det så er sagt, så er vores målsætning indenfor rækkevidde, og det er på trods af, vi vel har været et af de hold, der har været hårdest ramt af skader.

                          især skaderne til vores to wingbacks har været udslagsgivende, og det var nok også en stor del, kombineret med yderligere skader, af JM’s beslutning om at gå væk fra den rene 5-3-2. I den periode væltede målene ind, og vi taber til både Lyngby og Horsens.

                          Vi kommer tilbage til 5-3-2 og får sat prop i mod AaB og er faktisk tæt på point i Parken. (Sidste år hed den 6-1)

                          Vi er konstant lige på kanten af godkendt, og det er et spørgsmål om en enkelt sejr, f.esk i kampen mod Brøndby, der ville havde givet os deres 4. Plads. Så tæt er det, og vi er med.

                          Nu må truppen komme sig, samle energi og komme flyvende fra start, med alle mand friske og kampklar - Jeg tror stadig på mesterskabsspillet.

                          Forza OB.
                          Bevares, holdet spillede en fighterkamp i mandags men det er den manglende fighterindstilling mod de “små” hold der gør at de kampe tabes og så er det bekymrende at holdet “går ned” i slutningen af halvsæsonen, hvilket også sås i sidste sæson ... skader og træthed tyder på forkert dosering et eller andet sted ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Bevares, holdet spillede en fighterkamp i mandags men det er den manglende fighterindstilling mod de “små” hold der gør at de kampe tabes og så er det bekymrende at holdet “går ned” i slutningen af halvsæsonen, hvilket også sås i sidste sæson ... skader og træthed tyder på forkert dosering et eller andet sted ..
                            Syntes det er lidt søgt at sige vi gik ned sidste efterår. Et nederlag i Herning, og et uheldigt nederlag hjemme til AaB. Før det havde vi altså vundet 5 i rap fra nov. Til dec.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Bevares, holdet spillede en fighterkamp i mandags men det er den manglende fighterindstilling mod de “små” hold der gør at de kampe tabes og så er det bekymrende at holdet “går ned” i slutningen af halvsæsonen, hvilket også sås i sidste sæson ... skader og træthed tyder på forkert dosering et eller andet sted ..
                              Eller at spillestilen gør at man er for afhængig af spillere der ofte er skadede, særligt RJL og JBL, og at sportsdirektøren ikke har vist rettidig omhu og sørget for garderinger.
                              OB: Danske mestre i 2075/6

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

                                Syntes det er lidt søgt at sige vi gik ned sidste efterår. Et nederlag i Herning, og et uheldigt nederlag hjemme til AaB. Før det havde vi altså vundet 5 i rap fra nov. Til dec.
                                Men i foråret gik vi fra en 3. plads til en 5. plads i slutspillet ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X