Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Sportsligt har det ikke været tilfredsstillende, men alene at vurdere ham på den del er ikke ok når der har været stort set alt andet at få løst med økonomi, faciliteter, akademi m.m.
    Jeg tror også, at det er de færreste der vurderer ham alene på det, jeg tror bare mange har det sådan, at når man har været i en klub i næsten 7 år, så skal det også være på plads for, at man kan kalde det en succes. Det er jo helhedsindrykket vi vurderer, og ikke hvorvidt der er sket gode ting under JH, for det er der jo helt indiskutabelt. Og så tror jeg også vi må sige, at der stadig er delte meninger om, hvor stor en succes det har været når vi måler økonomi og akademi.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Enig. Pilen peger mod NT. Men den sportslige del af hans tid i OB har ikke været godkendt i min bog. Det har været under middel
    Sportsligt har det ikke været tilfredsstillende, men alene at vurdere ham på den del er ikke ok når der har været stort set alt andet at få løst med økonomi, faciliteter, akademi m.m.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Det kan bestemt ikke udelukkes, men det synes jeg faktisk stiller JHs præstation i relief at han har præsteret bredt, og tilsyneladende godt nok overall. Derfor forekommer det mig useriøst at se bort fra 50% af hans arbejde, og derefter sige at det ikke er nok.
    Enig. Pilen peger mod NT. Men den sportslige del af hans tid i OB har ikke været godkendt i min bog. Det har været under middel

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Ikke forstået?
    Hvis JH i sin tid var blevet ansat med de arbejdesopgaver at MH har fået var han helt blevet fyret for lang tid siden. Og det er kun sportslige.

    Men JH har haft mange andre administrative som har gjort ham sværere at fyre fordi han jo netop var ansat til at rydde op i økonomi og kultur. Det har han løst næsten til UG. Han skulle bare aldrig have haft ansvaret for det sportslige IMO. Jobbet skulle have være delt op i 2 da han har haft alt alt for mange jobs og desværre forsømt nogle af dem.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Og havde JH kun været sportschef med de beføjelser MH har nu, var han sikkert også blevet fyret for længst
    Det kan bestemt ikke udelukkes, men det synes jeg faktisk stiller JHs præstation i relief at han har præsteret bredt, og tilsyneladende godt nok overall. Derfor forekommer det mig useriøst at se bort fra 50% af hans arbejde, og derefter sige at det ikke er nok.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Og havde JH kun været sportschef med de beføjelser MH har nu, var han sikkert også blevet fyret for længst
    Ikke forstået?

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Mener du så at NT er en dårlig chef, ellertror du at JH har levet om til KPI, siden han ikke blevet sat fra bestillingen noget før han selv valgte at trække sig mod NTs ønske.
    Jeg ved ikke om NT er en dårlig chef for jeg kender han ikke men jeg syntes han har taget utrolig mange dårlige beslutninger som bestyrelsesformand siden (i hvert fald) sommeren 2010 når det kommer til OB ..

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Åhhh .. bare rolig .. min finger har peget på NT i ca. 10 år nu ...

    Er ret sikker på at man som fodboldklub også arbejder med KPI’er .. en ret stor af dem har for OB været at ende top6 sidenslutspillet blev indført og før det at spille med om medaljer ..
    Mener du så at NT er en dårlig chef, ellertror du at JH har levet om til KPI, siden han ikke blevet sat fra bestillingen noget før han selv valgte at trække sig mod NTs ønske.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Åhhh .. bare rolig .. min finger har peget på NT i ca. 10 år nu ...

    Er ret sikker på at man som fodboldklub også arbejder med KPI’er .. en ret stor af dem har for OB været at ende top6 sidenslutspillet blev indført og før det at spille med om medaljer ..
    Og havde JH kun været sportschef med de beføjelser MH har nu, var han sikkert også blevet fyret for længst

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Ja det kan man sagtens.

    Din chef næppe ejer af en fodboldklub så, som vel alle dage er en meget mere uberegnelig størrelse at have med at gøre end meget andet .. fortællingen har altid været at det ikke er en "normal" måde at drive forretning på. Det kan vel heller ikke udelukkes at NT har haft løbende KPI-samtaler med JH. Hvis ikke han har det, så peger pilen vel mere på NT end på JH.

    Åhhh .. bare rolig .. min finger har peget på NT i ca. 10 år nu ...

    Er ret sikker på at man som fodboldklub også arbejder med KPI’er .. en ret stor af dem har for OB været at ende top6 sidenslutspillet blev indført og før det at spille med om medaljer ..

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Key Performance Indikator .. kan man arbejde i Danmark uden?
    Hvilke opgaver har han haft, hvilke opgaver er løst på hvilke tilfredshedsniveauer ..

    Ved ikke med dig men min chef ville ikke være tilfreds med at Mine mål ikke blev opfyldt og det ville føre til en samtale om hvorfor/hvorfor ikke og hvad der skulle til for at det sker og om jeg er den rette til det ... jeg arbejder i øvrigt i det offentlige ..
    Ja det kan man sagtens.

    Din chef næppe ejer af en fodboldklub så, som vel alle dage er en meget mere uberegnelig størrelse at have med at gøre end meget andet .. fortællingen har altid været at det ikke er en "normal" måde at drive forretning på. Det kan vel heller ikke udelukkes at NT har haft løbende KPI-samtaler med JH. Hvis ikke han har det, så peger pilen vel mere på NT end på JH.


    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Key Performance Indikator .. kan man arbejde i Danmark uden?
    Hvilke opgaver har han haft, hvilke opgaver er løst på hvilke tilfredshedsniveauer ..

    Ved ikke med dig men min chef ville ikke være tilfreds med at Mine mål ikke blev opfyldt og det ville føre til en samtale om hvorfor/hvorfor ikke og hvad der skulle til for at det sker og om jeg er den rette til det ... jeg arbejder i øvrigt i det offentlige ..
    Jeg tror bare, at vi må anerkende, at vi har vidt forskellige forventninger til, hvad der kan forventes af resultater over en næsten 7 år lang periode. For nogle er det nok at have lagt noget fundament, og for andre, inklusiv mig selv, er der en forventning om, at man i den tidsperiode både skal have lagt fundament og høstet nogle resultater af det.

    Jeg synes f.eks. godt, at man havde kunne forvente at se nogle klare resultater af et øget fokus på talentarbejde, efter 6½ år. FC Midtjylland starter deres fodboldakademi i 2004, og allerede i 2010 er de etableret som Danmarks formentligt bedste på området, og har allerede skudt talenter som Simon Kjær og Winston Reid af til storklubber, og har dem rendende rundt til VM nede i Sydafrika. De lukrerede selvfølgelig på at være firstmovers, og man kan ikke forvente en ligeså stejl udviklingskurve i dag, men hvis talentafdelingen vitterligt har været et hovedfokus fra dag 1, synes jeg godt at man kunne forvente, at se lidt større resultater af den indsats, end vi har gjort indtil nu. Jeg synes i hvert fald stadig vi har langt til fast spilletid i storklubber og på landshold, når jeg ser på de ungdomsårgange vi har haft i de senere år.

    At vi næsten kan leve op til vores sportslige forudsætninger, at vi måske er blevet lidt forbedret på talentfronten relativt set, og at vi får et nyt Superligahus, er ikke nok fremgang på næsten 7 år i min verden til, at jeg synes det har været en succes, men hvis det er nok for andre, er det jo bare sådan det er.
    Last edited by Sheed; 03-01-2020, 15:45.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    kpi ? Uanset hvad så er det ikke seriøst at se væk fra det der faktisk er sket. Noget er måske ikke opfyldt - andet er lykkedes med stor succes
    De sportslige er ikke opfyldt. Andre kan måske være det, men vi har flyttes os meget mindre end andre klubber mens JH har været chef. De er fint at vi har fået opgraderet faciliteterne, det var jo en must win opgave.
    Der har været dårlig kommunikation om stort set alt omkring mål.
    Det værste er i min bog, at vi har mistet en generation af unge fans.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    kpi ? Uanset hvad så er det ikke seriøst at se væk fra det der faktisk er sket. Noget er måske ikke opfyldt - andet er lykkedes med stor succes
    Key Performance Indikator .. kan man arbejde i Danmark uden?
    Hvilke opgaver har han haft, hvilke opgaver er løst på hvilke tilfredshedsniveauer ..

    Ved ikke med dig men min chef ville ikke være tilfreds med at Mine mål ikke blev opfyldt og det ville føre til en samtale om hvorfor/hvorfor ikke og hvad der skulle til for at det sker og om jeg er den rette til det ... jeg arbejder i øvrigt i det offentlige ..

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af plum Se indlæg

    kun de færreste kender hans kpi’er og om de er opnået tilfredsstillende ... At etablere et fasttømret hold og spillestil til at være etableret i top6 og kæmpe om medaljer er i hvertfald ikke opnået.
    kpi ? Uanset hvad så er det ikke seriøst at se væk fra det der faktisk er sket. Noget er måske ikke opfyldt - andet er lykkedes med stor succes
    Last edited by manner; 03-01-2020, 14:57.

    Leave a comment:

Working...
X