Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Artikel fra FS hvor BW undrer sig over det manglende samarbejde klubber fra Odense imellem.. specielt med de rø'e som gør et kæmpe arbejde i Vollsmose bl.a.. Det er absolut gode tanker fra BW.

    https://fyens.dk/artikel/ob-og-b1909...ionen-i-odense
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Artikel fra FS hvor BW undrer sig over det manglende samarbejde klubber fra Odense imellem.. specielt med de rø'e som gør et kæmpe arbejde i Vollsmose bl.a.. Det er absolut gode tanker fra BW.

      https://fyens.dk/artikel/ob-og-b1909...ionen-i-odense
      Helt rigtigt. Det er underligt, men sådan har det altid været. Som ungdomsspiller i OB oplevede vi altid, at der var råb og skrig, når vi spillede i Kocksgade mod de rø’e. Det har altid været en arbejderklub, og derfor blev der altid set ned på os “de fine” fra Munke Mose, og derfor skulle OB besejres med gode, såvel som dårlige, metoder.
      Tror ikke det er helt sådan mere, men ved det ikke, da jeg bor i Nordsjælland.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

        Helt rigtigt. Det er underligt, men sådan har det altid været. Som ungdomsspiller i OB oplevede vi altid, at der var råb og skrig, når vi spillede i Kocksgade mod de rø’e. Det har altid været en arbejderklub, og derfor blev der altid set ned på os “de fine” fra Munke Mose, og derfor skulle OB besejres med gode, såvel som dårlige, metoder.
        Tror ikke det er helt sådan mere, men ved det ikke, da jeg bor i Nordsjælland.
        Der er ikke den rivalisering mere, 1909 er ikke attraktive for de største talenter. Det er mange generationer siden at der var været topkampe mellem de 2 hold i ungdoms rækkerne.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Artikel fra FS hvor BW undrer sig over det manglende samarbejde klubber fra Odense imellem.. specielt med de rø'e som gør et kæmpe arbejde i Vollsmose bl.a.. Det er absolut gode tanker fra BW.

          https://fyens.dk/artikel/ob-og-b1909...ionen-i-odense
          Jeg kan ikke læse artiklen men jeg jeg savner lidt rivaliseringen imellem.OB, b1909 og b1913. Man kunne måske starte med at skyde en masse penge i et akademisamarbejde imellem OB og B1909. Man kunne vel lige så godt investere i et akademi i Vollsmose som et i Afrika.....eller begge dele.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

            Jeg har lige genset droppet fra i torsdags. Først sparker HC bolden direkte ud til Emil Frederiksen, som sparker bolden ind tæt ved højre stolpe i OB-målet, hvor HC står placeret mindre end 1 meter fra, uden at han overhovedet bevæger sig efter bolden. Det er som om, han totalt stivner, og det har vi set i lignende situationer mod bl.a. FCN og SJE.
            Derfor kunne man jo prøve Mande mod Vejle på søndag i sidste kamp før pokalfinalen.
            Jeg tror med afstand at HC har lavet flest drop i al fald i forårssæsonen, og jeg kan ikke huske ret mange redninger, som alle andre i SL ville have taget. Jeg går da ud af at han dagligt øver sig i skyde bedre til en bold og det kan ikke være så svært i kampe at spille til den nærmeste hvis der ikke er en ufarlig mulig for at forsøge at skyde til en spiller langt væk.
            Ja, det kan godt skyldes noget mentalt. Han har mange kvaliteter så jeg forstår godt han har fået chancen i år. Jeg husker kun to kampe med Mande. En hvor han var god og en hvor han var usikker. Men det er ikke i pokalfinalen han skal prøves igen. Så skal han også prøves i morgen, som du foreslår. Det sker næppe.
            Alligevel mener jeg, at han har haft tid nok uden nok udvikling de svage steder. BW bør se sig om efter en mere stabil målmand, men også prøve at leje HC ud til en klub i 1.division for det er måske det han trænger til. l
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

              Jeg forstår bestemt også hans svenske (eller 99% af det) og synes ikke det var helt så simpelt. Det handlede bl.a. om det med international(e) samarbejdsklub(ber) som de har nævnt nogle gange. Han sagde ikke direkte, at de ville lave et akademi i Afrika, men noget med, at man ville kigge på at lave samarbejde med en klub i en del af verden, hvor OB har råd til at investere. Både med henblik på spillere til akademi og førstehold. Afrika blev nævnt af interviewer (husker ikke hvem af dem), men det kunne for den sags skyld også være Brasilien.

              Sådan husker jeg det.
              BW har vist scoutet i Afrika, Tonny Hermansen har noget erfaring med det fra FCM og Ulrik fra akademiet har været halvandet år i Afrika så det er ikke utænkeligt og Hjorteskjær fra FCN … taget fra SFÅ interview med Tonny.
              Last edited by Plum; 21-05-2022, 06:26.
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                Jeg kan ikke læse artiklen men jeg jeg savner lidt rivaliseringen imellem.OB, b1909 og b1913. Man kunne måske starte med at skyde en masse penge i et akademisamarbejde imellem OB og B1909. Man kunne vel lige så godt investere i et akademi i Vollsmose som et i Afrika.....eller begge dele.
                Det var netop en af mine pointer at med den mængde spillere der er i det område kunne det måske være en af de laverehængende frugter at plukke af. Der må ganske enkelt være nogen derude også som kan drive det videre hvis de kom i nogen andre og bedre rammer med bedre faciliteter og bedre uddannede trænere osv osv.

                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Det var netop en af mine pointer at med den mængde spillere der er i det område kunne det måske være en af de laverehængende frugter at plukke af. Der må ganske enkelt være nogen derude også som kan drive det videre hvis de kom i nogen andre og bedre rammer med bedre faciliteter og bedre uddannede trænere osv osv.
                  Fejl
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                    Jeg kan ikke læse artiklen men jeg jeg savner lidt rivaliseringen imellem.OB, b1909 og b1913. Man kunne måske starte med at skyde en masse penge i et akademisamarbejde imellem OB og B1909. Man kunne vel lige så godt investere i et akademi i Vollsmose som et i Afrika.....eller begge dele.
                    Bestemt ja, og jeg på sin vis enig .. det vil dog være vanskeligt at have 2 eller 3 SL-klubber i Odense. Som jeg ser det er klubberne nødt til at have et formaliseret samarbejde hvor "de små" klubber med naturlig selvfølge bliver en del af en fødekæde af talentmassen til OB. Rivaliseringen må meget gerne fortsætte på fan/tilskuersiden, men også her må det accepteres at der gerne må bakkes op om OB hvis der fortsat langt ind i fremtiden skal være topfodbold i Odense

                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      OB søger en sportslig administrator. Hvis nogen skulle være interesseret i at søge

                      https://app.jobmatchprofile.com/rmp4...2da9-584306077

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        OB søger en sportslig administrator. Hvis nogen skulle være interesseret i at søge

                        https://app.jobmatchprofile.com/rmp4...2da9-584306077
                        Fra annoncen. Den nye medarbejders nærmeste leder bliver Steffen Nielsen.

                        Ligeledes ønsker vi en videopræsentation af dig selv, samt en besvarelse af følgende spørgsmål:

                        Hvis din kommende nærmeste leder skulle sammenlignes med en fodboldtræner, og du skulle vælge mellem Jürgen Klopp og Pep Guardiola, hvem ville du så vælge - og hvorfor?

                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                          Fra annoncen. Den nye medarbejders nærmeste leder bliver Steffen Nielsen.

                          Ligeledes ønsker vi en videopræsentation af dig selv, samt en besvarelse af følgende spørgsmål:

                          Hvis din kommende nærmeste leder skulle sammenlignes med en fodboldtræner, og du skulle vælge mellem Jürgen Klopp og Pep Guardiola, hvem ville du så vælge - og hvorfor?
                          Lol

                          Så direktørens assistent skal have en assistent.. Jow jow

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Lol

                            Så direktørens assistent skal have en assistent.. Jow jow
                            Hemme kan søge ​​​​​​

                            Comment


                              Hører lige interviewet igen … om to tre vinduer ser holdet formentligt lidt anderledes ud end nu. Vil stadig primært bestå af danske spillere og spillere fra akademiet men ca. 1/3 af spillerne er udenlandske men de spillere der hentes til skal være på niveau med Jebali og det har man ikke været då god til tidligere ..

                              Med 7-8 spillere på Jebali niveau må
                              man formode at OB kan rykke frem i tabellen hvis de kan levere et hold men altså en sæson mere uden man er hvor man vil være … nok også for meget at skifte 4-5 start11 spillere på en gang men 3 må da være minimum hvis ikke man kigger ind i den berømte hockeystav og det vil nok slide på tilliden …
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Hemme kan søge ​​​​​​
                                Denne post er han ikke kvalificeret til. Han skal på græs

                                Jeg troede faktisk at denne stilling og de opgaver den indeholder var det at Steffen Nielsen bla skulle varetage. Men der skal åbenbart oprustes på den store klinge på de indre linjer. Tiden må jo vise hvordan det afspejler sig i resultater, transfers osv.
                                Ville være interessant at få et indblik i dagligdagen når nu BW,Steffen og Assistenten kommer helt på plads.
                                Hvordan opererer de i og omkring et transfervindue som det kommende, hvor man ofte førhen havde opfattelsen at 1 mand skulle varetage det hele fra A-Z og så få det godkendt af det sportslige udvalg.

                                Med alt dette i menté er jeg på den ene side optimistisk som aldrig før.. Og på den anden side helt forberedt på at vi har langt op til de fleste af vores konkurrenter og nok ikke bliver et top 4-5 hold lige foreløbig

                                Comment

                                Working...
                                X