Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
    Der er godt nok nogle ting, der undrer mig:
    BW siger i et interview, at han refererer til Enrico i det daglige, og Thorborg ved tranfers.
    Og straks er hele forum oppe at køre.
    Siden hvornår har "referere til" været samme som at skulle spørge om lov til alt?
    Hvordan skal Thorborg egentlig få at vide, hvilke spillere, vi har i klubben, hvis ingen skal referere til ham? Skal han spørge en eller anden tilfældig, når han sidder i lounchen til første kamp? - eller læse med på debatforum, som alle andre?
    Og hvordan kan det egentlig være, at det er lykkedes OB, at tiltrække en kapacitet, som BW? - Hvorfor gider han overhovedet være i OB, når han tilsyneladende ikke har nogen beføjelser?
    Og hvorfor gider Thorborg egentlig betale for BW. Han er jo kendt som en rimelig succesfuld forretningsmand. Burde han så ikke kunne finde en, der var billigere i løn, når det alligevel ikke er meningen han skal have noget ansvar?
    Thorborg bestemmer jo alligevel alt om, hvilke spillere, vi skal købe og sælge, og Enrico bestemmer alt andet...
    I al sin enkelthed går det ud på, at der har været en seriøs "swing and miss" tendens i langt størstedelen af det sportslige udvalgs beslutninger, som har udmøntet sig i konkrekt virkelighed. I realiteten betyder dette, at når en pengemand, der ikke har den store indsigt i fodboldmarkedet sætter sig for bordenden af det sportslige udvalg; der udstykker den sportslige, herunder spillestilen og deraf følgende beslutninger om rekrutteringer, så ender vi en situation, hvor pengemanden først udsteder én kurs omkring spillestil; Kent Nielsens f.eks, og så pludselig skifter kurs over til Jacob Michelsen, for at lande på Alm. Og det skaber forvirringen. Det kan sagtens være sådan at pengemanden ikke vil tage risikoer, som sportsdirektøren kan frembringe; og en sportsdirektør der makker ret, fordi man ikke kan diskutere med en egenrådig pengemand, der er vant til at folk hopper, når de siger hop. Som Lars Høgh siger i sin bog om Thorborgs magt, så arbejder Thorborg nok oftest ud fra "store planer" og "organisationsdiagrammer", og i det miks-maks imellem at vi har et sportsudvalg, hvor én mand kan knipse med fingrene, og så bliver det dét, og disse store planer og organisationsdiagrammer, så ender vi med at have et amputeret sportsudvalg, der hopper, når manden med pengene og beslutningerne siger: "Nu skal vi til at spille pasningsfodbold!" for at ændre dette til "Nu skal vi spille direkte!" ikke ret lang tid efter!

    Nu skal vi have en fuldtidsansat målmandstræner! Farvel Lars Høgh. Nu skal vi spare! Farvel oldboyshold.

    Så selv om dine spørgsmål i den grad er gode og relevante, så handler det vel bare mere om en fornemmelse af, at det er same old, same old; og dét har jo ikke ligefrem virket så godt hidtid, har det?

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Jeg er ikke lige så kritisk for NT som ejer af klubben, som ChrisOB. Jeg er glad for lokal forankring.

      For mig ville det ideelle være, at NT indser, at nu har han blandet sig meget i 10 år, og det er gået elendigt.

      Måske det var tid til at prøve det modsatte nu.

      Vi må se, hvordan det i praksis bliver med BW. Jeg er positiv ved nogle ting ved ham, mens jeg også er skeptisk ved visse udtalelser, jf tidligere i tråden.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Jeg er ikke lige så kritisk for NT som ejer af klubben, som ChrisOB. Jeg er glad for lokal forankring.

        For mig ville det ideelle være, at NT indser, at nu har han blandet sig meget i 10 år, og det er gået elendigt.

        Måske det var tid til at prøve det modsatte nu.

        Vi må se, hvordan det i praksis bliver med BW. Jeg er positiv ved nogle ting ved ham, mens jeg også er skeptisk ved visse udtalelser, jf tidligere i tråden.
        Jeg er skam også glad for "lokal forankring" (så lokal en mand født og opvokset i Kalundborg, nu kan være) Men hvis den "lokale forankring" både presser Lars Høgh og Oldboysholdet ud af klubben OB, fordi de ikke lige passer ind i hans "organisationsdiagrammer", så er det ligesom dér problemet kan ligge. At den "lokale forankring" ansætter en krejler fra Horsens, der ikke giver en hyldende fis for traditioner i en traditionsklub (for løst, igen, at citere Lars Høgh), det kan også være en del af problemet. At han så ansætter en svensker, der i praksis aner intet om OB, andet end det Niels Thorborg har fodret ham, det kan ikke få mig til at overvinde både min, berettigede, frygt og skepsis overfor at dette overhovedet rykker os ud af stedet.

        "Den lokale forankring" betyder nul og niks, hvis beslutningerne ikke skubber realiteterne frem til konkrekt virkelighed. Og virkeligheden er at Niels Thorborgs OB indtil videre har været FCK Light indtil Niels Thorborg ikke gad at være dét mere, for nu at aflevere nøglerne til et par, på papiret, kapable svenskere, uden at vi rent faktisk får den luns kød, som vi i virkeligheden ønsker: Nemlig at se hvad sportsudvalget og i forlængelse heraf, klubben kan præstere, når der IKKE er en pengemand med organisationsdiagrammer og cold heart business attitude i spidsen for førnævnte sportsudvalg.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Jeg er heller ikke voldsomt tilfreds med NT. Men den er svær. Han er manden med pengene. Vil jeg hellere prøve med udenlandske ejere? Tanken strejfer mig, når jeg er mest træt af ledelsen, men på alle andre tidspunkter besinder jeg mig.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
            Der er godt nok nogle ting, der undrer mig:
            BW siger i et interview, at han refererer til Enrico i det daglige, og Thorborg ved tranfers.
            Og straks er hele forum oppe at køre.
            Siden hvornår har "referere til" været samme som at skulle spørge om lov til alt?
            Hvordan skal Thorborg egentlig få at vide, hvilke spillere, vi har i klubben, hvis ingen skal referere til ham? Skal han spørge en eller anden tilfældig, når han sidder i lounchen til første kamp? - eller læse med på debatforum, som alle andre?
            Og hvordan kan det egentlig være, at det er lykkedes OB, at tiltrække en kapacitet, som BW? - Hvorfor gider han overhovedet være i OB, når han tilsyneladende ikke har nogen beføjelser?
            Og hvorfor gider Thorborg egentlig betale for BW. Han er jo kendt som en rimelig succesfuld forretningsmand. Burde han så ikke kunne finde en, der var billigere i løn, når det alligevel ikke er meningen han skal have noget ansvar?
            Thorborg bestemmer jo alligevel alt om, hvilke spillere, vi skal købe og sælge, og Enrico bestemmer alt andet...
            Det er godt nok det bedste indlæg om emnet der hidtil er tilgået dette forum. Flot formuleret og laaaangt hen ad vejen, er jeg enig med dig.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
              Jeg er heller ikke voldsomt tilfreds med NT. Men den er svær. Han er manden med pengene. Vil jeg hellere prøve med udenlandske ejere? Tanken strejfer mig, når jeg er mest træt af ledelsen, men på alle andre tidspunkter besinder jeg mig.
              Jeg gu er den svær. Men jeg ønsker jo bare at OB ikke forbliver en fodboldmæssig zombie, fordi før eller senere, tror jeg det fører til "død", hvor vi kan ende som et elevatorhold. Det burde ikke behage en forretningsmand som Niels Thorborg; hvorfor han bør stille sig selv det spørgsmål, om det ikke virkeligheden er konstruktionen, der er noget galt med, siden så mange ansættelser ikke har ført til andet end én opnået målsætning de sidste 11 år? Han kan jo "fyre" sig selv, som han ville afskedige folk i hans virksomheder, der ikke lever op til virksomhedernes målsætning om omsætning og markedsandele.

              Og så igen; hvorfor stiller du i det hele taget spørgsmålet omkring det med udenlandske ejere? Er det i det hele taget et brugbart talking point i forhold til, hvad jeg ellers havde forestillet mig, hvis det ikke skulle være Niels Thorborg, der tegner de sportslige linier i OB? Jeg ønsker ikke nødvendigvis at han tager sine penge og går væk fra klubben. Jeg ønsker, at han skal droppe sin plads for enden af bordet i sportsudvalget. Og se hvad det måske kan føre med sig. Og desuden, som Magge også har fremsat: Det er ikke skåret i granit og sten, at en udenlandsk ejer nødvendigvis ville være en kæmpe katastrofe. Ikke jeg selv decideret ønsker, at vi skal tage dén risiko; der for de flestes vedkommende ikke har betydet fremgang, men snarere mere ulykke, men mere tanken om at hvis Niels Thorborg forsvandt, så ville vi automatisk blive bombet tilbage til stenalderen. Og endnu mere, hvis der kom en udenlandsk ejer (eller andre for den sags skyld), der i modsætning til Niels Thorborg ikke sidder for bordenden i enhver given beslutning om både økonomi, forretningsstrategi og sportslige beslutninger om alt lige fra spillestil til rekruttering til den spillestil.

              Det er stadig Niels Thorborgs sportsudvalg, der ansatte f.eks Poul Hansen uden nogen skelen til om de rigtige kompentencer til jobbet var i orden. I øvrigt efter at ha brugt halvandet år på at ansætte lige netop ham. Det er stadig ham og hans udvalg der, i god tro, ansatte trænere, der havde DM-pokaler og medaljer i skabet, uden at skele til om de i virkeligheden passede til ambitionerne om både spillestil og resultater.

              Det er stadig Niels Thorborg og hans udvalg, der ansatte en sportsdirektør, der pressede Lars Høgh og Oldboysholdet ud af OB. Som ansatte Michael Hemmingsen som ansigtet og stemmen ud ad til, bare for at udhule hans job ved at ansætte en udenlandsk sportsDIREKTØR, som sportsCHEFEN hører ind under, som på alle leder og kanter kommunikerer bedre end den nuværende sportschef, også selv om det er på svensk.

              Før nogen lyncher mig og smider om sig med: "Hvad forventer du så i stedet - en udenlandsk ejer, der smadrer klubben som i Esbjerg og i Haderslev", så tænk lidt over forhistorien med Niels Thorborg og hans sportsudvalgs beslutninger og spørg jer selv: Er vi egentlig blevet bedre af dem? Og hvad får jer egentlig til at tro på, at den her bliver anderledes?

              Èn ting er at HÅBE, end anden ting er at tro. Hvad baserer man dén tro på? Jeg håber hver gang, der bliver ansat én i OB, at ham eller hende rent faktisk kommer til at udføre dét, som de siger, de vil gøre. Jeg har ingen TRO på det. For hvorfor skulle jeg ha det? Og betyder min manglende tro så at jeg foretrækker en udenlandsk ejer? Absolut ikke.

              Jeg efterspørger troværdighed. Og en kritisk tilgang til begrebet "Tillid". Tillid er efter mine begreber altid noget, man skal gøre sig fortjent til. Den har man ikke automatisk, bare fordi man er ny og med et godt CV. Og da slet ikke, når forhistorien hedder 1 opnået målsætning (hvor vi i øvrigt ikke spillede den store rolle, da vi først nåede "det forjættede land") ud af de sidste 11.

              Det kan man så hagle mig ned for at mene. Og bliver så hamrende træt af at jeg bliver ved med at gentage. Men for mig virker det stadig som om, at der er nogen der gemmer sig bag modstanden imod pessimismen, for at undgå at håndtere deres egne negative følelser omkring de manglende resultater. Ja ja, ham ChrisOB hagler Niels Thorborg ned, så må det betyde at han hellere foretrækker det der sker i Esbjerg og Haderslev og "bliv væk fra forum" bliver til en provokation, der ikke ændrer udgangspunktet for mig:

              Indtil videre har Niels Thorborgs version af OB ikke været den bedste version af OB. Hverken i forhold til konkrete resultater eller i forhold til hvorfor OB skulle adskille sig fra fusionsklubbernes overtagelse af klubbernes sjæl og navn og blive et samlende punkt for ikke bare byen Odense men også øen Fyn.

              Handler det så udelukkende om pokaler, medaljer og europæiske gruppespil, som det gør i de fusionsklubber, Herning/Ikast og KB/B1903? Nej. Det handler om først og fremmest om troværdighed. Vinder man dén, så vil de fleste rent faktisk købe tanken om at støtte en lokal fodboldklub, hvor knofedt og tacklinger skal være lige så meget, hvis ikke mere, værd end fancy driblinger og fodboldstøvler. De dyder har vi rent faktisk vundet pokaler og medaljer på længe før at Niels Thorborg i det hele taget bosatte sig på Fyn med sin VaskRent/L'easy virksomhed. Så det ene udelukker ikke det andet.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
                Der er godt nok nogle ting, der undrer mig:
                BW siger i et interview, at han refererer til Enrico i det daglige, og Thorborg ved tranfers.
                Og straks er hele forum oppe at køre.
                Siden hvornår har "referere til" været samme som at skulle spørge om lov til alt?
                Hvordan skal Thorborg egentlig få at vide, hvilke spillere, vi har i klubben, hvis ingen skal referere til ham? Skal han spørge en eller anden tilfældig, når han sidder i lounchen til første kamp? - eller læse med på debatforum, som alle andre?
                Og hvordan kan det egentlig være, at det er lykkedes OB, at tiltrække en kapacitet, som BW? - Hvorfor gider han overhovedet være i OB, når han tilsyneladende ikke har nogen beføjelser?
                Og hvorfor gider Thorborg egentlig betale for BW. Han er jo kendt som en rimelig succesfuld forretningsmand. Burde han så ikke kunne finde en, der var billigere i løn, når det alligevel ikke er meningen han skal have noget ansvar?
                Thorborg bestemmer jo alligevel alt om, hvilke spillere, vi skal købe og sælge, og Enrico bestemmer alt andet...
                Tja, faktisk gør det vel om hvordan fortolkes "referere". Hvis der betyder at BW har beslutningskompetence i en defineret råderum og budget og informerer og begrunder om handlinger til NT så er det ja o.k.. Kritikken og befrygtningen herinde er vel følge af 10 års ørkenvandringen med store annonceringer og målsætninger men ikke de nødvendige handlinger og bestutninger og mangelnde kompetencer af sportsudvalget/Thorborg som viste sig alt for ofte som forkert og faglig ikke holdbart. Tror med BW har vi hentet den faglige kompetence ind nu og håber at der betyder at sportsudvalget/Thorborg trækker sig tilbage og lader ham arbejde, så kan det blive fint. Men hvis de skulle tro at de ved alt bedre og ser sig som den "egentlige kompetence" så bliver det vel en kort bekendtskab. BW virker som en mand som ikke duer som nikkedukke og tænker han har klaret det før ansættelsen så den udtalelse om at referere til Enrico og Thorborg kritiseres i bedste falde herinde kun pga af de dårlige erfaringer i fortiden. Men i hvert fald vises det at ledelsen "lykkedes" med at skabe en decideret skepsis og mistillid med deres kommunikation og ageren.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  som jeg har skrevet før, om så BW kom ridende på en hvid hest, så tror jeg ikke han ændrer noget som helst.

                  Magten ligger stadig i den sportslige ledelse. Men vi kan da håbe.
                  BW skulle jo være den sportslige ledelse. Men han skal transferreferere til bestyrelsesformanden for koncernen….

                  Det er selvfølgelig tidligere meldt ud at men skal vise at man kan noget med penge før man får dem så det er nok først efter sommertransfervinduet at BW får sin egen kasse at styre …
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    BW skulle jo være den sportslige ledelse. Men han skal transferreferere til bestyrelsesformanden for koncernen….

                    Det er selvfølgelig tidligere meldt ud at men skal vise at man kan noget med penge før man får dem så det er nok først efter sommertransfervinduet at BW får sin egen kasse at styre …
                    Ja, vi må se hvordan det går, og give BW en chance.

                    Vi håber alle på fremgang, men troen på det er godt nok svær at finde.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      NT, BW, ingen tvivl om hvem der er øverst i hierakiet og bestemmer. Det er NT og han har i de sidste mange år præsteret utroligt stabilt. Det er så bare cirka 1-3 placeringer under budget.

                      Jeg føler mig dog overbevist om, at NT rigtig gerne vil have sportslig succes ovenpå det grundlæggende fundament som OB giver ham, et superb erhvervsmæssigt netværk.

                      Jeg håber BW er manden der “face to face” med NT og sportsudvalget viser dem, at det er bedst de bare nikker stille ja til det han kommer med.

                      Er jeg naiv ? Det kan godt være, men ingen ved det, det vil fremtiden vise.

                      NB: Jeg har ikke fået hørt SFÅs interview endnu.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        NT, BW, ingen tvivl om hvem der er øverst i hierakiet og bestemmer. Det er NT og han har i de sidste mange år præsteret utroligt stabilt. Det er så bare cirka 1-3 placeringer under budget.

                        Jeg føler mig dog overbevist om, at NT rigtig gerne vil have sportslig succes ovenpå det grundlæggende fundament som OB giver ham, et superb erhvervsmæssigt netværk.

                        Jeg håber BW er manden der “face to face” med NT og sportsudvalget viser dem, at det er bedst de bare nikker stille ja til det han kommer med.

                        Er jeg naiv ? Det kan godt være, men ingen ved det, det vil fremtiden vise.

                        NB: Jeg har ikke fået hørt SFÅs interview endnu.
                        Naiv? Nej slet ikke. Det handler om sandsynlighed. Ingen ved noget, men når virkeligheden igennem længere tid har vist noget andet, end det de (OSE) siger, så kan man vel sagtens sandsynliggøre at det nok ikke bliver anderledes denne gang.

                        At tro på det modsatte er på ingen måder naivt.

                        Ligesom at det jeg tror på ikke bare er gennemført pessimistisk.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Den gang jeg joinede siden her kan jeg huske Chuck breakede en del rygter.. Hvad er der blevet af ham ? Der var sikkert også andre men bed mærke i at når han breakede noget så var der som regel også noget om snakken :P

                          Comment


                            Genlytter SFÅ podcasten og på det direkte spørgsmål om OB ikke har brug for dyrere spillere, og dermed bedre spillere(?) er svaret at det kan sagtens tænkes men den analyse skal først laves … det er konvent fra bar bund det her ….
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Genlytter SFÅ podcasten og på det direkte spørgsmål om OB ikke har brug for dyrere spillere, og dermed bedre spillere(?) er svaret at det kan sagtens tænkes men den analyse skal først laves … det er konvent fra bar bund det her ….
                              Hvem skulle også have lavet den analyse? BW er lige kommet til og MH har konsekvent holdt fast i at forbedringerne skulle komme på de indre linjer via hårdt arbejde. Det er glædeligt at BW trods alt åbner for det er en mulighed at det er det der skal til. Noget tyder dog på at BW har sat sig for at gøre sit arbejde færdigt med fuld dedikation til jobbet i aik. Han lyder ikke som en mand der har tyvstartet nævneværdigt på jobbet hos os, hvilket også er fuld forståeligt, men lidt ærgerligt for os og vores tålmodighed
                              ​​​​​​

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                                Hvem skulle også have lavet den analyse? BW er lige kommet til og MH har konsekvent holdt fast i at forbedringerne skulle komme på de indre linjer via hårdt arbejde. Det er glædeligt at BW trods alt åbner for det er en mulighed at det er det der skal til. Noget tyder dog på at BW har sat sig for at gøre sit arbejde færdigt med fuld dedikation til jobbet i aik. Han lyder ikke som en mand der har tyvstartet nævneværdigt på jobbet hos os, hvilket også er fuld forståeligt, men lidt ærgerligt for os og vores tålmodighed
                                ​​​​​​
                                lyder som endnu et stille vindue ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X