Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Meget enig. Det ser lyst ud i forhold til de foregående år hvor NT åbenbart troede at han sammen med middelmådige sportslige ansvarlige kunne spille til par i forhold til økonomi.

    dog lider vi stadig under tåbelige og dyre indkøb som vil være et vilkår noget tid endnu.
    Hvad synes du så vi står i lige nu, her 14 dage før sæsonstart.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

      Hvad synes du så vi står i lige nu, her 14 dage før sæsonstart.
      Organisatorisk klart styrket. For mig ser det ud til NT har erkendt at der skal fodbold erfaring og forstand til at flytte os. Det skal være slut med JH, MH og PHs random køb efter hvad der falder ned.

      sportsligt er vi styrket på teamet omkring holdet, men på banen er der stadig kun kvalitet til 6—10

      Comment


        Dagens FS har et kort interview med Wesström hvor han siger at OB skal i top6 hvert år, og på sigt også skal spille med om mesterskabet hvert år. Han mener stukturen og faciliteterne er til stede. Kulturen er der også, så meget handler om at "gøre det lidt bedre hver dag" (har vi hørt det før fra MH) som først skal tippe det til vores (OBs) fordel i starten. Akademiet er grundlaget og der er nok gode spillere i truppen, talentmassen skal bruges der kan selvf. på sigt tilføres bedre spillere. Forholdet til Alm er fint og han glæder sig til samarbejdet med ham - han er den mest rolleaccepterende træner han har mødt. Alm er forfærdeligt fokuseret på det der hans ansvar. Resten overlader han til andre.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Dagens FS har et kort interview med Wesström hvor han siger at OB skal i top6 hvert år, og på sigt også skal spille med om mesterskabet hvert år. Han mener stukturen og faciliteterne er til stede. Kulturen er der også, så meget handler om at "gøre det lidt bedre hver dag" (har vi hørt det før fra MH) som først skal tippe det til vores (OBs) fordel i starten. Akademiet er grundlaget og der er nok gode spillere i truppen, talentmassen skal bruges der kan selvf. på sigt tilføres bedre spillere. Forholdet til Alm er fint og han glæder sig til samarbejdet med ham - han er den mest rolleaccepterende træner han har mødt. Alm er forfærdeligt fokuseret på det der hans ansvar. Resten overlader han til andre.
          Gad vide om ? Virkeligheden og realitetssansen nogensinde,indfinder sig i OB med den nuværende ledelse. Manden står jo allerede nu, og lukker de kommende vinduer.
          Last edited by sinus; 04-07-2021, 06:57.
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

          Comment


            Top seks er absolut MINIMUM for en klub af OB’s størrelse og position i landet. Vi skal gå efter top tre ligesom i gamle dage.

            Han har mange ideer. Det havde Poul Snak også. Men hr Wesström desværre løber nok som så alle de andre panden mod en mur af indspisthed og mig-alene-vide fra en nærig ejer.

            Jeg giver det ikke mange chancer for succes med den nuværende sammensætning i det øverste ledelseslag/ejerskab.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment



              Heldigvis nævner han også at der skal nye spillere til på et tidspunkt, forhåbentlig snart:


              - Spillerne, der allerede findes i byen og på akademiet, er fundamentet. Senere skal vi så have bedre spillere - det er klart - og de skal være gode nok, men det er ikke hovedformålet, at de skal komme fra et bestemt sted.

              Comment


                Stemmer Fra Ådalen fik også en snak med Bjørn

                https://obstemmer.dk/bjoern-wesstrom...-tiltaler-mig/

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                  Heldigvis nævner han også at der skal nye spillere til på et tidspunkt, forhåbentlig snart:


                  - Spillerne, der allerede findes i byen og på akademiet, er fundamentet. Senere skal vi så have bedre spillere - det er klart - og de skal være gode nok, men det er ikke hovedformålet, at de skal komme fra et bestemt sted.
                  Jeg tror det handler om at han skal vise bestyrelsen at han er en dygtig købmand og de første handler bliver succeser. Uanset størrelsen på dem. Så tror jeg også at de tør at tage større chancer hen ad vejen.
                  Men i sidste ende er det jo træner teamet der skal få spillerne til at se gode ud og gøre dem attraktive for andre klubber. Det har vi bestemt ikke været gode til

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                    Top seks er absolut MINIMUM for en klub af OB’s størrelse og position i landet. Vi skal gå efter top tre ligesom i gamle dage.

                    Han har mange ideer. Det havde Poul Snak også. Men hr Wesström desværre løber nok som så alle de andre panden mod en mur af indspisthed og mig-alene-vide fra en nærig ejer.

                    Jeg giver det ikke mange chancer for succes med den nuværende sammensætning i det øverste ledelseslag/ejerskab.


                    Jeg er ikke helt enig i din negative holdning.
                    Jeg tror OB`s ejer og sportsudvalg bliver mere udfordret end tidligere set, på grund af den erfaring og kvalitet den nye fodbolddirektør og cheftræner indeholder. Håber så meget jeg får ret.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                      [/COLOR]

                      Jeg er ikke helt enig i din negative holdning.
                      Jeg tror OB`s ejer og sportsudvalg bliver mere udfordret end tidligere set, på grund af den erfaring og kvalitet den nye fodbolddirektør og cheftræner indeholder. Håber så meget jeg får ret.
                      Er helt enig. Det er det vi ventede lang tid på: kompetente mennesker udefra. Det kan kun betyde at man har erkendt nu også i ledelsen at det rykker os ikke et stykke kun at fiske i den lokale andedam og gentage de samme (tomme) ord. Ser forpligtelsen af Alm og især af Wesström som paradigmeskifte. Det viser ja helt klart at Hemme sættes i anden række og man har erkendt at det ikke er nok at have en klubmand som talerør af ejeren som kræver "hård arbejde" om at bringe klubben foran. Med Wesström kommer kompetencer og erfaring og kan ikke forestille at man henter sådan en mand om at bruge ham som nikkedukke. Ser ud som om vi faktisk følger nu systematisk den udlagde strategi og det gør mig optimistisk og vil give succes, step by step. At vi starter med en stor transferinitiative havde ikke forventet, der ville ja også gå imod strategien at bruge og indbygge akademispiller i holdet og kan god leve med at Wesström udtaler sig der tilbageholdende især da han endnu ikke overtog positionen hidtil.
                      Tror der starter nye tider i OB nu efter ti triste år uden fremskridt og det er der vigtigste.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                        [/COLOR]

                        Jeg er ikke helt enig i din negative holdning.
                        Jeg tror OB`s ejer og sportsudvalg bliver mere udfordret end tidligere set, på grund af den erfaring og kvalitet den nye fodbolddirektør og cheftræner indeholder. Håber så meget jeg får ret.
                        Jeg kan sagtens genkende håbet, men jeg har svært ved at se, at noget nødvendigvis skulle have ændret sig drastisk endnu. Det kan da godt have gjort, men ikke alene på grund af de ansættelser der er lavet. Kent Nielsen og Michelsen havde også god erfaring i rygsækken ligesom Alm, man kan måske endda argumentere for, at de havde bedre resultater bag sig, i hvert fald Kent Nielsen.

                        Wesström har også en del erfaring, men kun fra én klub. Det samme havde Jesper Hansen, bare fra en lidt mindre klub end den Wesström kommer fra, men deres baggrund af meget lig hinanden. De har begge haft flere forskellige funktioner og har arbejdet sig op i den respektive klub de kommer fra, og skal nu for første gang rigtigt ud af deres komfortzone og vante rammer.

                        Udover nationaliteten i passet, har jeg svært ved at se, at vi skulle være ved at gøre noget væsentligt anderledes end vi har gjort tidligere, nu er det bare nogle andre der får chancen. Måske er de forbedring af det tidligere, måske er de ikke, men jeg køber ikke, at de er klart større autoriteter end dem der tidligere har været, og derfor må have mere magt. Hvis vi snakkede om, at der blev gjort op med nogle magtstrukturer som f.eks. det sportslige udvalg, så kunne jeg godt begynde at tro på, at der for alvor er nogle ting der ændrer sig radikalt, men foreløbigt kan jeg ikke se andet end, at vi har puttet nogle nye mennesker i de samme stole.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Jeg kan sagtens genkende håbet, men jeg har svært ved at se, at noget nødvendigvis skulle have ændret sig drastisk endnu. Det kan da godt have gjort, men ikke alene på grund af de ansættelser der er lavet. Kent Nielsen og Michelsen havde også god erfaring i rygsækken ligesom Alm, man kan måske endda argumentere for, at de havde bedre resultater bag sig, i hvert fald Kent Nielsen.

                          Wesström har også en del erfaring, men kun fra én klub. Det samme havde Jesper Hansen, bare fra en lidt mindre klub end den Wesström kommer fra, men deres baggrund af meget lig hinanden. De har begge haft flere forskellige funktioner og har arbejdet sig op i den respektive klub de kommer fra, og skal nu for første gang rigtigt ud af deres komfortzone og vante rammer.

                          Udover nationaliteten i passet, har jeg svært ved at se, at vi skulle være ved at gøre noget væsentligt anderledes end vi har gjort tidligere, nu er det bare nogle andre der får chancen. Måske er de forbedring af det tidligere, måske er de ikke, men jeg køber ikke, at de er klart større autoriteter end dem der tidligere har været, og derfor må have mere magt. Hvis vi snakkede om, at der blev gjort op med nogle magtstrukturer som f.eks. det sportslige udvalg, så kunne jeg godt begynde at tro på, at der for alvor er nogle ting der ændrer sig radikalt, men foreløbigt kan jeg ikke se andet end, at vi har puttet nogle nye mennesker i de samme stole.
                          Jeg føler helt klart en større seriøsitet over dette nye projekt end under JH. For første gang meget længe føler jeg en “storhed” over projektet. Nuvel er det ikke FCM armbevægelser. Men det er helt sikkert et projekt og en drøm jeg køber ind på.
                          Jeg har hele tiden sagt at jeg kan leve med midterplaceringer i en periode hvis jeg bare kan se tegningen på noget der kan blive større en nu. At de skridt vi tager er mindst lige så store som vores konkurrenter om Top 6.
                          Fremtiden vil vise om det lykkedes og hvor lang tid det evt tager.

                          Hvis Bjørn viser han kan handle klogt og profitabelt er jeg også sikker på vi vil se noget større handler i fremtiden

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Jeg kan sagtens genkende håbet, men jeg har svært ved at se, at noget nødvendigvis skulle have ændret sig drastisk endnu. Det kan da godt have gjort, men ikke alene på grund af de ansættelser der er lavet. Kent Nielsen og Michelsen havde også god erfaring i rygsækken ligesom Alm, man kan måske endda argumentere for, at de havde bedre resultater bag sig, i hvert fald Kent Nielsen.

                            Wesström har også en del erfaring, men kun fra én klub. Det samme havde Jesper Hansen, bare fra en lidt mindre klub end den Wesström kommer fra, men deres baggrund af meget lig hinanden. De har begge haft flere forskellige funktioner og har arbejdet sig op i den respektive klub de kommer fra, og skal nu for første gang rigtigt ud af deres komfortzone og vante rammer.

                            Udover nationaliteten i passet, har jeg svært ved at se, at vi skulle være ved at gøre noget væsentligt anderledes end vi har gjort tidligere, nu er det bare nogle andre der får chancen. Måske er de forbedring af det tidligere, måske er de ikke, men jeg køber ikke, at de er klart større autoriteter end dem der tidligere har været, og derfor må have mere magt. Hvis vi snakkede om, at der blev gjort op med nogle magtstrukturer som f.eks. det sportslige udvalg, så kunne jeg godt begynde at tro på, at der for alvor er nogle ting der ændrer sig radikalt, men foreløbigt kan jeg ikke se andet end, at vi har puttet nogle nye mennesker i de samme stole.
                            Jeg skrev om tro og håb for fremtiden, og ikke drastiske ændringer her og nu. Jeg tror ikke, jeg tager fejl, når jeg mener, at endnu ikke tiltrådte Wesström burde være en klar styrkelse af den sportslige ledelse sammenlignet med MH, Jesper H, Poul H og andre i de sidste 10-15 år. Derudover har vi tilknyttet Feher som ekstra assistenttræner med stor erfaring. Begge disse ansættelser helt på linje med det skrevne ord i strategiplanen. Hvis ledelsen fortsætter i samme spor med eksekveringen af strategiplanen, er jeg meget optimistisk mht. OB`s fremtid.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Jeg skrev om tro og håb for fremtiden, og ikke drastiske ændringer her og nu. Jeg tror ikke, jeg tager fejl, når jeg mener, at endnu ikke tiltrådte Wesström burde være en klar styrkelse af den sportslige ledelse sammenlignet med MH, Jesper H, Poul H og andre i de sidste 10-15 år. Derudover har vi tilknyttet Feher som ekstra assistenttræner med stor erfaring. Begge disse ansættelser helt på linje med det skrevne ord i strategiplanen. Hvis ledelsen fortsætter i samme spor med eksekveringen af strategiplanen, er jeg meget optimistisk mht. OB`s fremtid.
                              Enig. Men vil ikke blive overrasket hvis det tager 2-3 år inden det bliver rigtig godt

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Jeg er vild med vores nye sportschef: han ligner Boris the Blade fra Snatch. Hvis han ligesom Boris er nærmest udødelig overfor angreb, så skal det nok blive nyttigt i OB.

                                Björn 'The Blade' Wesström og Andreas 'The Professor' Alm lyder fedt. Hele forløbet lyder lidt som manus til 'Lillehammar'-serien: et par storby-gangstere från hinsidan slår sig ned i den hyggelige provinsby og går undercover. Jeg tror, vi får lidt et kulturchok i OB - og det er nok meget tiltrængt. Go, Björn!
                                Bjørn kommer ikke til at tale NT efter munden

                                Comment

                                Working...
                                X