Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Transfervinduet

    Hvad er holdningen til OB's samlede transfervindue? Jeg synes, at det afspejler meget der hvor OB er lige nu - i midten af den bedste række. Der er ikke hentet nogle spillere med spidskompetencer eller kampafgørende kvaliteter. Men der er henter gode solide breddespillere. Det er vel der OB er, og med lidt held, så er det nok til at slippe i top 6 + at OB har en af de bedste trænere i rækken.

    godkendt, men heller ikke mere

    #2
    Problemet har været at putte bolden i kassen og der er hentet to nye angribere ..

    OB har været rygtet sammen med Thelander, Sabbi og Rygaard så noget kvalitet er man gået efter men har ikke evnet at lukke handlerne ..

    Bernat for Grytebust
    Sander for Festersen
    Opondo for Casper
    Jebali for Helenius
    Teitur for Grubbe
    Madu for Yao
    Juel for Ludwig
    Obbekjær for Vacek ..

    Men nej .. det ser ikke ud som om klubben er blevet super forstærket .. til trods for at der åbenbart har været penge at handle for ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #3
      Der var nogle der var efter mig fordi jeg roste Sønderjyske for st være hurtig ude. Vi ventede og endte med penge på bogen til nul i rente og måske koster det millioner i placering.

      Comment


        #4
        Jeg er også skuffet over at man ikke har en mere offensiv plan inden sæsonen starter - i steder for at der skal hentes affald npr sæsonen er fået i gang.

        Brug nu noget mere på kvalitet frem for kvantitet

        Comment


          #5
          Alt i alt synes vinduet er helt o.k. og blev styrket. Vi havde brug for ny blod i den forreste række og med Sander og Jebali fik vi kvalitet der Vi skrev forlængelse med Tverskov og tidligere med Ryan. Vi fik Opondo for Casper Nielsen og synes de er mindst på øjehøjde med hinanden hvad vi vil se når Opondo er fuldstændigt spillet ind.
          Men føler mig stadig skuffet efter i går:
          Efter de offensive udmeldinger fra OB havde forventer mere.
          At vi prøvede at hente Saba og Rygaard viser vel at træneren/ledelsen ser behovet på den offensive midtbane men kunne ikke lande en kvalitets spiller.
          Situationen om JBL (hverken forlængelse eller salg) er ikke god og der bliver vel spørgsmålsregn om hvad dercsker i vintervinduet.
          Og med AJA fik vi åbenbart en spiller som var kun 4. valg.

          Så vinduet alt i alt er ret godt men i går dumpede JH. Man var vel ikke god nok forberedt og håbede at det finder sig tilsammen på den en eller anden vej.... Vinduets afslutning var desperat.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #6
            Vinduet var som forventet hverken mere eller mindre.

            Vi har Sander som fuldt ud har leveret hvad der forventes og vel en smule over.

            Opondo og Jebali kom hertil ude af form og kan på baggrund af det vi har set foreløbig ikke vurderes til hverken godt eller skidt da ingen af dem har vist noget særligt men ej heller faldet igennem.

            Vi sælger Ludwig fedt tænker man så må det betyde at vi endelig forstærkes i forsvaret men nej vi hiver en ligegyldig 1 div spiller ind, dog heldigvis kun på kort leje , så det er kunstig åndedræt frem til vinter.

            Jeg er sådan set total ligeglad med hvem det siges vi har budt på det kan ikke bruges til en rygende skid .. Jeg bød 400,- på en Arne Jacobsen stol forleden den fik jeg sjovt nok heller ikke.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #7
              Transfervinduet er KLART bestået.

              Sander Svendsen, Jebali og Opondo er spillere der direkte styrker vores start 11’er.

              Så er der Madu og AJA, som erstatning for en spiller der ikke var god nok og en spiller der vil videre. Det er slet ikke ringe.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Vinduet var som forventet hverken mere eller mindre.

                Vi har Sander som fuldt ud har leveret hvad der forventes og vel en smule over.

                Opondo og Jebali kom hertil ude af form og kan på baggrund af det vi har set foreløbig ikke vurderes til hverken godt eller skidt da ingen af dem har vist noget særligt men ej heller faldet igennem.

                Vi sælger Ludwig fedt tænker man så må det betyde at vi endelig forstærkes i forsvaret men nej vi hiver en ligegyldig 1 div spiller ind, dog heldigvis kun på kort leje , så det er kunstig åndedræt frem til vinter.

                Jeg er sådan set total ligeglad med hvem det siges vi har budt på det kan ikke bruges til en rygende skid .. Jeg bød 400,- på en Arne Jacobsen stol forleden den fik jeg sjovt nok heller ikke.


                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Problemet har været at putte bolden i kassen og der er hentet to nye angribere ..

                  OB har været rygtet sammen med Thelander, Sabbi og Rygaard så noget kvalitet er man gået efter men har ikke evnet at lukke handlerne ..

                  Bernat for Grytebust
                  Sander for Festersen
                  Opondo for Casper
                  Jebali for Helenius
                  Teitur for Grubbe
                  Madu for Yao
                  Juel for Ludwig
                  Obbekjær for Vacek ..

                  Men nej .. det ser ikke ud som om klubben er blevet super forstærket .. til trods for at der åbenbart har været penge at handle for ..
                  blev der nogensinde hentet en erstatning for desler?

                  syntes i udgangspunktet de spillere der er kommet ind ser fornuftigt ud - måske lige med undtagelse af juel - lugter ret meget af en nødløsning.
                  Meeen syntes godt nok stadig det ser noget tyndt ud.

                  Blev egenligt positivt overrasket over nogle af de spillere vi blev kædet sammen med - vidner på den ene side om et vidst ambitionsniveau - hvilket er positivt...men jh evner øjensynligt stadig ikke at lande dem og så er vi jo lige vidt ( minder lidt meget om den PL spiller han var ude efter for et par år siden )
                  Men fint man prøver at lande Thelander - men er plan B i det her scenarie så Juel på en 4 mdrs leje??

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Vinduet var som forventet hverken mere eller mindre.

                    Vi har Sander som fuldt ud har leveret hvad der forventes og vel en smule over.

                    Opondo og Jebali kom hertil ude af form og kan på baggrund af det vi har set foreløbig ikke vurderes til hverken godt eller skidt da ingen af dem har vist noget særligt men ej heller faldet igennem.

                    Vi sælger Ludwig fedt tænker man så må det betyde at vi endelig forstærkes i forsvaret men nej vi hiver en ligegyldig 1 div spiller ind, dog heldigvis kun på kort leje , så det er kunstig åndedræt frem til vinter.

                    Jeg er sådan set total ligeglad med hvem det siges vi har budt på det kan ikke bruges til en rygende skid .. Jeg bød 400,- på en Arne Jacobsen stol forleden den fik jeg sjovt nok heller ikke.
                    ret enig - omend jeg syntes det er positivt man forsøger at hente spillere af den kaliber ind - men de skal jo stadig landes. Og så ville jeg altså håbe man havde plan B, C og D liggende i skuffen når nu en Thelander ikke går hjem - så man ikke ender med at smide en 4 mdrs leje efter en 1 divs spiller....

                    Comment


                      #11
                      JH om vinduet:
                      https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/sports...aendende-trup/
                      Så er det klart at AJA er hentet som direkt erstatning for Ludwig (og ikke for hb) og vi går vel ikke efter en transferfri midtforsvarer
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Problemet har været at putte bolden i kassen og der er hentet to nye angribere ..

                        OB har været rygtet sammen med Thelander, Sabbi og Rygaard så noget kvalitet er man gået efter men har ikke evnet at lukke handlerne ..

                        Bernat for Grytebust
                        Sander for Festersen
                        Opondo for Casper
                        Jebali for Helenius
                        Teitur for Grubbe
                        Madu for Yao
                        Juel for Ludwig
                        Obbekjær for Vacek ..

                        Men nej .. det ser ikke ud som om klubben er blevet super forstærket .. til trods for at der åbenbart har været penge at handle for ..
                        Jeg syntes personligt vi ser forstærket ud.

                        Bernat for Grytebust. Lad os bare være ærlige. Der var ikke nogen chance for at hente en 1 til 1 erstatning ind for Gryte. Er glad for at vi giver en af vores egne chancen. OC har stået godt indtil videre.

                        Sander > Festersen. Siger vel næsten sig selv. Festersen var marginalspiller til sidst. Sander har allerede spillet sig i start 11'eren

                        Opondo < C. Nielsen. Jeg vil give en lille overvægt til Casper her men jeg syntes at Opondo bliver bedre og bedre for hver kamp han spiller og jo tættere på 90 minutter han kommer. Kan sagtens se ham blive bedre en Casper. Dertil skal det huskes at Opondo er yngre og hentet for 1 mio. kroner mens vi solgte Casper for 4 mio. kroner

                        Jebali > Helenius. Siger også sig selv. Lønmæssigt sparer vi måske også en lille smule

                        Teitur = Grubbe. Teitur er ikke tiltænkt førsteholdet og Grubbe havde nok heller ikke fået mere end det ene minut han fik sidste sæson, så fra førsteholdets perspektiv kan det være det samme.

                        Madu > Yao. Jeg har ikke set Madu spille mere end den træningskamp mod Viborg i dag men han virker i hvert fald ikke dårligere. Han havde nok heller ikke fået en kontrakt hvis ikke han var anseeligt bedre end Yao.

                        Juul < Ludwig. Her syntes jeg også det er en svækkelse, men jeg syntes Juul overraskede positivt i dagens kamp mod Viborg. En gardering i forsvaret ligesom Ludwig endte med at blive. En meget lille svækkelse hvis man kan snakke om det.

                        Obbekjær for Vacek. Disse to spillere kan slet ikke sammenlignes og vi havde ikke engang Vacek til rådighed i hele foråret, så en svækkelse kan det umuligt være. Syntes Obbekjær ser god i de test- og reserveholdskampe jeg har set ham. Jeg ville være tryg ved ham hvis han skulle spille i start 11'eren i næste superligakamp.

                        Så for at opsummere. Svækket på målmandsposten, forsvar og midtbane er stort set det samme, og en gevaldig styrkelse af angrebet. Alt dette ender ud i et plus i min bog

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af J.P Se indlæg

                          Jeg syntes personligt vi ser forstærket ud.

                          Bernat for Grytebust. Lad os bare være ærlige. Der var ikke nogen chance for at hente en 1 til 1 erstatning ind for Gryte. Er glad for at vi giver en af vores egne chancen. OC har stået godt indtil videre.

                          Sander > Festersen. Siger vel næsten sig selv. Festersen var marginalspiller til sidst. Sander har allerede spillet sig i start 11'eren

                          Opondo < C. Nielsen. Jeg vil give en lille overvægt til Casper her men jeg syntes at Opondo bliver bedre og bedre for hver kamp han spiller og jo tættere på 90 minutter han kommer. Kan sagtens se ham blive bedre en Casper. Dertil skal det huskes at Opondo er yngre og hentet for 1 mio. kroner mens vi solgte Casper for 4 mio. kroner

                          Jebali > Helenius. Siger også sig selv. Lønmæssigt sparer vi måske også en lille smule

                          Teitur = Grubbe. Teitur er ikke tiltænkt førsteholdet og Grubbe havde nok heller ikke fået mere end det ene minut han fik sidste sæson, så fra førsteholdets perspektiv kan det være det samme.

                          Madu > Yao. Jeg har ikke set Madu spille mere end den træningskamp mod Viborg i dag men han virker i hvert fald ikke dårligere. Han havde nok heller ikke fået en kontrakt hvis ikke han var anseeligt bedre end Yao.

                          Juul < Ludwig. Her syntes jeg også det er en svækkelse, men jeg syntes Juul overraskede positivt i dagens kamp mod Viborg. En gardering i forsvaret ligesom Ludwig endte med at blive. En meget lille svækkelse hvis man kan snakke om det.

                          Obbekjær for Vacek. Disse to spillere kan slet ikke sammenlignes og vi havde ikke engang Vacek til rådighed i hele foråret, så en svækkelse kan det umuligt være. Syntes Obbekjær ser god i de test- og reserveholdskampe jeg har set ham. Jeg ville være tryg ved ham hvis han skulle spille i start 11'eren i næste superligakamp.

                          Så for at opsummere. Svækket på målmandsposten, forsvar og midtbane er stort set det samme, og en gevaldig styrkelse af angrebet. Alt dette ender ud i et plus i min bog
                          Er pænt sikker på vi fik tæt på 5 mill for Casper

                          Comment


                            #14
                            Jeg vil mene vi er styrket, på længere sigt, men det kræver selvf. at de nye lever op til forventningerne.

                            Vi kom af med nogle spillere vi allerede havde afskrevet på den ene eller den anden måde, så der er vi i plus.

                            Og så fik vi nogle rigtig rare forlængelser.

                            De næste spillere vi henter, kan altså få en rundvisning i et næsten færdigt Superligahus, og i sommerens vindue står det færdigt

                            Så kan vi også lokke med Top 6, Europa-kampe og har flere penge endnu, at handle for. Livet er herligt?

                            Sådan mere seriøst, så sad jeg også med en lidt vissen fornemmelse, da vinduet lukkede, men jeg tror det skyldes, at vores spændingskurve var helt modsat af, hvad man ville foretrække med hjertet - på trods af vi sidder og råber, at truppen skal på plads hurtigst muligt

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                              Transfervinduet er KLART bestået.

                              Sander Svendsen, Jebali og Opondo er spillere der direkte styrker vores start 11’er.

                              Så er der Madu og AJA, som erstatning for en spiller der ikke var god nok og en spiller der vil videre. Det er slet ikke ringe.
                              Synes du gør dig mange løse antagelser. Sander Svendsen er startet godt ift. Mål, men jeg synes nu stadig vi skal se ham over længere tid. Jebali har intet vist endnu, så der må du forlade dig på forventninger/ønsketænkning. Opondo er Casper Nielsens afløser, hvilket jeg ikke synes er en styrkelse men en svækkelse foreløbigt. Her må vi igen håbe han kan udvikle sig, og han viser bestemt interessant takter, men vi er klart svækket på den korte bane på midten. Madu er en lottokupon, AJA en helt igennem middelmådig superligaspiller.

                              Derudover synes jeg ikke, vi har fået nogen ny energi rigtigt. Vi fik ikke lige den der spiller ind til sidst, der kunne give det hele et løft. Samtidigt har jeg meget svært ved at se hvad strategien er, hvad køber vi egentligt efter? Synes det virker for tilfældigt hvad vi lige får hentet, og jeg har svært ved at se, at vi har fået bygget noget ovenpå truppen fra sidste år, nye facetter, nye strenge. Så jeg synes ikke det lover alt for godt for sæsonen, jeg tror, vi får det rigtigt svært med at nå top-6

                              Comment

                              Working...
                              X