Hvis man allerede nu (og med et evt. nederlag på søndag) mener vi nærmer os krisetilstande vil jeg mene man har glemt eller underkender hvor dårligt det har været tidligere :-)
Det kan du sagtenshave vis pointe i, men personligt vil jeg da mene at vi ikke kan bruge sløjt spil og hæderlige nederlag til vores direkte modstandere til noget andet end frustrationer .. sejlene skal rebes hvis det går galt igen mod EfB
Hvis man allerede nu (og med et evt. nederlag på søndag) mener vi nærmer os krisetilstand vil jeg mene man har glemt eller underkender hvor dårligt det har været tidligere :-)
Selvfølgelig skal man se alvorligt på ens situation, men jeg tror den nemmeste måde man kan ende i en krise er hvis man begynder at kigge for tidligt og for meget på stillingen. Isoleret set ville uafgjort i Esbjerg ikke være en katastrofe f.eks. Hvis man har 1-1 efter 70 minutter og stresser sig selv til at oversatse, fordi man kun har "3 point i x kampe" kan man hurtigt ende i en negativ spiral.
Selvfølgelig vil det være en lorte start, men det er ikke det samme som "krise" i min verden. 2 af de første 3 kampe har klart været godkendte i min bog, uden at de har været noget nær perfekte. Taber vi i Esbjerg som vi gjorde for et år siden, hvor vi spillede bedre og de scorede med armen, så kommer jeg ikke til at stå og rasle med sablen. 3 point i 4 kampe er ikke en katastrofe, det er en meget dårlig start. 1 point i 6 kampe er en katastrofe.
Det er heller ikke som sådan fordi jeg taler for krise. Men alle ved, at resultater virker selvforstærkende og derfor er 6-9 points forskel på den mulige, mest positive situation og den situation vi kan stå i efter på søndag ikke blot svarende til pointene, men kan vise sig at blive til mange flere point på længere sigt.
Hvis man allerede nu (og med et evt. nederlag på søndag) mener vi nærmer os krisetilstand vil jeg mene man har glemt eller underkender hvor dårligt det har været tidligere :-)
Selvfølgelig skal man se alvorligt på ens situation, men jeg tror den nemmeste måde man kan ende i en krise er hvis man begynder at kigge for tidligt og for meget på stillingen. Isoleret set ville uafgjort i Esbjerg ikke være en katastrofe f.eks. Hvis man har 1-1 efter 70 minutter og stresser sig selv til at oversatse, fordi man kun har "3 point i x kampe" kan man hurtigt ende i en negativ spiral.
Man skal jo også kigge på at 3 af vores 4 første modstandere endte over os i den forgangne sæson.
Man skal jo også kigge på at 3 af vores 4 første modstandere endte over os i den forgangne sæson.
Det er selvf. rigtigt, men som B(ob) antyder så er flere nederlag på stribe ofte selvforstærkende, på samme måde som at sejre er det. Lad os se på søndag kl. 18 hvordan spillet har været og om der er grund til at træneren (om ikke andre) skal begynde at lægge ansigtet i bekymrede folder
Comment