Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB - FcK 14-07-09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • driflin
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Noget jeg bed lidt mærke i er at I nok ikke for alvor blev klogere på om Oliver Christensen er god nok, straffesparket er selvfølgelig ikke en god aktion, men den er også svær for en målmand.
    Han kan umiddelbart ikke gøre meget ved målene, måske det sidste.

    Jeg er fortsat meget i tvivl.
    Hvad pokker skulle han gøre ved det sidste mål? En knaldhård afslutning helt nede i målhjørnet fra en helt fri Dame - den havde Gryte heller ikke taget.

    Leave a comment:


  • Københavnstinker
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

    Her kan man se det - det er Ludwigs røv der ophæver offsiden.

    https://imgur.com/YxEePGi

    Den er selvfølgelig på grænsen - og man kan diskutere en cm til eller fra. Men VAR havde aldrig annulleret det mål!
    Ludwig har virkelig også stor røv, og ser meget gumpetung ud. Dér skal vi forstærkes

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Noget jeg bed lidt mærke i er at I nok ikke for alvor blev klogere på om Oliver Christensen er god nok, straffesparket er selvfølgelig ikke en god aktion, men den er også svær for en målmand.
    Han kan umiddelbart ikke gøre meget ved målene, måske det sidste.

    Jeg er fortsat meget i tvivl.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

    Her kan man se det - det er Ludwigs røv der ophæver offsiden.

    https://imgur.com/YxEePGi

    Den er selvfølgelig på grænsen - og man kan diskutere en cm til eller fra. Men VAR havde aldrig annulleret det mål!
    Ja, den eneste klare fejlkendelse er umiddelbart det straffespark som ikke blev dømt til Pieros Sotiriou.

    Leave a comment:


  • driflin
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

    Kommentatorerne mente da, da linjen blev trukket grafisk efterfølgende, at Tverskovs(tror jeg det var) røv ophævede offsiden? jeg er ret sikker på at konklusionen var at der ikke var offside, selvom det så sådan ud i første omgang.
    Her kan man se det - det er Ludwigs røv der ophæver offsiden.

    https://imgur.com/YxEePGi

    Den er selvfølgelig på grænsen - og man kan diskutere en cm til eller fra. Men VAR havde aldrig annulleret det mål!

    Leave a comment:


  • driflin
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Er du sikker at FCKs tredje mål ikke var off-side? På de store skærme på stadion så det helt tydeligt ud som offside. Og synes også "højdepunkter" i superliga.dk viser en off-side men kan se det kun på min lille snartphone-skærm og de har en perspektiver hvor det er svært at bedømme.
    Derudover blev vi snydt om straffe i 55.minut ved et hjørnespark da Leeuwin holdes fast når han ville til bolden.
    I hensigt af VAR synes det ødelægger kampen uden at bringe de fordele de taler om.
    Det var Drachmann der blev trukket i, så vidt jeg husker. Og den var ALDRIG blevet omstødt i VAR, da det var rent dommerskøn om det var nok til straffe - dommeren så udmærket situationen. Jeg vil vove den påstand, at HVIS VAR havde ændret noget i den kamp, så havde det været et straffespark til FCK i slutningen.

    Leave a comment:


  • driflin
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

    Synes også det ligner målet til 2-3 var offside selvom der ikke var de bedste billeder (så det er ikke sikkert VAR havde gjort forskel). Det var kommentatorerne umiddelbart også enig i.
    Kommentatorerne mente da, da linjen blev trukket grafisk efterfølgende, at Tverskovs(tror jeg det var) røv ophævede offsiden? jeg er ret sikker på at konklusionen var at der ikke var offside, selvom det så sådan ud i første omgang.

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

    Ingen af FCKs mål i søndags var da offside? Så VAR havde næppe ændret noget der. Udover at FCK nok havde fået et straffespark.
    Synes også det ligner målet til 2-3 var offside selvom der ikke var de bedste billeder (så det er ikke sikkert VAR havde gjort forskel). Det var kommentatorerne umiddelbart også enig i.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

    Ingen af FCKs mål i søndags var da offside? Så VAR havde næppe ændret noget der. Udover at FCK nok havde fået et straffespark.
    Er du sikker at FCKs tredje mål ikke var off-side? På de store skærme på stadion så det helt tydeligt ud som offside. Og synes også "højdepunkter" i superliga.dk viser en off-side men kan se det kun på min lille snartphone-skærm og de har en perspektiver hvor det er svært at bedømme.
    Derudover blev vi snydt om straffe i 55.minut ved et hjørnespark da Leeuwin holdes fast når han ville til bolden.
    I hensigt af VAR synes det ødelægger kampen uden at bringe de fordele de taler om.

    Leave a comment:


  • driflin
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
    Ja det var så 2 OB kampe i træk med off-side mål til modstanderne, som desværre ikke blev fløjtet. Glæder mig til VAR bliver implementeret.
    Mvh PNL
    Ingen af FCKs mål i søndags var da offside? Så VAR havde næppe ændret noget der. Udover at FCK nok havde fået et straffespark.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    Du har helt ret mht. hvilke klubber, jeg tror bliver hårdest ramt. Jeg har tidligere på forum nævnt de samme klubber, som dem vi er blevet mest bortdømt imod. Endvidere forekommer det mig, at de mest rutinerede dommere har "sværest" ved at være neutrale. De ønsker heller ikke at kommentere kendelser med TV efter kampene, hvorimod de yngre dommere godt kan kommentere og undskylde en afgørende fejlkendelse.
    Med Olivers miss mod ham den hurtige fra i går og manglende straffe kan vi ikke sige at vi blev bortdømt ..

    Leave a comment:


  • pnl
    replied
    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

    Ja VAR er en god hjælp, men ikke ufejlbarligt. vi har lige set 2 episoder under Copa America, hvor dommeren blot fastholdt sin temmelig tynde kendelse.
    Hej Sinus - VAR teknikken laver ikke fejl, men viser fakta. Det er så besluttet, at dommeren ved hjælp af VAR skal træffe den endelige dom. Det betyder så desværre også, som i flere episoder under Copa America, at "partiske" dommere fortsat kan afgøre fodboldkampe. Sådan vil det fortsat også kunne blive i Danmark, men jeg tror på, at den tydeliggørelse som VAR giver af tvivlsomme kendelser, vil øge presset på dommernes objektivitet. Mon ikke en dansk dommer, som for mange gange fastholder en fejlkendelse selv efter at have fået VAR-hjælp, ville få en ny sæson i en lavere række eller tidlig pensionering.

    Leave a comment:


  • OBSch
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Enig . AK får konstant kritik for at være uskarp mens der er en del som får stådreng på over Kadrii, selvom Kadrii er stort set lige så uskarp foran mål .
    I den anden ende kritiseres Lund, Lund og Ludwig tit mens Tverskov er den store helt trods stribevis af børnefejl i løbet af sæsonen.
    Hvis vi kigger på AK og Bashkims statistik, fra sidste Superliga sæson, så lavede AK 2 mål i 32 kampe - Bashkim lavede 10 mål i 27 kampe.

    Leave a comment:


  • OBSch
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Sikke dog en plat kritik!

    AK spiller på en meget uvant position som venstre kant i dag, og gør det glimrende situationen taget i betragtning. Han arbejder godt i presset sammen med resten af holdet, da det sad der i første halvleg, og han passede sit arbejde defensivt. Han sætter to glimrende chancer op til Bashkim og Kløve, og han turde at udfordre og true FCKer én mod én.

    Fair nok, at man ønsker sig noget andet end AK, men bare at svine ham til som automatreaktion er simpelthen til grin, især i en kamp, hvor han spiller en helt ny rolle i størstedelen af kampen, og arbejder hårdt på ligefod med resten af holdet, så længe de havde lunger til det. Dermed ikke sagt, at han spiller nogen perfekt kamp, og ikke kunne have gjort nogle ting bedre, men bare at pege på ham som syndebuk, som sædvanligt, er sgu for latterligt.

    https://streamable.com/chm5a
    Jeg syntes nu det var rimeligt sagligt, det kan man selvfølgelig altid være uenig i, men jeg har svært ved at se kritikken som decideret plat.

    Jeg ER skuffet over AK, han er ubestridt truppens dyreste spiller, og derfor går det mig også på, når han over en længere periode ikke rigtig viser noget, der skulle retfærdiggøre dette. Min skuffelse er ikke møntet alene på denne præstation mod FCK.

    Der var nok en grund til, at selv Oliver Lund, i slutningen af sidste sæson, stod før AK i hierakiet i angrebet (Og det siger ikke så lidt). Jeg er som sådan enig i nogle af dine argumenter, men det er bare efterhånden ikke længere en enlig svale, havde det bare være denne ene præstation, så ok.

    Men AK’s generelle bundniveau er for lavt, og har været det over en længere periode. Desværre.

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
    Ja det var så 2 OB kampe i træk med off-side mål til modstanderne, som desværre ikke blev fløjtet. Glæder mig til VAR bliver implementeret.
    Mvh PNL
    Ja VAR er en god hjælp, men ikke ufejlbarligt. vi har lige set 2 episoder under Copa America, hvor dommeren blot fastholdt sin temmelig tynde kendelse.

    Leave a comment:

Working...
X