Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB som krejlerklub?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB som krejlerklub?

    Hvad skete der lige med OB?

    Nu lader man igen en nøglespiller gå for et lille beløb ( ja, 4 mio er ikke meget). Ambitionerne synes ikke at være høje, når man lader bærende spillere gå billigt. Der burde i det midste hentes noget kvalitet ind der sparker røv.

    Når klubber som Sønderjyske, AGF, Randers o.s.v. handler bedre ind, bør alarmklokkerne ringe. Er der ingen sportslige ambitioner i OB? Er det bare blevet en rig pengemands legetøj, som man ikke vil bruge penge på, men stadig fremvise.

    Og vil folk ikke stoppe med at juble over salg af f.eks. Mathias Jørgensen. Pengene kpmmer jo ikke ud at arbejde alligevel.

    hbad er jeres holdning til OB's ambitionsniveau?


    #2
    CN skulle en sportsdirektør gerne kunne erstatte.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
      CN skulle en sportsdirektør gerne kunne erstatte.
      Der sker jo ikke noget. Og mange undevurderer Casper Nielsens betydning for OB.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Hvad skete der lige med OB?

        Nu lader man igen en nøglespiller gå for et lille beløb ( ja, 4 mio er ikke meget). Ambitionerne synes ikke at være høje, når man lader bærende spillere gå billigt. Der burde i det midste hentes noget kvalitet ind der sparker røv.

        Når klubber som Sønderjyske, AGF, Randers o.s.v. handler bedre ind, bør alarmklokkerne ringe. Er der ingen sportslige ambitioner i OB? Er det bare blevet en rig pengemands legetøj, som man ikke vil bruge penge på, men stadig fremvise.

        Og vil folk ikke stoppe med at juble over salg af f.eks. Mathias Jørgensen. Pengene kpmmer jo ikke ud at arbejde alligevel.

        hbad er jeres holdning til OB's ambitionsniveau?
        Syntes nu at beløbet var meget passende. Ville gerne have haft mere men sådan er det altid.
        Jeg tror man havde en gentlemen aftale med Casper og hans agent. Og den aftale har man overholdt da han ikke ville forlænge.
        Men gu er det da træls vi mister en profil. Men husk lige at GF har mistet 2 profiler og snart har Randers mistet 3-4 stykker

        Syntes nu stadig at det er alt for tidligt i vinduet at konkludere på noget. Hvem ved om de tilbud vi har ude lige nu er en klasse over vores niveau og det derved tager lidt længere tid?

        Jeg syntes faktisk at det reelle ambitionsniveauet er på sit højeste siden 2011/2012 og spillerbudgetterne er på vej op igen. Nye træningsbaner, nyt superligahus på vej og et akademi der har solgt for 20 mill i 2019. Et muligt ungdomssamarbejde med et akademi i Senegal er måske på vej

        Er det hele rosenrødt? Nej
        Vi har pt en tynd trup og mangler minimum en angriber og en offensiv spiller.
        Men tror de arbejder nat på at det skal lykkedes.

        Jeg tillader mig at være positiv pt

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

          Der sker jo ikke noget. Og mange undevurderer Casper Nielsens betydning for OB.
          Altså Ham Casper at 99% af alle fans ønskede væk for 12 måneder siden?

          Men ja. Han var en stor profil. Men mon ikke de også tuder i AGF over Stage og polakken? Og i Randers over Bager,Poulsen og snart Saba?

          Comment


            #6
            Kald mig pessimist, men 4 mil. er et passende beløb for en spiller der har et år tilbage sin kontrakt og som vitterligt kun har været en nøglespiller i cirka en ½-sæson.

            Derudover jeg overbevist om at OB venter på at det rette spiller kommer op og derfor ikke handler en lotto-kupon. Nu går der jo rygter om Pål Kirkevold og Helenius til AGF, så noget sker der jo (muligvis) i kulisserne. Jeg har intet imod at OB venter det ekstra med at hente spillere, hvis kvaliteten er derefter.

            Derudover:
            - Hvad er det at AGF har hentet ind som udstråler større sportslige ambitioner end OB? De har hentet Nicolai Poulsen og Jon Dagur, samtidig har de mistet Guira, Grabara og Jens Stage, i min bog er de "gået i 0". Derudover mangler de stadig den angriber der kan lave 10 kasser eller mere.
            - Hvordan står Randers bedre rustet? De har solgt/mistet 3 ud af 11 startere - Derudover hentet en spiller der præsteret en ½ sæson for Vendsyssel, en lottokupon med en flot fortid og Horsenss anfører
            - Sønderjydske kan jeg bedre forstå, men du må jo forstå at Glen skal have et hold der kan spille hans system derfor har han hentet "de gamle drenge" iform af Banggard, Albæk og Hassan, alle 3 gode spillere og som har et højt topniveau, men hvem af dem har vist det de seneste 12 måneder?

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Hvad skete der lige med OB?

              Nu lader man igen en nøglespiller gå for et lille beløb ( ja, 4 mio er ikke meget). Ambitionerne synes ikke at være høje, når man lader bærende spillere gå billigt. Der burde i det midste hentes noget kvalitet ind der sparker røv.

              Når klubber som Sønderjyske, AGF, Randers o.s.v. handler bedre ind, bør alarmklokkerne ringe. Er der ingen sportslige ambitioner i OB? Er det bare blevet en rig pengemands legetøj, som man ikke vil bruge penge på, men stadig fremvise.

              Og vil folk ikke stoppe med at juble over salg af f.eks. Mathias Jørgensen. Pengene kpmmer jo ikke ud at arbejde alligevel.

              hbad er jeres holdning til OB's ambitionsniveau?
              Har det komplet modsat (afhængigt af Kirkevold og prisen), men hvis vi kan gå igennem et vindue hvor vi sælger CN og får Kirkevold, Opondo og penge tilgengæld, så er det godt arbejde.
              Nu har jeg hørt alt fra at vi har tjent 4-10 gange igen hvad vi købte CN for. Det synes jeg skam er ganske udmærket købmandsskab, selvfølgelig ville jeg da gerne have solgt ham for mere, men han ville gerne videre, vi tjente penge og alle kan se hinanden i øjnene. Jeg ved forresten ikke hvor mange penge der er blevet smidt i Superligahuset eller ungdommen fra det her. Men kom gerne med et regnskab?

              Genopfrisk forresten lige hvordan at Randers har købt bedre ind? Sønderjyske ser umiddelbart godt ud, og GF kan gå begge veje, men ser ikke Randers have lavet noget spektakulært, da slet ikke med Bager og Poulsen ude, og eventuelt også Saba.

              Synes du forresten CN var kvalitet der sparkede røv da vi hentede ham? Eller er det først nu hvor han er solgt.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                Har det komplet modsat (afhængigt af Kirkevold og prisen), men hvis vi kan gå igennem et vindue hvor vi sælger CN og får Kirkevold, Opondo og penge tilgengæld, så er det godt arbejde.
                Nu har jeg hørt alt fra at vi har tjent 4-10 gange igen hvad vi købte CN for. Det synes jeg skam er ganske udmærket købmandsskab, selvfølgelig ville jeg da gerne have solgt ham for mere, men han ville gerne videre, vi tjente penge og alle kan se hinanden i øjnene. Jeg ved forresten ikke hvor mange penge der er blevet smidt i Superligahuset eller ungdommen fra det her. Men kom gerne med et regnskab?

                Genopfrisk forresten lige hvordan at Randers har købt bedre ind? Sønderjyske ser umiddelbart godt ud, og GF kan gå begge veje, men ser ikke Randers have lavet noget spektakulært, da slet ikke med Bager og Poulsen ude, og eventuelt også Saba.

                Synes du forresten CN var kvalitet der sparkede røv da vi hentede ham? Eller er det først nu hvor han er solgt.
                Enig. Vi skriver jo stort set det samme

                Casper kostede lige under 1 million
                https://www.jv.dk/sport/Traener-og-s...rtikel/2467071

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Enig. Vi skriver jo stort set det samme

                  Casper kostede lige under 1 million
                  https://www.jv.dk/sport/Traener-og-s...rtikel/2467071
                  Har set det, men også hørt helt ned til 400.000..

                  Ja, var bare ret lang tid om at skrive mit svar da jeg lige måtte tjekke op på hvad GF og Randers havde lavet da jeg ikke mente det var vildt, så da jeg først svarede var der pludselig mange svar :)

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                    Har set det, men også hørt helt ned til 400.000..

                    Ja, var bare ret lang tid om at skrive mit svar da jeg lige måtte tjekke op på hvad GF og Randers havde lavet da jeg ikke mente det var vildt, så da jeg først svarede var der pludselig mange svar :)
                    Ja har også hørt de “få hundrede tusinde” .

                    Men når Randers lander Vito er de i et lille plus hvor vi nok pt må indrømme at være i et lille minus ift sidste sæson.
                    Har bare troen på at det ændre sig senest engang i næste uge og vi kommer nogenlunde Status Q

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Hvad skete der lige med OB?

                      Nu lader man igen en nøglespiller gå for et lille beløb ( ja, 4 mio er ikke meget). Ambitionerne synes ikke at være høje, når man lader bærende spillere gå billigt. Der burde i det midste hentes noget kvalitet ind der sparker røv.

                      Når klubber som Sønderjyske, AGF, Randers o.s.v. handler bedre ind, bør alarmklokkerne ringe. Er der ingen sportslige ambitioner i OB? Er det bare blevet en rig pengemands legetøj, som man ikke vil bruge penge på, men stadig fremvise.

                      Og vil folk ikke stoppe med at juble over salg af f.eks. Mathias Jørgensen. Pengene kpmmer jo ikke ud at arbejde alligevel.

                      hbad er jeres holdning til OB's ambitionsniveau?
                      Beklager meget at vi kunne ikke skrive forlængelse med Casper og tror også at han havde stor andel i den gode udvikling i sidste sæson.
                      Men når jeg kigger nærmere på situationen så synes det er helt o.k. at vi solgte:
                      Casper ville ikke skrive forlængelsen fordi han foretrækkede et udlandseventyr, så der blev kun mulighed at lade kontrakten løbe ud.
                      Og spørgsmålet er bare om Caspers evner er værdifulder end den transferpenge vi får for ham og om vi kan kompensere hans afgang. Og i den hensigt tror vi kan erstatte Casper og de evner han bragte ind i holdet. Opondo lyder meget interessant og tror på den længere bane kan Eskesen også erstatte Casper når han kommer over sin skade.
                      Vi hold fast i Grytebust fordi Grytes betydning var værdifulder end den penge vi kunne få for ham og vi skulle også holde fast i Tverskov, ligegyldigt om han skriver forlængelse eller kontrakten løber ud, fordi tror ikke vi kan kompensere det hvis han bliver solgt.

                      Så alt i alt: beklager at vi taber Casper men i den situation er det fornuftigt at sælge ham. Det er ikke uambitiøst men kun fornuftigt og alt i alt god købmandskab da vi hentede ham for1 million og solgte for 4 millioner.
                      Spørgsmålet her om vi henter en midtbanespiller mere ind. Med JJ, Eskesen og aktuelt vel også Kløve skadet og Opondo som bruger tiid at komme på 100% kan det blive problematisk i de næste kampe. Det er vel afhængigt hvornår de bliver klart.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment

                      Working...
                      X