Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

    Havde JH gjort det, så havde han fået på nakken for at ignorere vores egne talenter.
    Vil egentlig hellere have en “etableret” spiller. Og så fylde op med vores egne talenter.
    Kan godt være han havde det, men det er jo fuldstændig ligegyldigt, og det har vi for mig ikke lignet på noget tidspunkt, at JH havde særligt meget fokus på at please fans.

    Man kan aldrig få for mange talentfulde spillere, og kan vi finde nogle til sommer der er bedre end folk som Fenger og Frøkjær og skubbe dem længere ud af holdet, vil det passe mig fint. Jeg vil langt hellere have, at vi henter talentfulde spillere der kan udvikle sig og som vi kan lave en god forretning på, end "etablerede" spillere som Kløve, AJA, Ludwig, Oliver Lund osv, som ikke flytter os nævneværdigt sportsligt, og som vi ikke kommer til at lave en god forretning på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Sidst vi lavede en stor kontrakt var det med BK. Der er ingen garantier, men måske kan han sælges med fortjeneste.
      Vi kommer altså ikke i top 6 uden at købe kvalitet og kvalitet koster.
      Jeg glæder mig godt nok til at se,hvad MH bringer til af nye spillere. Hvilket ambitionsniveau han præsenterer.
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        Nu skal jeg ikke sige hvor mange eksperter der er herinde, men ingen tvivl om de bagkloge har ret. Det er også det nemmeste. Nu er det så ikke bare sportsudvalget der tager fejl, men også de fleste kommentatorer og såkaldte eksperter. De står jo i kø før hver sæson for at kalde OB top 4/5.
        Jeg har aldrig været enig med dem om OB skal være top 6 med det nuværende setup.
        Økonomien gør også det er svært at finde kvalitet særligt når en lottokupon som sabbi skal have 12/15 millioner for 4 år. Hvad skal det til for? Så henter man en cirkus spiller fra Afrika som slet ikke passer ind på holdet. Brug nu bare de fynske drenge som giver noget til klubben i stedet for tilfældige lejesvende. Så kan OB også fremover ende alt fra 6. til 12. pladsen. Jeg kræver ikke OB i top 6. Toget kørte da FCM besluttede at de ville være mestre.
        Der er ingen eksperter herinde som har krævet sølvmedaljer og ikke mange som har udråbt os til top 6 hold hverken før under eller efter sæsonerne.
        Det er minimalt hvor mange af indkøbene som har vagt begejstring herinde også inde de desværre har fået debut og en masse kampe inden de er blevet opgivet igen.
        Så syntes den med bagklogskab er lidt en stramning.

        Jeg er vild med at se vores egne unge spille og tager gerne de udsving med som det indebærer, men jeg har enddog meget svært ved at se den ene spiller efter den anden hentet udefra ikke flytte så meget som et komma i OB. Jeg har altid og er stadig tilhænger af at man køber 1 for en 100kr fremfor 3 småtarvelige for en 125kr.
        Hvorfor henter man eksempelvis Opondo når vi havde Greve, Eske på samme niveau og Frø på vej?

        Og så støtter jeg hellere op om realistiske udmeldinger om vores ambitioner så som placering 5-8 fremfor de arrogante og nedladende meldinger om top 6 og Europa. Det ville klæde den sportslige ledelse at stoppe op og kigge både sig selv og truppen efter i sømmene og derefter få renset ud begge steder.

        Edit: At forskellige tv eksperter og aviser hver sæson anser OB som hørende til
        i top 6 eller endda i top 4 er vel kun et bevis for OB grå og triste tilværelse hvor de faktisk ikke gider interessere sig for klubben men blot tager ledelsens udmeldinger for gode varer sammenholdt med vores historie og derud fra forventer vi kommer i toppen
        Last edited by Magge; 21-06-2020, 16:24.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

          Jeg glæder mig godt nok til at se,hvad MH bringer til af nye spillere. Hvilket ambitionsniveau han præsenterer.
          Ja det bliver godt nok spændende, men hvem skal finde spillerne og hvem skal godkende?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

            Jeg glæder mig godt nok til at se,hvad MH bringer til af nye spillere. Hvilket ambitionsniveau han præsenterer.
            Det bliver vel de spillere som sportsudvalget udpeger, ligesom da JH var sportschef.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

              Jeg glæder mig godt nok til at se,hvad MH bringer til af nye spillere. Hvilket ambitionsniveau han præsenterer.
              Enig, men de kan ikke fastholde top 6 og Europa, når truppen er dårligere end sidste sæson.
              Problemet er vel at der skal noget ud før der er plads til nye.
              I start 11 er det vel kun OC, Frø og JJ som kan sælges. Det er sådan set de sidste 3 jeg vil af med. Ligesom Max også gerne må få kampe i fremtiden.
              Ser lige Hobro hbor Sabbi efter 53 minutter var helt usynlig. Men så havde han en god aktion og 3. Sidste fod på målet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                afhænger vel af den skala med bedømmer ud fra.

                når NT siger top 6 og Europa af og til.
                så er de nævnte spillere og flere andre maksimalt til bænken, og det er de nok heller ikke gode nok til, hvert i falde ikke dem alle.

                Jeg siger ikke at indstillingen mangler noget. Det er sikkert også alletiders mennesker, men det gør dem ikke gode nok til en top 6 klub. Der findes spillere med Oliver Lunds indstilling som samtidig også kan spille på et tophold. Jeg vil også have vindertype, og er træt at KEP og Jønne typer som bare skulle hæve en god check.
                i min bog er man først en top 6 klub når man de fleste sæsoner ligger i top 6.



                Enig i at de er spillere til bænken eller de bør i hvert fald ikke være førstevalg.
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  Farvel Esbjerg 1.division bliver rækken med de bedste stadions næste sæson. Esbjerg, Silkeborg, Viborg.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Farvel Esbjerg 1.division bliver rækken med de bedste stadions næste sæson. Esbjerg, Silkeborg, Viborg.
                    Så længe Odense ikke fremgår af den liste...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

                      Så længe Odense ikke fremgår af den liste...
                      Vi har jo ikke et af de bedste stadions... Så deet..

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Kan godt være han havde det, men det er jo fuldstændig ligegyldigt, og det har vi for mig ikke lignet på noget tidspunkt, at JH havde særligt meget fokus på at please fans.

                        Man kan aldrig få for mange talentfulde spillere, og kan vi finde nogle til sommer der er bedre end folk som Fenger og Frøkjær og skubbe dem længere ud af holdet, vil det passe mig fint. Jeg vil langt hellere have, at vi henter talentfulde spillere der kan udvikle sig og som vi kan lave en god forretning på, end "etablerede" spillere som Kløve, AJA, Ludwig, Oliver Lund osv, som ikke flytter os nævneværdigt sportsligt, og som vi ikke kommer til at lave en god forretning på.
                        Jeg ved ikke om jeg misforstår din sætning med Fenger og Frøkjær, som bare skal skubbes ud af holdet, hvis vi kan finde nogle bedre talenter udefra ??
                        Det bliver da i så fald mod betaling. Jeg er helt uenig, jeg glæder mig netop over, at vi i vor skadessituation har så store talenter vi kan give spilletid i kritiske kampe. Udover de to nævnte har vi også set Breum, Østrøm og Ibrahimagic. Jeg har måske glemt flere. Jeg glæder mig over Tonni H`s arbejde med at finde store, meget unge talenter også i klubber udenfor OB. 17 årige Østrøm købte vi ovenikøbet fri. Alt tyder på, vi forsøger at “fiske” yngre spillere end tidligere. Jeg synes godt, vi kan være tilfreds med den øjeblikkelige kvalitet i Akademiet. Til gengæld er jeg ikke tilfreds med, at vi kun har fundet plads til stortalenterne i kampe med mange skadede stamspillere eller træningskampene.
                        mvh pnl

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Så er vi tilbage ved hvad der vedrør OB.
                          ligesom NT må vurdere hvad en hobby må koste.
                          lige nu det lidt som en frimærke samler som køber de samme mærker som andre. Hvis en samling skal skille sig ud, så skal man have nogle specielle mærker.
                          Ja vi køber de andres byttere og forærer de sjældne mærker til de store samlere.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                            Jeg ved ikke om jeg misforstår din sætning med Fenger og Frøkjær, som bare skal skubbes ud af holdet, hvis vi kan finde nogle bedre talenter udefra ??
                            Det bliver da i så fald mod betaling. Jeg er helt uenig, jeg glæder mig netop over, at vi i vor skadessituation har så store talenter vi kan give spilletid i kritiske kampe. Udover de to nævnte har vi også set Breum, Østrøm og Ibrahimagic. Jeg har måske glemt flere. Jeg glæder mig over Tonni H`s arbejde med at finde store, meget unge talenter også i klubber udenfor OB. 17 årige Østrøm købte vi ovenikøbet fri. Alt tyder på, vi forsøger at “fiske” yngre spillere end tidligere. Jeg synes godt, vi kan være tilfreds med den øjeblikkelige kvalitet i Akademiet. Til gengæld er jeg ikke tilfreds med, at vi kun har fundet plads til stortalenterne i kampe med mange skadede stamspillere eller træningskampene.
                            mvh pnl
                            Enig. Sats på vires egne og så nøjes med få men mærkbare forstærkninger fremfor flere middelmådige
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Jeg ved ikke om jeg misforstår din sætning med Fenger og Frøkjær, som bare skal skubbes ud af holdet, hvis vi kan finde nogle bedre talenter udefra ??
                              Det bliver da i så fald mod betaling. Jeg er helt uenig, jeg glæder mig netop over, at vi i vor skadessituation har så store talenter vi kan give spilletid i kritiske kampe. Udover de to nævnte har vi også set Breum, Østrøm og Ibrahimagic. Jeg har måske glemt flere. Jeg glæder mig over Tonni H`s arbejde med at finde store, meget unge talenter også i klubber udenfor OB. 17 årige Østrøm købte vi ovenikøbet fri. Alt tyder på, vi forsøger at “fiske” yngre spillere end tidligere. Jeg synes godt, vi kan være tilfreds med den øjeblikkelige kvalitet i Akademiet. Til gengæld er jeg ikke tilfreds med, at vi kun har fundet plads til stortalenterne i kampe med mange skadede stamspillere eller træningskampene.
                              mvh pnl
                              Det bliver sandsynligvis mod betaling ja, men det behøver jo ikke være det hvide ud af øjnene. Det kunne f.eks. være at hente Alexander Lind i Silkeborg, som jeg ser som et større talent end Fenger, og det er jo ikke meget anderledes, end at vi henter Østrøm i vinter.

                              Min pointe var sådan set bare at bare fordi, at vi har sådan nogle talenter gående, så betyder det jo ikke, at vi er gift med dem og ikke kan tillade os at hente nogle andre unge spillere og bruge dem i stedet, hvis de er bedre. Der er ingen grund til at stoppe med at fylde på med talentfulde spillere i truppen, og det kunne man f.eks. gøre ved at kigge mod Silkeborg.

                              Comment


                                Men vi kunne også gøre som FCM og leje dem ud. Forlæng kontrakterne med dem og lad dem prøve sig af i Horsens, Hb Køge, Fredericia osv.

                                Comment

                                Working...
                                X