Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    To vragede OB'ere bragte Sønderjyske i pokalfinalen. Det er ikke første gang vragede blomstrer andre steder.
    Helenius har også lige scoret, så nu er det 3 fra sidste års trup

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Båtnak Se indlæg

      Har lige hørt interviewet med NT igen og han er ganske rigtigt enormt positiv med sine forventninger til truppen. Jeg hører ham dog også sige, at der er købt ind efter, hvordan Jacob gerne vil spille og at der lige mangler den brik, der hedder Sabbi.

      Efter vinduet var Michelsen, som jeg hørte ham, meget tydelig omkring at snakke næste sæson. Ikke denne sæson.

      Skulle man give OB et halmstrå at hæfte dette vindue og udtalelserne på, så er det, at OB er "klart styrket" næste sæson vs. denne sæson. Altså at salget af BK har gjort OB klart stærkere inkl. de muligheder man har i sommervinduet.

      Så kan man så indvende, at det kan være hovedløst på denne måde at gamble med top 6 i denne sæson. Det har jeg ikke nogen nuanceret mening på (:-)).
      Når man får et godt tilbud på en spiller, så er der, som sådan ikke noget i vejen med at sælge; også selv om det er en topscorer. Men når man sælger en topscorer, der i mange kampe mere svingede venstrebenet selv, end at han skulle spilles op til chancerne, så er man svækket. Man kan så håbe på at set-uppet med Sander Svendsen, Jebali og Lieder er nok til at erstatte Bashkim; men det har det desværre ikke vist sig at gøre. Endnu.

      Du behøves ikke have en nuanceret mening omkring tingene; for bundlinjen taler for sig selv. De første 5 kampe uden Bashkim resulterede i 2 mål, begge på straffespark; og i 4 ud af de 5 kampe havde vi store problemer med både at producere chancer og udnytte de få, vi havde. Allerede længe før Bashkim blev solgt og skaderne begyndte at vælte ind, der var vi spille og resultatmæssigt på vej ned. Vi tabte 4 ud af de sidste 5 kampe før vinterpausen; MED Bashkim på holdet, og det er endda uden at tælle nederlaget i pokalen til AGF med, som vel var den ringeste præstation i denne sæson. Så jeg er sådan set ligeglad med intentioner og udmeldinger. Alt, hvad OSE og dens ansatte rører ved, det ender i skudder-mudder. Og ikke kun p.g.a uheld.

      Men p.g.a simpel inkompentence. Som f.eks at hente spillere som Perreira, Madu og Skjelvik som potentielle afløsere for den klart bedste venstre back i truppen; der naturligt vil prøve at være andet end den tynde øl i Superligaen. Det er slet og ret elendig rekruttering og endnu værre scouting. Og hvad var egentlig meningen med Jebali? Og her snakker jeg ikke om, at der ikke er og var et potentiale gemt i ham; men skulle han spille kant, angriber, off-midt, og i givet fald i hvilket system? Den samme gamle støvede 3-5-2, der helt tydeligt var læst? Var Thandarsson købt til 3-5-2 eller 4-4-2? Jeg synes 4-4-2 lyder som et mere safe bet; på den måde han præsterede i en 4-4-2 mod Esbjerg. Man afskiber Leuwin; og står tilbage med Marco Lund og Alexander Juel. Er de reelt set 3-5-2 spillere? Det tror jeg ikke. De er også 4-4-2 spillere.

      Det er fint, at vi nu skifter fokus; og jeg skal ikke udelukke, at næste sæson, hvis vi overlever, kan blive bedre, hvis 4-4-2 kom op at køre med skadesfrie spillere. Det ændrer dog stadig ikke på, at Barret er væk; og at Skjelvik er udset til at erstatte ham. Jeg forudser en hurtig udskiftning; med Oliver Lund; da jeg tror Skjelvik er en type som Perreira; der IKKE er offensiv back. Hvis Skjelvik er det bedste bud på en afløser for Barret; så forstår jeg det ikke. Med mindre vi skal til at have en massiv slagside; hvor kun Ryan, når han er skadesfri, er offensiv back; mens Skjelvik har midterlinje og indlæg-fobi.

      Det er guf for alle Superligatrænere. Bare sørg for at lukke højre side af. Peace of cake. Så jeg føler ikke, at vi er klart styrket. Vi har alt for mange spørgsmålstegn. Og en ledelse, hvor der er én melding her, og én melding dér, og tilbage står vi med en 9. plads i grundspillet, langt fra det erklærede mål; en venstre back, der smutter om mindre om en måned, før sæsonen er slut; et hav af skader; og en forvirring om hvor vidt vi nu rent faktisk er skiftet til 4-4-2; eller om vi udelukkende gør det, fordi vi kun har to spillere med Superliga-erfaring klar til at udgøre det midterforsvar.

      Jeg ved det ikke. Og det driver mig til vanvid. For jeg ved, hvad den slags forvirring betyder: At holdet aldrig bliver stabilt nok til at leve op til hverken målsætning, delmålsætninger eller har et udtryk, der giver håb om, at vi når nogen af delene i den nærmeste fremtid.

      Det er dét 1 sejre i 11 kampe gør ved folk. De kommer til at tvivle. Selvklart; hvis du spørger mig.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

        Tror jeg desværre heller ikke. Det er jo svært at få OB i tale om bl.a. strategi mm. Jeg tror ikke de tør være ærlige og positiv kritisk.
        Dem der nu sidder og siger, at vi kan blive nummer 3 næste år - ja det er der vel 1% chance for, men det er nok 80 % chance for, at vi ender under top 6 mm der kommer markante forstærkninger.
        Så du siger altså, at vi har en chance!

        Comment


          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...eblink=artikel

          OB burde ligge i top 6 efter den her. Brøndby og Nordsjælland burde ikke.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            To vragede OB'ere bragte Sønderjyske i pokalfinalen. Det er ikke første gang vragede blomstrer andre steder.
            I det mindste to fynske drenge, som jeg under den succes. Lad os håbe, at pokalen tager en masse fokus og kræfter fra SønderjyskE, så de ikke indhenter os i Superligaen, eller œ divisionen eller hvad vi nu skal kalde det, vi ligger i nu.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...eblink=artikel

              OB burde ligge i top 6 efter den her. Brøndby og Nordsjælland burde ikke.
              Meget sigende. Vi har været uheldige (især med skader), vi er blevet snydt af dommerne, men vi har heller ikke ramt sidste års niveau, som jo sikrede os en sikker top-6 plads på trods af en dårlig start. Selv med retfærdighedstabellen klemmer vi os kun lige akkurat ind i top-6 á point med Brøndby og kun lige foran Nordsjælland. Det er blevet sagt mange gange her, men det viser bare, hvor lidt forskel der er mellem midterholdene (alle undtaget FCK, FCM og Silkeborg). Sjovt at se AGF have været det "bedste" hold i sæsonen, og at FCK/FCM kun fører i kraft af at have været mere effektive og/eller heldige med dommere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ertuğrul Se indlæg

                Meget sigende. Vi har været uheldige (især med skader), vi er blevet snydt af dommerne, men vi har heller ikke ramt sidste års niveau, som jo sikrede os en sikker top-6 plads på trods af en dårlig start. Selv med retfærdighedstabellen klemmer vi os kun lige akkurat ind i top-6 á point med Brøndby og kun lige foran Nordsjælland. Det er blevet sagt mange gange her, men det viser bare, hvor lidt forskel der er mellem midterholdene (alle undtaget FCK, FCM og Silkeborg). Sjovt at se AGF have været det "bedste" hold i sæsonen, og at FCK/FCM kun fører i kraft af at have været mere effektive og/eller heldige med dommere.
                Ja. Det er jo tal som bakker op om at vi kan bruge skader som undskyldning. Det var dog bare som du også nævner sådan, da vi tidligere i sæsonen opnåede den bedste sæsonstart i 10 år og havde fine resultater, der ramte vi heller ikke det niveau som vi ramte sidste forår. I virkeligheden er det med undtagelse af sæsonens første kamp imod fck, kun de seneste to kampe, hvor vi har set lidt af det vi viste sidste forår, hvor vi angriber højt med backerne, spiller hurtigt og er aggressive uden bold. Alle de elementer synes jeg manglede hele efteråret og forårets første kampe før corona, uanset om vi havde 0, 2 eller 8 skader. Det håber jeg vi fortsætter med her resten af slutspillet.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                  Så du siger altså, at vi har en chance!
                  https://www.youtube.com/watch?v=KX5jNnDMfxA

                  Comment


                    Janus Blond forlænger

                    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-for...d-janus-blond/

                    Comment


                      Hahahah, lige netop dén scene jeg tænkte på

                      Comment


                        300 heldige sæsonkortholdere kan snart komme til fodbold

                        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-pri...-soenderjyske/

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          300 heldige sæsonkortholdere kan snart komme til fodbold

                          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-pri...-soenderjyske/
                          Vel bedre end andre klubber hvor det kun er sponsorer ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Vel bedre end andre klubber hvor det kun er sponsorer ..
                            Yes. Kunne godt blive et mix mod Lyngby måske

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              300 heldige sæsonkortholdere kan snart komme til fodbold

                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-pri...-soenderjyske/
                              Fedt .. jeg kommer
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Fedt .. jeg kommer
                                Først til mølle....

                                Comment

                                Working...
                                X