Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Jup ... og de kommer til at slås som død i helvede i første kamp for at starte godt .. et nederlag sætter nok stemningen for resten af foråret ...
    Så er det bare med at slå dem i første kamp, sådan at der kan komme negativ stemning i Brøndby

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      CV har lige lukket BIFs vindue, de sker ikke mere for dem i dette vindue. De har så mistet Kamil, Kaiser og Mukhtar og Johan Larson? Det er et par tunge navne de skal erstatte med folk fra egne rækker.
      De kan måske få det lidt svært i starten, men er bange for, at CV rent faktisk får det til at fungere på sigt.

      Jeg misunder dem lidt for, at de tilsyneladende har fået en sportsdirektør, der har lagt en strategi og rent faktisk tør følge den.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

        De kan måske få det lidt svært i starten, men er bange for, at CV rent faktisk får det til at fungere på sigt.

        Jeg misunder dem lidt for, at de tilsyneladende har fået en sportsdirektør, der har lagt en strategi og rent faktisk tør følge den.
        Det skal jeg se før jeg tror det, der er stadig et KÆMPE arbejde foran ham, og de brugte altså også ret mange penge i sommer, bl.a. +10 millioner på en spiller der stort set ikke har set banen endnu.

        Men jeg er enig så langt, at det er beundringsværdigt, at man er så konsekvente og sælge ud af arvesølvet som følge af de økonomiske problemer. Det er ikke ikke noget man i udgangspunktet bliver populær på, og det kommer helt sikkert til at have sportslige konsekvenser. Spørgsmålet er så hvor store de konsekvenser må blive, for jeg tror simpelthen ikke på at Jan Bech og Brøndbys fans lader sig spise af med midterplaceringer. Der kan lynhurtigt komme pres på, et pres der hurtigt kan få folk til at afvige strategien. Det er Brøndbys 3. strategi siden 2013, og de to første startede også med nogle velmenende og fornuftige beslutninger, indtil de blev ramt fristelserne og presset fra omverdenen, og så var den strategi ikke mere værd end en rulle toiletpapir.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Det skal jeg se før jeg tror det, der er stadig et KÆMPE arbejde foran ham, og de brugte altså også ret mange penge i sommer, bl.a. +10 millioner på en spiller der stort set ikke har set banen endnu.

          Men jeg er enig så langt, at det er beundringsværdigt, at man er så konsekvente og sælge ud af arvesølvet som følge af de økonomiske problemer. Det er ikke ikke noget man i udgangspunktet bliver populær på, og det kommer helt sikkert til at have sportslige konsekvenser. Spørgsmålet er så hvor store de konsekvenser må blive, for jeg tror simpelthen ikke på at Jan Bech og Brøndbys fans lader sig spise af med midterplaceringer. Der kan lynhurtigt komme pres på, et pres der hurtigt kan få folk til at afvige strategien. Det er Brøndbys 3. strategi siden 2013, og de to første startede også med nogle velmenende og fornuftige beslutninger, indtil de blev ramt fristelserne og presset fra omverdenen, og så var den strategi ikke mere værd end en rulle toiletpapir.
          Er enig.

          Er bare lidt irriteret over vi sender vores måske største talent (kan selvfølgelig diskuteres) til SønderjyskE, mens vi skriver en lang kontrakt med Frøkjær, som jeg ærligt (desværre) ikke har set det store i endnu. Han har da haft et par gode kampe, primært med stærk arbejdsindsats, men har ikke set ham levere det glimt af samme niveau som vi har set fra Eskesen. Er ret bange for, at OB kommer til at se meget dumme ud om et par år.

          Samtidig ser vi ud til at hente den ene fysisk stærke "fighter-spiller" efter den anden. Næsten alle sidst i 20'erne. Rigtige Jakob Michelsen spillere. Jeg kan godt lide ham, men er ikke meget for hvis vi ender med at lave hans SønderjyskE-hold version 1.5.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Er enig.

            Er bare lidt irriteret over vi sender vores måske største talent (kan selvfølgelig diskuteres) til SønderjyskE, mens vi skriver en lang kontrakt med Frøkjær, som jeg ærligt (desværre) ikke har set det store i endnu. Han har da haft et par gode kampe, primært med stærk arbejdsindsats, men har ikke set ham levere det glimt af samme niveau som vi har set fra Eskesen. Er ret bange for, at OB kommer til at se meget dumme ud om et par år.

            Samtidig ser vi ud til at hente den ene fysisk stærke "fighter-spiller" efter den anden. Næsten alle sidst i 20'erne. Rigtige Jakob Michelsen spillere. Jeg kan godt lide ham, men er ikke meget for hvis vi ender med at lave hans SønderjyskE-hold version 1.5.
            Jeg er meget enig. Det er lidt en diskussion som ikke rigtigt eksisterer i OB-kredse endnu, men som sagtens kan blive meget aktuel om et år eller to. Har vi reelt en strategi, og hvordan skal de ting vi foretager os aflæses på den strategi?

            Én af de ting som vi ved angiveligt skulle have været et vigtigt element i de senere års genopbygning og JHs tid i klubben, har været et øget fokus på talentarbejdet og flere fynske spillere på Superligaholdet. Hvor godt går det lige? Pt. har SønderjyskE flere fynske spillere inde omkring deres hold, end vi har det. I de seneste 12 måneder har vi solgt 5 spillere der alle er kommet igennem vores ungdomsrækker i de seneste år, og som er skiftet til klubber på Superliganiveau eller derover. Obbekjær kunne endda meget vel være blevet den 6. i det her vindue.

            Hvor meget der end er blevet prædiket talentarbejde og fynske spillere, så er det tydeligvis ikke noget der er blevet prioriteret særligt meget i trupsammensætningen og holdudvælgelsen, og det begynder lidt at lugte af Brøndby under Zorniger. Her lå der også en masse velmenende tanker om talentarbejde og Brøndby-talenter forude, men da Zorniger kom ind og hurtigt lavede resultater, endte man med at deponere næsten alt sportslig magt i hans hænder, og i højere grad prioriterede hans velbefindende snarere end klubbens. Er vi ved at gøre det samme med Michelsen?

            Det er i hvert fald mærkbart, hvor mange OB-talenter der er blevet skubbet ud af klubben i Michelsens tid, og at der er kommet en del spillere ind som ikke indeholder noget økonomisk potentiale, og dermed indlysende er kortsigtede løsninger og nogle der skal tilføre værdi her og nu. Det synes jeg grundlæggende er den forkerte vej at gå. Vi er ikke et sted, hvor vi er ved at udløse et stort potentiale, som jeg ser det. Vi er et sted, hvor vi skal bygge et potentiale op der kan udløses, helst i noget større end næsten at blive nr. 3, og hvis man skal bygge sådan et potentiale op, kræver det jo altså, at man henter nogle spillere der kan udvikle sig, og bruger de talenter man selv har.

            Man kan sikkert nemt argumentere for, at Opondo og Thrandersson er en bedre spiller end Eskesen her og nu, men det betyder jo ikke, at det er en bedre forretning på længere sigt at investere både penge og spilleminutter i dem, og så forærer Eskesen væk for beskedne penge. Det er i hvert fald ikke den vej jeg synes vi skal gå, og jeg synes heller ikke, at det er den strategi vi er blevet lovet, med de udmeldinger der har været henover årene.
            Last edited by Sheed; 31-01-2020, 15:43.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Jeg er meget enig. Det er lidt en diskussion som ikke rigtigt eksisterer i OB-kredse endnu, men som sagtens kan blive meget aktuel om et år eller to. Har vi reelt en strategi, og hvordan skal de ting vi foretager os aflæses på den strategi?

              Én af de ting som vi ved angiveligt skulle have været et vigtigt element i de senere års genopbygning og JHs tid i klubben, har været et øget fokus på talentarbejdet og flere fynske spillere på Superligaholdet. Hvor godt går det lige? Pt. har SønderjyskE flere fynske spillere inde omkring deres hold, end vi har det. I de seneste 12 måneder har vi solgt 5 spillere der alle er kommet igennem vores ungdomsrækker i de seneste år, og som er skiftet til klubber på Superliganiveau eller derover. Obbekjær kunne endda meget vel være blevet den 6. i det her vindue.

              Hvor meget der end er blevet prædiket talentarbejde og fynske spillere, så er det tydeligvis ikke noget der er blevet prioriteret særligt meget i trupsammensætningen og holdudvælgelsen, og det begynder lidt at lugte af Brøndby under Zorniger. Her lå der også en masse velmenende tanker om talentarbejde og Brøndby-talenter forude, men da Zorniger kom ind og hurtigt lavede resultater, endte man med at deponere næsten alt sportslig magt i hans hænder, og i højere grad prioriterede hans velbefindende snarere end klubbens. Er vi ved at gøre det samme med Michelsen?

              Det er i hvert fald mærkbart, hvor mange OB-talenter der er blevet skubbet ud af klubben i Michelsens tid, og at der er kommet en del spillere ind som ikke indeholder noget økonomisk potentiale, og dermed indlysende er kortsigtede løsninger og nogle der skal tilføre værdi her og nu. Det synes jeg grundlæggende er den forkerte vej at gå. Vi er ikke et sted, hvor vi er ved at udløse et stort potentiale, som jeg ser det. Vi er et sted, hvor vi skal bygge et potentiale op der kan udløses, helst i noget større end næsten at blive nr. 3, og hvis man skal bygge sådan et potentiale op, kræver det jo altså, at man henter nogle spillere der kan udvikle sig, og bruger de talenter man selv har.

              Man kan sikkert nemt argumentere for, at Opondo og Thrandersson er en bedre spiller end Eskesen her og nu, men det betyder jo ikke, at det er en bedre forretning på længere sigt at investere både penge og spilleminutter i dem, og så forærer Eskesen væk for beskedne penge. Det er i hvert fald ikke den vej jeg synes vi skal gå, og jeg synes heller ikke, at det er den strategi vi er blevet lovet, med de udmeldinger der har været henover årene.
              Dét jeg har set, så har Opondo ikke været bedre end nogen. Vi må håbe at det kommer. Eskesen skulle have haft mere spilletid. Frøkær og Opondo er ikke bedre end ham - slet ikke Opondo. Og så har jeg endda glemt at bashe JJT som jeg også synes er ufattelig ringe.
              ​​​​
              ​​​​

              Comment


                OB henter ung gut i B93.

                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ndende-spiller
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Spændende køb. Vi kommer også til at mangle en midtforsvarer i foråret så det hele giver god mening

                  Comment


                    Har lige fra min nevø hørt om den unge mand. Spiller sammen på B93 U19 hold. Skulle være god..

                    Comment


                      Lige nu ser vi afgjort svækkede ud på vej ind til det her forår, men som en trøst er vores konkurrenter heller ikke ligefrem blevet forstærkede. Brøndby er blevet mega svækkede. Randers har mistet deres bedste spiller, og foreløbigt er deres bud på en afløser Greve. Det må også være en klar svækkelse. AaB har mistet Kaufmann og Abildgaard ryger måske også. Intet er kommet ind den anden vej, så de er også svækkede. Farum har mistet Donyoh, der var blevet en marginalspiller, og fået en 18-årig midterforsvarer ind. De se i hvert fald heller ikke svækkede ud. Lyngby har fået Gregor, Warming og Hebo, og ikke mistet noget nævneværdigt, så de ser forstærkede ud. Og så har Horsens hentet en spiller i Skive og sendt en marginalspiller til Færøerne.

                      Så der er tydeligvis ikke nogle klubber der for alvor har tænkt sig at lave et ordentligt ryk for at komme med i den top 6, de fleste ser faktisk svækkede ud, så selvom vi har mistet Bashkim, burde det stadig ikke rykke på vores forventninger og målsætning. Vi skal i top 6 med den trup vi har, og efter den sæson vi leverede sidste år, alt andet vil være en gedigen skuffelse og en skuffende tilbageskridt.

                      Comment


                        Jeg har lige kørt slutspilssimulatoren. Jeg har os med på yderste mandat.

                        FCM 64
                        FCK 64
                        AGF 46
                        Brøndby 41
                        FCN 40
                        OB 38

                        AaB 37
                        Randers 37

                        De første 2 kampe er jo latterligt vigtige (BIF hjemme, Randers ude, har os til hhv 3 og 1 point)

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                          Jeg har lige kørt slutspilssimulatoren. Jeg har os med på yderste mandat.

                          FCM 64
                          FCK 64
                          AGF 46
                          Brøndby 41
                          FCN 40
                          OB 38

                          AaB 37
                          Randers 37

                          De første 2 kampe er jo latterligt vigtige (BIF hjemme, Randers ude, har os til hhv 3 og 1 point)
                          Lidt overrasket over BIF ...
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Lige nu ser vi afgjort svækkede ud på vej ind til det her forår, men som en trøst er vores konkurrenter heller ikke ligefrem blevet forstærkede. Brøndby er blevet mega svækkede. Randers har mistet deres bedste spiller, og foreløbigt er deres bud på en afløser Greve. Det må også være en klar svækkelse. AaB har mistet Kaufmann og Abildgaard ryger måske også. Intet er kommet ind den anden vej, så de er også svækkede. Farum har mistet Donyoh, der var blevet en marginalspiller, og fået en 18-årig midterforsvarer ind. De se i hvert fald heller ikke svækkede ud. Lyngby har fået Gregor, Warming og Hebo, og ikke mistet noget nævneværdigt, så de ser forstærkede ud. Og så har Horsens hentet en spiller i Skive og sendt en marginalspiller til Færøerne.

                            Så der er tydeligvis ikke nogle klubber der for alvor har tænkt sig at lave et ordentligt ryk for at komme med i den top 6, de fleste ser faktisk svækkede ud, så selvom vi har mistet Bashkim, burde det stadig ikke rykke på vores forventninger og målsætning. Vi skal i top 6 med den trup vi har, og efter den sæson vi leverede sidste år, alt andet vil være en gedigen skuffelse og en skuffende tilbageskridt.
                            Sådan svækkede overall, eller måske "kun" i angrebet. Forsvaret ser på papiret bedre ud end i efteråret synes jeg. "The Lunds" må være fortid i det centrale forsvar. Midtbanen er den samme, bortset fra løbemaskinen Thandrason som måske nok skal vænne sig til SLs tempo .. angrebet er vel svækket med BKs afgang, men det er nu vilkårene for OB, ogrigtig mange andre klubber i SL. Jeg sætter min lid til at den lange skadeliste er fortid, og håber det kan løfte truppen til top6 spillet.

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Jeg er som andre super ærgelig over at man har givet helt op og solgt Eske så tidligt. Potentialet er imo det sørste vi har på den offensive midtbane. Men jeg kan også se at han fysisk mangler for meget til at rigtig komme til sin ret under JM. Jeg synes Opondo ser super spændende ud, han vil for meget for hurtigt og det udstiller hans mangler, bliver han styrket mentalt og sænker ambitionsniveauet en smule i kampene, så kan han blive vild!

                              vi har haft for mange spillere der knap var gode nok til vores midtbane og har skulle dele for lidt spilletid imellem sig til at det har været godt for deres udvikling og en enkelt stærkere (og fysisk mere dominerende) midtbane spiller havde givet bedre plads til at give minutter og udvikle en Eske, JJT, Greve, Opondo eller Frøkjær, så jeg forstår dispositionerne, men ærger mig over at det er Eske der har sagt farvel. Vi har savnet en Drachmann mere, håber det er Aron og at det giver plads til at forløse potentialet i enten Frø, JJT eller Opondo!

                              Samtidigt, har vi haft det vildeste angreb i umindelige tider, efter sommerens tilgange havde vi reelt 1 for meget på højeste nivea vi kan forvente at tiltrække, og jeg synes det er tæt på perfekt nu, når man vurdere udfra hvilke resourcer vi har til rådighed og Hyllegård er meget spændende og er pt 4 mand hvilket er den perfekte trup placering for en som ham, hvis vi vil have en udviklingsspiller der rent faktisk skal have en chance for at udvikle sig og komme i spil! Ja vi er svækket og ja jeg ville ønske at vi var Bashkims sidste klub, men både Bash og OB skal tage den slags penge når de ligger på bordet!

                              Forsvaret har været skrøbeligt, og vi har enten manglet en bedre trediemand i centerforsvaret eller en midtbane mand der gav os styrke til at spille med en mindre i bagerste kæde! Jeg tror vi i vores nye nordmand har fået en erstatning på niveau med Leuwin, og så har vi fået Kasper, så selvom vi måske ikke på ren og skær talent er blevet styrket, så ser jeg det som overvejende sandsynligt at summen samlet bliver højere. Jeg tror at vi får en stærkere central trio, en defensivt stærkere venstre side. Øget luftstyrke og mere fart eller fysik alt efter hvem der bliver venstre central og venstre back.
                              vi får også bedre forudsætninger for at spille med 4 i forsvaret, eller veksle imellem 3 eller 4 forsvarer løbende i en kamp.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                                Jeg har lige kørt slutspilssimulatoren. Jeg har os med på yderste mandat.

                                FCM 64
                                FCK 64
                                AGF 46
                                Brøndby 41
                                FCN 40
                                OB 38

                                AaB 37
                                Randers 37

                                De første 2 kampe er jo latterligt vigtige (BIF hjemme, Randers ude, har os til hhv 3 og 1 point)
                                Jeg mener også, at vi bør komme med, når vi sammenligner vores kampprogram med AAB og RFC ditto. Vi har bl.a. RFC indbydes, og vi har mødt top3. Men det kræver selvfølgelig at andre tager over efter Baskim.

                                Comment

                                Working...
                                X