Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg synes også det er uholdbart, men det var jo det AGF gjorde i den her sæson med David, hvor de først forlængede ham før jul, og de angiveligt overvejede at fyre ham i starten af sæsonen. Jeg kunne godt se det samme ske her, og at beslutningen bliver alt for afhængig af, om vi lige fedter os med i top 6 eller ej.
    Også muligt man gør det på den måde. Jeg syntes bare det fyldte alt for meget i medierne og måske også var medvirkende til at de ikke var vildt gode i efteråret.

    Jeg har svært ved at se andre danske trænere(og det ved vi jo at det bliver igen) gøre det bedre end Jacob. Så forfremmer man nok bare HH som nok heller ikke ville flytte det vilde

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Mon ikke man(sportsudvalget) sætter sig ned nu her og evaluerer på sæsonen når vi har spillet sidste kamp. Der tænker jeg at JMs situation også vendes.
      For mig er der kun 2 valg.

      Fyring eller forlængelse.

      Kan ikke se hvorfor man skal lade ham fortsætte med 10 måneder tilbage af sin kontrakt hvis man ved at man snart vil gå andre veje.
      Giv ham til 2023 og se om han ikke snart presser noget ekstraordinært ud af en ordinær trup er mit bud/håb
      Synes også der er den mulighed at JM kører sin kontrakt ud og HH står klar til at overtage roret derfra. Det kan i virkeligheden have været en plan man har haft i længere tid. Har man en strategi om at det her skal være OB's måde at spille på, så er HH jo en oplagt kandidat til at overtage roret. Om man så allerede overvejer at det skal ske nu, eller man overhovedet ikke vurdere han har hvad der skal til, det aner jeg intet om. Jeg er dog ikke et øjeblik i tvivl om at HH har ambitioner om at blive cheftræner og at man fra OB's side også håbede det kunne udvikle sig til det, da man hentede ham hertil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Mon ikke man(sportsudvalget) sætter sig ned nu her og evaluerer på sæsonen når vi har spillet sidste kamp. Der tænker jeg at JMs situation også vendes.
        For mig er der kun 2 valg.

        Fyring eller forlængelse.

        Kan ikke se hvorfor man skal lade ham fortsætte med 10 måneder tilbage af sin kontrakt hvis man ved at man snart vil gå andre veje.
        Giv ham til 2023 og se om han ikke snart presser noget ekstraordinært ud af en ordinær trup er mit bud/håb
        Jeg synes det vil være vanvittigt at forlænge helt til 23, hvis man 2 måneder inde i sæsonen ligger sidst og bliver nødt til at stoppe samarbejdet.
        Det er gratis at vente til jul med at tale forlængelse. Vent dog og se hvordan sæsonen udvikler sig i stedet for at stå med 3 års løn til en træner der ikke er i klubben.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

          Jeg synes det vil være vanvittigt at forlænge helt til 23, hvis man 2 måneder inde i sæsonen ligger sidst og bliver nødt til at stoppe samarbejdet.
          Det er gratis at vente til jul med at tale forlængelse. Vent dog og se hvordan sæsonen udvikler sig i stedet for at stå med 3 års løn til en træner der ikke er i klubben.
          Men hvorfor så ikke bare køre sæsonen ud uden at forlænge?

          Pointen med at forlænge nu er jo at få ro på bagsmækken og give JM og spillertruppen sikkerhed i, at det her ikke skal afsluttes lige om lidt. Set fra OBs side er det jo heller ikke optimalt, hvis cheftræneren har en følelses af, at han er på vippen og det nærmest er næste kamp der afgør om han har et job. I så fald vil han jo naturligt komme til at tænke meget kortsigtet, og det er ikke det vi har brug for lige nu. Hvis Michelsen ved, at han har en rimelig form for jobsikkerhed, og at det forventes at række længere ud end næste sæson, så har han jo også langt flere incitamenter til at træffe beslutninger der kan komme os til gode på længere sigt, som f.eks. at investere spilletid i vores unge spillere og gøre dem mere klar, i stedet for spille den ældre og mere erfarne spiller fordi at alt handler om at vinde næste kamp. Jeg vil hellere se folk som Frøkjær og Østrøm få chancen over folk som Kløve og AJA, for at give dem muligheden for at blive bedre, i stedet for at spille dem vi højest kommer til at opnå en midterplacering med.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Der er både overskud og stigning i aktiver. Han kan uden besvær betale - lad os sige 20 millioner mere om året. Værdien af aktier er i sagens natur præget af kursen på papiret. Han skal altså ikke lave andre salg end dem han alligevel foretager sig for at gøre hobbyen lidt dyre.
            Fck er bliver svækket økonomisk såfremt de ikke kommer i EL. Det vil også påvirke værdien af spillersalg. Derfor kan det kommer til at gøre meget ondt. Hertil kommer at Lalandia ikke kommer til at kunne levere ret mange penge til fodbolden næste år. Dels får Lalandia er dårligt år pga corona, men der bliver også investeret i Lalandia 3 i SønderVig.
            OB kan kommer i top 6 næste år, men det er historisk set mest sandsynligt at vi bliver ca. nummer 8. Det er dumt at melde top 6 og EL ud når man har en trup som ligger mellem 5 og 10. Det kommer ikke til at ske med mindre truppen forstærkes, i hvert fald ikke europæisk kvalifikation mm vi vinder pokalen.
            Overskud er netop stigning i aktiver i hans firmaer og firma konstruktion. Hans primære indtægt er afbetaling på elektronik han selv har købt for lånte penge, hans indtægt er overrenten.
            nu checkede jeg hans selskaber og der ligger altså ikke meget over 7mio i kontanter i hans virksomheder til sammen, resten er tilgodehavende lån og mursten! Så har vi lige haft en lille ting der hedder corona som smadre likviditeten for alle (jeg har selv mistet +3mio i omsætning). Så at sige han bare kan smide +20mio ekstra om året er utopisk. Hvis han prioriterede det, så kunne han nok, men det ville være på bekostning af de aktiviteter der rent faktisk tjener pengene, enten ved at afstå ejerandele eller nedprioritere vækst eller indtjening!

            Fck bliver ikke så hårdt ramt af det her som du lægger op til. Det var ikke denne sæson de skulle skyde store salg af, de skal performe i næste sæson og i europa om 2 sæsonner, det følger deres rytme og strategi. Deres dyk er dybere end de kunne ønske, og det har naturligvis konsekvenser lige som corona etc. Men de er der hvor det er daramy og stage der er næste salgsobjekter og det er om 2 sæsonner de skal skydes af!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

              Jeg synes det vil være vanvittigt at forlænge helt til 23, hvis man 2 måneder inde i sæsonen ligger sidst og bliver nødt til at stoppe samarbejdet.
              Det er gratis at vente til jul med at tale forlængelse. Vent dog og se hvordan sæsonen udvikler sig i stedet for at stå med 3 års løn til en træner der ikke er i klubben.
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Men hvorfor så ikke bare køre sæsonen ud uden at forlænge?

              Pointen med at forlænge nu er jo at få ro på bagsmækken og give JM og spillertruppen sikkerhed i, at det her ikke skal afsluttes lige om lidt. Set fra OBs side er det jo heller ikke optimalt, hvis cheftræneren har en følelses af, at han er på vippen og det nærmest er næste kamp der afgør om han har et job. I så fald vil han jo naturligt komme til at tænke meget kortsigtet, og det er ikke det vi har brug for lige nu. Hvis Michelsen ved, at han har en rimelig form for jobsikkerhed, og at det forventes at række længere ud end næste sæson, så har han jo også langt flere incitamenter til at træffe beslutninger der kan komme os til gode på længere sigt, som f.eks. at investere spilletid i vores unge spillere og gøre dem mere klar, i stedet for spille den ældre og mere erfarne spiller fordi at alt handler om at vinde næste kamp. Jeg vil hellere se folk som Frøkjær og Østrøm få chancen over folk som Kløve og AJA, for at give dem muligheden for at blive bedre, i stedet for at spille dem vi højest kommer til at opnå en midterplacering med.
              Hvad Sheed siger..

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Synes også der er den mulighed at JM kører sin kontrakt ud og HH står klar til at overtage roret derfra. Det kan i virkeligheden have været en plan man har haft i længere tid. Har man en strategi om at det her skal være OB's måde at spille på, så er HH jo en oplagt kandidat til at overtage roret. Om man så allerede overvejer at det skal ske nu, eller man overhovedet ikke vurdere han har hvad der skal til, det aner jeg intet om. Jeg er dog ikke et øjeblik i tvivl om at HH har ambitioner om at blive cheftræner og at man fra OB's side også håbede det kunne udvikle sig til det, da man hentede ham hertil.
                Jeg synes bare vi ser langt flere forfejlede assistentræner forfremmelser end succesfulde. Afhængigt af hvilken type assistenttræner den pågældende er, tænker jeg også det er svært at skulle omstille sig fra den lidt mere kammeratlige tone og være tæt på spillerne, som assistenttrænerne jo ofte er, især dem der lige selv er stoppede som spillere, og så skulle gå over til at være cheftræner og få et langt større ansvar og blive tvunget til også at træffe nogle hårde valg. Det tror jeg ikke er nemt at gøre overfor den samme spillergruppe, og jeg husker da også, at historierne gik på dengang, at der ikke var den store respekt for cheftræneren Henrik Clausen, som spillerne kort forinden havde oplevet løb og flyttede kegler som fysisk træner.

                Hvis vi kigger på Michelsens tid i OB, så har han altså også taget nogle meget hårde valg, hvilket jeg har stor respekt for, at han har gjort, selvom jeg måske ikke er enig i dem alle. Han startede ud med at slagte KEP. Det var en hård beslutning der skabte uro både internt og eksternt. Han satte højt betalte navne som Helenius og AK udenfor, og især førstnævnte virker stadig til at være bitter på JM. Og så skilte han sig af med nogle af klubbens talent som Desler, Greve og Eskesen, og især Eskesen virker jo lidt underlig og som om, at der har været et forløb mellem de to. Jeg er lidt skeptisk overfor, om HH vil kunne gå direkte ind og træffe de samme beslutninger.

                Vil han kunne flå anførerbindet af Drachmann og sætte ham uden for truppen, hvis det var det rigtige at gøre? En spiller han har spillet sammen med i Horsens, som han har trænet i både Sønderjyske og OB over en del år, og som sikkert er en af de spillere i truppen han har et tættere forhold til en andre? Det føler jeg mig ikke overbevist om, at han kan. Hvis Fenger går i stå i sin udvikling og flere af de andre angribere viser sig at være bedre, kan HH så være kynisk og sætte ham helt uden for holdet og sende ham til en anden klub, selvom mange vil brokke sig over det og har sympati for Fenger, lidt ala det vi så med Eskesen? Det er jeg heller ikke overbevist om.

                HH må hjertens gerne blive cheftræner i OB en dag for min skyld, men jeg foretrækker godt nok, at han har fået noget erfaring i rollen og hår på brystet et andet sted først. OB er ikke en klub, hvor man skal lære at blive cheftræner, ligesom at det heller ikke bør være en klub, hvor man skal lære at blive sportschef. Det bør være noget man er/har været, når man får jobbet.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Faktisk en meget god ide med den økonomiske gulerod. En 2-3 mill kroner ekstra kunne godt motivere en del klubber til at gå 100% efter det.
                  For den europæiske mulighed for nr 7 er latterlig
                  Men hvad skal så motivere spillerne

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                    Men hvad skal så motivere spillerne
                    Det burde ikke være nødvendigt at motivere spillerne når det er noget der kan være livsvigtigt for en klub(hvis det er flere millioner)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                      Men hvad skal så motivere spillerne
                      Deres stolthed?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Mmm, stolthed osv - tænker bare at den nuværende el-kval, er der fordi man ville give dem noget at løbe efter.

                        Fint nok at give feks 3 millioner til klubben, men husk at så ryger der nok 1-2 millioner i bonusser

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                          Mmm, stolthed osv - tænker bare at den nuværende el-kval, er der fordi man ville give dem noget at løbe efter.

                          Fint nok at give feks 3 millioner til klubben, men husk at så ryger der nok 1-2 millioner i bonusser
                          Tvivler på at klubben udbetaler 33-66% af en gevinst i bonus. Slet ikke en “Tillykke vi blev nr 7 bonus”.
                          Tænker faktisk de slet ikke vil få nogen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Tvivler på at klubben udbetaler 33-66% af en gevinst i bonus. Slet ikke en “Tillykke vi blev nr 7 bonus”.
                            Tænker faktisk de slet ikke vil få nogen
                            OK, jeg tænkte bare 25 spillere á et snit på 50-75k - nogen mere end andre, da 75k vil være voldsomt ift deres grundløn

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                              OK, jeg tænkte bare 25 spillere á et snit på 50-75k - nogen mere end andre, da 75k vil være voldsomt ift deres grundløn
                              Blev kontrakterne ikke mere bonus-orienterede efter de glade KB-dage
                              Last edited by Online; 21-07-2020, 09:56.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Blev kontrakterne ikke mere bonus-orienterede efter de glade KB-dage
                                En smule, jo.

                                Comment

                                Working...
                                X