Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Anders Møller Christensen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Problemet med AMC er bare, at han nærmest har gjort det til sin dyd, ikke at engagere sig i klubben. Han er en grå mus, totalt usynlig for de fleste fans. Han har ikke gidet kommunikationen ud af til, men mest af alt forsøgt at leve en anonym tilværelse som fodbold lønslave. Han er uden passion og personlighed, har aldrig gjort sig synderligt bemærket på banen via sin udstråling eller præsenteret sig til publikum på en mindeværdig måde. Uanset hans kampe, er og bliver han en parentes i det store billede. Jeg har ingen kærlige kampminder om den mand, jeg erindrer ikke en enete gang, hvor han har leveret en indsats der satte sig særlige spor, han han passet sit job og længere er den ikke.

    Den type spillere mindes man ikke, de glemmes.
    Argh - AMC er anfører, kendt for sin seriøsitet, og han er kulturbærer i truppen. OK, han er "over-the-hill", men skal vi nu ikke lige være lidt fair?

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af oblisk Se indlæg
      det er også mig en gåde hvorfor en af vores gamle kæmper som har gjort det godt i den stibede trøje skal sables ned på den måde. Det er ganske enkelt smagløst og dårlig stil! Hans niveau er selvfølgelig en del dårligere end da han var yngre. Men han har tidligere gjort det godt for os og vist at han var trøjen værd.

      Jeg synes ikke at vi skal forlænge mere med ham da hans tid ser ud til at være over, men jeg synes bestemt ikke at han skal behandles som du gør efter mange pålidelige år i klubben. Jeg vil være klar til at sige et sidste farvel og tak for en god indsats til amc når esbjerg kampen spilles. Det har han i mine øjne fortjent. Det andet - det kan man proppe op et vidst sted.
      enig!

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        enig!
        Samme her! Ikke alle er jo lige så karismatiske som visse andre nuværende og tidligere spillere i den stribede trøje, og hvis det handlede om at gøre sig bemærket ville Onyzko og Traoré være de største koryfæer. AMC fortjener stor hyldest for sine mange kampe, punktum.
        Last edited by fynsland_85; 14-05-2014, 23:18.
        OB: Danske mestre i 2075/6

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
          Argh - AMC er anfører, kendt for sin seriøsitet, og han er kulturbærer i truppen. OK, han er "over-the-hill", men skal vi nu ikke lige være lidt fair?
          Den er vidst ikke helt berettiget?...

          Synes nu AMC har været en god anfører med tænding! Men han skal nok bare videre nu..

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Problemet med AMC er bare, at han nærmest har gjort det til sin dyd, ikke at engagere sig i klubben. Han er en grå mus, totalt usynlig for de fleste fans. Han har ikke gidet kommunikationen ud af til, men mest af alt forsøgt at leve en anonym tilværelse som fodbold lønslave. Han er uden passion og personlighed, har aldrig gjort sig synderligt bemærket på banen via sin udstråling eller præsenteret sig til publikum på en mindeværdig måde. Uanset hans kampe, er og bliver han en parentes i det store billede. Jeg har ingen kærlige kampminder om den mand, jeg erindrer ikke en enete gang, hvor han har leveret en indsats der satte sig særlige spor, han han passet sit job og længere er den ikke.

            Den type spillere mindes man ikke, de glemmes.
            Lidt modsat TB der tvunget til at gå i medierne efter hver kamp og komme med en "analyse" på ca 30 sek. af den dags kamp, det er der mange der falder over herinde og klandre ham for div. ting. AMC er ikke i den situation hvor han skal kommentere på kampene, han foretrækker uden tvivl at ordne "det beskidte vasketøj" indenfor klubbens 4 vægge. Det er efter min mening den bedste måde at ordne den slags på, og det minder om en særdeles moden-velovervejet-proffesionel indstilling og om en mand med en stor respekt i klubben(truppen) til følge. Han ville næppe kunne fungere som anfører i så lang tid uden at han var/er dels vellidt, og dels respekteret som en personlighed i klubben. Han skal have sin velfortjente stående applaus når hans tid i klubben er slut.

            Det angreb du leverer her på AMC's personlighed (SU1978) er dybt pinligt, og langt langt under bæltestedet
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
              Argh - AMC er anfører, kendt for sin seriøsitet, og han er kulturbærer i truppen. OK, han er "over-the-hill", men skal vi nu ikke lige være lidt fair?
              Har jeg skrevet, at han ikke var seriøs?!?!?!?! det må du simpelthen finde i mit indlæg, eller også må du erkende, at du læser som fanden læser biblen. Jeg giver da netop udtryk for, at manden seriøst og fornuftigt har passet sit arbejde.

              Og til alle grædekonerne, så har jeg heller ikke skrevet noget som helst om, det må I også gerne finde i indlægget, hvis i fastholder den påstand, at AMC ikke skal have sin klapsalve og buket blomster for sin indsats for klubben, bevares, i Bilka havde han vel fået en tur i en limousine og en kurv med lidt godt, selvfølgelig skal vi det.

              Det jeg gør er, at lave en helt nøgtern analyse af, hvilket eftermæle manden vil have. Det er da i sagens natur ikke sovset ind i forlorne følelsesladede standardklicheer, som fodboldfans åbenbart er blevet enige om, er den rette adfærd, de rette værdier og normer, sådan helt bevidstløst. Jeg tillader mig, at forholde mig lidt mere skarpt og analytisk til tingene.

              Men der vil være mange spillere, også med langt færre kampe, som vil stå længere fremme i hukommelsen end AMC. I betragtning af sine mange kampe og rolle som anfører, er han simpelthen en fodboldlønslave, det er hans mentalitet. Men som forældre siger til sine børn: lad os snakkes ved om 5 år...så kan man fælde dommen.

              Er der nogen, og det er en udfordring til grædekonerne, der kan komme med en lang og følelsesladet beretning om mandens indsats, sjove anekdoter, situationer hvor han var i kontakt med fans og rørte nogen, mindeværdige kampe eller andet? Det tror jeg godt nok, ligger på et meget lille sted. Og derfor vil manden, når nu blomsterne og kurven er givet med den fortjente klapsalve, stort set er glemt, når døren på vejen ud er smækket i igen.

              I challenge you.......

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Har jeg skrevet, at han ikke var seriøs?!?!?!?! det må du simpelthen finde i mit indlæg, eller også må du erkende, at du læser som fanden læser biblen. Jeg giver da netop udtryk for, at manden seriøst og fornuftigt har passet sit arbejde.

                Og til alle grædekonerne, så har jeg heller ikke skrevet noget som helst om, det må I også gerne finde i indlægget, hvis i fastholder den påstand, at AMC ikke skal have sin klapsalve og buket blomster for sin indsats for klubben, bevares, i Bilka havde han vel fået en tur i en limousine og en kurv med lidt godt, selvfølgelig skal vi det.

                Det jeg gør er, at lave en helt nøgtern analyse af, hvilket eftermæle manden vil have. Det er da i sagens natur ikke sovset ind i forlorne følelsesladede standardklicheer, som fodboldfans åbenbart er blevet enige om, er den rette adfærd, de rette værdier og normer, sådan helt bevidstløst. Jeg tillader mig, at forholde mig lidt mere skarpt og analytisk til tingene.

                Men der vil være mange spillere, også med langt færre kampe, som vil stå længere fremme i hukommelsen end AMC. I betragtning af sine mange kampe og rolle som anfører, er han simpelthen en fodboldlønslave, det er hans mentalitet. Men som forældre siger til sine børn: lad os snakkes ved om 5 år...så kan man fælde dommen.

                Er der nogen, og det er en udfordring til grædekonerne, der kan komme med en lang og følelsesladet beretning om mandens indsats, sjove anekdoter, situationer hvor han var i kontakt med fans og rørte nogen, mindeværdige kampe eller andet? Det tror jeg godt nok, ligger på et meget lille sted. Og derfor vil manden, når nu blomsterne og kurven er givet med den fortjente klapsalve, stort set er glemt, når døren på vejen ud er smækket i igen.

                I challenge you.......
                Du får det altid til at lyde som om at du bare er bedre vidende end alle andre her på forum. "Jeg tillader mig, at forholde mig lidt mere skarpt og analytisk til tingene." og vi andre lukker bare ævl ud eller hvad?
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Har jeg skrevet, at han ikke var seriøs?!?!?!?! det må du simpelthen finde i mit indlæg, eller også må du erkende, at du læser som fanden læser biblen. Jeg giver da netop udtryk for, at manden seriøst og fornuftigt har passet sit arbejde.

                  Og til alle grædekonerne, så har jeg heller ikke skrevet noget som helst om, det må I også gerne finde i indlægget, hvis i fastholder den påstand, at AMC ikke skal have sin klapsalve og buket blomster for sin indsats for klubben, bevares, i Bilka havde han vel fået en tur i en limousine og en kurv med lidt godt, selvfølgelig skal vi det.

                  Det jeg gør er, at lave en helt nøgtern analyse af, hvilket eftermæle manden vil have. Det er da i sagens natur ikke sovset ind i forlorne følelsesladede standardklicheer, som fodboldfans åbenbart er blevet enige om, er den rette adfærd, de rette værdier og normer, sådan helt bevidstløst. Jeg tillader mig, at forholde mig lidt mere skarpt og analytisk til tingene.

                  Men der vil være mange spillere, også med langt færre kampe, som vil stå længere fremme i hukommelsen end AMC. I betragtning af sine mange kampe og rolle som anfører, er han simpelthen en fodboldlønslave, det er hans mentalitet. Men som forældre siger til sine børn: lad os snakkes ved om 5 år...så kan man fælde dommen.

                  Er der nogen, og det er en udfordring til grædekonerne, der kan komme med en lang og følelsesladet beretning om mandens indsats, sjove anekdoter, situationer hvor han var i kontakt med fans og rørte nogen, mindeværdige kampe eller andet? Det tror jeg godt nok, ligger på et meget lille sted. Og derfor vil manden, når nu blomsterne og kurven er givet med den fortjente klapsalve, stort set er glemt, når døren på vejen ud er smækket i igen.

                  I challenge you.......
                  Støt kuglerne - Øens hold - Danmarksindsamling, Projekt omsorg, osv...

                  Sådan nogle ting..?
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Støt kuglerne - Øens hold - Danmarksindsamling, Projekt omsorg, osv...

                    Sådan nogle ting..?
                    fine ting du nævner der. Jeg forsøger med noget mindeværdigt. AMC har været en stor del af nogen magiske øjeblikke på stadion, jeg nævner er par stykker. Sejren over Villarreal og en kamp mod FCK, jeg husker ikke årstallet, men en sejr på 3-2 til striberne og en aften hvor hele stadion sitrede af spænding. AMC har sin store andel i disse uforglemmelige aftener. Der er vel også hans deltagelse i holdbillede med publikum hvor han, som eneste mand forsøger at vise entusiasme ved at række armene op over hovedhøjde. Disse ting er uforglemmelige for mig og sikkert også andre, men tydeligvis ikke for den gode SU1978
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Er der nogen, og det er en udfordring til grædekonerne, der kan komme med en lang og følelsesladet beretning om mandens indsats, sjove anekdoter, situationer hvor han var i kontakt med fans og rørte nogen, mindeværdige kampe eller andet? Det tror jeg godt nok, ligger på et meget lille sted. Og derfor vil manden, når nu blomsterne og kurven er givet med den fortjente klapsalve, stort set er glemt, når døren på vejen ud er smækket i igen.

                      I challenge you.......
                      Jeg ved ikke om jeg er en grædekone (), men da OB spillede træningskamp mod Malmø FF sidste år, var vi nogle eksil-OBere fra Kbh, der havde taget turen til Malmø for at se holdet spille to kampe. En førsteholdskamp og en ungdomskamp. Førsteholdet fik store klø, mens ungdomsholdet fik en uafgjort (så vidt jeg husker).

                      Efter kampen var de eneste spillere der kom over til os (få) fans og sagde tak for støtten Christian Sørensen og AMC. Anders Møller tog sig tid til at stå og snakke lidt med os, og var tydeligt træt af, at han havde kostet et mål i kampen. Han var meget venlig, og virkede oprigtigt glad for, at vi havde taget hele vejen. Flere af de andre spillere ignorerede os fuldstændigt. Værst var Nikolaj Larsen, vores daværende 3. målmand. Han gik forbi os i en meters afstand, og da jeg sagde til ham at han havde spillet en god kamp (han stod i "ungdomskampen"), kiggede han på mig som om jeg var idiot, og gik videre uden så meget som et smil...

                      Jeg har også flere gange oplevet, at AMC var den spiller der kom længst ned til fansene og klappede for støtten, når holdet havde tabt og de andre ikke kunne komme hurtigt nok ned i omklædningsrummet. Og mindst to gange har jeg set ham have fat i andre spillere, og sende dem ned til fansene og sige tak for støtten, når de ikke engang kunne vende sig om og klappe i vores retning. Bl.a. på Lyngby stadion for et par år siden, hvor han havde fat i Mendy.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Har jeg skrevet, at han ikke var seriøs?!?!?!?! det må du simpelthen finde i mit indlæg, eller også må du erkende, at du læser som fanden læser biblen. Jeg giver da netop udtryk for, at manden seriøst og fornuftigt har passet sit arbejde.

                        Og til alle grædekonerne, så har jeg heller ikke skrevet noget som helst om, det må I også gerne finde i indlægget, hvis i fastholder den påstand, at AMC ikke skal have sin klapsalve og buket blomster for sin indsats for klubben, bevares, i Bilka havde han vel fået en tur i en limousine og en kurv med lidt godt, selvfølgelig skal vi det.

                        Det jeg gør er, at lave en helt nøgtern analyse af, hvilket eftermæle manden vil have. Det er da i sagens natur ikke sovset ind i forlorne følelsesladede standardklicheer, som fodboldfans åbenbart er blevet enige om, er den rette adfærd, de rette værdier og normer, sådan helt bevidstløst. Jeg tillader mig, at forholde mig lidt mere skarpt og analytisk til tingene.

                        Men der vil være mange spillere, også med langt færre kampe, som vil stå længere fremme i hukommelsen end AMC. I betragtning af sine mange kampe og rolle som anfører, er han simpelthen en fodboldlønslave, det er hans mentalitet. Men som forældre siger til sine børn: lad os snakkes ved om 5 år...så kan man fælde dommen.

                        Er der nogen, og det er en udfordring til grædekonerne, der kan komme med en lang og følelsesladet beretning om mandens indsats, sjove anekdoter, situationer hvor han var i kontakt med fans og rørte nogen, mindeværdige kampe eller andet? Det tror jeg godt nok, ligger på et meget lille sted. Og derfor vil manden, når nu blomsterne og kurven er givet med den fortjente klapsalve, stort set er glemt, når døren på vejen ud er smækket i igen.

                        I challenge you.......
                        Jeg har nu også svært ved at genkende det farveløse ansigt du fremstiller. AMC og Chris Sørensen var fx ganske gode til at gå forrest i en periode hvor der kom ret mange sjove videoer fra OBs træning.

                        Fodboldfagligt synes jeg han efterlader et rigtig godt indtryk.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                          Du får det altid til at lyde som om at du bare er bedre vidende end alle andre her på forum. "Jeg tillader mig, at forholde mig lidt mere skarpt og analytisk til tingene." og vi andre lukker bare ævl ud eller hvad?
                          Nææ det er skam ikke bedrevidende, jeg forholder mig bare retten til, at diskutere, hvad er det for en type? hvilken rolle har han spillet? har han gjort noget indtryk? bærer han de værdier, som vi hylder? eller hvad?

                          Jeg kunne da godt bare have kørt de sædvanlige klicheer af om den loyale spiller med de mange kampe, men jeg sidder bare ikke tilbage med en fornemmelse af, at AMC har betydet noget som helst for mig som fan. Og jeg har heller ikke oplevet så mange skrive om, at han havde nogen særlig betydning. Min oplevelse er, at han har været der, passet sit job, og sådan var det. Så jeg forsøger bare, at komme med en analyse af hans tid i OB, ud fra en helt ærlig opfattelse af, at han har været temmelig anonym, de mange kampe og kaptajnsrollen taget i betragtning.

                          Det er ikke nødvendigvis sandheden, det er blot min betragtning. Det jeg så udbeder er, at hvis man rent faktisk har andet at byde ind med ift. AMC, udover de sædvanlige floskler, at så kunne man da, som Riffel, komme med en historie som faktisk sagde noget om manden, som betød noget for den kollektive hukommelse, måske endda noget, der kunne få mig til at ændre mening. Jeg tror dog stadig, de fleste har glemt ham om 5 år, navnet kan man nok godt huske, men konkrete episoder eller historier, tror jeg de færreste ville kunne nævne.

                          Så istedet for at gå i flæsket på mig, for at komme med en ærlig betragtning, der ikke lige flugter med standardbetragtningerne i denne sort-hvide verden, kunne man jo bare prove me wrong.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                            Jeg har nu også svært ved at genkende det farveløse ansigt du fremstiller. AMC og Chris Sørensen var fx ganske gode til at gå forrest i en periode hvor der kom ret mange sjove videoer fra OBs træning.

                            Fodboldfagligt synes jeg han efterlader et rigtig godt indtryk.
                            Tjaa, aldrig som en Ulrik Laursen, der virkelig kunne tale til folket, som havde noget på hjertet. Eller Lars Høgh, der med en enkelt bemærkning kunne få fangrupperne til at droppe sange mod modstanderne, som han synes var over stregen. Eller som en Nicolai Wael der hev op i shortsene under en kamp, på en fuldstændig latterlig måde. Søren Andersen der med sin energi vendte nedrykningstruslen til overlevelse ene mand. Berg med sin ukuelighed, der engang taklede bolden i mål via to Viborgspillere. Og jeg har så mange andre fantastiske minder om så mange spillere, stort set intet om AMC.

                            Men det kan være, det alene skyldes, at jeg er blevet ældre og mere distanceret, men synes nu stadig jeg kan lade mig begejstre af Falk og de unge spillere.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Nææ det er skam ikke bedrevidende, jeg forholder mig bare retten til, at diskutere, hvad er det for en type? hvilken rolle har han spillet? har han gjort noget indtryk? bærer han de værdier, som vi hylder? eller hvad?

                              Jeg kunne da godt bare have kørt de sædvanlige klicheer af om den loyale spiller med de mange kampe, men jeg sidder bare ikke tilbage med en fornemmelse af, at AMC har betydet noget som helst for mig som fan. Og jeg har heller ikke oplevet så mange skrive om, at han havde nogen særlig betydning. Min oplevelse er, at han har været der, passet sit job, og sådan var det. Så jeg forsøger bare, at komme med en analyse af hans tid i OB, ud fra en helt ærlig opfattelse af, at han har været temmelig anonym, de mange kampe og kaptajnsrollen taget i betragtning.

                              Det er ikke nødvendigvis sandheden, det er blot min betragtning. Det jeg så udbeder er, at hvis man rent faktisk har andet at byde ind med ift. AMC, udover de sædvanlige floskler, at så kunne man da, som Riffel, komme med en historie som faktisk sagde noget om manden, som betød noget for den kollektive hukommelse, måske endda noget, der kunne få mig til at ændre mening. Jeg tror dog stadig, de fleste har glemt ham om 5 år, navnet kan man nok godt huske, men konkrete episoder eller historier, tror jeg de færreste ville kunne nævne.

                              Så istedet for at gå i flæsket på mig, for at komme med en ærlig betragtning, der ikke lige flugter med standardbetragtningerne i denne sort-hvide verden, kunne man jo bare prove me wrong.
                              Det er tæt på vi kan se violinorkesteret i baggrunden.
                              Jeg kunne sagtens have nævnt historier om Lars Høgh og Søren Berg m.fl. men snakken gik da på AMC, og vi andre "lalleglade klichefyldte grædekoner" har blot bidraget med hvad der for os gør AMC til en mindeværdig person i OB, præcis som du opfordrede os til at gøre.
                              Last edited by manner; 16-05-2014, 06:39.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                Nææ det er skam ikke bedrevidende, jeg forholder mig bare retten til, at diskutere, hvad er det for en type? hvilken rolle har han spillet? har han gjort noget indtryk? bærer han de værdier, som vi hylder? eller hvad?

                                Jeg kunne da godt bare have kørt de sædvanlige klicheer af om den loyale spiller med de mange kampe, men jeg sidder bare ikke tilbage med en fornemmelse af, at AMC har betydet noget som helst for mig som fan. Og jeg har heller ikke oplevet så mange skrive om, at han havde nogen særlig betydning. Min oplevelse er, at han har været der, passet sit job, og sådan var det. Så jeg forsøger bare, at komme med en analyse af hans tid i OB, ud fra en helt ærlig opfattelse af, at han har været temmelig anonym, de mange kampe og kaptajnsrollen taget i betragtning.

                                Det er ikke nødvendigvis sandheden, det er blot min betragtning. Det jeg så udbeder er, at hvis man rent faktisk har andet at byde ind med ift. AMC, udover de sædvanlige floskler, at så kunne man da, som Riffel, komme med en historie som faktisk sagde noget om manden, som betød noget for den kollektive hukommelse, måske endda noget, der kunne få mig til at ændre mening. Jeg tror dog stadig, de fleste har glemt ham om 5 år, navnet kan man nok godt huske, men konkrete episoder eller historier, tror jeg de færreste ville kunne nævne.

                                Så istedet for at gå i flæsket på mig, for at komme med en ærlig betragtning, der ikke lige flugter med standardbetragtningerne i denne sort-hvide verden, kunne man jo bare prove me wrong.
                                Jeg går ikke udfra at du selv kan se det. Men du er pænt nedladende i din tone i et par tidligere indlæg og så er det i min verden ikke et spørgsmål om at jeg skal bevise at du ikke har ret. Du fik "en glidende takling" fordi du selv giver mange af dem og nogle gange mere veldokumenteret end andre. Man må give og tage på alle måder når man selv deler ud. Det gælder både dig og mig.

                                Jeg har skrevet i tråden at jeg har været glad for AMCs ophold her i klubben og jeg vil huske ham som en solid forsvarspiller. Som en spiller der blev da det begyndte at gå ned. Anders har, som jeg også tidligere har nævnt, været en del af et succesrige OB hold med 3 sølvmedaljer. AT du ikke har noget til overs synes jeg ikke giver ret til at kalde os andre øgenavne og at du så kan tale ned til andre som du lyst. Når du gør det får du at vide, om ikke andet af mig. Det kan du tage som du vil!
                                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                                Comment

                                Working...
                                X