Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Holdet 2019/2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Holdet 2019/2020

    Helt umulig opgave men hvilke spillere skal holdet bygges op om i et ønskescenarie?

    Gryte forsvinder så ny keeper eller satses der på Oliver? Med Mande som backup og et talent.

    Leeuwin er vel den eneste der regner med bliver da Tverskov, Ryan og JBL forventes at blive solgt hvis ikke også de skal gå gratis - jeg så meget gerne forlængelser med dem alle.

    Tilbage er Lund, Ludwig og en forventet forlængelse af Oliver Lund. Forventer afgang af Yao.

    På midten er Drachmann, JJT, Casper, Eskesen, Kløve samt talenterne Harboe og Frøkjær-Jensen. Forventer et lille salg af Greve (erstattes af Vacek) og så er jeg egentligt tilfreds med midten i form af Kløve og Casper med enten JJT eller Drachmann alt efter modstander og Eskesen som jeg håber kan give de andre konkurrence.

    Festersen stopper og jeg ville ikke have noget imod en afgang af Helenius men AK og Kadrii virker som et acceptabelt angriberpar men så gerne en med virkelig kvalitet komme ind og afløse de to andre ...

    Kadrii er god nok, Helenius er for langsom men hvorfor er det at AK ikke er hvor han skal være? Hvorfor er det vores angreb skal bruge SÅ mange store chancer for at score?

    I mine øjne skal fokus i transfervinduet ligge på det defensive. Superkerperen og de tre af de bedste forsvarsspillere står til at forlade klubben og det gavner ikke at hente nogen der skal spilles op - det skal være minimum 1:1 erstatninger og de koster ...

    Hvad er chancerne for forlængelser med de fire?

    Grytebust : 1%, det er næsten en sandhed at han skal til FCK hvis ikke der kommer et bedre bud.
    Tverskov: Har ikke hørt rygter og jeg ser ham ikke til hverken FCK eller FCM men måske BIF eller udlandet a la Høegh.
    Ryan: rygtet til USA som det eneste men ser ikke bedre bud til ham ellers ..
    JBL: ser heller ikke ham i andre skandinaviske klubber men måske mindre tyske eller benelux klubber ..

    Ville være ærgerligt at skulle skifte dem alle fire på en gang. Vores målscore tillader ikke flere mål ind end i denne sæson hvis vi skal gå efter top6 i næste sæson og omvendt må vi ikke score færre og JBL og Ryan er indblandet i mange mål ... vil top3 og europæisk kunne lokke dem til forlængelse?

    Oliver.

    Lund. Leeuwin. Ludwig

    Eskesen. Kløve. Drachmann. Nielsen. Lund.

    Kadrii. AK.

    Ser ikke ud som et top6 hold .... og det duer ikke bare at fylde op med spillere der ikke har kvaliteten (JH) ..

    Nuværende stamme: Gryte, Tverskov, Drachmann, Kadrii.

    Fremtidige stamme: Oliver, Leeuwin, Drachmann, Kadrii.

    Stammen er ikke styrket.


    Afgange: Gryte, Yao, Festersen

    Mulige salg: Tverskov, Ryan, JBL, Greve, Helenius (Kadrii)

    Tilgange: Vacek

    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Vi kommer ikke til at sælge Tverskov , RJL og JBL i samme vindue . Dels vil det være ren selvmord og hvornår har vi sidst aktivt kunne gå ud sælge profiler? Vi er ikke et etableret tophold så udlandet kigger ikke bare automatisk efter vores spillere

    Comment


      #3
      Enig. Rygraden bliver Leeuwin, Drachmann og Kadrii, med støtte af spillere som CN og JBL.

      Og så må det blive denne sommer at AK skal videre........ evt. mindst have halveret lønnen hvis han skal blive. Det andet dur simpelthen bare ikke længere... men okay, hvem gider købe ham?
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Enig. Rygraden bliver Leeuwin, Drachmann og Kadrii, med støtte af spillere som CN og JBL.

        Og så må det blive denne sommer at AK skal videre........ evt. mindst have halveret lønnen hvis han skal blive. Det andet dur simpelthen bare ikke længere... men okay, hvem gider købe ham?
        En kontrakt er en kontrakt .. OB kan jo ikke bare halvere læben og nej, næppe nogen der vil købe og overtage den løn .. den hænger JH på ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #5
          Tror vi prøver at holde sammen på idealopstillingen med så få justeringer som muligt.

          Tverskov, RJL og JBL er dygtige spillere, men tror højst vi sælger en af dem. De har et år tilbage af kontrakten, uden at begynde at gætte på eventuelle salgspriser, så tror jeg det har større værdi at beholde dem og gerne forlænge.

          Er klar over vi skal sælge, men vi har solgt Mathias til ikke under 10 mio. kr. (lader det til), måske drypper der med Christian Eriksen uddannelses penge. Desler har givet lidt peanuts. Vi sparer løn til Festersen, Kent Nielsen og KEP, det er 3 tunge lønninger. Desuden er vindene i Ådalen ikke så købmandsagtige efter at Enrico og Jakob er kommet til.

          Der hvor jeg tror vi gerne vil forstærke os, er der hvor vi er svagest. I mine øjne en ny makker til Kadrii.

          Som alle andre er jeg også spændt på Oliver i målet efter hans to fine kampe mod AB og Brøndby, men det er et spørgsmålstegn.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Enig. Rygraden bliver Leeuwin, Drachmann og Kadrii, med støtte af spillere som CN og JBL.

            Og så må det blive denne sommer at AK skal videre........ evt. mindst have halveret lønnen hvis han skal blive. Det andet dur simpelthen bare ikke længere... men okay, hvem gider købe ham?
            AK bliver 99% IMO. Og hvem siger at han ikke laver 10-15 mål næste sæson. Det er faktisk lige før at statistikken siger han gør. Jeg syntes at vi skal beholde ham og lade kontrakten løbe ud. Tvivler på nogen vil købe ham.

            Hvis nogen vil købe vores bedste spillere håber jeg på at man kun lader 1-2 gå. Alt under 2-3 mill for vores profiler vil være til grin og man burde beholde hver og en. Kommer der et bud over 5 mill kan jeg godt forstå at man begynder at overveje. Tverskov og JBL har været her længe og man skylder dem måske et udenlandsophold hvis chancen opstår. Så må Ryan og Casper pænt blive.

            Håber virkelig at det bliver et vindue hvor man reélt kommer styrket ud. Og ikke bare fordi JH siger vi det. Vi havde et stærkt sommer vindue i 2018. Det skal minimum gentage sig til sommer

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              En kontrakt er en kontrakt .. OB kan jo ikke bare halvere læben og nej, næppe nogen der vil købe og overtage den løn .. den hænger JH på ..
              Selvfølgelig er den det, og jeg tænker jo også mht. til hvis han skal have en ny kontrakt. Så man han gå ned i løn, en del endda.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                AK bliver 99% IMO. Og hvem siger at han ikke laver 10-15 mål næste sæson. Det er faktisk lige før at statistikken siger han gør. Jeg syntes at vi skal beholde ham og lade kontrakten løbe ud. Tvivler på nogen vil købe ham.

                Hvis nogen vil købe vores bedste spillere håber jeg på at man kun lader 1-2 gå. Alt under 2-3 mill for vores profiler vil være til grin og man burde beholde hver og en. Kommer der et bud over 5 mill kan jeg godt forstå at man begynder at overveje. Tverskov og JBL har været her længe og man skylder dem måske et udenlandsophold hvis chancen opstår. Så må Ryan og Casper pænt blive.

                Håber virkelig at det bliver et vindue hvor man reélt kommer styrket ud. Og ikke bare fordi JH siger vi det. Vi havde et stærkt sommer vindue i 2018. Det skal minimum gentage sig til sommer
                Jo, men hvis det er argumentet, så kan vi jo sådan set argumentere for at hente hvem som helst ind i stedet for.

                Ja, vi skal jo sælge, for at det løber rundt. Vi kan kun håbe på vi får en ordentlig pris, og bede for der ikke er flere der går gratis.

                Jeg tror ikke på vi kommer styrket ud af dette vindue. Kan ikke se hvordan det skal ske... desværre.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                  Jo, men hvis det er argumentet, så kan vi jo sådan set argumentere for at hente hvem som helst ind i stedet for.

                  Ja, vi skal jo sælge, for at det løber rundt. Vi kan kun håbe på vi får en ordentlig pris, og bede for der ikke er flere der går gratis.

                  Jeg tror ikke på vi kommer styrket ud af dette vindue. Kan ikke se hvordan det skal ske... desværre.
                  Kan vi få forlænget med forsvarsspillerne og hentet en start11angriber for Festersen så kunne jeg godt være rimelig tilfreds .. Vacek kommer for Greve og et talent kan vel erstatte Yao ..
                  Spørgsmålet er vel også om vi skal hente en målmand som erstatning for Gryte eller satser på Oliver og er en notorisk skadet Mande så nok som backup? Hvad laver Tørnæs
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                    Jo, men hvis det er argumentet, så kan vi jo sådan set argumentere for at hente hvem som helst ind i stedet for.

                    Ja, vi skal jo sælge, for at det løber rundt. Vi kan kun håbe på vi får en ordentlig pris, og bede for der ikke er flere der går gratis.

                    Jeg tror ikke på vi kommer styrket ud af dette vindue. Kan ikke se hvordan det skal ske... desværre.
                    Det er kun argumentet med AK. Han topper ca hver 2. Sæson og skal også ud og kæmpe for ny kontrakt. Tror han scorer 10+ mål i næste sæson

                    Ved godt vi skal sælge for at det løber rundt. Men det har vi jo allerede gjort i form af MJ(10-15 mill) og der er gode chancer for ydeligere 8-12 mill fra et Eriksen salg. Så det er jo ikke sikker vi er tvunget til at sælge billigt
                    Last edited by fmprOB; 21-04-2019, 09:39.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Kan vi få forlænget med forsvarsspillerne og hentet en start11angriber for Festersen så kunne jeg godt være rimelig tilfreds .. Vacek kommer for Greve og et talent kan vel erstatte Yao ..
                      Spørgsmålet er vel også om vi skal hente en målmand som erstatning for Gryte eller satser på Oliver og er en notorisk skadet Mande så nok som backup? Hvad laver Tørnæs
                      Syntes vi skal prøve at satse på Oliver og Mandé. HC er også på vej frem og er et kæmpe talent

                      Tørnæs er vidst i Vendsyssel

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Det er kun argumentet med AK. Han topper ca hver 2. Sæson og skal også ud og kæmpe for ny kontrakt. Tror han scorer 10+ mål i næste sæson

                        Ved godt vi skal sælge for at det løber rundt. Men det har vi jo allerede gjort i form af MJ(10-15 mill) og der er gode chancer for ydeligere 8-12 mill fra et Eriksen salg. Så det er jo ikke sikker vi er tvunget til at sælge billigt
                        Jeg mener bare, at vi kan jo udpege mange angribere, og så tro på de kan score 10+ mål. Må være muligt at finde en der ikke koster en kvart million om måneden. Eller 1.5 million pr. mål det sidste år.

                        AK skal være heldig hvis han overhovedet er 1 eller 2 angriber næste år.

                        Der er også chancer for ikke at få ret meget i Eriksen bonus, eller for at vi ikke får det hele her og nu.
                        8-12 millioner vil sige han skal sælges for mellem 615 og 950 millioner. Jeg vil sige det sådan, jeg tror max han ryger for 615 millioner... absolut max.

                        Nej, jeg tror heller ikke vi er tvunget til at sælge billigt, men stadig til at sælge. Eriksen funny money håber jeg ikke JH går og laver "regnskab" efter.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Syntes vi skal prøve at satse på Oliver og Mandé. HC er også på vej frem og er et kæmpe talent

                          Tørnæs er vidst i Vendsyssel
                          Det var også det, JH gav udtryk for, da han blev spurgt ind til Grytebust situationen for et par kampe siden: at vi har målmandskabalen på plads gennem Mande og Oliver, hvis/når Gryte ryger. Allerhøjest bliver der hentet et billgit tredjevalg ind, men mon ikke man klarer den med HC og fokuserer kræfterne andetsteds?

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                            Jeg mener bare, at vi kan jo udpege mange angribere, og så tro på de kan score 10+ mål. Må være muligt at finde en der ikke koster en kvart million om måneden. Eller 1.5 million pr. mål det sidste år.

                            AK skal være heldig hvis han overhovedet er 1 eller 2 angriber næste år.

                            Der er også chancer for ikke at få ret meget i Eriksen bonus, eller for at vi ikke får det hele her og nu.
                            8-12 millioner vil sige han skal sælges for mellem 615 og 950 millioner. Jeg vil sige det sådan, jeg tror max han ryger for 615 millioner... absolut max.

                            Nej, jeg tror heller ikke vi er tvunget til at sælge billigt, men stadig til at sælge. Eriksen funny money håber jeg ikke JH går og laver "regnskab" efter.
                            Udover at han kan forlænge med Tottenham er der jo også den reelle risiko, at Eriksen ryger til en anden engelsk klub, og så får vi absolut intet. Uanset hvad, tror jeg du har ret i, hvor vi maks ligger. Eriksen har et år tilbage af kontrakten og er jo ikke helt ung længere.

                            Comment


                              #15
                              Fuldstændigt enig i, at forsvaret må have 1.prioritet.
                              * Der er en målmandssituation, der skal afklares: satse på Oliver eller få en ny 1.målmand?
                              * Tverskov ryger med helt overvejende sandsynlighed, og det må betyde en ny midtforsvarer, der kan løfte noget ansvar. Det er altid dumt at se det som 1:1 erstatning i min optik, men f.eks. kunne en god duelspiller med nogenlunde sikker teknik frigøre Leuwin til at overtage Tverskov rolle i midten. Han kan ikke det samme, men det bliver under alle omstændigheder noget nyt. Alexander Ludwig og Marco Lund må meget gerne blive helt klar og steppe op; det kan blive afgørende for næste sæson.
                              * Backs: der skal ske noget mere fremsynet end Oliver Lund som back-up. Og det er rigtigt skidt, hvis begge backs ryger på én gang.

                              * På midtbanen ser det OK same-same ud, men her kunne jeg faktisk også godt tænke mig, hvis man for en gangs skyld kunne være lidt fremsynede og begyndte at lede efter alternativ til Drachmann, især hvis hans skadessituation er, som vi har set den være her i foråret.

                              * Angribere er svære at få, men kunne godt tænke mig et yngre alternativ, der har nogle spidskompetencer - enten fart eller fysik - som vi mangler.

                              Det er mange ting at stå med i en sæson, hvor der kommer panik på, fordi der er min. 3 nedrykkere.

                              Comment

                              Working...
                              X