Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dommerfejl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Har altid set dommer fejl som en del af spillet, lidt det samme når en spiller laver en fejl, eller en tilfældig situation der kan blive kampafgørende.

    Spørgsmålet er jo så om danske dommere har en høj nok standard, om vi har kvalificerede dommer nok, så vi f.esk som i England kan sende dem ned og dømme divisions bold i et par kampe, hvis de har lavet en elendig præstation.

    Er ikke tilhænger af yderligere tekniske hjælpe midler som målfoto eller stoppe spillet for at gense en sekvens, der er afbrydelser nok i spillet i forvejen.

    Dommeren kan få følelserne i kog, og er en del af et samlet billed af en fodbold kamp, og i mine øjne er de med til at gøre fodbold til et levende spil fyldt af passion liv og død.

    Så Chelsea - Sunderland i går et måske lidt tvivlsomt straffespark til Sunderland var med til at afgører kampen og måske det Engelske mesterskab. Kendelsen var sikkert korrekt, fantastisk at linje vogteren turde markerer for forseelsen. Chelsea bænken kogte fuldstændig over, en fantastisk del af spillet jeg nødig ville undværer.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
      Har altid set dommer fejl som en del af spillet, lidt det samme når en spiller laver en fejl, eller en tilfældig situation der kan blive kampafgørende.

      Spørgsmålet er jo så om danske dommere har en høj nok standard, om vi har kvalificerede dommer nok, så vi f.esk som i England kan sende dem ned og dømme divisions bold i et par kampe, hvis de har lavet en elendig præstation.

      Er ikke tilhænger af yderligere tekniske hjælpe midler som målfoto eller stoppe spillet for at gense en sekvens, der er afbrydelser nok i spillet i forvejen.

      Dommeren kan få følelserne i kog, og er en del af et samlet billed af en fodbold kamp, og i mine øjne er de med til at gøre fodbold til et levende spil fyldt af passion liv og død.

      Så Chelsea - Sunderland i går et måske lidt tvivlsomt straffespark til Sunderland var med til at afgører kampen og måske det Engelske mesterskab. Kendelsen var sikkert korrekt, fantastisk at linje vogteren turde markerer for forseelsen. Chelsea bænken kogte fuldstændig over, en fantastisk del af spillet jeg nødig ville undværer.
      Altså, selv i NFL, hvor der bestemt ikke er sparet på dommernes muligheder, er der stadig masser af uenig om dommerens kald... Det dommerteam der får lov at dømme SuperBowl er det dommerteam med færrest fejlkendelser i løbet af året. Så det er jo ikke sådan at alt tilfældigt vil blive renset ud af spillet... der ville bare blive færre graverende fejl, hvilket de fleste vel er fortalere for, hvis ikke det koster på andre parametre...

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #33
        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-ikke-forfulgt
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
          og den manglende offside kendelse af Bechmanns scoring i kampen mod Sønderjyske begge er "begået" af samme liniedommer og dommer.
          Nu er der ikke mange der har snakket/skrevet om det. Men udligningen til 2-2 er faktisk også off-side. Kaper Larsen er i klar off-side (mere end Bechmann) da bolden bliver forlænget og den bliver strafbar da han er inde og har kropskontakt (og måske laver frispark) på den SønderjyskE spiller der header væk.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Fodboldloven siger at dommeren SKAL give rødt, hvis en spiller rammer en anden i hovedet/halsen med en støvle, uanset hvordan dommeren bedømmer situationen i forhold til forsætlighed? Det vil jeg sgu egentlig gerne se på tryk... ,o)
            Det kan du ikke.... I fortolkningerne står der nemlig blandt andet:

            Oprindeligt indsendt af Fodboldloven Fortolkninger
            Bemærk, at der i disse tilfælde, hvor bolden er det tiltænkte spilobjekt, godt kan dømmes et direkte frispark for at sparke en modspil
            ler, uden at det medfører en udvisning.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af benny.dk Se indlæg
              Det kan du ikke.... I fortolkningerne står der nemlig blandt andet:Bemærk, at der i disse tilfælde, hvor bolden er det tiltænkte spilobjekt, godt kan dømmes et direkte frispark for at sparke en modspil
              ler, uden at det medfører en udvisning.
              Det var også sådan cirka det jeg bedst kunne forstille mig det hang sammen... men da jeg bestemt ikke er fodbolddommer, var jeg mere end villig til at lade mig overbevise, hvis Entusiasten havde bragt dokumentation til veje... ,o)

              Comment


                #37
                Men stadig vildt. Snydt igår for endnu et straffe. Og over en sæson siden sidst vi har fået tilkendt et

                Comment


                  #38
                  Spekulerer godt nok lidt over hvad der efterhånden skal til for at få sådan et straffe der... Holdene er blevet snydt så det driver, hvilket også gør der kun er dømt 4 stk. hele foråret, hvornår er det sidst set..?

                  Er der mon udstukket nye linjer for dommerne eller hvad foregår der...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af benny.dk Se indlæg
                    Nu er der ikke mange der har snakket/skrevet om det. Men udligningen til 2-2 er faktisk også off-side. Kaper Larsen er i klar off-side (mere end Bechmann) da bolden bliver forlænget og den bliver strafbar da han er inde og har kropskontakt (og måske laver frispark) på den SønderjyskE spiller der header væk.
                    Jamen så er alt i den skønneste orden. Vi har nok haft de farvede briller på, når vi sammenligner en "off side" mod sønderjylland med en 5-6 klare straffespark, et mål i mod og to frakendte mål, på åbentlyse dommerfejl. Det må være 50/50 alt i alt...
                    Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

                    Comment


                      #40
                      Hej
                      Er jeg den eneste der undre sig over at DBU ikke tager sagen med AGF`eren der slog Daniel H. i hovedet op? Hvis Toppel skulle have karantæne skal han da bestemt også - synes godt nok at kagerne bliver meget ujævnt fordelt.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Kongen Se indlæg
                        Hej
                        Er jeg den eneste der undre sig over at DBU ikke tager sagen med AGF`eren der slog Daniel H. i hovedet op? Hvis Toppel skulle have karantæne skal han da bestemt også - synes godt nok at kagerne bliver meget ujævnt fordelt.
                        Gik der ikke først nogle dage inden de tog toppels sag op ?

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                          Gik der ikke først nogle dage inden de tog toppels sag op ?
                          Der gik to dage før den var i pressen - det er i dag. Denne hændelse blev ikke blæst så meget op i medierne som Toppels og derfor tror jeg ikke at DBU gør noget. SAD BUT TRUE

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Kongen Se indlæg
                            Der gik to dage før den var i pressen - det er i dag. Denne hændelse blev ikke blæst så meget op i medierne som Toppels og derfor tror jeg ikke at DBU gør noget. SAD BUT TRUE
                            I den trykte udgave af stiften er der en artikel med Daniel Høgh der netóp henviser til, at hvis Toppel skulle have karantæne så skal AGF´eren også.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af benny.dk Se indlæg
                              Nu er der ikke mange der har snakket/skrevet om det. Men udligningen til 2-2 er faktisk også off-side. Kaper Larsen er i klar off-side (mere end Bechmann) da bolden bliver forlænget og den bliver strafbar da han er inde og har kropskontakt (og måske laver frispark) på den SønderjyskE spiller der header væk.
                              Jeg tror, der ikke bliver talt om den, fordi ingen lagde mærke til det, og SønderjyskE protesterede heller ikke. Og så vil jeg vove at påstå, at den er sværere at opdage for en linievogter end situationen med Bechmann. Og så kan det jo diskutere hvem der forlænger den bold - Daniel Høegh eller SønderjyskEs Daniel Christensen. Og så giver det ligesom sig selv.

                              Det hele handler ikke om hvor vidt andre hold ikke også rammes af dommerfejl; det handler om graden af fejl. Tydeligheden, udsynet for dommeren, det indiskutable i at der var en fejl.

                              Offside-kendelser har det med at glippe; men at man kan overse at en spiller står halvanden onside; overse 2 gange hånd, hvoraf det ene var et rent volleyball-slag, samt to strakte hænder lige i smasken på en spiller, synes jeg er langt værre end at overse, at en forsvarsspiller har lusket sig i en mulig offside i et befolket felt.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                hvoraf det ene var et rent volleyball-slag,

                                MvH ChrisOB
                                Det er fuldstændig grotesk, at INGEN af dommerne åbenbart havde nosser nok til at dømme den/fortælle hoveddommeren at han skulle fløjte.

                                Jeg nægter at tro på, at ingen af de 4 dommere, ikke så Wurtz's redning med armen..

                                Prøv i øvrigt at kig på videoen et par gange. Efter 23 sekunder kommer den i et par forskellige vinkler, hvor man kan se hoveddommerens og linjevogterens placering. ( http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2269975.ece )

                                At ingen af de to gør noget gør, at den eneste logiske konklusion jeg kan komme frem til, må være matchfixing. Jeg kan ikke se hvordan de ellers kan undgå at dømme det straffespark.


                                Comment

                                Working...
                                X