Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-FCK 7.4.19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Så jeg må godt kalde din søster for luder, men ikke din bror for bøsse? Hmm..... interessant.
    Hvis vi SKAL myrekneppe den, så er det at være prostitueret teknisk set et valg i modsætning det at være homo. Eller at have brun hud. Eller at have rødt hår. Så der går min grænse, og det er her jeg vælger at italesætte et problem.

    At råbe ‘luder’ er tumpet, dumt, letkøbt - men her vælger jeg skuldertrækket.

    @Chris: enig, VFs provokation var unødvendig. Men at reagere på ‘vores’ tåbelige råb betyder jo ikke automatisk, at man skal bruge energi på alt det andet latterlige, der bliver råbt. Det her var bare over grænsen, og jeg forstår godt, at det er her, han vælger at reagere.
    Last edited by marle; 07-04-2019, 21:35.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

      Yes - når man tager ansvaret for stemningen, så tager man også ansvaret for at adressere de pinlige ting der dukker op, som målmandss-tilråb og homofobiske råb. Et utaknemmeligt job, da det højst sandsynligt ikke er de der skaber stemningen som råber disse ting. Man må bare tage det til sig og gå forrest frem for at være tilskuer til det.

      Synes nu det var meget hyggeligt at synge lidt gamle spillersange i Herning og kan på ingen måde se et problem i det. Hvad har det med dårlig fankultur at gøre?

      Og kan vi ikke allerede nu dræbe det der 'men de sang luder' argument? Bottom line er, at de homofobiske råb skal stoppes og kan i min verden slet ikke sammenlignes med at råbe luder.
      Enig her - Capoerne skal påtale disse ting og ikke bare lade dem passere! Et utaknemmeligt job - Men vi kan da starte her og se om vi ikke kan få nedtonet de destruktive tilråb!

      Jeg synes i forhold til dit syn på at synge sange om fortidens spillere er lidt skævt. Der var knapt spillet 20 minutter inden disse sange begyndte. Om det er fordi folk småkeder sig eller hvad skal jeg ikke kunne sige. Men det er i min optik lidt mangel på fornemmelse. Havde det ikke været mere nærliggende at tiljuble vores nuværende spillere en anelse for deres indsats?
      Hvorfor stå og svælge i fortiden i stedet for at koncentrere os om nutiden og den kamp vi spiller?

      Comment


        #93
        På den billige langside hørte jeg ikke et eneste homofobisk tilråb, og jeg kunne ikke høre noget fra RMN. Jeg forstår ikke, hvordan Mathias Jørgensen på twitter kan sige, han har hørt hele RMN synge homofobiske sange, når jeg aldrig har hørt det. Hvor mange drejer det sig om, er det en håndfuld eller hvad? Så skal de da bare ud. Det eneste, jeg kan høre, er den der underlige remse ved udspark, som er totalt noller og håndboldagtig.
        Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
          På den billige langside hørte jeg ikke et eneste homofobisk tilråb, og jeg kunne ikke høre noget fra RMN. Jeg forstår ikke, hvordan Mathias Jørgensen på twitter kan sige, han har hørt hele RMN synge homofobiske sange, når jeg aldrig har hørt det. Hvor mange drejer det sig om, er det en håndfuld eller hvad? Så skal de da bare ud. Det eneste, jeg kan høre, er den der underlige remse ved udspark, som er totalt noller og håndboldagtig.
          Var der desværre ikke i dag, men mod Esbjerg i pokalen og sidst mod FCK spredte det sig i hvert fald. Desværre.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
            På den billige langside hørte jeg ikke et eneste homofobisk tilråb, og jeg kunne ikke høre noget fra RMN. Jeg forstår ikke, hvordan Mathias Jørgensen på twitter kan sige, han har hørt hele RMN synge homofobiske sange, når jeg aldrig har hørt det. Hvor mange drejer det sig om, er det en håndfuld eller hvad? Så skal de da bare ud. Det eneste, jeg kan høre, er den der underlige remse ved udspark, som er totalt noller og håndboldagtig.
            I dag drejede det sig om en gruppe af teenagere, der stod dér hvor de uofficielle plejede at stå, og det er også dem med med tilråbene til målmændene, og ja desværre breder det sig, men det er en decideret løgn at det var hele RMN. I så fald har man en noget løs fortolkning af hvornår noget er "hele" tribunen.

            Det er beskæmmende at forsøge at trække hele tribunen med i faldet; jeg vil vove at påstå, at det var meget mindre bastant end både sidste gang mod FCK og imod Esbjerg.

            Ikke at det gør det et hak bedre, fordi vi skal simpelthen ha det stoppet, med én eller anden form for justits, både selv og fra ledelseskant.

            Så må der simpelthen stå nogle voksne ved dem eller også må dem der starter den sang og synger med fjernes fra stadion.

            Så kan vi ikke bruge dem til en skid.

            Men lad os få nogle proportioner i det her. Adressere problemet, men hop ikke i den anden grøft og forsøge at kunstigt gøre det større for effekt.

            Jeg vil aldeles ikke finde mig i at nogen påstår det var "Hele RMN", for det var det ikke. Så kan Mathias Jørgensen, er det i øvrigt "Zanka"? bare flette næbbet og lade de andre voksne i FCK tage den retfærdige tur i medierne med det her.

            Det er lang tid siden at hele RMN har sunget med på noget som helst, og det er vel også derfor den slags sange vinder indpas, når det er teenagere, der pludselig står og skal løfte en stemning.

            Vi skal problemet til livs, hverken gøre det større end det er, eller downplaye alvoren.

            De møgunger, eller "skodhoveder" som Fischer rigtigt kalder dem, skal have verbalt modspil, så vi til sidst ender med en "Viktor Fischer er dårlig" sang som det værste fladpandede vi kan finde på.

            Det provokerede mig vildt og voldsomt de sange så jeg råbte tilbage mod dem, men det provokerer mig lige så meget, når nogen skyder med spredehagl eller kommer med direkte usandheder for at gøre enten sig selv og/eller pointen mere vigtig end den i forvejen er.

            Jo Fischer ved at provokere sådan gør du ikke problemet mindre. Det gør du ved at stå foran et kamera og sige sandheden om de skodhoveder. Det andet hjælper ikke en skid. Det får ikke de skodhoveder til at tænke sig om.

            Det kan vi gøre ved at skride ind, overdøve eller simpelthen smide dem ud.

            Det andet har bare et skær af martyr over sig, og det scorer ikke mange points i min bog.

            Det gør udtalelser på kamera og "skodhoveder" til gengæld. Så hold dig til dét, Viktor, så skal vi andre nok forsøge at gøre bedre tiltag til at få stoppet det lort.

            Med din provokation skød du med spredehagl. Udtalelserne bagefter er konstruktive og to the point. Det andet var bare egoets behov for opmærksomhed.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              De dér råb skal stoppes omgående. Det er så pinligt og under lavmålet, og det er helt rigtigt af Fischer og Kvist at adressere det. Jeg råbte også selv af dem, der råbte det latterlige pjat, og det er vanvittigt beskæmmende.

              Når det så er sagt, så burde Fischer nøjes med adressere det og ikke provokere yderligere, på banen. Uanset hvor beskæmmende de råb er. Det gør man bare ikke. Glæde sig over sejren og så tordne på tv bagefter.

              Man kunne i samme dur spørge om han så accepterer en hel FCK tribune der råber "luder" ved OBs navneopråb, også selv om det nok ikke er i samme liga som de homofobiske råb?

              MvH ChrisOB
              Men havde han stillet sig op på TV efter kampen og uden kontekst begyndt at tale om smædesangene ville det blive opfattet som piv.
              ved at sende kys op mod tribunen får han journalisterne til at skabe interessen så dumt er det ikke i kommunikations øjemed.
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                I dag drejede det sig om en gruppe af teenagere, der stod dér hvor de uofficielle plejede at stå, og det er også dem med med tilråbene til målmændene, og ja desværre breder det sig, men det er en decideret løgn at det var hele RMN. I så fald har man en noget løs fortolkning af hvornår noget er "hele" tribunen.

                Det er beskæmmende at forsøge at trække hele tribunen med i faldet; jeg vil vove at påstå, at det var meget mindre bastant end både sidste gang mod FCK og imod Esbjerg.

                Ikke at det gør det et hak bedre, fordi vi skal simpelthen ha det stoppet, med én eller anden form for justits, både selv og fra ledelseskant.

                Så må der simpelthen stå nogle voksne ved dem eller også må dem der starter den sang og synger med fjernes fra stadion.

                Så kan vi ikke bruge dem til en skid.

                Men lad os få nogle proportioner i det her. Adressere problemet, men hop ikke i den anden grøft og forsøge at kunstigt gøre det større for effekt.

                Jeg vil aldeles ikke finde mig i at nogen påstår det var "Hele RMN", for det var det ikke. Så kan Mathias Jørgensen, er det i øvrigt "Zanka"? bare flette næbbet og lade de andre voksne i FCK tage den retfærdige tur i medierne med det her.

                Det er lang tid siden at hele RMN har sunget med på noget som helst, og det er vel også derfor den slags sange vinder indpas, når det er teenagere, der pludselig står og skal løfte en stemning.

                Vi skal problemet til livs, hverken gøre det større end det er, eller downplaye alvoren.

                De møgunger, eller "skodhoveder" som Fischer rigtigt kalder dem, skal have verbalt modspil, så vi til sidst ender med en "Viktor Fischer er dårlig" sang som det værste fladpandede vi kan finde på.

                Det provokerede mig vildt og voldsomt de sange så jeg råbte tilbage mod dem, men det provokerer mig lige så meget, når nogen skyder med spredehagl eller kommer med direkte usandheder for at gøre enten sig selv og/eller pointen mere vigtig end den i forvejen er.

                Jo Fischer ved at provokere sådan gør du ikke problemet mindre. Det gør du ved at stå foran et kamera og sige sandheden om de skodhoveder. Det andet hjælper ikke en skid. Det får ikke de skodhoveder til at tænke sig om.

                Det kan vi gøre ved at skride ind, overdøve eller simpelthen smide dem ud.

                Det andet har bare et skær af martyr over sig, og det scorer ikke mange points i min bog.

                Det gør udtalelser på kamera og "skodhoveder" til gengæld. Så hold dig til dét, Viktor, så skal vi andre nok forsøge at gøre bedre tiltag til at få stoppet det lort.

                Med din provokation skød du med spredehagl. Udtalelserne bagefter er konstruktive og to the point. Det andet var bare egoets behov for opmærksomhed.

                MvH ChrisOB
                Vores egen MJ som havde hørt det fra banen.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                  Vores egen MJ som havde hørt det fra banen.
                  Faktum er, at det IKKE er og har aldrig været hele RMN, der har været med på dén sang.

                  At påstå andet er løgn eller i bedste fald indbildt løgn.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #99
                    Følgende er copy pastet fra FCKs eget forum og opsummere egentligt min egen holdning:

                    "Hvis det skulle være en 'sej udmelding' så havde han også råbt vores egne fans op, og ikke kun OBs.

                    Jeg kan aldrig tage de her symboludtalelser seriøst, når man selv vender ryggen til egne problemer. Man så det samme med Zanka, som var stor fortaler for pride CPH, og at der skulle snakkes ordentligt. Det er let købte point, når man altid kan give andre skylden, men ikke se indad - og kritisere de mennesker som befærder sig i samme gruppering som en selv.

                    Mit pointe er blot, at det er super ærgerligt at spillerne på diverse hold ikke henvender sig der hvor de rent faktisk kan gøre en forskel - deres egne fans."

                    Jeg har med egne øre hørt FCK fans råbe bøsserøv efter modspillere i parken, og jeg nægter at tro på at William Kvist etc. Ikke har hørt sådanne tilråb på hjemmebane.

                    Jeg prøver bestemt ikke at undskylde disse hjernedøde tilråb fra visse individer på OB stadion, med at de sker alle steder.

                    Men hvis Fisher virkelig gerne vil gøre en forskel på området, så er det netop på hjemmebanen at han som rollemodel kan gå foran. Der er ihvertfald ikke mindre brug for en indsats på området i parken end det er på Odense stadion. Og det ville da være ualmindelig perfidt hvis vi skal have en superliga kultur hvor udeholdets spillere efter hver kamp skal stå og revse hjemmeholdets fans for tilråb.

                    Den dag en OB spiller adressere sådanne tilråb fra OB fans på stadion opnår han legende status for mig, men at Fisher tager martyr hatten på og gør det her til et OB problem har jeg ikke meget til overs for. At han så tilmed håner hele RMN fortæller mig bare at drengen er en nar.

                    Comment


                      https://www.fyens.dk/sport/Casper-Ni...rtikel/3338681
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Hold op hvor er jeg træt af racisme og homo debatten ift. tilråb fra tribunerne...
                        Den skal bare have maks gas med tilråb, hvis det kan psyke modstanderen, hvilket det øjensynligt kan. Jeg tror ikke der er mange som rent faktisk mener meget andet med tilråbene end netop det.
                        Det er fodbold, det er følelser - det er en kamp.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlæg
                          Hold op hvor er jeg træt af racisme og homo debatten ift. tilråb fra tribunerne...
                          Den skal bare have maks gas med tilråb, hvis det kan psyke modstanderen, hvilket det øjensynligt kan. Jeg tror ikke der er mange som rent faktisk mener meget andet med tilråbene end netop det.
                          Det er fodbold, det er følelser - det er en kamp.
                          Det er debatten, som du er træt af?

                          Jeg er også træt af det, men jeg er endnu mere træt af, at vi øjensynligt bliver nødt til at snakke om det igen, fordi en gruppe snotunger ikke kan holde deres kæft og absolut skal illustrere deres idioti ved hver tænkelig lejlighed.

                          Jeg er sådan set bedøvende ligeglad med, om de rent faktisk mener hvad de råber. Jeg kan bare ikke acceptere hvis en homoseksuel eller en mørk bliver ramt af tilråb fra andre OB-fans. Det er ikke i overensstemmelse med mine og tydeligvis heller ikke klubbens værdier.

                          Comment


                            Det er ikke acceptabelt med homosange og/eller homotilråb.
                            Men det er heller ikke acceptabelt at håne modstandernes tilhængere, som VF gjorde i går.
                            I øvrigt er FCK tilhængerne ikke for fine i kanten selv med mærkelige tilråb; men det er åbenbart ikke et problem for VF.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                              Følgende er copy pastet fra FCKs eget forum og opsummere egentligt min egen holdning:

                              "Hvis det skulle være en 'sej udmelding' så havde han også råbt vores egne fans op, og ikke kun OBs.

                              Jeg kan aldrig tage de her symboludtalelser seriøst, når man selv vender ryggen til egne problemer. Man så det samme med Zanka, som var stor fortaler for pride CPH, og at der skulle snakkes ordentligt. Det er let købte point, når man altid kan give andre skylden, men ikke se indad - og kritisere de mennesker som befærder sig i samme gruppering som en selv.

                              Mit pointe er blot, at det er super ærgerligt at spillerne på diverse hold ikke henvender sig der hvor de rent faktisk kan gøre en forskel - deres egne fans."

                              Jeg har med egne øre hørt FCK fans råbe bøsserøv efter modspillere i parken, og jeg nægter at tro på at William Kvist etc. Ikke har hørt sådanne tilråb på hjemmebane.

                              Jeg prøver bestemt ikke at undskylde disse hjernedøde tilråb fra visse individer på OB stadion, med at de sker alle steder.

                              Men hvis Fisher virkelig gerne vil gøre en forskel på området, så er det netop på hjemmebanen at han som rollemodel kan gå foran. Der er ihvertfald ikke mindre brug for en indsats på området i parken end det er på Odense stadion. Og det ville da være ualmindelig perfidt hvis vi skal have en superliga kultur hvor udeholdets spillere efter hver kamp skal stå og revse hjemmeholdets fans for tilråb.

                              Den dag en OB spiller adressere sådanne tilråb fra OB fans på stadion opnår han legende status for mig, men at Fisher tager martyr hatten på og gør det her til et OB problem har jeg ikke meget til overs for. At han så tilmed håner hele RMN fortæller mig bare at drengen er en nar.
                              Enig i at det er langt mere effektivt hvis man tør tage fat i sine egne problemer først. Men det er så heller ikke kun en pointe i forhold til Fischer - for hvorfor er der ingen i OB, spillere eller ledere, der har forsøgt at råbe op omkring det tidligere? Det er jo ikke noget nyt fænomen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                                Enig i at det er langt mere effektivt hvis man tør tage fat i sine egne problemer først. Men det er så heller ikke kun en pointe i forhold til Fischer - for hvorfor er der ingen i OB, spillere eller ledere, der har forsøgt at råbe op omkring det tidligere? Det er jo ikke noget nyt fænomen.
                                Meget godt eksemplificeret i Mathias Jørgensens (meget kluntet formulerede) tweet. Jeg siger ikke, at en 17-18 årig skulle have stillet sig op og tysset på egne fans, men der er da noget underligt i, at man først reagerer et halvt år efter på Twitter, når det nu åbenbart var så tydeligt dengang. Han kan jo heller ikke have været den eneste spiller, der har lagt mærke til det så.
                                Når det så er sagt, så synes jeg egentligt ikke, at det er op til den enkelte spiller at løse problemet, for så risikerer man også i højere grad, at indsparkene bliver kluntede som Mathias Jørgensens tweet eller deciderede fladpandede som Victor Fischers ageren i midtercirklen.
                                Men nu er det kommet på dagsordenen, og så er der nogen på et højere niveau, der må tage det seriøst og finde frem til nogle konkrete løsningsforslag. Og så kan vi godt synes, at det er fladt og ærgerligt, at det er med OB i fokus i de nationale medier, og det kun er en flok tosser, der ødelægger det for flertallet (det er jeg selvfølgelig enig i, at det er), men vi kan heller ikke komme uden om, at det har været et tilbagevendende problem det sidste stykke tid - og det er på tide, at der bliver taget affære for alvor!

                                Og så skal de løsninger, der forhåbentligt kommer, håndhæves ens overalt, så der ikke bare skal statueres et eksempel i Odense
                                Last edited by Limefrugten; 08-04-2019, 09:05.

                                Comment

                                Working...
                                X