Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt VFF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jeg syntes så at Schoop spillede en knap så god kamp mod Sønderjyske i fredags. Der er rigtig mange mulige opstillinger til på søndag mod Viborg. Hvis jeg var træner ville jeg starte sådan.

    Toppel
    Momo-amc-kl-JBL
    Falk-Ari-Azer-Emil
    Skoubo - bodul

    I min verden spillede mos og schoop ikke en kamp i fredags som beretter til genvalg.
    Vi bliver nød til at få prøvet Momo af på HB når vi nu ved at Ruud er væk til sommer og Momo er bestemt vokset. Omvendt så er ruuds indlæg så skarpe at de kan skære i en smør der har stået en halvtime i solen. Vi bør også få testet JBL noget mere og vise ham at han kan få spille tid i OB efter sommerferien også.
    Om det skal være bodul på toppen efter 2 mål eller om bashkim er klar fra start, det ved jeg ikke.
    Men syntes det er yderst positivt at der er så mange som byder sig til, at det er umuligt at spå om så mange pladser.

    Comment


      #17
      http://mobil.bold.dk/#/nyt/Mensah-Vi...at-vi-slaar-OB
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        nu var grunden til min undren ang. spelmann det du havde skrevet;

        "Spelmann har ved flere lejligheder vist sig at fungere godt i en lidt fri rolle bag angriberne og han er, når han nærmer sig målet en resolut afslutter med svingende kvalitet "

        - en resolut afslutter ~ må være positivt, men samtidig skriver du med svingende kvalitet....og er det tilfældet ved jeg ikke om jeg ønsker ham på banen hvis ikke han kan ramme målet ;)

        nå men nok pjat - Jeg syntes i den grad også Bodul fortjener et genvalg oven på de 2 mål - om ikke andet kan vi vel få afgjort om det var to lucky punches eller om han har fundet noget målform.

        midten - det var da ihvertfald ikke deres skyld det kun blev til 1 point sidst - schoop/ azer har gjort det fint sammen og bør vel næsten starte igen - og det må jo så betyde at spelmann ryger på bænken hvis skoubo er klar (er han det?) og det samme med ari da jeg gerne ser jacob L starte inde. Virkelig surt for de 2 herre men så må de jo bare kæmpe for at få deres pladser igen.

        mit bud;

        toppel

        ruud amc kl jbl
        falk schoop azer emil
        skoubo mos

        og så vil jeg have skiftet kadrii ind som angriber, skal emil ud igen efter en times tid som de sidste par gange kunne man så rykke jacob frem og så sætte ari ind på vb.
        i dagens avis meddeles det at Skoubo og Høegh er stærkt tvivlsomme til kampen, begge forlod træningen i går med skader, Skoubo med en bløning i læggen (mener jeg der stod) og Høegh med eftervirkninger af skaden der opstod mod Sdr.jyskE endvidere forlod Schoop træningen med en "tilstramning" i låret og for ikke at gamble med helbreddet gik han ind. Emil talte længe med TB og avisen spekulerer i om hans svage præstationer på det seneste betyder en tur på bænken i det at VFF antageligt starter defensivt og det vil ikke efterlade meget plads til Emils sprints. Det vil så betyde at Spelmann er på hk og Falk rykkes på vk
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          i dagens avis meddeles det at Skoubo og Høegh er stærkt tvivlsomme til kampen, begge forlod træningen i går med skader, Skoubo med en bløning i læggen (mener jeg der stod) og Høegh med eftervirkninger af skaden der opstod mod Sdr.jyskE endvidere forlod Schoop træningen med en "tilstramning" i låret og for ikke at gamble med helbreddet gik han ind. Emil talte længe med TB og avisen spekulerer i om hans svage præstationer på det seneste betyder en tur på bænken i det at VFF antageligt starter defensivt og det vil ikke efterlade meget plads til Emils sprints. Det vil så betyde at Spelmann er på hk og Falk rykkes på vk
          og pludselig var vores problemer ikke så positive mere....men spelmann på kanten åh nej troels - skal vi bare placere folk hvor de ikke er bedst. Så ryk da jbl frem på kanten og lad ari dække vb. og lad så spelmann blive inde centralt, enten som fremskudt i en mere fri rolle eller i maskinrummet sammen med eks. azer.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            i dagens avis meddeles det at Skoubo og Høegh er stærkt tvivlsomme til kampen, begge forlod træningen i går med skader, Skoubo med en bløning i læggen (mener jeg der stod) og Høegh med eftervirkninger af skaden der opstod mod Sdr.jyskE endvidere forlod Schoop træningen med en "tilstramning" i låret og for ikke at gamble med helbreddet gik han ind. Emil talte længe med TB og avisen spekulerer i om hans svage præstationer på det seneste betyder en tur på bænken i det at VFF antageligt starter defensivt og det vil ikke efterlade meget plads til Emils sprints. Det vil så betyde at Spelmann er på hk og Falk rykkes på vk
            Jeg tror nu nærmere det er JBL på venstre kant og Falk på højre. Skoubo kommer nok ikke til at starte når han meldes tvivlsom. Er der det mindste med ham, kender vi hans glasben godt nok til også at vide at der intet skal til før han bliver skadet igen. Derfor skal Spelmann ind på den offensive.
            Jeg synes egentlig det er ok at Emil må en tur på bænken, da han har været under niveau hele foråret. Omvendt synes jeg også vi skal beholde kontinuiteten, som Troels altså plapre op om. Skal JBL og Spelmann lige pludselig ind i stedet for Emil og Skoubo, er det jo to helt andre type spillere, og det kan da hurtigt få indvirkning på vores måde at spille på. Siden vi mødte Viborg sidst, har vi ramt et andet niveau, og med kontinuitet i tingene, har vi større muligheder for at bygge yderligere ovenpå, og derfor er jeg sgu skeptisk overfor at rokere rundt i vores nuværende situation, med mindre vi er nødt til det.

            Comment


              #21
              Stort set alle herinde rammer hovedet på sømmet forud for kampen mod VFF mht opstilling på midtbanen og angrebet, Troels vælger at kalde det et luksusproblem, at der på midteraksen af banen nu er så mange muligheder, jeg kalder det et reelt problem :-/
              Det er skidt, at man i runde 25 endnu ikke har en reel midtbane-konstellation og et fungerende angrebspar, som er givet. For mig fortæller det noget om, hvor langt vi i virkeligheden er fra at finde en "spillestil". De fire spillere, som er i spil til pladserne, Ari, Azer, Schoop og Spelmann, er for mig fire vidt forskellige spillere, der alt efter sammensætning giver 6 forskellige muligheder i forhold til, hvordan man vil spille (og det samme gør sig gældende oppe foran)!
              Som jeg ser det, så er syv/otte af pladserne på holdet rimeligt givet:
              -------------Toppel--------------
              Ruud---AMC---Larsen--Diarra/Ari/JBL
              Falk----????-----????----Larsen
              -------Skoubo---????----------

              Der er ingen tvivl om, at vi med Spelmann får en masse høj intense løb og noget vildskab ind på den centrale midt, men samtidig en meget flagrende spiller, som ikke er den stærkeste med bolden. Ari er to nosser lavet af islandsk granit og han er ok i det defensive, han har en rimelig boldomgang (især de lange afleveringer og tværpasningerne), men at kalde ham kreativ ville være en overdrivelse. Schoop har en rolig boldomgang og er ret sikker i opbygningspillet, han fylder desværre ikke så meget hverken på modstanderens sidste 1/3 og vores 1/3 af banen. Azer (måske lidt urimeligt at dømme ham så hurtigt) er god til at dække bolden, han virker til at fylde mere end de andre med sine 185cm og 75kg (det siger ikke ret meget, da de er hhv: MS 175cm, 72kg, Ari 170cm 65kg, Schoop 176cm 68kg) og han virker bedre til at holde sig centralt banen i forhold til organisationen, jeg er stadigvæk usikker på, hvor meget han bidrager med i det offensive og om han virkelig har tempoet i sit spil endnu.

              Mht angriberne, så er jeg af den overbevisning at Mos og Bodul er nogenlunde lige ringe! Jeg er faktisk meget i tvivl om, hvad deres stærke sider er :-/ jeg ved godt, at det bliver sagt, at Mos er dygtig i dybden og Bodul har fin teknik, men det er ikke noget, jeg har bidt mærke i. Kan det på nogen måde tænkes, at Kadrii er klar til at starte inde, han har trods alt trænet med i 3-4 uger nu, og han ser ud til at have holdt fysikken ved lige, han har spillet noget reserveholdskamp og har fået et par indskiftninger... Jeg tror, at jeg ville tage et sats og gå med ham, hvis han var bare kunne tage seks på fødderne!

              Jeg håber satme, at Troels ved, hvad han vil, når han sætter holdet til på søndag, for jeg er ikke meget for, at vi skal blive i en proces aaaaalt for meget længere!

              Edit: havde ikke læst det med Skoubo og Emil... ikke, at det gør det meget bedre :-/
              Last edited by kbhob; 04-04-2014, 09:33.

              Comment


                #22
                Og så lige en opfordring..

                Alle burde tage tog/bil eller hvad de kan finde på, og tage turen til Viborg!
                Ultras Odense sender pt. 2 propfyldte busser, og der er også 2 andre busser der tager turen derop.
                Der vil være en masse OB fans i Viborg-by fra omkring formiddag. Så vend da endelig snuden mod Viborg tidligt, og kom ind og få en øl - hvis det lyster.

                3 point, god stemning og forhåbentlig et snært af solskin.
                Ses i Viborg - det blir' en fest!

                Klinge - Ultras Odense

                Comment


                  #23
                  Hvad med den frække og starte med Kadrii?

                  Eller er det for tidligt?

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Gummi Se indlæg
                    Hvad med den frække og starte med Kadrii?

                    Eller er det for tidligt?
                    Det er fristende, men hvor VILLE vi bande og svovle, hvis hans bentøj ikke var klart, og han ender med en ny pause... ,o(

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                      Det er fristende, men hvor VILLE vi bande og svovle, hvis hans bentøj ikke var klart, og han ender med en ny pause... ,o(

                      Mvh

                      MaxHH
                      jeg føler mig helt overbevist om at hans skade er helet godt nok op, men der mangler naturligvis stadig meget fysisk og konditionelt inden han er klar til en hel kamp fra start, måske mangler der også noget mentalt inden han selv har "glemt" skaden og helt ubekymret spiller uden st tænke på om det nu kan holde. Jeg har før sagt at vi sikkert ikke skal forvente noget stort fra ham denne sæson og det synes jeg også vi har set i de minutter han har været på banen.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
                        Stort set alle herinde rammer hovedet på sømmet forud for kampen mod VFF mht opstilling på midtbanen og angrebet, Troels vælger at kalde det et luksusproblem, at der på midteraksen af banen nu er så mange muligheder, jeg kalder det et reelt problem :-/
                        Det er skidt, at man i runde 25 endnu ikke har en reel midtbane-konstellation og et fungerende angrebspar, som er givet. For mig fortæller det noget om, hvor langt vi i virkeligheden er fra at finde en "spillestil". De fire spillere, som er i spil til pladserne, Ari, Azer, Schoop og Spelmann, er for mig fire vidt forskellige spillere, der alt efter sammensætning giver 6 forskellige muligheder i forhold til, hvordan man vil spille (og det samme gør sig gældende oppe foran)!
                        Som jeg ser det, så er syv/otte af pladserne på holdet rimeligt givet:
                        -------------Toppel--------------
                        Ruud---AMC---Larsen--Diarra/Ari/JBL
                        Falk----????-----????----Larsen
                        -------Skoubo---????----------

                        Der er ingen tvivl om, at vi med Spelmann får en masse høj intense løb og noget vildskab ind på den centrale midt, men samtidig en meget flagrende spiller, som ikke er den stærkeste med bolden. Ari er to nosser lavet af islandsk granit og han er ok i det defensive, han har en rimelig boldomgang (især de lange afleveringer og tværpasningerne), men at kalde ham kreativ ville være en overdrivelse. Schoop har en rolig boldomgang og er ret sikker i opbygningspillet, han fylder desværre ikke så meget hverken på modstanderens sidste 1/3 og vores 1/3 af banen. Azer (måske lidt urimeligt at dømme ham så hurtigt) er god til at dække bolden, han virker til at fylde mere end de andre med sine 185cm og 75kg (det siger ikke ret meget, da de er hhv: MS 175cm, 72kg, Ari 170cm 65kg, Schoop 176cm 68kg) og han virker bedre til at holde sig centralt banen i forhold til organisationen, jeg er stadigvæk usikker på, hvor meget han bidrager med i det offensive og om han virkelig har tempoet i sit spil endnu.

                        Mht angriberne, så er jeg af den overbevisning at Mos og Bodul er nogenlunde lige ringe! Jeg er faktisk meget i tvivl om, hvad deres stærke sider er :-/ jeg ved godt, at det bliver sagt, at Mos er dygtig i dybden og Bodul har fin teknik, men det er ikke noget, jeg har bidt mærke i. Kan det på nogen måde tænkes, at Kadrii er klar til at starte inde, han har trods alt trænet med i 3-4 uger nu, og han ser ud til at have holdt fysikken ved lige, han har spillet noget reserveholdskamp og har fået et par indskiftninger... Jeg tror, at jeg ville tage et sats og gå med ham, hvis han var bare kunne tage seks på fødderne!

                        Jeg håber satme, at Troels ved, hvad han vil, når han sætter holdet til på søndag, for jeg er ikke meget for, at vi skal blive i en proces aaaaalt for meget længere!

                        Edit: havde ikke læst det med Skoubo og Emil... ikke, at det gør det meget bedre :-/
                        Hvorfor er Larsen selvskrevet? Det var da ikke fordi at han var overbevisende i sidste kamp ... Er Skoubo sikker med en Kadrii der måske er klar og en Bodul der vel skal have mulighed for at vise at det ikke var en enlig svale .. Mos har brændt et par direktører men er trods alt topscorer ..
                        Står JBL ikke foran Diarra?
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Klinge11 Se indlæg
                          Og så lige en opfordring..

                          Alle burde tage tog/bil eller hvad de kan finde på, og tage turen til Viborg!
                          Ultras Odense sender pt. 2 propfyldte busser, og der er også 2 andre busser der tager turen derop.
                          Der vil være en masse OB fans i Viborg-by fra omkring formiddag. Så vend da endelig snuden mod Viborg tidligt, og kom ind og få en øl - hvis det lyster.

                          3 point, god stemning og forhåbentlig et snært af solskin.
                          Ses i Viborg - det blir' en fest!

                          Klinge - Ultras Odense
                          Tror egentlig man skal regne med 5 busser?
                          Ultras 2, WA 1, nogle andre 1, og så er der De Stribede med 1 bus også....det bliver godt! Håber på lidt solskin over Viborg.
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            #28
                            En ny måde at tænke opstilling på:

                            Toppel
                            Ruud AMC Larsen JBL
                            MSp Ari Azer Larsen
                            Kadrii
                            Falk

                            Syntes Falk er fantastisk. Han er suveræn til at vende med bolde og få skabt en overtals situation. Problemet er at det ofte er for langt tilbage på banen - og der når at gå i kluder inden man kommer længere frem ad banen. Han har ikke vist killer mål instinkt, men det er der ikke nogle af vores angribere, der har gjort. At få ham helt frem, vil gøre at han oftest kun skal lave et overraskende "move" inden en målchance opstår. Og hvis han mister den, sker det længere fremme på banen. Samtidig kan Falk fungere som en falsk 9 hvor Kadrii kan komme et skridt bagfra og være den egentlige killer angriber. Kadrii har potentielet til at blive en topscorer. Spelman og Larsen og komme med frem i og omkring feltet fra deres midterbane pladser. Ang midtbanen vil den nok blive lidt asynkron. Ari er balance spiller. Azer er spilstyrer, god centralt med bolden. Kan lægge nogle gode afleveringer til Falk, Kadrii, og Larsen. Spelman kan søge ind i banen og frem i feltet. Det vil give plads til Ruud kan komme frem fra backen - og spille mere som en wing back.

                            Har set Liverpool på det seneste må jeg indrømme. Jeg ved godt at vi her er på et helt andet niveau. Men kunne være fedt at have nogle hurtige kvalitets spillere helt fremme, som kan vende med bolden og som kan lave nogle afgørende ryk. Og have en midtbane som er meget dynamisk og gerne vil med frem.

                            Jeg tror på den!

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Bageren Se indlæg
                              En ny måde at tænke opstilling på:

                              Toppel
                              Ruud AMC Larsen JBL
                              MSp Ari Azer Larsen
                              Kadrii
                              Falk

                              Syntes Falk er fantastisk. Han er suveræn til at vende med bolde og få skabt en overtals situation. Problemet er at det ofte er for langt tilbage på banen - og der når at gå i kluder inden man kommer længere frem ad banen. Han har ikke vist killer mål instinkt, men det er der ikke nogle af vores angribere, der har gjort. At få ham helt frem, vil gøre at han oftest kun skal lave et overraskende "move" inden en målchance opstår. Og hvis han mister den, sker det længere fremme på banen. Samtidig kan Falk fungere som en falsk 9 hvor Kadrii kan komme et skridt bagfra og være den egentlige killer angriber. Kadrii har potentielet til at blive en topscorer. Spelman og Larsen og komme med frem i og omkring feltet fra deres midterbane pladser. Ang midtbanen vil den nok blive lidt asynkron. Ari er balance spiller. Azer er spilstyrer, god centralt med bolden. Kan lægge nogle gode afleveringer til Falk, Kadrii, og Larsen. Spelman kan søge ind i banen og frem i feltet. Det vil give plads til Ruud kan komme frem fra backen - og spille mere som en wing back.

                              Har set Liverpool på det seneste må jeg indrømme. Jeg ved godt at vi her er på et helt andet niveau. Men kunne være fedt at have nogle hurtige kvalitets spillere helt fremme, som kan vende med bolden og som kan lave nogle afgørende ryk. Og have en midtbane som er meget dynamisk og gerne vil med frem.

                              Jeg tror på den!
                              Hvis bare Spellman kunne spille kant, ville den være ganske interessant... men ham ser jeg godt nok nødigt derude... ,o(

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                #30
                                Jeg mener vi skal stille op sådan:

                                JC
                                Ruud. AMC. Kasper. Ari

                                Falk. Spelmann Busuladzic Emil
                                Mos Bodul

                                jeg synes at Jesper skal have chancen i målet igen ovenpå en flot kamp for reserveholdet, samtidig synes jeg ikke at Toppel havde ret mange redninger sidst, og JC reddede trods alt 1 point til OB sidst vi mødte Viborg. Men jeg tror OB spekulerer i at JC vil smutte til sommer og at OB derved sparer hans løn. Skoubo lyder ikke helt klar, og en angriber som kommer ind ( Bodul)og scorer 2 mål på 10 minutter skal simpelthen have chancen igen, Schoop er ikke helt skadesfri, og så skal han spares fra start. Emil skal have chancen igen, ellers er det Bashkim fra start i næste kamp. Ari var stærk som venstre back i sidste kamp, men Diarra og Barret er tæt på.

                                Comment

                                Working...
                                X