Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

    Super, så er jeg ikke helt væk fra (transfer)vinduet

    Nu røg Helle afsted, men jeg tror ikke AK skal nogen steder.
    Der kommer dog en anden angriber ind, inden ugen er omme, så vidt jeg ved

    Intet er garanteret - vores indkøb kan altid slå fejl, og vores afskibninger blomstre op i deres nye klub. Vil dog ikke genere mig om Helle laver 12 kasser for GF, da jeg ønsker ham det bedste. Jeg ønsker så ikke at GF sætter 12 mål ind, dog
    Enig. Håber alt det bedste for Helle - selv i AGF

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Desværre ikke. Det er fleste er desværre helt væk fra vinduet, når de udråber Helenius som elendig og ubrugelig i AGF, og samtidig udråber Kirkevold som frelseren. Det giver ingen rationel mening. De er begge 28, og Helenius har været en bedre angriber og spillet på højere end Kirkevold i langt de fleste sæsoner gennem deres karrierer. Selv i sidste sæson scorede Kirkevold ikke en gang flere mål end Helenius, og scorede dem næsten alle mod hold i nedrykningsspillet, det akkurat samme som folk kritiserede AK for i forrige sæson.

      Han skal sikkert nok lave en 5-10 mål per sæson, som Helenius også har gjort, men han kommer næppe til at lægge på vores topniveau, så god er han slet ikke.
      Du har nogle rigtigt gode OK pointer - og selv om det er svært at sammenligne. I sidste sæson spillede Kirkevold 23 kampe, hvoraf de 4-5 af dem i efteråret var lige inden eller lige efter hans operation. 2 mål. Derefter laver han 5 mål i 10 kampe her i foråret - og ja, det er imod de nederste hold i ligaen. Helenius laver derimod alle sine 7 i efteråret, hvor han jo gjorde det ganske glimrende; det har du helt ret i, at folk pludselig har glemt. Derefter får han kun 90 min i 1-6 røvfulden i Parken og scorer ikke hele foråret - men det er jo så også svært, hvis man ikke er på banen.

      Jeg mener, det er helt naturligt at skifte, når træneren ikke vil bruge én; især med en spiller, som bør være starter. Men jeg er enig i, at det er helt overdrevet at se Kirekvold som en frelser i fht Helenius, som generelt faktisk har gjort det OK i sin OB-tid, uden nogensinde at have været Wauw.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Hvilken position ?
        NEP!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Vi mangler en målmand, 1 forsvarsspiller, 1 midtbane og 1 angriber. Stadig langt fra tilfredsstillende transfervindue
          Til gengæld er det længe siden, vi har haft så gode vilkår, for at hente dem?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

            Du har nogle rigtigt gode OK pointer - og selv om det er svært at sammenligne. I sidste sæson spillede Kirkevold 23 kampe, hvoraf de 4-5 af dem i efteråret var lige inden eller lige efter hans operation. 2 mål. Derefter laver han 5 mål i 10 kampe her i foråret - og ja, det er imod de nederste hold i ligaen. Helenius laver derimod alle sine 7 i efteråret, hvor han jo gjorde det ganske glimrende; det har du helt ret i, at folk pludselig har glemt. Derefter får han kun 90 min i 1-6 røvfulden i Parken og scorer ikke hele foråret - men det er jo så også svært, hvis man ikke er på banen.

            Jeg mener, det er helt naturligt at skifte, når træneren ikke vil bruge én; især med en spiller, som bør være starter. Men jeg er enig i, at det er helt overdrevet at se Kirekvold som en frelser i fht Helenius, som generelt faktisk har gjort det OK i sin OB-tid, uden nogensinde at have været Wauw.
            Forholdsvis enig med jer begge - Jeg ser Pål som spændende, men ikke som en garant for noget som helst.
            Jeg synes dog han er værd at prøve, især hvis vi får ham til de rigtige priser.

            Helt generelt, så er det dog fedt, vi sidder her og mere eller mindre kun taler om køb, da vi næsten alle som en, er enige om, at der nok ikke ryger flere afsted, og at det Ikke længere er en presserende sag, at der nødvendigvis skal nogen ud af truppen - inden sæsonen er startet

            Så må vi håbe på gode indkøb, og skal det være helt perfekt, så også inden sæsonen starter.

            Hvor tit har vi lige kunne sige det?
            Igen, jeg siger ikke vi er i mål allerede, men vi er da med i udbruddet, og nærmer os opløbsstrækningen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Det tror jeg nu nok han vil, hvis han fik chancen. Han scorede immervæk 4 mål der ikke var på straffe i efteråret, da han stadig fik chancen, og der var endda nogle afgørende i mellem mod FCM og FCN.

              Jeg køber ikke, at Kirkevold er en bedre spiller på alle parametre, det synes jeg er noget sludder ærligt talt. Du kan sagtens finde nogle parametre, hvor han er bedre, jeg vil pege på noget attitude og indstilling primært, og det er da bestemt ikke uvæsentligt, men grundlæggende kan jeg ikke se, at han rent teknisk skulle være en bedre spiller end Helenius, og han er forholdsvis svag på hovedet, hvor Helenius trods alt gav os noget alene på sin højde.

              Men vi kan da godt lande på, at Kirkevold er en lidt bedre spiller end Kirkevold, og at han i hvert fald passer bedre ind. Det er jeg afvisende overfor, jeg kan bare ikke se, at han rationelt skulle være en laaangt bedre spiller. Det næste spørgsmål bliver så, om han er bedre end AK. Det kan jeg heller ikke se, at han åbenlyst er. Igen, der noget attitude og indstilling der klar taler for ham, men AK er en langt bedre spiller teknisk, og bedre som spilstation og til at kombinere med de andre spillere, hvor Kirkevold tit bare for tunnelsyn og forsøger på egen hånd. Jeg synes overhovedet heller ikke det er givet, at han skulle være bedre end AK.

              Under alle omstændigheder, så virker det optimistisk, at Kirkevold inden for kort tid skulle gå ind og blive en stor profil for os. Han har haft en sæson gennem hans karriere, hvor han har vist et niveau der kunne være en profil værdig i OB, resten har været klart under det niveau. Og så bliver det spændende at se, hvordan han klarer omstillingen til det han vil blive udsat for i OB. Hidtil har han spiller for et hold der har ageret som et bundhold, og dermed stået meget lavt og i høj grad levet på omstillinger, hvor han har haft meget plads at arbejde på. I OB vil han ofte komme til at møde hold der forsvarer sig dybt og ikke giver meget plads omkring målet, så der bliver nogle væsentligt mindre rum at arbejde i.

              Men jeg vil da gladeligt være helt væk fra vinduet, hvis det betyder, at vi får en angriber der stabilt kan lave en ca. 15 Superligamål per sæson, og som løfter spillestilen. Jeg kan bare ikke se, hvorfor han så åbenlyst skulle være den spiller, som nogen gør ham til.
              Ja det er jo en what if situation. Helenius passede ikke ind og det burde Pål gøre. Men der er ingen garantier og alt kan ske i fodbold.
              Men vi snakker altså stadig om forrige års topscorer i SL så vidt jeg husker. Sidste år var ikke så godt pga skader.

              Jeg er bare overordnet glad for at vi er nået et punkt hvor nogen kan tillade sig at være utilfreds med at vi henter sådan en spiller. Jeg vil da også hellere have en 21 årig der scorede 20 mål sidste sæson i Norge/Sverige eller et kæmpe talent fra Brasilien. Men vi er pt ikke i en position hvor sådan noget kan lade sig gøre.. For mig er det bare et giant step up at vi på 12 måneder kan hente Kadrii og Pål og ikke Thomas Mikkelsen og Dvaske Willy

              Men lad os bogføre den i Hvad sagde jeg! Tråden hvis den går igennem og tage den igen i løbet af sæsonen

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                NEP!
                Du ve ik æ skiii Chuck

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Du ve ik æ skiii Chuck
                  Igen, jeg er bare en gammel mand, der sidder og ser Gurli Gris. Igen. Og igen

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

                    Du har nogle rigtigt gode OK pointer - og selv om det er svært at sammenligne. I sidste sæson spillede Kirkevold 23 kampe, hvoraf de 4-5 af dem i efteråret var lige inden eller lige efter hans operation. 2 mål. Derefter laver han 5 mål i 10 kampe her i foråret - og ja, det er imod de nederste hold i ligaen. Helenius laver derimod alle sine 7 i efteråret, hvor han jo gjorde det ganske glimrende; det har du helt ret i, at folk pludselig har glemt. Derefter får han kun 90 min i 1-6 røvfulden i Parken og scorer ikke hele foråret - men det er jo så også svært, hvis man ikke er på banen.

                    Jeg mener, det er helt naturligt at skifte, når træneren ikke vil bruge én; især med en spiller, som bør være starter. Men jeg er enig i, at det er helt overdrevet at se Kirekvold som en frelser i fht Helenius, som generelt faktisk har gjort det OK i sin OB-tid, uden nogensinde at have været Wauw.
                    Præcis. Det handler ikke om at være for eller imod nogle spillere, det handler om at kigge nøgternt på, hvad de indeholder og har præsteret. Jeg tror Kirkevold kommer til at passe bedre ind end Helenius, fordi han typemæssigt bedre går til Michelsens temperament, og fordi at de fleste OB-fans ikke har tålmodighed med den attitude en spiller som Helenius har, når tingene ikke kører. Men at han skulle være en langt bedre fodboldspiller, har jeg godt nok svært ved at se, og at han skulle lægge yderligere niveauer på vores spil, synes jeg også er lidt optimistisk.

                    Jeg havde ærligt talt håbet på, at vi var kommet i den situation, at den angriber vi hentede i det her vindue, var en spiller der havde præsteret på lidt højere niveau end Superligaen engang, eller som i de mindste havde været en lidt mere stabil performer på Superliganiveau. Enten det, eller en spiller i den første halvdel af 20erne, som kunne komme med noget udviklingspotentiale, og som vi ville kunne skyde afsted for mange penge, hvis vi fik gang i ham. Vi mangler stadig spillere der potentielt kan give os sådan et Stage-salg, som AGF lige har lavet, og som bare er med til at give nogle helt andre sportslige muligheder. Det er sgu lidt en udfordring for os, at alle vores angribere er 28+ og ikke rigtigt indeholder det store udviklings- eller salgspotentiale.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                      Igen, jeg er bare en gammel mand, der sidder og ser Gurli Gris. Igen. Og igen
                      Det eneste jeg nåede at læse er at du er en gammel gris vi krydser fingre på din fornemmelse

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Præcis. Det handler ikke om at være for eller imod nogle spillere, det handler om at kigge nøgternt på, hvad de indeholder og har præsteret. Jeg tror Kirkevold kommer til at passe bedre ind end Helenius, fordi han typemæssigt bedre går til Michelsens temperament, og fordi at de fleste OB-fans ikke har tålmodighed med den attitude en spiller som Helenius har, når tingene ikke kører. Men at han skulle være en langt bedre fodboldspiller, har jeg godt nok svært ved at se, og at han skulle lægge yderligere niveauer på vores spil, synes jeg også er lidt optimistisk.

                        Jeg havde ærligt talt håbet på, at vi var kommet i den situation, at den angriber vi hentede i det her vindue, var en spiller der havde præsteret på lidt højere niveau end Superligaen engang, eller som i de mindste havde været en lidt mere stabil performer på Superliganiveau. Enten det, eller en spiller i den første halvdel af 20erne, som kunne komme med noget udviklingspotentiale, og som vi ville kunne skyde afsted for mange penge, hvis vi fik gang i ham. Vi mangler stadig spillere der potentielt kan give os sådan et Stage-salg, som AGF lige har lavet, og som bare er med til at give nogle helt andre sportslige muligheder. Det er sgu lidt en udfordring for os, at alle vores angribere er 28+ og ikke rigtigt indeholder det store udviklings- eller salgspotentiale.
                        Dette har jeg så ikke læst nogen steder herinde at nogen skulle mene. Men hvis det er udgangspunktet i din bekymring kan jeg da sagtens følge dig.
                        Har ikke læst nogen siger at han er frelseren. Bare et godt step up

                        Det sidste du skriver er jeg meget enig i. De er ofte bare mega dyre eller nogen der nok vil mere end OB.
                        Dem skal vi lave selv og det ved OB også godt. Og det arbejde er godt igang

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                          Igen, jeg er bare en gammel mand, der sidder og ser Gurli Gris. Igen. Og igen
                          Hmmmm..... du begynder at minde mig om MaxHH og hans kærlighed til Pillefyr

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Ja det er jo en what if situation. Helenius passede ikke ind og det burde Pål gøre. Men der er ingen garantier og alt kan ske i fodbold.
                            Men vi snakker altså stadig om forrige års topscorer i SL så vidt jeg husker. Sidste år var ikke så godt pga skader.

                            Jeg er bare overordnet glad for at vi er nået et punkt hvor nogen kan tillade sig at være utilfreds med at vi henter sådan en spiller. Jeg vil da også hellere have en 21 årig der scorede 20 mål sidste sæson i Norge/Sverige eller et kæmpe talent fra Brasilien. Men vi er pt ikke i en position hvor sådan noget kan lade sig gøre.. For mig er det bare et giant step up at vi på 12 måneder kan hente Kadrii og Pål og ikke Thomas Mikkelsen og Dvaske Willy

                            Men lad os bogføre den i Hvad sagde jeg! Tråden hvis den går igennem og tage den igen i løbet af sæsonen
                            Helt enig.
                            Kan se det kun som fremskridt hvis vi bytter Helenius og Kirkevold på lønlisten. Vi må bare se at Helenius er færdigt i OB: han står bag AK og Oliver Lund som angriber, han har ingen fremtid i OB.
                            Nu kan man vel spørge om vi kunne få en endnu bedre spiller end Pål. Men det ville vel kræve at finde guld noget sted og det er vi desværre ikke særligt god med. Vores chance er at vi har en træner som lykkes at sætte de rigtige spiller tilsammen som hold og at udvikle de enkelte spiller han har til rådighed. Vi er (endnu) ikke en klub som producerer mange stjernespiller i ungdomsafdeling eller finder hidtil .ange ukendte stjernespiller udefra.
                            Så hvis JM vil Pål og giver "tommelfinger op" i hensigt af ham så stoler på det og kan kun kommentere med "Yeah, made my day!" hvis vi præsenterer Pål Kirkevold.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Jeg er bare overordnet glad for at vi er nået et punkt hvor nogen kan tillade sig at være utilfreds med at vi henter sådan en spiller. Jeg vil da også hellere have en 21 årig der scorede 20 mål sidste sæson i Norge/Sverige eller et kæmpe talent fra Brasilien. Men vi er pt ikke i en position hvor sådan noget kan lade sig gøre.. For mig er det bare et giant step up at vi på 12 måneder kan hente Kadrii og Pål og ikke Thomas Mikkelsen og Dvaske Willy
                              Jeg ved altså ikke, om jeg er helt enig i det her. Du sætter det selvfølgelig på spidsen med de to eksempler der, og her er jeg da enig, sådanne spillere kan vi næppe hente, men rent økonomisk bør der være mulighed for at finde nogle spillere der også indebærer et vidst udviklingspotentiale, hvis vi bare tager udgangspunkt i Kirkevold. Hvis vi bare antager at transferen bliver omkring de 2,75 mio. som vi angiveligt skulle have budt, og samtidig tager udgangspunkt i, at han får det samme i løn som i Hobro, så er vi ude i, at han kommer til at koste små 10 millioner samlet, hvis han får en 3-årig kontrakt. Det er sgu ret mange penge at binde op i en spiller, som næppe har potentiale for at blive solgt for meget mere end halvdelen, og vel sandsynligvis overhovedet ikke bliver solgt.

                              Dermed ikke sagt, at han ikke kan blive den slags penge værd, for det kan han godt, hvis han ender med at blive sådan en 15 mål per sæson angriber, men han når man har den slags penge at bruge, vil jeg så også påstå, at man godt kan finde nogle lidt yngre spillere, enten nogle der er blevet i overskud i større klubber, eller nogle med opadgående kurve i mindre klubber, som indeholder et noget større økonomisk potentiale. Og her synes jeg desværre igen, at det ser ud til at vores setup kommer lidt til kort. Hvis man vil lave den store gevinst, er man også nødt til at tage nogle chance nogle gange, og her er en glimrende mulighed.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Hmmmm..... du begynder at minde mig om MaxHH og hans kærlighed til Pillefyr
                                Arrrrrr, jeg har bare en datter på snart tre år, og ordnet NEJ kommer hun nok aldrig til at forbinde med sin Far

                                Comment

                                Working...
                                X