Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg ser dem ikke ude af Top 8 men det ville være en fiasko hvis de slutter over os efter 26 runder
    Jeg har ingen tiltro til deres træner. CV er væk. Hjulmand er væk. De sælger og sælger. Kan godt forstå de ingen fans har. Der kommer et tidspunkt hvor de ikke rammer nye talenter og det tror jeg er nu. Desuden er deres spillestil læst og de har ingen plan b. = nedrykning :)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
      Men med ny træner. Giver også fcn et skud,, som nedrykker.
      Det kommer meget an på de nye talenter og hvem de henter ind, det er de jo gode til ... den nye træner gjorde det ikke akkurat fremragende, men jeg ser en meget konkret spillestil og det er en fordel over tid :).
      Isaac Atanga og Ibrahim Sadiq ser meget spændende ud, men det er sandt at det defensivt foreløbig virker meget skrøbeligt, Nelsson er det meste af det forsvar!
      Jeg tror dog ikke på at de rykker ned, medmindre de også sælger Kudus og et par mere, husk på at de her unge spillere kun bliver bedre.
      Personligt er jeg ked af at ret få af dem kan blive aktuelle for landsholdet :D!
      Last edited by Entusiastens; 04-07-2019, 23:00.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        Jeg har ingen tiltro til deres træner. CV er væk. Hjulmand er væk. De sælger og sælger. Kan godt forstå de ingen fans har. Der kommer et tidspunkt hvor de ikke rammer nye talenter og det tror jeg er nu. Desuden er deres spillestil læst og de har ingen plan b. = nedrykning :)
        Vi får at se. Vi tager den efter sæsonen

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

          Jeg har ingen tiltro til deres træner. CV er væk. Hjulmand er væk. De sælger og sælger. Kan godt forstå de ingen fans har. Der kommer et tidspunkt hvor de ikke rammer nye talenter og det tror jeg er nu. Desuden er deres spillestil læst og de har ingen plan b. = nedrykning :)
          Det er ikke i denne omgang at der ikke er nye talenter, offensivt ser de stærke ud igen ... uden Skov som må ryge snart.
          Desværre, som jeg ser det, er de som sagt for en stor del ikke tilgængelige for landsholdene.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            De klarer sig nu altid selvom man tror det hele ramler.. Men at miste Nelsson,Bartolec,Valentin og Skov Olsen i et vindue bliver tough..
            Men de når nok at sælge for 100 mill kroner igen og kan nøjes med at rykke nye børn op

            Hvis de rammer top 6 bliver jeg dybt imponeret. Men det gør de sikkert
            Efter lidt SjE-agtigt - man siger altid, at NU går den altså ikke længere, men ...

            Comment


              Vil lige runde flere småting

              1) Er lidt irriteret over, at FCK igen laver kassen på en spiller som Vavro - han var da ikke noget lys da han blev købt ind? Som jeg husker det, keglede han ret hårdt i starten?
              Jeg må så til gengæld lette på hatten, at man kan spotte sådan en mand, og tro på man kan udvikle ham så meget, at han kan sælges for så mange penge.
              Bevares, han er ikke købt for under 5 millioner, hvor vi selv render og glor på spillere (Jeg husker ikke hvad han kostede), men kan man købe en spiller til 15-20 millioner, udvikle ham og have ham i start 11 en sæson eller to, og så skyde ham af til 3-5 gange hvad man har købt ham for, så kan man altså et eller andet
              Og ja, jeg er godt klar over, at FCK har et andet budget, og derfor også et andet setup mht trænere etc.

              jeg gad bare godt købe en spiller til 5 millioner og så skyde ham af for 25 om tre års tid

              2) Fint salg af Casper Nielsen - vi købte en spiller der var gået helt død i EfB med en skadeshistorik, fik glæde af ham og skudt ham af. Ikke et vildt beløb, men næste sommer var han transferfri - problemstillingen lyder bekendt
              Opondo er inden da hentet ind, og uden at kende alt for meget til ham, er vi i det mindste lidt proaktive, uanset om han er ment som en direkte erstatning for Casper eller ej.

              3) Mål-Pål til OB? Tjae, hvorfor ikke - jeg er ikke overrasket over prislejet (Ét år tilbage, dyr i løn for Hobronx osv.). Las os håbe vi kan få sat ham op og i gear ift hans skade, hvis han da kommer. Jeg har hæftet mig ved, at i denne debat, er der flere som mener Pål vil være løntung og endda få mere en AK - men hvorfor? Pål har været nede og vende, så han kan vel ikke forvente at få samme
              løn som i Hobro? Jeg vil mene at vi har
              råd til det, men hvorfor skulle man give samme løn til en Pål som kommer fra lang skade, ikke længere er liga-topscorer og i mellemtiden er blevet et par år ældre? Altså, er det bare mig, eller mener folk virkelig at vi vil forgylde Pål, og/eller at Pål egentligt kan/skal forvente det?

              4) Tverskov-bud på 4 millioner - så synes jeg bare vi skal lade ham løbe kontrakten ud, da vi vil tjene mere i indtægter sæsonen igennem, ved at beholde ham. En forlængelse er vel heller ikke udelukket endnu ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                3) Mål-Pål til OB? Tjae, hvorfor ikke - jeg er ikke overrasket over prislejet (Ét år tilbage, dyr i løn for Hobronx osv.). Las os håbe vi kan få sat ham op og i gear ift hans skade, hvis han da kommer. Jeg har hæftet mig ved, at i denne debat, er der flere som mener Pål vil være løntung og endda få mere en AK - men hvorfor? Pål har været nede og vende, så han kan vel ikke forvente at få samme
                løn som i Hobro? Jeg vil mene at vi har
                råd til det, men hvorfor skulle man give samme løn til en Pål som kommer fra lang skade, ikke længere er liga-topscorer og i mellemtiden er blevet et par år ældre? Altså, er det bare mig, eller mener folk virkelig at vi vil forgylde Pål, og/eller at Pål egentligt kan/skal forvente det?
                Jeg har ikke set nogle mene, at han nok vil blive dyrere end AK, men det er da indlysende, at han kommer til at gå ind i toppen af vores lønhierarki, nå han lige nu æder 20-25% af Hobros lønbudget, der skulle udgøre en grundløn på ca. 200k om måneden. Den kontrakt løber jo i 2 år endnu, og der er nok de færreste fodboldspillere der tager et skridt op sportsligt for at gå markant ned i løn, det er jo fuldstændigt ulogisk, så det er vel forventeligt at vi snakker en lønpakke i samme niveau, som i øvrigt også skulle være deromkring hvor AK og Helenius ligger.

                Hvis det var så nemt at få spillere til at gå ned i løn, var Helenius jo heller ikke her længere. Han synes selvfølgelig ikke, at det er sjovt at sidde og se Oliver Lund blive skiftet ind i angrebet i stedet for ham, men omvendt vil han da heller ikke snyde sig selv for en masse penge i en kontrakt han allerede har underskrevet, og med en grundløn han næppe kan få matchet i sin næste kontrakt andetsteds, derfor render han jo stadig rundt her.

                Og Helenius risikerer jo endda at skade sine fremtidige indtjeningsmuligheder, ved at han sidder og rådner op på vores bænk, så det burde animere ham til at tage en lille lønnedgang, hvis han kan komme til at spille, hvorimod Kirkevold jo selvfølgelig vil være fast mand for Hobro, såfremt det ikke lykkes dem at komme af med ham, så han smutter selvfølgelig ikke med mindre han minimum kan få nogenlunde den samme løn et andet sted.

                Vi snakker jo trods alt en 28-årig spiller der har spillet hele karrieren i de næstbedste norske og danske rækker, eller for små klubber i de bedste rækker, og som næppe kommer til at opleve noget udlandseventyr, hvis det ikke bliver nu. Han har altså ikke lavet den vilde karriereindtjening, så at tro at han skulle være villig til at tage en stor lønnedgang, lyder en smule naivt i min bog. For ham er små 5 millioner over de næste to år jo en fantastisk kontrakt, og spilletid er nærmest garanteret. Jeg kan ikke se logikken bag, at han skulle gå ned i løn for at spille for en midterklub i samme række.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Dit spørgsmål giver ingen mening. Jeg skrev, at det er mange penge for en 28-årig der har vidst et godt Superliganiveau i én sæson. Ikke en der har gjort det i mange sæsoner. Jeg tror heller ikke, at Hvilsom får +200.000 i Hobro nu, og heller ikke i hverken Esbjerg eller SønderjyskE. Og det er fuldstændigt samme case som Kirkevold, det er én sæson, hvor man har præsteret på højt niveau. Hvilsom var så bare noget yngre end Kirkevold var det.
                  Man skal ikke have set mange minuttes fodbold med hhv. Hvilsom og Pål for at kunne se at der er kæmpe forskel på de to spillere. Hvilsom er en typisk tap-in-spiller, definitionen af en one-season-wonder. Pål har langt flere facetter i sit spil. Derudover har Pål scoret pænt med mål alle steder han har været - Hvilsom har haft én god sæson (som forøvrigt var noget ringere end Påls gode sæson). 104 mål i 242 kampe i karrieren. Bevares, langt fra allesammen på Superliganiveau, men det er nu stadig et pænt snit.
                  Er han 200.000 værd om måneden? Det ved jeg ikke; det vil vise sig. Men jeg er ikke i tvivl om at jeg hellere vil have Pål til den løn i truppen end fx Helenius.

                  Comment


                    En indirekte Tverskov ting. Ham her skulle kunne spille i centerforsvaret.

                    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...enhavn/7701637

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Jeg har ikke set nogle mene, at han nok vil blive dyrere end AK, men det er da indlysende, at han kommer til at gå ind i toppen af vores lønhierarki, nå han lige nu æder 20-25% af Hobros lønbudget, der skulle udgøre en grundløn på ca. 200k om måneden. Den kontrakt løber jo i 2 år endnu, og der er nok de færreste fodboldspillere der tager et skridt op sportsligt for at gå markant ned i løn, det er jo fuldstændigt ulogisk, så det er vel forventeligt at vi snakker en lønpakke i samme niveau, som i øvrigt også skulle være deromkring hvor AK og Helenius ligger.

                      Hvis det var så nemt at få spillere til at gå ned i løn, var Helenius jo heller ikke her længere. Han synes selvfølgelig ikke, at det er sjovt at sidde og se Oliver Lund blive skiftet ind i angrebet i stedet for ham, men omvendt vil han da heller ikke snyde sig selv for en masse penge i en kontrakt han allerede har underskrevet, og med en grundløn han næppe kan få matchet i sin næste kontrakt andetsteds, derfor render han jo stadig rundt her.

                      Og Helenius risikerer jo endda at skade sine fremtidige indtjeningsmuligheder, ved at han sidder og rådner op på vores bænk, så det burde animere ham til at tage en lille lønnedgang, hvis han kan komme til at spille, hvorimod Kirkevold jo selvfølgelig vil være fast mand for Hobro, såfremt det ikke lykkes dem at komme af med ham, så han smutter selvfølgelig ikke med mindre han minimum kan få nogenlunde den samme løn et andet sted.

                      Vi snakker jo trods alt en 28-årig spiller der har spillet hele karrieren i de næstbedste norske og danske rækker, eller for små klubber i de bedste rækker, og som næppe kommer til at opleve noget udlandseventyr, hvis det ikke bliver nu. Han har altså ikke lavet den vilde karriereindtjening, så at tro at han skulle være villig til at tage en stor lønnedgang, lyder en smule naivt i min bog. For ham er små 5 millioner over de næste to år jo en fantastisk kontrakt, og spilletid er nærmest garanteret. Jeg kan ikke se logikken bag, at han skulle gå ned i løn for at spille for en midterklub i samme række.
                      Jamen så kan han bare blive i Hobro, for min skyld.
                      Og jo, jeg sad med med opfattelsen af, at folk mener Pål vil blive lønførende. Vi har andet vi kan tilbyde ift Hobro.

                      Comment


                        Nåh, nu er klokken et godt stykke over 10, så ingen Pål i dag

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                          Efter lidt SjE-agtigt - man siger altid, at NU går den altså ikke længere, men ...
                          På hver sin måde formår de det.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Kirkevold til os, Helenius til GF?
                            https://twitter.com/SSorgenfri/statu...​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                              Kirkevold til os, Helenius til GF?
                              https://twitter.com/SSorgenfri/statu...​​
                              Fint bytte, så mangler der kun en erstatning for Rasmus Festersen

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                                Kirkevold til os, Helenius til GF?
                                https://twitter.com/SSorgenfri/statu...​​
                                Er det allerede jul

                                Comment

                                Working...
                                X