Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

    Ja, der kan være flere årsager til det. Men en af hovedårsagerne er Casper Nielsens tilstedeværelse på holdet.
    Det er super nemt udelukkende at kigge på hvad en spiller gør med bolden når han har den - så kan enhver idiot jo analysere en fodboldkamp. Det er langt mere interessant (men også krævende for seeren) at kigge på hvad spilleren gør uden bold. Både når holdkammeraterne har bolden og når modstanderne har den. Og her er Casper Nielsen uvurderlig i den måde OB spiller på, qua hans intelligente og aggresive presspil og hans mange dybdeløb, der er med til at give rum mellem modstandernes kæder. Vi kan sagtens blive enige om at CN ikke er nogen Iniesta på bolden, men det er heller ikke hans opgave - og man kan sagtens være en dygtig fodboldspiller, selvom man ikke er fejlfri i sit fremadrettetede afleveringsspil.
    Fuldstændig enig. Kunne ikke have skrevet det bedre selv!
    “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
    Lou Holtz

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Jo jo, men for en rigtig god genpress, mange bolderobringer og som en stor stressfaktor for modstanderen.
      Og stats gælder kun når du udvælger de?!? Det bekræfter vel hvad jeg skrev om stats og interpretation lidt tidligere.
      CN har langt fra imponerende antal bolderobringer ;-) .

      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...bomber/7627820

        Gad vide, om vi en af de klubber der blev snydt her? Havde i hvert fald givet fin mening i min verden, i betragtning af at han er gratis og har leveret et fint niveau her i foråret.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...bomber/7627820

          Gad vide, om vi en af de klubber der blev snydt her? Havde i hvert fald givet fin mening i min verden, i betragtning af at han er gratis og har leveret et fint niveau her i foråret.
          Det tror jeg ikke vi er . Enten overvejer vi Fellah igen eller også går vi i sidste øjeblik glip af en stor spiller fra PL hvor vi var meget tæt på at lykkedes .
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...bomber/7627820

            Gad vide, om vi en af de klubber der blev snydt her? Havde i hvert fald givet fin mening i min verden, i betragtning af at han er gratis og har leveret et fint niveau her i foråret.
            Arghh herre øv. Ham havde jeg sgu gerne sit i truppen. Tror Randers har lavet et transferfrit scoop

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Det tror jeg ikke vi er . Enten overvejer vi Fellah igen eller også går vi i sidste øjeblik glip af en stor spiller fra PL hvor vi var meget tæt på at lykkedes .
              lol. Hvor har man hørt det før ;)
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

                lol. Hvor har man hørt det før ;)
                tjaa kan sgutte huske hvor jeg har set det .
                Men kan også sagtens ske at vi henter en spiller som man på forhånd ved ikke er god nok, men alligevel præsenterer som en stor signing og en klar forstærkning over for sine fans .. øhhh kunder, hvorefter JH fremstår totalt uforstående overfor kritik og mener at kunderne er alt for forvente og krævende.

                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  CN har langt fra imponerende antal bolderobringer ;-) .
                  Nu gennemføres genpress med flere spiller samtidig og ser det som ret ligegyldigt hvem snupper til sidst bolden. Og synes CN bidrager meget i vores sussfuld genpress.Han jagter og stresser modstanderen ja over hele tiden.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Nu gennemføres genpress med flere spiller samtidig og ser det som ret ligegyldigt hvem snupper til sidst bolden. Og synes CN bidrager meget i vores sussfuld genpress.Han jagter og stresser modstanderen ja over hele tiden.
                    Enig i at han jagter, fighter, løber meget og er stressende for modstanderne. Men i duellerne, afleveringerne, afslutningerne er han middelmådig.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      CN har langt fra imponerende antal bolderobringer ;-) .
                      Igen, hans opgave er ikke som bolderobrer. Det høje pres vi (når vi er bedst) kører med, resulterer ofte i håbløse afleveringer frem i banen fra modstanderens bagkæde. Det giver bolderobringer til vores forsvarsspillere og Drachmann, ikke til dem der ligger det initiale pres, herunder CN, Bashkim og AK.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Enig i at han jagter, fighter, løber meget og er stressende for modstanderne. Men i duellerne, afleveringerne, afslutningerne er han middelmådig.
                        Han er ganske givet middelmådig på mange parametre, men han er stadig ekstremt vigtigt for den måde vi spiller på. Og lige nu har vi ikke andre der kan de ting han kan, og så må vi leve med andre mangler i hans spil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Enig i at han jagter, fighter, løber meget og er stressende for modstanderne. Men i duellerne, afleveringerne, afslutningerne er han middelmådig.
                          Så bliver vi mere og mere enig. :-)
                          Især afslutninger men også afleveringer er jed med. Men synes duelspillet er helt o.k..
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                            Og med rundens højeste karakterer til. Men fair folk har forskellige præferencer. Jeg er nok lidt miljøskadet pga min fortid som træner. Man gennemskuer nemt når folk er mandagstræner.
                            Haha :D, en slet skjult sviner.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                              Ja, der kan være flere årsager til det. Men en af hovedårsagerne er Casper Nielsens tilstedeværelse på holdet.
                              Det er super nemt udelukkende at kigge på hvad en spiller gør med bolden når han har den - så kan enhver idiot jo analysere en fodboldkamp. Det er langt mere interessant (men også krævende for seeren) at kigge på hvad spilleren gør uden bold. Både når holdkammeraterne har bolden og når modstanderne har den. Og her er Casper Nielsen uvurderlig i den måde OB spiller på, qua hans intelligente og aggresive presspil og hans mange dybdeløb, der er med til at give rum mellem modstandernes kæder. Vi kan sagtens blive enige om at CN ikke er nogen Iniesta på bolden, men det er heller ikke hans opgave - og man kan sagtens være en dygtig fodboldspiller, selvom man ikke er fejlfri i sit fremadrettetede afleveringsspil.
                              Jeg synes tit jeg hører den når en spiller skal forsvares "jamen han er god uden bold", problemet er vel her, som jeg ser det at Casper Nielsen relativt ofte har problemer defensivt (det er en subjektiv betragtning, men jeg synes ofte han står forkert/bliver sat) og ikke laver mange erobringer ... så skriver du at det heller ikke er direkte erobringer er hvad han skal, er vi så ikke ude i en meget perifær rolle, som mange andre reelt kunne udføre og måske samtidig kunne mere på andre fronter.
                              Jeg er helt enig i at han har meget energi, jeg er ikke enig i at han samlet set er en god ide på et superligahold, hvis vi skal se på den overordnede betydning spilleren har og ikke kun på når han har, eller ikke har, bolden :).
                              Last edited by Entusiastens; 09-05-2019, 20:06.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                                Jeg synes tit jeg hører den når en spiller skal forsvares "jamen han er god uden bold", problemet er vel her, som jeg ser det at Casper Nielsen relativt ofte har problemer defensivt (det er en subjektiv betragtning, men jeg synes ofte han står forkert/bliver sat) og ikke laver mange erobringer ... så skriver du at det heller ikke er direkte erobringer er hvad han skal, er vi så ikke ude i en meget perifær rolle, som mange andre reelt kunne udføre og måske samtidig kunne mere på andre fronter.
                                Jeg er helt enig i at han har meget energi, jeg er ikke enig i at han samlet set er en god ide på et superligahold, hvis vi skal se på den overordnede betydning spilleren har og ikke kun på når han har, eller ikke har, bolden :).
                                Nu er det ikke kun arbejdet uden bold defensivt, som viser en spillers værdi for holdet. Jeg er ikke selv vanvittigt nørdet omkring alle de her statistikker, men jeg tør godt konstatere at CN nok er den spiller i OB som tager flest højintense løb. En stor del af disse sker ned bag modstanderens bagkæde og giver den ekstra plads til de øvrige offensivspillere, som mangler når han ikke er med. Greve, eske og de andre vi har forsøgt os med, tager ikke ligeså mange af de her løb, fordi de er mere til at spille i små rum. Derfor giver alternativerne ikke den samme dynamik i vores offensiv, hvorfor vi bliver nemme at gennemskue og mere ufarlige uden CN, sådan som jeg ser kampene.
                                Egentlig synes jeg faktisk også at Eske er en bedre presspiller og bolderobre end CN, men offensivt kommer der for lidt, fordi han ikke tager tilstrækkeligt med løb, som strækker modstanderen og giver ubalance. Det skal han til at få lært, hvis han skal blive en profil på et OB-hold under JM. Generelt kan de unge spillere lære meget af CN, for han tager mange vanvittige løb ned i hjørnerne med en mand i ryggen. Ofte mister han den, fordi teknikken svigter, men han kæmper ufortrødent videre og laver samme løb minuttet efter. Her føler jeg at typer som eske og Greve lige bruger 5-10 min på at slå et par sikre, men ligegyldige pasninger, inden de igen tør at sætte tingene på spil i et løb, hvor risikoen er større for at de mister kuglen. I måden som OB spiller på, passer det bare bedre at vi er insisterende i vores dybe fra midtbanen, så angribernes mere letlæselige løb ikke er det eneste vi kommer med til at true bagkæden.

                                Comment

                                Working...
                                X