Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

    Falk: Minimum 20 millioner
    Gryte: Minimum 10 millioner kroner

    Hvorfor kan andre danske klubber sælge med succes? Hvad gør OB til en taberklub, hvor man forærer sine bedste spillere væk gratis? Det handler naturligvis om netværk. Jesper Hansen havde ikke netværket til at få afsat Grytebust i sommer, og når FCK så siger nej til at betale 10 mio. kr, så er næste træk bare at beholde ham og lade ham gå gratis et år senere. Det er jammerligt at se på, og det udstiller i den grad vores sportsdirektørs mangler, som nu desværre bliver skjult lidt af, at vi har fået en klassetræner i stedet for den tunge, trætte og træls bjørnefar i Kent.
    Er der andre end FCK, FCM og AaB der de senere år har hevet store summer ind for deres spillere?

    Og så er det da en anelse underligt, at du synes det er "desværre" at vi har fået en dygtig træner, der skaber gode resultater og viser at truppen har væsentlig mere potentiale end KN fik ud af den.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

      Har du stået i lære ved Fyens? Pænt "gratis" påstand at komme med
      Kunne ligne at han var ved at skulle flytte, men det er fordi huset skal have lavet noget på taget

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

        Kunne ligne at han var ved at skulle flytte, men det er fordi huset skal have lavet noget på taget
        Bare rolig, jeg ved godt du er glad for at komme med sådan nogle små hints. som bare er taget ud af den blå luft eller medierne Fælles for dem alle er ihvertfald at der aldrig er noget i det

        Comment


          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

          Er der andre end FCK, FCM og AaB der de senere år har hevet store summer ind for deres spillere?
          Vejle, FcN, BIF..?
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Vejle, FcN, BIF..?
            EfB solgte Dreyer for ca 20 mill. Vejle har lavet 2 salg over 20 mill de sidste par år

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

              Så er det da temmeligt sært, at du kalder Zohore og MJ handlerne, som indbragte henholdsvis 10 og 10-15 millioner for peanuts ved siden af. Synes, at du underminerer din egen pointe.

              Tror så forøvrigt, at din pris for Falk er for høj. Det er vel ca. den pris FCK ville kunne hive for ham i dag, men nærmere max end min. Så er han selvfølgelig blevet ældre, men han har også bevist sig på et bedre hold.
              Jeg ville have skrevet 30 mio. for Falk. Tastefej, beklager. De andre klubber har solgt så mange spillere der var dårligere end Falk.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                Er der andre end FCK, FCM og AaB der de senere år har hevet store summer ind for deres spillere?

                Og så er det da en anelse underligt, at du synes det er "desværre" at vi har fået en dygtig træner, der skaber gode resultater og viser at truppen har væsentlig mere potentiale end KN fik ud af den.
                Jeg siger desværre, fordi vores gode træner skygger for vores dårlige sportsdirektør. Tænk, hvad en god sportsdirektør kunne gøre for klubben sammen med en god cheftræner? Jeg er da mere end glad for, at vi har fået Michelsen, men jeg vil fortsat meget gerne sparke den elendige sportsdirektør langt væk fra Fyn.
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

                  Jeg siger desværre, fordi vores gode træner skygger for vores dårlige sportsdirektør. Tænk, hvad en god sportsdirektør kunne gøre for klubben sammen med en god cheftræner? Jeg er da mere end glad for, at vi har fået Michelsen, men jeg vil fortsat meget gerne sparke den elendige sportsdirektør langt væk fra Fyn.
                  Tror du vi havde ligget højere end nummer 3 i år med en bedre sportsdirektør?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                    Tror du vi havde ligget højere end nummer 3 i år med en bedre sportsdirektør?
                    Det er altid sjovt at diskutere kontrafaktisk, men det er svært at sige. Jeg tror, at vi havde vundet flere medaljer og måske en pokaltitel, hvis vi havde ansat en bedre sportsdirektør i 2013. At vi endelig begynder at præstere en smule efter 6 år med samme sportsdirektør, tilskriver jeg i højere grad en dygtig træner. Vi så jo det samme med Ove Pedersen. Nu bliver jeg selv kontrafaktisk, men jeg vil vædde virkelig meget på, at vi havde klaret os langt, langt bedre med ham end med Kent, hvis han havde fået en fast ansættelse, men det ødelagde vores sportsdirektør jo også.
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

                      Det er altid sjovt at diskutere kontrafaktisk, men det er svært at sige. Jeg tror, at vi havde vundet flere medaljer og måske en pokaltitel, hvis vi havde ansat en bedre sportsdirektør i 2013. At vi endelig begynder at præstere en smule efter 6 år med samme sportsdirektør, tilskriver jeg i højere grad en dygtig træner. Vi så jo det samme med Ove Pedersen. Nu bliver jeg selv kontrafaktisk, men jeg vil vædde virkelig meget på, at vi havde klaret os langt, langt bedre med ham end med Kent, hvis han havde fået en fast ansættelse, men det ødelagde vores sportsdirektør jo også.
                      Ja, det er kontrafaktisk og vil i sidste ende være op til en subjektiv vurdering. Jeg tror sådan set også vi havde fået bedre resultater med Ove P. i en periode end med Kent - men jeg tror også kun det havde været i en periode. Ove P. er eftersigende ikke én spillerne er glade for i længere tid af gangen.

                      Jeg kan sagtens finde masser af fejl JH har begået og jeg kunne på mange områder også have ønsket mig en anden mand. Jeg synes dog ikke man skal undervurdere de mere langsigtede projekter han står bag; akademiet og det nye træningsanlæg. Ting man nemt kunne have lavet under Kim Brink, men her var fokus på at hente dyre udenlandske spillere. Det var da sjovt at være med til i en periode, men personligt synes jeg det er langt sjovere med unge fynske drenge på holdet. Og det tror jeg der er lagt et fint grundlag for nu. Blandt andet takket være Jesper Hansen.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                        Ja, det er kontrafaktisk og vil i sidste ende være op til en subjektiv vurdering. Jeg tror sådan set også vi havde fået bedre resultater med Ove P. i en periode end med Kent - men jeg tror også kun det havde været i en periode. Ove P. er eftersigende ikke én spillerne er glade for i længere tid af gangen.

                        Jeg kan sagtens finde masser af fejl JH har begået og jeg kunne på mange områder også have ønsket mig en anden mand. Jeg synes dog ikke man skal undervurdere de mere langsigtede projekter han står bag; akademiet og det nye træningsanlæg. Ting man nemt kunne have lavet under Kim Brink, men her var fokus på at hente dyre udenlandske spillere. Det var da sjovt at være med til i en periode, men personligt synes jeg det er langt sjovere med unge fynske drenge på holdet. Og det tror jeg der er lagt et fint grundlag for nu. Blandt andet takket være Jesper Hansen.
                        Jeg er fuld af respekt for din mening, og jeg er også til dels enig i den. Under Kim Brink skulle vi have været tålmodige og brugt pengene anderledes, men man var for ivrig efter at vinde de to mesterskaber, som var klubbens mål. Det er selvfølgelig ikke Jesper Hansens skyld, men jeg synes vi har brugt overdrevet lang tid på at bygge den smule op, som vi har nu. Der skal jo ikke mere end et par uheldige transfers til, før vi risikerer at rode rundt i bunden igen. Jeg stoler ganske enkelt ikke på Jesper Hansen, når det kommer til at købe og sælge (give gratis væk).
                        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

                          Jeg er fuld af respekt for din mening, og jeg er også til dels enig i den. Under Kim Brink skulle vi have været tålmodige og brugt pengene anderledes, men man var for ivrig efter at vinde de to mesterskaber, som var klubbens mål. Det er selvfølgelig ikke Jesper Hansens skyld, men jeg synes vi har brugt overdrevet lang tid på at bygge den smule op, som vi har nu. Der skal jo ikke mere end et par uheldige transfers til, før vi risikerer at rode rundt i bunden igen. Jeg stoler ganske enkelt ikke på Jesper Hansen, når det kommer til at købe og sælge (give gratis væk).
                          Vi er enige om at det har taget for lang tid, at nå til det sted hvor vi står nu resultatmæssigt.
                          I den perfekte verden stod JH for de bagvedliggende mere overordnede linjer på den sportslige del, mens en anden stod for det daglige arbejde ift. spillerindkøb, kontraktforhandlinger mv. Når det så er sagt, så er jeg nu ikke nervøs for at vi pludselig ligger og roder rundt i bunden igen. Bevares, jeg tror da også vi skal kæmpe for top 6 næste år, og det kan også være vi misser den. Men jeg ser os som en ret sikker del af midterfeltet uden den store fare for at komme tæt på nedrykning - også selvom vi skulle miste et par bærende spillere.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

                            Jeg ville have skrevet 30 mio. for Falk. Tastefej, beklager. De andre klubber har solgt så mange spillere der var dårligere end Falk.
                            Ja, det gør jo ifølge mig ikke din vurdering mere rigtig. Tværtimod. Hvilken klub, forestiller du dig, kunne have fundet på at lægge 30 af de lange for Falk i 2015?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                              Ja, det gør jo ifølge mig ikke din vurdering mere rigtig. Tværtimod. Hvilken klub, forestiller du dig, kunne have fundet på at lægge 30 af de lange for Falk i 2015?
                              Jamen der er da et utal af klubber i Europa, hvor det ville være småpenge. Jeg kunne sagtens have set Rasmus Falk i en hollandsk topklub eller en tysk midterklub. Jeg har da set transfers, hvor jeg tænker, at sådan et Falk-salg havde været mere realistisk. I øvrigt kan du ikke vurdere, om min vurdering er 'rigtig' eller ej. Vi kan kun gætte på, om fx FCM havde kunne sælge Falk for 30 mio. Det tror jeg godt, at de kunne have gjort.
                              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

                                Jamen der er da et utal af klubber i Europa, hvor det ville være småpenge. Jeg kunne sagtens have set Rasmus Falk i en hollandsk topklub eller en tysk midterklub. Jeg har da set transfers, hvor jeg tænker, at sådan et Falk-salg havde været mere realistisk. I øvrigt kan du ikke vurdere, om min vurdering er 'rigtig' eller ej. Vi kan kun gætte på, om fx FCM havde kunne sælge Falk for 30 mio. Det tror jeg godt, at de kunne have gjort.
                                Det har du helt ret i, det er spekulation fra begges sider. Men du gør intet for at overbevise mig. Se på, hvad folk som Kasper Kusk (godt nok på klausul) og Nikolaj Thomsen røg for i 14 og 16 til henholdsvis Twente og Nantes - det er en brøkdel af de 30 mio, du mener OB kunne have solgt Falk for. Og det er vel at mærke for spillere, som har været toneangivende kræfter på et mesterhold. Lucas Andersen blev i 2016 solgt for under 15 mio kr fra Ajax (!!!) til Grasshoppers. Alle eksempler på danske talenter/spillere på omkrings Falks niveau.
                                Nu skal man heller ikke stole blindt på transfermarkt, men den højeste markedsværdi de har Falk vurderet til i OB tiden er 1 mio Euro, det er immervæk 1/4 af, hvad du mener, at han kunne være solgt for.
                                Så kan du argumentere for, hvis OB havde været et bedre sted, så kunne man have fået mere osv, det er meget svært at vide, men kigger man isoleret set på en evt. Falk transfer i den relevante periode med de givne forudsætninger, så er 30 millioner komplet urealistisk imo. En stor del af FCK's fans var ikke engang specielt begejstrede over at få ham på free. Han var god og stor i Odense, men udenfor...

                                Comment

                                Working...
                                X