Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - SDJR 28/03/2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Altså, hvis jeg skulle designe tiltaget, ville femte-dommeren sidde ved samme antal skærme som der var kameraer rettet mod banen. Alle skærme viser live-billeder, og foran dommeren skal der så være en dreje-knap, som han kan bruge til at "spole" tilbage, og se situationen på den skærm der giver mest mening. Det skal altså ikke være en mavefornemmelse fra livebilledet, men en bedømmelse efter at have set et replay. Vi snakker stadig under 10 sekunder, og nærmere fem, før han kan rådgive dommeren på banen. Der vil naturligvis være en indkøringsfase, og der vil være dommere der er bedre til opgaven end andre, men jeg tror på det ville hjælpe en del på afviklingen af kampene uden de samme fustrationer for spillere, fans og dommere, som i dag...

    Mvh

    MaxHH
    Isf for en femtedommer taler vi nok snarere om 2 eller flere, der skal sidde ved skærmene, for der er formentlig flere kameraer end en enkelt mand kan overskue. Det er dog blot en detalje, uden betydning for essensen i forslaget.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
      Isf for en femtedommer taler vi nok snarere om 2 eller flere, der skal sidde ved skærmene, for der er formentlig flere kameraer end en enkelt mand kan overskue. Det er dog blot en detalje, uden betydning for essensen i forslaget.
      Måske en teknikker og en dommer, der i fælleskab finder de rigtige billeder hurtigt...

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        Kan vel godt være der var offside. Men nu blev der jo dømt mål. Og når der er mål så plejer det jo at blive gengivet på stor skærmen :-) så lige i denne situation vil jeg ds mene at OB ikke har gjort noget forkert

        Comment


          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
          Kan vel godt være der var offside. Men nu blev der jo dømt mål. Og når der er mål så plejer det jo at blive gengivet på stor skærmen :-) så lige i denne situation vil jeg ds mene at OB ikke har gjort noget forkert
          Men det må trods alt siges at være en kontroversiel situation uanset, i det dommeren anderkendte et mål der burde have været annulleret... ,o)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Men det må trods alt siges at være en kontroversiel situation uanset, i det dommeren anderkendte et mål der burde have været annulleret... ,o)
            jeg har nu ikke selv set gengivelsen på storskærmen i fredags, men jeg har fået fortalt st gengivelsen/afspilningen af oplægget til Tommy Bechmann bliver stoppet i et "split"sekund så det er klart for alle på stadion at der er offside. Det kontroversielle ligger self. her, hvis det er sandt, ellers har jeg svært ved at se noget specielt i gengivelsen af scoringen
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              jeg har nu ikke selv set gengivelsen på storskærmen i fredags, men jeg har fået fortalt st gengivelsen/afspilningen af oplægget til Tommy Bechmann bliver stoppet i et "split"sekund så det er klart for alle på stadion at der er offside. Det kontroversielle ligger self. her, hvis det er sandt, ellers har jeg svært ved at se noget specielt i gengivelsen af scoringen
              Det opdagede jeg ikke personligt... men uanset er det mål dækket af de retningslinier jeg listede op tidligere i tråden, i det gengivelsen jo i den grad underminerede dommerens autoritet... ,o)

              Mvh

              MaxHH

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                Det kan ikke lade sig gøre. Hvor ofte ser vi ikke på TV-billeder at der er klar offside, blot for at replay'en viser at en spiller udenfor billedet trækker spilleren onside? Alt alt for ofte vil det resultere i fejlkendelser, som ikke ville være sket. Så den variant du foreslår vil i mine øjne utvivlsomt gøre mere skade end gavn.
                Nej, for som med dommerne bag linjen, er det stadig dommeren på banen, der har det sidste ord. Det vil sige, at hvis linjevogteren er sin opgave voksen og ser en mand uden for kameraet der trækker en spiller onside, så siger han selvfølgelig bare det i headsettet.

                Det handler ikke om at overule dommeren. Det handler om at dommeren får så mange oplysninger som muligt at træffe sine beslutninger ud fra.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Alternativet til ikke at vise skoringen havde været Tom skærm.
                  Her havde effekten vel været den samme.
                  Man er vel lidt i tvivl på stadion, og hvis en skoring ikke bliver vist bekræfter det jo bare den mistanke.
                  Så lige i denne situation tro jeg det var lige meget om de viste den eller ej.

                  ud over det ville det stadig være rart med en back der spiller situationen færdig inden han vinker sin hånd af.

                  Comment

                  Working...
                  X