Oprindeligt indsendt af mckellberg
Se indlæg
Siden vi tabte i Hobro hedder kampstatistikken, inklusiv 3 pokalkampe 7-5-1; kun FCK og Midtjylland har bedre statistik i den periode. Og statistik skal være drivkraften i det her projekt. Ordet "proces" blev i den grad mudret under Kent, dels af håbløse signings, dels af håbløst brug af materialet; herunder spillestil; hvor jeg bl.a vil fremhæve konstellationen Izunna/El Makrini som et symbol på det mismatch, som jeg mener er overskriften over samtfulde 3 år under Kent/Jesper Hansen.
Det passede bare ikke sammen. Det var en mudret proces; det var imo ikke rigtigt en proces mod noget bedre; Der blev simpelthen ikke ramt rigtigt fra nogen af de sportslige parter. Nu begynder vi at kunne se konturerne til en rigtig proces; om end jeg vil sige at 1 nederlag i 13 kampe efter det forsmædelige nederlag i Hobro; og flere sejre end uafgjorte lugter lidt mindre af "midterhold" end det har gjort de sidste 7 år, selv om vi reelt set stadig er en del af en ufatteligt jævnbyrdig masse.
Og netop den jævnbyrdige masse gør, at vi bliver nødt til at have en stabil base; så vi i det mindste kan være med om sejren til sidste minut.
Også på søndag. Vi vil sandsynligvis blive betragtet som svag favorit; jeg mener stadig det er 50/50; men alt efter hvordan Esbjerg klarer sig i aften, så kan det måske godt være, at vi kan hive en smal sejr hjem.
Jeg synes det er to hold, der har fokus på nøjagtigt de samme ting. Så det handler om hvem, der propper boldene i kassen. Sidst gjorde Esbjerg det; og jeg er ganske sikker på, at scorer vi først, vinder vi også.
MvH ChrisOB
Comment