Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Homoseksuelle fodboldspillere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

    Stråmandsargument. Jeg føler mig ikke krænket. Så kom igen!

    Og jo, selvfølgelig er det homofobisk at bruge ordet homo som en nedladende betegnelse. Har intet med krænkelseskultur at gøre, og det er satme trættende, at man ikke kan diskutere hvor grænsen går for sådan noget uden man bliver skudt "krænkelseskultur"-argumentet i skoen. Det er snart mere misbrugt end Hitler-kortet.
    Forklar lige homofobien i det

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

      Forklar lige homofobien i det
      Ordet homo bruges som et nedladende og hånende ord. Hvordan skulle det ikke være homofobisk?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

        Stråmandsargument. Jeg føler mig ikke krænket. Så kom igen!

        Og jo, selvfølgelig er det homofobisk at bruge ordet homo som en nedladende betegnelse. Har intet med krænkelseskultur at gøre, og det er satme trættende, at man ikke kan diskutere hvor grænsen går for sådan noget uden man bliver skudt "krænkelseskultur"-argumentet i skoen. Det er snart mere misbrugt end Hitler-kortet.
        Fordi 100 mand står og råber Fischer er homo er det ikke ensbetydende med de har homofobi. Vil mene de bare er bøvede og dumme. Ligesom alle de andre drillerier med bonderøve/jydesvin/ludersøn osv. Det er umuligt at håndhæve det skib DBU har sat i søen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

          Ordet homo bruges som et nedladende og hånende ord. Hvordan skulle det ikke være homofobisk?
          En fobi er noget man er bange for. Tvivler på der er nogen der er bange for homoseksuelle i dag.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Fordi 100 mand står og råber Fischer er homo er det ikke ensbetydende med de har homofobi. Vil mene de bare er bøvede og dumme. Ligesom alle de andre drillerier med bonderøve/jydesvin/ludersøn osv. Det er umuligt at håndhæve det skib DBU har sat i søen.
            Vi kan hurtig blive enige om at det er svært at håndhæve og at det garanteret bliver total tilfældigt.

            Om de har homofobi eller ej er sådan set underordnet. Hvis de råber noget der er homofobisk er det ret ligemeget om de også er homofober. Hvis du råber abe-lyde efter sorte spillere er det også racistisk uanset om du så mener du er racist eller ej.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

              En fobi er noget man er bange for. Tvivler på der er nogen der er bange for homoseksuelle i dag.
              Definitionen af homofobi er en sygelig angst eller afsky for homoseksuelle. Man viser vel netop afsky ved at bruge ordet homo nedladende?
              https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=homofobi

              Men hvis det gør dig mere glad, så kald det diskrimination af homoseksuelle. Det ændrer ikke rigtig pointen og bliver ikke mere acceptabelt af den grund.
              Last edited by driflin; 12-04-2019, 12:34.

              Comment


                En bøde på 25.000 virker som en symbolsk straf, men hvis den bliver vekslet til en større næste gang kan det sikkert sagtens gå hen og blive dyrt for klubben i længden hvis der ikke bliver sat en stopper for det på lægterne. I det mindste sætter disciplinærinstansen også spot på Fishers latterlige håndtering for selvfølgelig skulle han ikke stille sig op og håne RMN tribunen. Pinligt at han ikke selv kan se det, men i stedet fare ud og skaber sig i medierne over det. Men så kan der selvfølgelig også lige bruges en uge mere på at debattere det i smadder, mens Fisher kan sole sig i opmærksomheden og score nogle flere likes på hans twitter. Lad os nu bare spille noget bold for...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                  En bøde på 25.000 virker som en symbolsk straf, men hvis den bliver vekslet til en større næste gang kan det sikkert sagtens gå hen og blive dyrt for klubben i længden hvis der ikke bliver sat en stopper for det på lægterne. I det mindste sætter disciplinærinstansen også spot på Fishers latterlige håndtering for selvfølgelig skulle han ikke stille sig op og håne RMN tribunen. Pinligt at han ikke selv kan se det, men i stedet fare ud og skaber sig i medierne over det. Men så kan der selvfølgelig også lige bruges en uge mere på at debattere det i smadder, mens Fisher kan sole sig i opmærksomheden og score nogle flere likes på hans twitter. Lad os nu bare spille noget bold for...
                  Enig - udover at VF ikke ser ud til at have benyttet sin Twitter-profil siden 2013, og stadig står som Ajax-spiller på den..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                    Enig - udover at VF ikke ser ud til at have benyttet sin Twitter-profil siden 2013, og stadig står som Ajax-spiller på den..
                    Figure of speech, men fair nok ;) Jeg finder det iøvrigt skummelt at du er så opdateret på den slags

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                      Figure of speech, men fair nok ;) Jeg finder det iøvrigt skummelt at du er så opdateret på den slags
                      Jeg er på Twitter og havde ikke set nogen "tagge" VF i alle de 100vis af indlæg der har været om ham, så jeg mistænkte at han nok ikke var så aktiv - og så kunne jeg hurtigt søge ham frem ;-)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                        En bøde på 25.000 virker som en symbolsk straf, men hvis den bliver vekslet til en større næste gang kan det sikkert sagtens gå hen og blive dyrt for klubben i længden hvis der ikke bliver sat en stopper for det på lægterne. I det mindste sætter disciplinærinstansen også spot på Fishers latterlige håndtering for selvfølgelig skulle han ikke stille sig op og håne RMN tribunen. Pinligt at han ikke selv kan se det, men i stedet fare ud og skaber sig i medierne over det. Men så kan der selvfølgelig også lige bruges en uge mere på at debattere det i smadder, mens Fisher kan sole sig i opmærksomheden og score nogle flere likes på hans twitter. Lad os nu bare spille noget bold for...
                        Og det er vel netop pointen - at der skal sættes en stopper for det på lægterne.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Og det er vel netop pointen - at der skal sættes en stopper for det på lægterne.
                          Tror du det sker? For så bliver jeg godt nok overrasket :)

                          Comment


                            Man har da lov til at håbe, at fjolserne ikke gør sig skyldige i det samme, som flere af os har beskyldt Brøndby-fansene for at gøre i mange år - at sætte sig selv over klubben.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                              Tror du det sker? For så bliver jeg godt nok overrasket :)
                              Jeg tror ikke det forsvinder helt. Men jeg tror medløber-flokken der synger med i nuet vil blive en del mindre.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                                jeg ved ikke helt, om jeg skal blive skræmt, rystet, forundret, fascineret over, hvor utroligt et twist og drejning denne sag har taget. Og hvor vildt smart Fischers spin har været, hvordan det i helt uhørt absurd grad har sat gang i krænkelseshysteriet, og vendt en situation fuldstændig på hovedet, så ingen snart overhovedet tænker klart, men derimod overbyder hinanden i politisk korrekthed og udtrykt indignation. Når mediebølgen først kører, er det svært at se klart og stå imod.

                                Helt grundlæggende handler det jo bare om, at Fischer bliver irriteret over at blive kaldt homo, men er klog nok til ikke at give den forklaring, hvorfor han laver et lille twist, der får det til at fremstå som om, han kæmper for homoseksuelles rettigheder, og vupti alle falder i med begge ben, og når først medietoget kører, er der jo ingen der tør stå imod.

                                Det har selvfølgelig intet med homofobi at gøre, intet med racismeparagraffer at gøre, der er intet ulovligt i det, så stop nu det hysteri. Vi kan godt blive enige om, at tiden er vokset fra at råbe homo, og det er dumt og primitivt, men det er stadig ikke ulovligt. Gør man det ulovligt blegner 1984 ved siden af det samfund vi så er ved at bygge op. Så træk lige vejret engang.

                                Synes, det er fint og forståeligt, at klubberne gerne vil markere en værdimæssig modstand mod homoråb og generelt homofobi i fodbold, for der er bestemt meget homofobi i fodbold. Men altså lad os nu være helt ærlige: før den 7.april var der generelt ingen der løftede et øjenbryn hver gang der kom en homosang fra lægterne, hvilket der har været i stor stil, FCKs "bøsserne fra vestegnen" er jo velkendt, hvor mange har skrevet lange harmdirrende indlæg om den sang før nu? nej vel....
                                Det er ikke mig der gør det ulovligt. Det er folketinget. Om det er hysterisk? Tja, tiden er løbet fra hyggeracisme og afslappet nedgørelse af homoseksuelle. Det ville klæde os at indse det, og kalde VF noget andet grimt fremadrettet.

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X