Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Mande Sayouba

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
    N

    Jeg synes faktisk ikke OB fans brokker sig for meget, faktisk er jeg ofte enig i kritikken angående JH, Bestyrelsen osv.
    Men lige her kan jeg bare ikke se pointen, specielt fordi man har brokket sig over vi kun hente spillere fra Jylland, og så når JH endelig henter en fra udlandet, så skal han også have kritik? Det er bare for lidt for pessismistisk til min smag, hvis han bliver et kæmpe flop, så er det jo en helt anden sag. Men det ved vi ikke endnu!
    Du må gerne kalde mig pessimist, og være uenig med mig, og skrive at det jeg mener er åndsvagt, jeg synes bare ikke, at du forholdte dig til kritikken.

    Synes du ikke, at det er en fair holdning at være kritisk overfor, at man henter en målmand der er i noget nær sit livs ringeste spillemæssige form, når OB reelt er i krise og nedrykningsfare? Det er jo ikke en spiller der har stået skidt i Bundesligaen, det er en spiller der har stået skidt for et bundhold i Norge.

    Det her handler jo ikke om, hvorvidt OB handler for meget indenfor landets grænser, det handler om, at man på et meget kritisk tidpunkt går ud og besætter en meget vigtig plads, med en spiller der helt objektivt må siges at være et wild card, i den nuværende situation. Og nej, der findes ingen sikre løsninger, men jeg vil godt vove den påstand, at man kan finde nogle der ser mere sikre ud, og som ikke ankommer til klubben efter at have leveret klart under niveau lige op til. Og det her hold skriger på stabilitet.

    Comment


      #62
      Sorry. Men den her stinker altså mere af Koval end af Grytebust. Dejligt, hvis alle vi skeptikere tager grueligt fejl. Men skepsissen kan man sgu ikke klandre os for at have.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Hvor mange gange har folk ikke sagt man skal give chancer til det ene fejlkøb efter det andet? Det er sgu sundt at have skepsis overfor enhver hentet under JH alene p.g.a trackrecord.

        MvH ChrisOB
        Fair nok, er bestemt heller ikke fan af JH. Man kunne vi nu ikke lige starte med, at sige velkommen til i stedet for at kritisere manden inden han er landet i O`ense?

        Comment


          #64
          Ja, men ingen af de to har den erfaring som Mande har.

          Jeg er sikker på at han kommer på landsholdet igen mens han står for OB.
          Og min vurdering kan sgu være lige så god som jeres.

          I kigger på fortiden og ikke fremtiden.
          Mande bliver en super sidste skanse for OB, vi kunne have stået med TM der har lidt skades problemer plus er 35 og en meget ung Oliver. Det vil I alligevel hellere have?

          Jeg er tilfreds med at få en ung keeper ind der har målmandend bedste år foran sig.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Du må gerne kalde mig pessimist, og være uenig med mig, og skrive at det jeg mener er åndsvagt, jeg synes bare ikke, at du forholdte dig til kritikken.

            Synes du ikke, at det er en fair holdning at være kritisk overfor, at man henter en målmand der er i noget nær sit livs ringeste spillemæssige form, når OB reelt er i krise og nedrykningsfare? Det er jo ikke en spiller der har stået skidt i Bundesligaen, det er en spiller der har stået skidt for et bundhold i Norge.

            Det her handler jo ikke om, hvorvidt OB handler for meget indenfor landets grænser, det handler om, at man på et meget kritisk tidpunkt går ud og besætter en meget vigtig plads, med en spiller der helt objektivt må siges at være et wild card, i den nuværende situation. Og nej, der findes ingen sikre løsninger, men jeg vil godt vove den påstand, at man kan finde nogle der ser mere sikre ud, og som ikke ankommer til klubben efter at have leveret klart under niveau lige op til. Og det her hold skriger på stabilitet.
            Jeg kalder dig ikke for pessimist, bare at kritikken i denne omgang er en smule for pessimistisk.

            Altså selvfølgelig er det fair at være kritisk, jeg skal ikke bestemme hvad der er fair og ikke fair. Jeg prøvede jo bare, at sprede lidt positivitet angående en ny spiller.
            Har også læst mig til, at han har været skidtstående og vel er blevet slået af, men det betyder jo ikke at han er dårlig. Alle har formskift og måske kunne lidt frisk luft gøre ham godt.

            Et Wildcard er måske lidt det der er brug for nu, OB har handlet “sikkert” i alt for lang tid nu. Vil i hvert fald hellere se Mande i OB trøjen, end f.eks. Mikkel Andersen.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
              Fair nok, er bestemt heller ikke fan af JH. Man kunne vi nu ikke lige starte med, at sige velkommen til i stedet for at kritisere manden inden han er landet i O`ense?
              Det er ikke ham, som sådan, vi kritiserer - det er det, at det er en lottokupon, på en position, som vi ikke føler, der skal gambles på i denne mere og mere presserende situation. Omstændighederne, du ved. Både vores egne og hans.

              At jeg så personligt er skeptisk på forhånd, fordi han er en JH signing, er jo ikke noget personligt mod ham.

              Det er mere en "Vi kunne hente Ronaldo og Messi, og jeg ville stadig være skeptisk, fordi de er JH signinger" deal.

              Indtil jeg har set andet, så er det faktisk sådan jeg vurderer ALLE signinger, uanset baggrund.

              Jeg synes så også der er omstændigheder, der retfærdiggører skepsis, der går ud over den generelle skepsis overfor Jesper Hansen.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                Ja, men ingen af de to har den erfaring som Mande har.

                Jeg er sikker på at han kommer på landsholdet igen mens han står for OB.
                Og min vurdering kan sgu være lige så god som jeres.

                I kigger på fortiden og ikke fremtiden.
                Mande bliver en super sidste skanse for OB, vi kunne have stået med TM der har lidt skades problemer plus er 35 og en meget ung Oliver. Det vil I alligevel hellere have?

                Jeg er tilfreds med at få en ung keeper ind der har målmandend bedste år foran sig.
                Altså Sayouba SKAL jo også være klart bedre end de to andre, ellers er det jo en katastrofal handel, og nogle penge der kunne være brugt langt bedre et andet sted. Jeg ville personligt ikke have noget imod, hvis man gik med enten Thomas eller Oliver, fordi at man synes, at de havde niveauet til det, men samtidig har jeg heller ikke været imod, at man hentede en afløser, jeg havde bare forventet nogle væsentligt bedre end en keeper der ikke kan tage med hænder for et norsk bundhold.

                Og nu siger du det selv, vi får en ung keeper ind, men hvad så med Oliver? Hvad er perspektiverne for ham nu, hvor man antageligvis har fundet en målmand for de næste 4 år. Har han lyst til at vente så længe? Det tvivler jeg sgu på. Og der er ellers blevet gjort en god indsats for at brande ham som et stort talent, og en kommende førstekeeper, men det var måske bare fis i en hornlygte?

                Comment


                  #68
                  T
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Det er ikke ham, som sådan, vi kritiserer - det er det, at det er en lottokupon, på en position, som vi ikke føler, der skal gambles på i denne mere og mere presserende situation. Omstændighederne, du ved. Både vores egne og hans.

                  At jeg så personligt er skeptisk på forhånd, fordi han er en JH signing, er jo ikke noget personligt mod ham.

                  Det er mere en "Vi kunne hente Ronaldo og Messi, og jeg ville stadig være skeptisk, fordi de er JH signinger" deal.

                  Indtil jeg har set andet, så er det faktisk sådan jeg vurderer ALLE signinger, uanset baggrund.

                  Jeg synes så også der er omstændigheder, der retfærdiggører skepsis, der går ud over den generelle skepsis overfor Jesper Hansen.

                  MvH ChrisOB
                  Okay, så forstår jeg bedre.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg

                    Et Wildcard er måske lidt det der er brug for nu, OB har handlet “sikkert” i alt for lang tid nu. Vil i hvert fald hellere se Mande i OB trøjen, end f.eks. Mikkel Andersen.
                    Okay, her er vi så bare meget uenige.

                    Jeg har i den grad selv advokeret for, at man tog nogle chancer. Havde man solgt Gryte i vinters, som jeg synes man burde, og havde hentet Mandé som afløser, så ville jeg umiddelbart have syntes, at det var en fin chance at tage. Det var selvfølgelig også før, at han viste et meget lavt bundniveau, men under alle omstændigheder var det god timing, da vi allerede ved indgangen til foråret vidste, at det hverken ville blive fugl eller fisk i den sæson.

                    Situationen er straks mere alvorlig nu, og når man kæmper i bunden, er målmandsposten nok det værste sted at have ustabilitet. Jeg tror ikke, at OB rykker ned, men selvfølgelig er det et scenarie man er nødt til at tage seriøst, som tingene har udviklet sig, og en dårlig beslutning på målmandsposten kan godt være noget der er med til at få korthuset til at falde. Derfor synes jeg alle dage, at det stabile og kedelige havde været at foretrække, når vi står som vi står.

                    Comment


                      #70
                      Mande spiller ikke for os om 3 der er han solgt videre for omkring 10 millioner efter nogle fantastiske sæsoner og gode landskampe.

                      Der har Oliver spillet pokal kampe og andet de sidste ro år, tager over og owner superligaen som det aldrig er set før.
                      Er en kæmpe succes på det OB der vinder ligaen og pokalen 2-3 år efter han står fast.

                      Var det svar nok?

                      Comment


                        #71
                        Velkommen til Mande ! Sidder med omtrent samme følelse som da vi i sin tid hentede Gryte som jeg ligeledes aldrig havde hørt om inden. Jeg håber du kan ramme hans klasse, omend en 1:1 erstatning ville være latterligt at forvente efter at have haft ligaens med længder bedste målmand i folden.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                          T

                          Okay, så forstår jeg bedre.
                          Du skal se signingen i tidens kontekst - Det er immervæk nemmere at være sportsdirektør, hvis man henter spillere på bagkant af mange vellykkede og en position i ligaen i den bedre halvdel.

                          Ikke på bagkant af Koval og en sidsteplads i ligaen.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                            Mande spiller ikke for os om 3 der er han solgt videre for omkring 10 millioner efter nogle fantastiske sæsoner og gode landskampe.

                            Der har Oliver spillet pokal kampe og andet de sidste ro år, tager over og owner superligaen som det aldrig er set før.
                            Er en kæmpe succes på det OB der vinder ligaen og pokalen 2-3 år efter han står fast.

                            Var det svar nok?
                            Det lyder til mindst som en god idé. :-)
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Okay, her er vi så bare meget uenige.

                              Jeg har i den grad selv advokeret for, at man tog nogle chancer. Havde man solgt Gryte i vinters, som jeg synes man burde, og havde hentet Mandé som afløser, så ville jeg umiddelbart have syntes, at det var en fin chance at tage. Det var selvfølgelig også før, at han viste et meget lavt bundniveau, men under alle omstændigheder var det god timing, da vi allerede ved indgangen til foråret vidste, at det hverken ville blive fugl eller fisk i den sæson.

                              Situationen er straks mere alvorlig nu, og når man kæmper i bunden, er målmandsposten nok det værste sted at have ustabilitet. Jeg tror ikke, at OB rykker ned, men selvfølgelig er det et scenarie man er nødt til at tage seriøst, som tingene har udviklet sig, og en dårlig beslutning på målmandsposten kan godt være noget der er med til at få korthuset til at falde. Derfor synes jeg alle dage, at det stabile og kedelige havde været at foretrække, når vi står som vi står.
                              Må jeg spørge, hvad havde været det stabile og kedelig valg i denne omgang? Sådan realistisk set, så er der kun i Mikkel Andersen kategorien. Og der vil jeg sku hellere undvære. TM og unge OC, som nogle gerne vil se prøvet, ville godt nok været et vanvittigt sats, specielt i en mulig nedrykningstid.

                              Comment


                                #75
                                Ville være interessant at vide hvem dertid har fundet Grytebust og hvem har spottet Sayouba nu og om det kom fra den samme kilde. Mener at huske at der blev spekuleret at det måske var Lars Høgh som var med at finde Gryte, men ved ikke om husker rigtigt eller om det var kun spekulativ. Nogen med idé/information hvem der kigger for os på den norske målmandsmarkt?
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X