Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Hobro-OB 11.8.18 (Undertekst: forfærdelige10 minutter)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg

    Jeg er målløs over det resultat og den ubalance i defensiven!
    Det er ret simpelt. Anføreren samler ikke holdet, men fokusere på hvad han skal sige til til tv i pausen. Ved mål nr 2 står han og tænker på hvad han skal tweete for at komme med i Vild med Dans.

    Spøg til side, men vi mangler i den grad en som tager ansvar og samler holdet.
    Vi mangler en god leder til forsvaret- en som også er god på offensive dødbolde. Vi mangler i den grad en fysisk stærk angriber Ala Fall, da han var bedst. Samt den kreative afløser som JH vel lovede os da habile ville give Falk den løn som han fortjente.

    Comment


      #17
      Jeg er enig i det første trods ironien. Den hviler på anføreren her. Og spilleren KEP, der slet ikke har fart i fødder, tanke eller handling mere. Statistikken giver dig i hvert fald ret ifht 2’eren. Der er mange indlæg, men ikke specielt mange gode/rigtige løb at slå dem ind mod. En stærk 10’er ville måske også hjælpe.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Du tror ikke, at det faktum at KEP er langsom og bliver bare langsommere for hver måned af hans karrieremæssige efterår; der går ikke har stor indflydelse på hvorfor, vi lukker så nemme mål ind? Den aktion ved 2-0 målet er jo direkte pinlig for en mand af hans rutine; og det sker, fordi han er langsom i tanke og handling. Alle hold, der tager en risiko fremad banen, risikerer også omstillinger; det gjorde Barcelona også (princip-sammenligning, not actual); de havde så bare de hurtige forsvarsspillere, der retfærdiggjorde at lægge spillet højt og tillade omstllinger.

        Det er ikke kun måden, vi står på banen på; det er kvaliteten af det forsvarsspil, der så bliver præsteret, når modstanderen så angriber den anden vej. Og her gør KEP ikke nogen som helst positiv impact i øjeblikket, selv om han er anfører.

        En anfører, der først bakker; dernæst mister et skridt, for så til sidst lave et forkølet forsøg på at tackle en mand, der kun kan gå ud ad, som ved 2-0 målet; er ikke en anfører. Det er en spiller, der totalt mistimer en vigtig forsvarsaktion. Og den slags aktioner er han altså med for at lave. Ikke kun fordi, at han er anfører. Men fordi, han er forsvarsspiller.

        Det handler også om niveau; KEP har ikke formået at kompensere for hans vigende hurtighed (som om han nogensinde rigtigt har haft det) ved at time sine indgreb bedre. Som da han var på den helt forkerte side af N'Doye i en enkelt situation i feltet; hvor han på ingen måder gav sig selv bare en smule chance for at vinde en kropsduel mod ham. Nej han forærede simpelthen pladsen til ham; som han forærede Hobro-spilleren pladsen til at drible ud ad.

        Du har ret i, at vi ikke er mentalt fokusrede nok til at stå rigtigt på banen; det kommer af både stilforvirring (Kent versus JM; som KEP bl.a snakker om) og manglende selvtillid og tillid til hinanden. Jeg så flere gange, hvor der var nogen, der er så paniske i deres forsvarsspil, at de kunne finde på at sparke bolden væk foran fødderne på en bedre placeret medspiller; med risiko for at der både blev sparket dårligere væk og en forsvarsspiller fanget ud af position til andenbold.

        Det sker i et forsvar, der føler de konstant er under pres, selv når de ikke er det. Hvor simple clearinger skaber usikkerhed; hvor man taber hovedet i dødboldssituationer og ikke følger med mænd på bagerste stolpe. Sådan nogle ting.

        Hvis KEP havde et højere niveau; så kunne han måske ha stoppet den 2-0 scoring; og så havde kampen måske set bedre ud.

        Hvis vores startende angriber ikke var en ung, men dog talentfuld, urutineret 17-årig, men i stedet en mere rutineret målscorer, der IKKE er humørspiller (Hej AK), så var vi måske kommet foran, i stedet for bagud. Hvis Casper Nielsen kunne finde ud af at lægge en simpel aflevering i dybden i stedet for en alt for lang og upræcis aflevering imellem to medspillere; så havde vi måske fået en overtalssituation, der kunne ha ført til mål.

        Uheldigvis er vores hold fyldt op med spillere, der laver den slags fejl i alt for mange situationer; Mathias Jørgensen ER urutineret; AK ER humørspiller; Casper Nielsen ER en boldmongol, etc.

        Så vores trup SKAL tilføres nyt blod; der kan udfordre de eksisterende. For de eksisterende præsterer simpelthen ikke. Derfor giver det ikke mening at blive ved med at give dem ubegrænset tillid. Så skal de skiftes ud med nogen, der er bedre.

        Med den mængde fejl i offensive som såvel defensive situationer, så er det ikke længere tilfældigt. Så er det udtryk for niveau.

        Så for mig, er det faktisk ligegyldigt hvordan vi står på banen. Vi kan stå nok så kompakt; KEP vil stadig lave mistimede indgreb; Casper Nielsen mistimede og/eller upræcise afleveringer og elendige skud fra distancen. Ryan vil stadig lægge dårlige indlæg; og vores angribere vil stadig spille på det niveau, de har præsteret i de første 5 kampe.

        Det handler om kvalitet, der kan starte en kædereaktion af positivitet; i stedet for manglen på samme, der starter en kædereaktion af negativitet.

        Der skal kort sagt hentes 2-3 nye spillere til startopstillingen de næste 2-4 vinduer. Ellers vil dette bare fortsætte, uanset træner, uanset hvordan vi står på banen.

        MvH ChrisOB
        Jeg vil da medgive at det ikke ligefrem er elegant forsvarsspil af KEP, men at han skal hænges mere ud for at tabe en duel, hvor Sabbi både har muligheden for at gå selv eller lægge en aflevering dybt til sin medspiller, frem for at Janus og Ryan ikke kan stoppe en ensom Sabbi. Så begynder det at tenderer at man peger kritikken entydigt imod at man ikke kan lide den enkelte spiller. Det synes jeg ikke klæder debatten. Selvom hold som os rammes af omstillinger, så behøver vi jo ikke lade en mand løbe igennem to modstandere inden han skal 1-1 med kep, hvor han oveni købet har en afleveringsmulighed.
        Ellers er det da rigtigt at holdet som det ser ud nu har brug for frisk, men jeg tror ikke vi kommer til at hente spillere, som kommer til at styrke os væsentligt. Det der kommer til at afgøre det er at vi får sat en defensiv struktur sammen i forhold til det systemskifte vi har foretaget. Vi finder ikke så gode forsvarsspillere at de vil kunne håndtere en 2-1 situation. De skal have den nødvendige støtte fra wingbacks og central midtbane, så de ikke kommer i så sårbare situationer. Både 2 og 3-0 mål er simpelthen bolde vi skal vinde højere på banen inden de scorer. Det var vi gode til imod fck med bedre spillere på banen. Her er det Sabbi der piller pynten af hhv. Ryan, janus og nielsen, der har et hav af superligakampe på cv'et og som erobrede den ene bold efter den anden imod fck. Det er derfor jeg mener at vi mentalt er sindssygt udfordret i øjeblikket. De her spillere kan altså godt spille fodbold, men hvis ikke de får lært at kampe i Hobro tæller ligeså meget som kampe imod fck, så kommer vi til at smide dumme point konstant.
        Der er så mange spillere, som jeg mener har niveau til mere end de får vist for tiden, og derfor så tror jeg det bliver for dyrt til vi kan hente de 5-6 spillere nogen snakker om. Det er klogere at satse på 1-2 som virkelig kan noget og så få arbejdet mentalt med dem, som kun synes kampe imod fck og bøf får dem til at stramme sig an

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Jeg vil da medgive at det ikke ligefrem er elegant forsvarsspil af KEP, men at han skal hænges mere ud for at tabe en duel, hvor Sabbi både har muligheden for at gå selv eller lægge en aflevering dybt til sin medspiller, frem for at Janus og Ryan ikke kan stoppe en ensom Sabbi. Så begynder det at tenderer at man peger kritikken entydigt imod at man ikke kan lide den enkelte spiller. Det synes jeg ikke klæder debatten. Selvom hold som os rammes af omstillinger, så behøver vi jo ikke lade en mand løbe igennem to modstandere inden han skal 1-1 med kep, hvor han oveni købet har en afleveringsmulighed.
          Ellers er det da rigtigt at holdet som det ser ud nu har brug for frisk, men jeg tror ikke vi kommer til at hente spillere, som kommer til at styrke os væsentligt. Det der kommer til at afgøre det er at vi får sat en defensiv struktur sammen i forhold til det systemskifte vi har foretaget. Vi finder ikke så gode forsvarsspillere at de vil kunne håndtere en 2-1 situation. De skal have den nødvendige støtte fra wingbacks og central midtbane, så de ikke kommer i så sårbare situationer. Både 2 og 3-0 mål er simpelthen bolde vi skal vinde højere på banen inden de scorer. Det var vi gode til imod fck med bedre spillere på banen. Her er det Sabbi der piller pynten af hhv. Ryan, janus og nielsen, der har et hav af superligakampe på cv'et og som erobrede den ene bold efter den anden imod fck. Det er derfor jeg mener at vi mentalt er sindssygt udfordret i øjeblikket. De her spillere kan altså godt spille fodbold, men hvis ikke de får lært at kampe i Hobro tæller ligeså meget som kampe imod fck, så kommer vi til at smide dumme point konstant.
          Der er så mange spillere, som jeg mener har niveau til mere end de får vist for tiden, og derfor så tror jeg det bliver for dyrt til vi kan hente de 5-6 spillere nogen snakker om. Det er klogere at satse på 1-2 som virkelig kan noget og så få arbejdet mentalt med dem, som kun synes kampe imod fck og bøf får dem til at stramme sig an
          Det værste ved Sabbis mål er ikke så meget KEP, men derimod at ingen begår frispark, og slet ikke Drachmann, var det ikke lige præcis den rolle han havde. Men allerede efter 14 dage i Ådalen er han bovlam som de andre, han har vel også fået en vandkæmmet frits.....man græmmes

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Det værste ved Sabbis mål er ikke så meget KEP, men derimod at ingen begår frispark, og slet ikke Drachmann, var det ikke lige præcis den rolle han havde. Men allerede efter 14 dage i Ådalen er han bovlam som de andre, han har vel også fået en vandkæmmet frits.....man græmmes
            Det er frygteligt netop. Jeg ved ikke engang hvad janus faktisk laver. Det ligner han løber derover og så nærmest løber i position til en aflevering, fordi han bare regner med Ryan klarer den. Hobro er midt i en omstilling. Det vigtigste er at få den gule satan stoppet, uanset om det er kriminelt eller ej. Så kan vi derefter snakke om at KEP bakker helt tilbage i feltet og derfor bliver så bange for at begå straffe at det ser rimelig amatøragtigt ud, men han bliver sgu solgt til stanglakrids af at to af hans holdkammerater ikke i første omgang får taget en omstilling alvorligt. 5 min senere er det så CN der går halvhjertet ind i en duel med selvsamme person, som lige har pisset på 3 af hans holdkammerater. Hvor er det lige opbakningen til hinanden er henne. På det ydmyge serie 3 hold jeg spiller på, der kan jeg vide mig sikker på at en af mine holdkammerater får sendt en huskekage, hvis nogen har pisset så eftertrykkeligt på mig, med mindre jeg selv når at få ham. I OB sker den slags bare ikke i kampe imod hold som Hobro og Vendsyssel, hvor der er 1500 på lægterne. Det er som du nok også hentyder til ikke kun kvalitet fra den enkelte. Det er hele kulturen i truppen som skal flyttes hen imod at det ikke kun er imod hold som med sikkerhed er bedre end os, at pointene skal kriges hjem. Det skal de også imod hold som vi i flere facetter er bedre end.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
              Jeg vil da medgive at det ikke ligefrem er elegant forsvarsspil af KEP, men at han skal hænges mere ud for at tabe en duel, hvor Sabbi både har muligheden for at gå selv eller lægge en aflevering dybt til sin medspiller, frem for at Janus og Ryan ikke kan stoppe en ensom Sabbi. Så begynder det at tenderer at man peger kritikken entydigt imod at man ikke kan lide den enkelte spiller. Det synes jeg ikke klæder debatten. Selvom hold som os rammes af omstillinger, så behøver vi jo ikke lade en mand løbe igennem to modstandere inden han skal 1-1 med kep, hvor han oveni købet har en afleveringsmulighed.
              Ellers er det da rigtigt at holdet som det ser ud nu har brug for frisk, men jeg tror ikke vi kommer til at hente spillere, som kommer til at styrke os væsentligt. Det der kommer til at afgøre det er at vi får sat en defensiv struktur sammen i forhold til det systemskifte vi har foretaget. Vi finder ikke så gode forsvarsspillere at de vil kunne håndtere en 2-1 situation. De skal have den nødvendige støtte fra wingbacks og central midtbane, så de ikke kommer i så sårbare situationer. Både 2 og 3-0 mål er simpelthen bolde vi skal vinde højere på banen inden de scorer. Det var vi gode til imod fck med bedre spillere på banen. Her er det Sabbi der piller pynten af hhv. Ryan, janus og nielsen, der har et hav af superligakampe på cv'et og som erobrede den ene bold efter den anden imod fck. Det er derfor jeg mener at vi mentalt er sindssygt udfordret i øjeblikket. De her spillere kan altså godt spille fodbold, men hvis ikke de får lært at kampe i Hobro tæller ligeså meget som kampe imod fck, så kommer vi til at smide dumme point konstant.
              Der er så mange spillere, som jeg mener har niveau til mere end de får vist for tiden, og derfor så tror jeg det bliver for dyrt til vi kan hente de 5-6 spillere nogen snakker om. Det er klogere at satse på 1-2 som virkelig kan noget og så få arbejdet mentalt med dem, som kun synes kampe imod fck og bøf får dem til at stramme sig an
              FCK vandt jo fortjent og havde vundet større, hvis ikke OB havde Grytebust ... alle hold er mere motiverede mod de store hold.
              Jeg tror i gør jer selv en bjørnetjeneste hvis i tror at det bare drejer sig om motivation, for mig at se er der intet der tyder på det ... der mangler så meget kvalitet på det hold, faktisk over hele banen.

              Hvad skulle være argumentet for at spiller efter spiller underpræsterer i OB, sæson efter sæson, imens alle dem der har gjort det godt for OB, åbenbart må have været motiverede ... eller bare bedre spillere.

              Individuel kvalitet, DET er problemet ... sådan ser jeg det.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                Jeg så ikke kampen. Har lige set højdepunkter og terpet lidt statistik.

                1 Forsvaret er slet ikke afstemt. Ved første mål skal Ryan ikke dække forreste header op - det er en taktisk fejl ligesom den manglende opdækning i zonen bagest. Helt skidt - det er noget en dødboldstræner må kigge på!. Ryan har faktisk et godt returløb på andet mål, men der er slet ingen backup og total passivitet, da Hobro-gutten lidt heldigt kommer forbi alligevel. De to mål må aldrig ske og kan undgås ved et afstemt forsvar. Jeg kigger primært på KEP her. Tredje mål er bare et bundholds lod. Ser skidt ud i afstemningen centralt, men den går jo ikke ind i 98 af 100 tilfælde.


                Statistikken må nogen dog forklare mig. 59% boldbesiddelse og 15-3 (heraf TO inden for rammen) i OB favør?! Noget må sgudda have lykkes? 7 afslutninger inden for rammen er rent talmæssigt godkendt? 15-3 i afslutninger tyder på et relativt massivt overtag?

                Jeg er målløs over det resultat og den ubalance i defensiven!
                Har lige et andet syn på det.
                3-0 er ikke et resultat af uheld.
                Bolden erobres på midten, spilles videre til Babayan som nemt runder nemt Ryan Johnson, hvorefter Grytebust akkurat redder skuddet ... det er et bundholds lod i den forstand, at holdet ikke er stærkt nok til at afvise de udfordringer der kommer.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Har lige et andet syn på det.
                  3-0 er ikke et resultat af uheld.
                  Bolden erobres på midten, spilles videre til Babayan som nemt runder nemt Ryan Johnson, hvorefter Grytebust akkurat redder skuddet ... det er et bundholds lod i den forstand, at holdet ikke er stærkt nok til at afvise de udfordringer der kommer.
                  Vi er læst af de andre - længere er den ikke. Vi har ikke tålmodigheden og evnerne. Derfor skal modstanderen bare vente på en fejl hos os. Desværre er der mange som laver fejl, og det kniber med kynismen, og fysikken. Da vi så er ekstremt dårlige på dødbolde og hjørnespark, så er vi lette at lukke ned. Hvis frygtede vores hjørne og dødbolde, så ville det styrke os meget. Det ville også betyde, at modstanderne ikke gerne ville tage dødbolde og hjørnespark imod dig. Hertil kommer naturligvis de lette mål, som også giver selvtillid.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Har lige et andet syn på det.
                    3-0 er ikke et resultat af uheld.
                    Bolden erobres på midten, spilles videre til Babayan som nemt runder nemt Ryan Johnson, hvorefter Grytebust akkurat redder skuddet ... det er et bundholds lod i den forstand, at holdet ikke er stærkt nok til at afvise de udfordringer der kommer.
                    Ryan’s ganske forfærdelige kamp i går udstiller meget godt OB . En rigtig god præstation mod FCK følges op af en forfærdelig kamp mod Hobro
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      FCK vandt jo fortjent og havde vundet større, hvis ikke OB havde Grytebust ... alle hold er mere motiverede mod de store hold.
                      Jeg tror i gør jer selv en bjørnetjeneste hvis i tror at det bare drejer sig om motivation, for mig at se er der intet der tyder på det ... der mangler så meget kvalitet på det hold, faktisk over hele banen.

                      Hvad skulle være argumentet for at spiller efter spiller underpræsterer i OB, sæson efter sæson, imens alle dem der har gjort det godt for OB, åbenbart må have været motiverede ... eller bare bedre spillere.

                      Individuel kvalitet, DET er problemet ... sådan ser jeg det.
                      Jeg så OB spille Hobro ud af banen i foråret. Igår var vi bagud 3-0 ved pausen. Jeg tror ikke kvaliteten, men derimod mentaliteten gør udslaget og at OB gør sig den største tjeneste ved at arbejde med det, med mindre de helt uventet pludselig har et hav af millioner til nye spillere på en helt anden hylde. 1-2 kvalitetsspillere vil da pynte, men lige nu er det vigtigste at vi får bygget et defensivt fundament, hvor alle kæmper for hinanden når og udfylder deres pligter. Det halter gevaldigt og gør os mere sårbare end det er nødvendigt

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                        Jeg så OB spille Hobro ud af banen i foråret. Igår var vi bagud 3-0 ved pausen. Jeg tror ikke kvaliteten, men derimod mentaliteten gør udslaget og at OB gør sig den største tjeneste ved at arbejde med det, med mindre de helt uventet pludselig har et hav af millioner til nye spillere på en helt anden hylde. 1-2 kvalitetsspillere vil da pynte, men lige nu er det vigtigste at vi får bygget et defensivt fundament, hvor alle kæmper for hinanden når og udfylder deres pligter. Det halter gevaldigt og gør os mere sårbare end det er nødvendigt
                        Nope manglende kvalitet og spillere som passer til den spillestil man vil. Gyte overpræstetede. Joan havde hans momenter og Tingager tabte få hovedstads dueller. Forsvaret er dermed svækket og efter mine begreber et af de defensivt svageste i ligaen.

                        Comment


                          #27
                          Krisen bliver vendt i onside som starter nu på tv3+ .. men mon ikke de lige skal bruge den første time til halvanden på
                          FCK - BIF .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Krisen bliver vendt i onside som starter nu på tv3+ .. men mon ikke de lige skal bruge den første time til halvanden på
                            FCK - BIF .
                            Jeg tror ikke at vi lærer noget nyt desværre. De kommer til at sige det vi andre har vidst længe

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Krisen bliver vendt i onside som starter nu på tv3+ .. men mon ikke de lige skal bruge den første time til halvanden på
                              FCK - BIF .
                              Højst 2 minutter bliver der brugt. Og de aner jo ikke hvad der sker i Ådalen.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Jeg tror ikke at vi lærer noget nyt desværre. De kommer til at sige det vi andre har vidst længe
                                Der er sgu ikke blevet sagt noget interessant om OB i Onside de sidste 10 år.

                                De samler op på runden efter 4/7 kampe er spillet.... Rædselsfuldt sensationsliderligt og københavner-spytslikker program.

                                Comment

                                Working...
                                X