Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nok er NOK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Du læser vist som du selv har lyst ... jeg skriver netop at den reelle værdi er ejendomme og at det vil gøre en forskel hvis OB delen giver overskud.
    Du kan gange omsætningen med 3 i en virksomhedshandel .. i nogle brancher, i andre er det 10 og helt andre noget 3. Jeg har ikke set det som et eksempel i fodboldbranchen men reelle eksempler vil være fine at se..
    Desuden skrev jeg ikke at salgsprisen skulle være 250 mio men at der skulle findes 250 mio til køb af spillere, træningsfaciliteter, et par års underskud m.m. ...
    Nej du starter med at fortælle alt og alle herinde at de ikke ved noget som helst. Hvorefter du kaster dig ud i at kloge dig på værdifastsættelse af virksomheden. Som du tydeligt ikke har megen forstand på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
      Med så åbenlys trolling, dette og forrige indlæg, kunne man så ikke give ham en pause herfra?
      Om han er sagæig, eller om du er enig eller ej så er udelukkelse da det dummeste. Han har vel ret til at være frustreret på sin måde såvel som du og jeg har på vores.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
        Uanset hvor meget I slynger jer med københavnsk CBS jargon ændrer det ikke på at OB og Odense er pivskiddernes holdeplads. FCK light blev vi kaldt, da vi var bedst. Ultras... Lol. En flok narkomaner, der hurtigt trak sablerne da de fik skæld ud. Vi er det vi er, og det fortjener vi. Ønsker Tverskov og Gryte en god karriere fremad - de er solgt om snart.
        CBS jargon.... Ha ha ... I like. Hvad er det du mener med det sidste at OB er pivskiddernes holdeplads ? Du skriver at der vi var bedst blev vi kaldt FCK light. . . Og du hentyder til Ultras .
        Er det de nuværende eller dem der var i 00erne? For de uofficielle i 00erne var da netop kendt for aktioner. Fremmøde i Ådalen protester og verbal udtryk for utilfredshed med ledelsen når der var ting der skulle ændres. Hvis du i dag syntes det mangler. Så har du jo alletiders mulighed for at lave en event hvor du invitere folk til "demo" ... Det ser da ud til at der er mange der vil bakke op. Eller er du en pivskid ?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
          Nej du starter med at fortælle alt og alle herinde at de ikke ved noget som helst. Hvorefter du kaster dig ud i at kloge dig på værdifastsættelse af virksomheden. Som du tydeligt ikke har megen forstand på.
          Nej.. jeg skrev at der var utroligt mange der ikke vidste hvad de talte om..

          Utroligt mange er ikke alt og alle... beklager hvis du følte dig truffet men det kan du jo så overveje hvorfor du gjorde...

          Jeg har en ide om det men nej, det er ikke mit faglige felt om end jeg har finansieret en del virksomhedsoverdragelser .. og igen .. det var ikke kun købet men også driften der koster kapital..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Tænker at dette sagtens kunne være OB om 12 måneder

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...ved-paa-et-fad

            Comment


              I bund og grund var det jo en meget sund og fornuftig tanke, at OB skulle omstilles fra at være et købehold til et være en levedygtig klub med god talentudvikling og bæredygtig økonomi. Problemet er, at man ikke har fundet de rigtige ledere til den omstilling. Hverken Poul Hansen, Jesper Hansen eller diverse trænere har været dygtige nok, og derfor har omstillingen ikke været en succes. OB's budget har på trods af besparelser været stort nok til, at man kunne opdyrke et fornuftigt fodboldhold til top 6 og i nogle sæsoner mere end det.

              Men pengene er blevet misbrugt på det groveste af en sportsdirektør og et sportsudvalg, som på ingen måde har evnerne til at lede en topklub. Jesper Hansens eneste evne har været at skære ned, hvilket de fleste jo kan finde ud af. Han har hentet +50 spillere, hvoraf kun få har været reelle succeser.

              Hvis fx Ove Pedersen havde haft samme budget, tør jeg godt gætte på, at klubben havde ligget helt anderledes i dag.

              Er det Thorborgs ansvar? Ja, det er det. Det er hans ansvar, når klubben ikke har de rigtige ledere, men han alligevel holder fast i dem, som underpræsterer år efter år. Burde han lægge flere penge i klubben? Måske, men nedturen skyldes altså mere underpræstation hos den daglige ledelse end en alt for lille økonomi. Husk på, at klubber med lavere budgetter hvert år præsterer bedre ned OB til trods for det.

              Jesper Hansen har skabt en taberkultur i OB - sådan er det bare.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                I bund og grund var det jo en meget sund og fornuftig tanke, at OB skulle omstilles fra at være et købehold til et være en levedygtig klub med god talentudvikling og bæredygtig økonomi. Problemet er, at man ikke har fundet de rigtige ledere til den omstilling. Hverken Poul Hansen, Jesper Hansen eller diverse trænere har været dygtige nok, og derfor har omstillingen ikke været en succes. OB's budget har på trods af besparelser været stort nok til, at man kunne opdyrke et fornuftigt fodboldhold til top 6 og i nogle sæsoner mere end det.

                Men pengene er blevet misbrugt på det groveste af en sportsdirektør og et sportsudvalg, som på ingen måde har evnerne til at lede en topklub. Jesper Hansens eneste evne har været at skære ned, hvilket de fleste jo kan finde ud af. Han har hentet +50 spillere, hvoraf kun få har været reelle succeser.

                Hvis fx Ove Pedersen havde haft samme budget, tør jeg godt gætte på, at klubben havde ligget helt anderledes i dag.

                Er det Thorborgs ansvar? Ja, det er det. Det er hans ansvar, når klubben ikke har de rigtige ledere, men han alligevel holder fast i dem, som underpræsterer år efter år. Burde han lægge flere penge i klubben? Måske, men nedturen skyldes altså mere underpræstation hos den daglige ledelse end en alt for lille økonomi. Husk på, at klubber med lavere budgetter hvert år præsterer bedre ned OB til trods for det.

                Jesper Hansen har skabt en taberkultur i OB - sådan er det bare.
                100% enig!
                siden 1887

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  For hver af "Din slags" er der et stigende antal, der får sværere og sværere ved at bevare optimismen, alt imens det for de samme folk er blevet svært at lokke tidligere entusiastiske mænd og kvinder med på stadion end sige få dem til at interessere sig for kampene.

                  Det er måske "vildt" for dig, jeg synes det er en naturlig konsekvens af de sidste 7 års totale mangel på retning og fremskridt, som suger begejstringen ud af masserne.

                  Det er fint for dig, at du kan bevare optimismen, men gør det ikke bare en smule indtryk på dig, når du hører historier fra tidligere meget aktive og fremtrædende OB fans som f.eks Chuck, at der er nogen i hans familie, der ellers altid køber sæsonkort, som ikke har gjort det i denne sæson?

                  Burde det ikke gøre dig vred på de personer, der er ansat til at få folk til at købe sæsonkort? Hvis det gør, har du så ikke også forståelse for, at der er mange, der har sværere ved både at bevare optimismen og glæde sig til OB kampe?

                  MvH ChrisOB
                  Jeg mener, at situationen er vild. 7 år uden linje. Og så er jeg overrasket over min egen vedholdenhed. Indtil videre er det, som ofte før, meget i trods.

                  Men jeg kan sagtens forstå desillusionen, og at tålmodigheden bliver tyndslidt hos jer kulturbærere.

                  Jeg kan simpelthen ikke forestille mig ikke at se OBs kampe. Men det bliver selvfølgelig i stadig højere grad på TV fremfor på stadion, for det er fandme også en portion penge for at se på det samme gang efter gang.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

                    Jeg kan simpelthen ikke forestille mig ikke at se OBs kampe. Men det bliver selvfølgelig i stadig højere grad på TV fremfor på stadion, for det er fandme også en portion penge for at se på det samme gang efter gang.
                    Jeg kan heller ikke forestille mig, at OB holder op med at fylde meget i mit liv, og at jeg en dag mister interessen helt. Men samtidig kan jeg mærke, at når Hobro scorer til 3-0 i lørdags, så har jeg mere lyst til at grine end at græde, og det er ikke mange år siden, at jeg ville have været helt i kulkælderen.

                    På det her stadie føler jeg, at min selvrespekt på OBs vegne er blevet så besudlet og trådt på i så høj grad, at lidelsen over at se klubben på et så trist stadie, overskygges af min fryd over at se, at de uduelige svinemiklers dispositioner nok en gang bliver udstillet, og at vi for hver skuffelse forhåbentlig bare kommer endnu nærmere, at inkompetencen ophører.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Tænker at dette sagtens kunne være OB om 12 måneder

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...ved-paa-et-fad
                      Lad os håbe, det ikke kommer til dét.

                      Men jo, det kunne det sagtens blive, fordi selvforståelsen i OB bliver sjældent fulgt op af en virkelighed, der afspejler den forståelse, og det betyder en mental tilstand, hvor presset fra ledelsen og pressen er top 6, uden at spillerne har det mentale overskud til at leve op til sådan en målsætning.

                      Samtidig må de også mærke, at der er mange, der har mistet troen på dem, så de skal forsøge at finde en selvtillid under massivt pres og en tilstand af "I er ikke gode nok" fra tilhængerne og "I SKAL i top 6" fra en ledelse, der i for lang tid ikke har matchet spillere med spillestil eller formået at skabe en træningskultur, som spillerne tager med sig til kampene.

                      Succesoplevelserne bliver få, og når kvaliteten i begge felter er som den er, så er det i grunden svært at se, hvor de succesoplevelser skal komme fra. Det må være svært at være angriber i OB, når man ser mængden af fejl nede i forsvaret. Det må være svært at være forsvarsspiller, når man ser kvaliteten af skud og afleveringer i den anden ende.

                      Det tror jeg også er dét, der sker i hovederne på vores spillere. Også til træning. At der ikke er langt fra "nu kører det" til "Nå det var så det, nu taber vi".

                      Så når JM skælder ud på Barret, fordi denne bruger unødigt tid på at ærgre sig over en fejl, som en træningsrapport antød, så er det faktisk et opgør med den mentale tilstand, vores hold er i. Vi skal ikke stå og ærgre os, vi skal videre. Vi skal ikke tro, at bare fordi modstanderen scorer, så er kampen nærmest slut.

                      Det er bare svært, når der begås så elementære fejl, når man ikke scorer først. Så tror vi nærmest kampen er forbi, og så sker der det underlige, at så smider vi det store tæppe af selv-tvivl - når kampen føles afgjort.

                      Den eneste måde at gøre op med dét, det er at vi har spillere, der laver vellykkede forsvarsaktioner, når/hvis modstanderen har spillet uden om presset og/eller slår en kontra- tager én for holdet- og der er en angribende spiller, der hakker bolden i mål, også selv om det er fra en skarp vinkel.

                      Lige nu er der ingen, der gør det, før efter modstanderne og har scoret 2-3 mål og så spreder usikkerheden sig - også hos dem, der burde være lederne.

                      Så er det faktisk ligegyldigt, at de har 100 plus Superligakampe under bæltet, så vil de også tvivle på sig selv.

                      Vil det hjælpe, hvis jeg lod være med at sige, at de ikke er gode nok? Eller at ledelsen dropper top 6 presset? Måske, måske mest sandsynligt ikke.

                      Det er kvalitet, der skaber succes'er. Om vi kan træne os til kvaliteten ved at få bedre afstemning imellem kæderne, det tror jeg er tvivlsomt. Dertil er vi allerede for selvtillidsforladt. Vi kan minimere antallet af mål imod, og så bygge derfra, men før eller senere falder også det fra hinanden, hvis ikke kvaliteten i den anden ende er blevet større.

                      I bund og grund mangler vi nogen, der kan sparke en hold ind i det 90. Minut, hvor stillingen er uafgjort. Som afgører kampe, hvor vi måske ikke har spillet godt, men har stået sammen som hold.

                      Jeg tror vores nuværende hold kan blive bedre, ikke med den nuværende besætning. Det kunne ikke kun "være rart" at få forstærkninger, det er pinedød nødvendigt.

                      Fordi ellers kommer vi til at få et efterslæb, der bliver umuligt at hente indtil nedrykningsplayoff begynder.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Lad os håbe, det ikke kommer til dét.

                        (...)

                        I bund og grund mangler vi nogen, der kan sparke en hold ind i det 90. Minut, hvor stillingen er uafgjort. Som afgører kampe, hvor vi måske ikke har spillet godt, men har stået sammen som hold.

                        (...)

                        MvH ChrisOB
                        Tænkte lige på det da Aab kom på 12 point for 5 kampe i går. De har en målscorer på 5-5 og 12 point -det er fandme kynisme og det er bare ikke held, når man kan gøre det kamp efter kamp. Man er bare dygtig nok til at spille uhyggeligt kynisk. Det kræver dog spillere som ALDRIG falder sammen - men som ufortrødent klør på i 90+ minutter hver kamp..... Og det er jo fuldstændig underordnet, at man bliver savet over i Parken, når man bare vinder dem man skal vinde.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Tænkte lige på det da Aab kom på 12 point for 5 kampe i går. De har en målscorer på 5-5 og 12 point -det er fandme kynisme og det er bare ikke held, når man kan gøre det kamp efter kamp. Man er bare dygtig nok til at spille uhyggeligt kynisk. Det kræver dog spillere som ALDRIG falder sammen - men som ufortrødent klør på i 90+ minutter hver kamp..... Og det er jo fuldstændig underordnet, at man bliver savet over i Parken, når man bare vinder dem man skal vinde.
                          AaBs spillemæssige og mentale ledere, som har prøvet at præstere under pres, er i hvert fald tydelige. Folk som Okore, Kusk og nu Ochs kan det rent spillemæssigt. Folk som Würtz og Risgård kan det, når det handler om at gå forrest.

                          OB må bare indse, at man ikke kan kopiere end "alt at vinde"-kultur (SønderjyskE) over i en kultur, hvor der er så meget mere pres og større forventninger. Det gælder både i castingen af spillere og trænere. For slet ikke at sige sportsdirektør.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Jeg mener, at situationen er vild. 7 år uden linje. Og så er jeg overrasket over min egen vedholdenhed. Indtil videre er det, som ofte før, meget i trods.

                            Men jeg kan sagtens forstå desillusionen, og at tålmodigheden bliver tyndslidt hos jer kulturbærere.

                            Jeg kan simpelthen ikke forestille mig ikke at se OBs kampe. Men det bliver selvfølgelig i stadig højere grad på TV fremfor på stadion, for det er fandme også en portion penge for at se på det samme gang efter gang.
                            Jeg kan heller ikke forestille mig ikke at se OB kampe, det er så indgroet en del af mig, at det aldrig hører op. Det samme med at tage på stadion uanset om jeg så lægger penge i en for mig forhadt organisation, som vi er en del, der mener gør mere skade end gavn for OB.

                            Jeg kan ikke gøre andet. Jeg ville mere end gerne være med til en form for boykot, jeg kan bare ikke. Men det er ikke min lyst, min passion eller begejstring, der taler - det er, jeg ved ikke, hvad jeg skal kalde den, så jeg siger indre stemme, der minder mig om 26 års erfaring med at tage til Bolbro- og så ikke ret meget mere.

                            Det føles altid dejligt at snakke om gamle minder, men det føles lidt som om, at jeg dér mindes noget, der engang var og aldrig bliver igen. Der har ingen gode minder været de sidste 7 år, hvis jeg skal være helt ærlig.

                            Jovist en sejr eller to på Brøndby Stadion, men ellers meget mere skidt end kanel.

                            7 år er det længste, der er gået siden 1977, hvor OB ikke har vundet et eller andet, så jeg har selvsagt ikke erfaring med, hvordan det er virkelig at være fan af en taberklub/underpræsterer, fordi der er altid kommet en succesoplevelse inden for få år.

                            Så jeg føler lidt at jeg mindes en tid, der aldrig kommer igen, og det er edermame svært at acceptere. Desto større grund er der til at kalde vagt i gevær, fordi jeg føler at vi vitterligt er på vej mod en afgrund, hvor også vi kan stå i 1. Division om ét år, uden mål og sejr som Silkeborg står nu.

                            Jeg ved godt, at du af trods, nægter at forberede dig på sådan et scenarie, men det synes jeg jo, at du burde. For det er ikke så usandsynligt, som man måske skulle tro.

                            For mig er det ikke helt så "vildt", at vi er havnet, hvor vi er havnet- jeg har jo argumenteret for, at der har været ubalance imellem hvad, der er blevet sagt, og så hvad der er blevet hentet og præsteret, nærmest lige fra begyndelsen af Kent Nielsens tid.

                            Jeg er ikke overrasket- så jeg må spørge, er du virkelig dét? Altså overrasket over at vi ligger sidst efter 5 runder?

                            Jeg havde ikke decideret ventet det, jeg har bare indstillet mig selv på, at intet bør kunne overraske mig, når det gælder Thorborg/Jesper Hansens OB.

                            Lige fra Kirkeskovl til Koval. Fra TC til Poul Skovl. Der er meget få lyspunkter.

                            Fra 10. Plads til top 6 på en sommerpause med én ny spiller? Really?

                            Sandsynligheden for at vi røg den anden vej var for mig større. Så jeg er ikke overrasket.

                            I al dette skal jeg så finde trøst i Albani og alt det fynske? Fandme svært.

                            Jeg er på stadion på søndag igen, men ikke for at se mit elskede OB, men OSEs sammensatte flok, der spiller i OB farver. Af pligt, ikke med hjertet.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Tænkte lige på det da Aab kom på 12 point for 5 kampe i går. De har en målscorer på 5-5 og 12 point -det er fandme kynisme og det er bare ikke held, når man kan gøre det kamp efter kamp. Man er bare dygtig nok til at spille uhyggeligt kynisk. Det kræver dog spillere som ALDRIG falder sammen - men som ufortrødent klør på i 90+ minutter hver kamp..... Og det er jo fuldstændig underordnet, at man bliver savet over i Parken, når man bare vinder dem man skal vinde.
                              Lidt sjovt, at du nævner det. Da jeg skrev, at der ville komme 7 Aab'er på holdet hvis vi skal stille bedste hold ud af fællesmængden af OB/AaB. Så var mange ueninge. Fodbold handler også om bundniveau, og selverkendelse. Vores eneste Xfaktor pt. er de 2 yngste
                              fra start 11og den eneste udlænding i truppen. Vi har mange med et helt urimeligt bundniveau og vel 3-4 som heller ikke har topniveau til at spille på et hold af den kaliber OB bør have.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Tænkte lige på det da Aab kom på 12 point for 5 kampe i går. De har en målscorer på 5-5 og 12 point -det er fandme kynisme og det er bare ikke held, når man kan gøre det kamp efter kamp. Man er bare dygtig nok til at spille uhyggeligt kynisk. Det kræver dog spillere som ALDRIG falder sammen - men som ufortrødent klør på i 90+ minutter hver kamp..... Og det er jo fuldstændig underordnet, at man bliver savet over i Parken, når man bare vinder dem man skal vinde.
                                Intet hold falder aldrig sammen, det handler bare om at få skabt hold, der i størstedelen af kampene hverken går ned over 90 minutter eller har perioder i de 90 minutter, hvor de er så meget væk, at man både scorer selvmål og lader modstanderne vade igennem.

                                De 10 minutter var et sygdomstegn af de helt store, ligesom jeg synes fleres reaktion på dette og så er. Jeg gik fra at være vred til nærmest at grine, da Ludwig scorede selvmål og resten af kampen var jeg nærmest ligeglad med, at vi gjorde en indsats for at komme tilbage i kampen. Jeg følte nærmest de 10 minutter fik en sikring til at gå i mit indre, hvor jeg sat på spidsen måske endda ikke havde jublet, hvis vi havde fået udlignet.

                                Jeg var ligeglad. Det var jeg vitterligt. Derfor kunne jeg ikke skrive andet end "øv" efter kampen, fordi jeg ikke anede, hvad jeg ellers skulle sige. Og du kender mig, jeg plejer da normalt at kunne finde ud af at skrive noget.

                                Det var vildt underligt, faktisk. Jeg havde ikke lyst til at skrive svadaer- jeg var ligeglad med at vi havde tabt 3-2 til Hobro.

                                Som i "øv" var det eneste, jeg havde lyst til at skrive.

                                Når et OB hold får mig til at føle sådan, så føler jeg, at jeg står ved en skillevej: Fortsætte med at se dem spille og så være ligeglad med om de vinder og taber, eller forsøge at genvinde min passion ved at minde mig om, at det stadig er et OB hold?

                                Tænk, jeg frygter jeg sidder på stadion på søndag, og når/hvis vi vinder, by some chance, at jeg så igen tænker: Jeg ved det er mit hold, og jeg burde være henrykt, hvorfor er jeg ikke dét?

                                Og så skriver jeg "Yay" inde på forum som eneste udtryk for "glæde".

                                Når jeg kun kan skrive "øv" som reaktion på 10 vanvittigt pinlige minutter, hvorfor så ikke modsat?

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X