Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nok er NOK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
    Super post! Dog et par bemærkninger:

    1) du siger implicit - mange andre her på forum eksplicit - at NT bør skyde flere penge i OB, fordi han er rig. Det kan man hverken forvente eller forlange. Mandens privatøkonomi er hans eget anliggende, og at han tilfældigvis er rig, bør ikke være en variabel i bedømmelsen af hans arbejde.

    2) du og andre insinuerer, at NT er i OB for forretningens skyld. Bygger I det på andet end et vildt skud i tågen? I så fald er det IMO useriøst. Mig bekendt har manden skudt millioner og atter millioner i OB - selvfølgelig særligt i den fantastiske Brink-æra.

    3) i forlængelse af sidste linje ovenfor: Hvis ikke NT ønsker at være en dansk Abramovich, hvilket alle bør kunne forstå (se pkt. 1), er man NØDT til at skabe en forretning, der kører rundt - herunder lavere budgetter.

    4) igen med forbehold for min meget begrænsede viden om organisationssammensætninger per se og OB’s organisation i særdeleshed er spillerhandler vel tæt på suverænt JH’s ansvar? Kritik af ansættelser af Kent Nielsen og nu JM har jeg personligt meget svær ved at tage seriøst - og så er det ligegyldigt, om det er JH eller NT’s ansvar
    1) Nej, jeg siger, at det er een af to muligheder. Enten en ændring måden OB drives på - gerne i ejerstrukturen, hvor OB bliver et mere meningsfuldt OB eller også en økonomisk satsning. Jeg har formentlig både brugt en større del af min indtægt og helt sikkert en større del af min tid i livet på OB end NT. Hvorfor kan jeg ikke forlange noget af ham?

    Som jeg ser det lige nu, så drives OB enevældigt og er blevet det i en del år. Det er vel kun gået ned af bakke sportsligt siden NT har fået eneejerskabet over klubben/virksomheden? Mange af de store beslutninger, som NT har stået får gennem tiden kan man i retrospekt se har været tossede, når detaljerne bliver klarere som tiden går. Et par eksempler:

    a. Give TC ansvar for det sportslige område ovenpå fyren af KB, LO og VJ. De spillerhandler, der blev foretaget i denne periode udslettede stort set alt hvad der var bygget op i de foregående 10 år.

    b. Ansættelsen af Poul Hansen, som man tydeligvis hverken vidste hvem var eller hvad kunne. Poul Hansens tid i klubben udslettede den sidste del af det, der var bygget op i 0'erne.

    Der er en del flere, men det var bare lige to fra de senere år.

    2) Jeg tror ikke det er helt så simpelt og enten eller. Mening har vel altid mange kilder. NT har ganske rigtigt postet penge i OSE gennem. Men omvendt - hvis han synes OBs resultater var vigtigere end pengene/netværket/legitimitetens, hvorfor skaber han så ikke et sportsligt stærkere hold når det kan gøres for et greb i lommen?

    Og så er der jo spørgsmålet om hvorvidt han putter penge i OB eller tager penge ud via transfers i disse år. Vi ved det ikke. Vi ved ingenting, for uanset hvem, der forsøger at få noget af vide om hvad der sker i OB, så afviser ledelsen at tale om det.

    Det mærkelige er egentlig, at der ikke er een eneste af de mange journalister, der har forsøgt at grave frem hvad der sker i OB i disse år, som skriver den artikel de kan uden at snakke med Thorborg. Det undrer mig gevaldigt.

    Fyens kan selvfølgelig ikke, de er tidligere kommet i klemme for at kritisere OSE, men der er vel andre.

    3) 1-3 danske fodboldforretninger kører rundt og den ene ikke primært på grund af fodbolddelen. Resten er i underskud hvert år eller ofte. Og det uanset hvor mange årsregnskaber, der præsenteres med ordene om, at man er skuffet, men ser tegn på forberedning og forudser positive regnskaber i fremtiden. Jeg taler ikke for en Abramovich-model, nødvendigvis. Jeg taler for en fokuseret strategi, hvor man fortæller hvad man vil, og satser det, der skal til for at nå det. Jeg har været imod OSE-konstruktionen fra starten, fordi den tog en del af det OB fra mig jeg holdt af.

    4) Det er en af de ting, som mange journalister gerne har ville snakke med NT om. Hvordan klubben egentlig drives. Hvor meget han egentlig bestemmer. Det fortaber sig lidt i tågerne, men meget tyder på, at NT bestemmer mere end ansvarstildelingerne umiddelbart fortæller.

    Jeg har ikke skrevet noget om Michelsen. Jeg har bare skrevet, at vi har ansat en masse trænere over de sidste 7-8 år uden at vi har flyttet os andet end nedad og lige ud i tabellen. Officielt har sportscheferne/direktørerne haft ansvaret for den del - i virkeligheden har NT haft ansvaret for både sportscheferne/direktørerne og været direkte involveret i beslutningerne om hver træner - i hvert fald er det hvad man hører indefra.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Ja lad os hæfte os ved at vi er vildt dygtige mod FCK , FCM og BIF hvor vi taber hæderligt og så er vi dygtige når modstanderen er foran 2 el 3-0 og har trukket sig tilbage fordi de derfor ikke behøver bruge unødige kræfter mere i kampen ..
      Hæfter mig ved at de vedkender krisen. For der er krise

      Bliver “spændende” at følge de sidste 3 uger af transfervinduet. Om vi er helt enige med ledelsen om hvad der skal til for at forstærke dette hold.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
        Jeg har sgu svært ved at se hvad ledelsen har med vores dårlige sæsonstart at gøre.
        Tror du folk ville reagere sådan her, hvis de udelukkende havde fokus på fem fodboldkampe?

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
          Tror du folk ville reagere sådan her, hvis de udelukkende havde fokus på fem fodboldkampe?
          Amen brother. Det her er jo en akkumuleret reaktion på års konstant elendighed

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
            Tror du folk ville reagere sådan her, hvis de udelukkende havde fokus på fem fodboldkampe?
            Jeg har nogle gange en fornemmelse af, at der er nogen, der virkelig tror, at der kan trykkes på én eller anden nulstilningsknap ved hver sæsonstart, og så tæller de foregående sæsoner ikke mere.

            Både fans og "eksperter"

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Hæfter mig ved at de vedkender krisen. For der er krise

              Bliver “spændende” at følge de sidste 3 uger af transfervinduet. Om vi er helt enige med ledelsen om hvad der skal til for at forstærke dette hold.
              Det er så første gang i 7 år de er tæt på at erkende at vi kritiske sølvmedalje krævende fans har en smule ret i vores påstande .
              Jeg frygter hvilket spillesffald de henter fra Sønderjyske , EfB eller Horsens og forgylder med en kongeløn .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Syntes nu der har været en plan. Flere penge til akademiet og et ønske om en tydelig spillestil som vi fik under KN.

                Problemet er at det arbejde der så bliver udført bare ikke er godt nok og det er materialet heller ikke.

                JH og NT er ikke dygtige nok til at styre en fodboldklub som OB til succes. Meget enkelt
                Helt ærligt. Der har aldrig været hverken klare mål eller en strategi. Opsnus lidt på hvordan strategien blev til i kølvandet på fyringerne af KB og ros og på hvilket fokus, der har været på implementeringen. Du vil blive et sted mellem forbløffet og skuffet.

                Der er blevet skrevet noget ned af nogen, uden en god proces og uden fokus på implementering. Sidenhen har vi intet hørt andet end løsrevne noter i øst og vest i forskellige interviews og nyhedsartikler. I bund og grund har det kunne reduceres til nogle få ord som: Lokale spillere. Spar penge. Flottere spil. Ungdomsspillere.

                Alt sammen har - udefra betragtet - været løsrevne svar på løsrevne analyser, fundet på i farten for at dække over endnu et nederlag, en skuffende halvsæson, eller fordi man har set, at det har givet succes andre steder. Legitimitet og isomorfisme, men ingen strategi :)

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Det er så første gang i 7 år de er tæt på at erkende at vi kritiske sølvmedalje krævende fans har en smule ret i vores påstande .
                  Jeg frygter hvilket spillesffald de henter fra Sønderjyske , EfB eller Horsens og forgylder med en kongeløn .
                  Jeg kommer med en påstand. Vi kommer ikke til at hente spillere nogen af disse 3 klubber.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                    Helt ærligt. Der har aldrig været hverken klare mål eller en strategi. Opsnus lidt på hvordan strategien blev til i kølvandet på fyringerne af KB og ros og på hvilket fokus, der har været på implementeringen. Du vil blive et sted mellem forbløffet og skuffet.

                    Der er blevet skrevet noget ned af nogen, uden en god proces og uden fokus på implementering. Sidenhen har vi intet hørt andet end løsrevne noter i øst og vest i forskellige interviews og nyhedsartikler. I bund og grund har det kunne reduceres til nogle få ord som: Lokale spillere. Spar penge. Flottere spil. Ungdomsspillere.

                    Alt sammen har - udefra betragtet - været løsrevne svar på løsrevne analyser, fundet på i farten for at dække over endnu et nederlag, en skuffende halvsæson, eller fordi man har set, at det har givet succes andre steder. Legitimitet og isomorfisme, men ingen strategi :)
                    Hmmm. Syntes nu stadig der har været en strategi. Den er bare elendig udført

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Jeg kommer med en påstand. Vi kommer ikke til at hente spillere nogen af disse 3 klubber.
                      Aalborg?
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Hmmm. Syntes nu stadig der har været en strategi. Den er bare elendig udført
                        Send Bo i SFÅ studiet sammen med Thorborg og Jesper Hansen.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Aalborg?
                          Dem har vi ikke råd til. De få der ville kunne forstærke os. Der er kun Kadrii tilgænglig herhjemme der kan forstærke os.
                          Resten kan vi ikke hente af sportslige eller økonomiske årsager.

                          Bare min mening

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Send Bo i SFÅ studiet sammen med Thorborg og Jesper Hansen.

                            MvH ChrisOB
                            ?

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg kommer med en påstand. Vi kommer ikke til at hente spillere nogen af disse 3 klubber.
                              Jeg kommer med en påstand .. Vi kommer ikke til at hente en eneste spiller som flytter så meget som et komna i OB .

                              Det er mig en gåde hvis der findes nogen som tillægger et eneste ord fra JH den mindste smule troværdighed .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #75
                                Nu ryger denne diskussion som vanligt ud i noget teoretisk - korrekt eller ej - langdrag. Det er heller ikke det vi har behov for.
                                Det er AKTION!!
                                Hvis I virkelig er enig i, at der er noget helt galt, så lad os da for H...... vise det!
                                Kom nu - lad os tage os sammen.
                                Last edited by hmmm; 11-08-2018, 20:26.

                                Comment

                                Working...
                                X