Annoncering

Collapse
No announcement yet.

KAMPTRÅD - Randers-OB den 29.juli 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
    Kampen i dag gjorde det endnu tydeligere for mig, at vi mangler grundlæggende kvalitet i vores start-11. Vi er ganske enkelt for middelmådige på for mange positioner. Jeg kan faktisk godt lide 3-backkæden og de spillere som er i den. Det er snarere problematisk at spillere som Kløve, Helenius, Barrett, Desler, Ryan og Greve ikke præsterer på et højt nok niveau. Man kan nævne flere, men det er disse spillere jeg har en forventning om burde præstere bedre, og har underpræsteret gennem lang tid, og det hæmmer vores offensiv markant. Spillere som Eskesen og Jørgensen burde ikke være startere på et hold som vores - dertil er kulturen og stammen ganske enkelt ikke stærk nok. De fleste er fine trupspillere, men flere er sikre startere på positioner som burde kunne forstærkes. Greve er ellers vild med, men det bliver bare altid til “lige ved og næsten”.
    Syntes du Ludwig dækker godt op? Koster i 2 kampe og måske også hans i dag. KEP er langsom til at være midt, men KEP har egentlig været ok.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Syntes du Ludwig dækker godt op? Koster i 2 kampe og måske også hans i dag. KEP er langsom til at være midt, men KEP har egentlig været ok.
      Ludwig har altså et par brølere idag uden dog at være 100% skyld i målet. KEP er 10km/t langsommere men er bare meget bedre i sine indgreb og sit hovedspil og var en af de bedste idag

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Syntes du Ludwig dækker godt op? Koster i 2 kampe og måske også hans i dag. KEP er langsom til at være midt, men KEP har egentlig været ok.
        Næh, indtil videre har han ikke været nogen stor succes, men vil ikke afskrive manden endnu. Jeg var meget imponeret af ham i Horsens, og håber han kan genfinde det niveau. Hvis vi har tænkt os at spille med 3 mand bagved, så kræver det en kvalitetsspiller mere dernede, men det er en anden snak.

        Comment


          Problemet med manglende kvalitet er vi mange der har påtalt i årevis. Der er en grænse for god man kan blive på træningsbanen.
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
            Næh, indtil videre har han ikke været nogen stor succes, men vil ikke afskrive manden endnu. Jeg var meget imponeret af ham i Horsens, og håber han kan genfinde det niveau. Hvis vi har tænkt os at spille med 3 mand bagved, så kræver det en kvalitetsspiller mere dernede, men det er en anden snak.
            Sanneh, var jo også en noget bedre makker end KEP, så....

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              Sanneh, var jo også en noget bedre makker end KEP, så....
              Bevares, men synes også at han var enormt stærk i foråret, hvor Sanneh var væk. Der er desuden ingen tvivl om, at det var Ludwig der var kommandanten i det forsvar, og der synes jeg han viste nogle kvaliteter som vi stadig har til gode at se i striwer.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                Næh, indtil videre har han ikke været nogen stor succes, men vil ikke afskrive manden endnu. Jeg var meget imponeret af ham i Horsens, og håber han kan genfinde det niveau. Hvis vi har tænkt os at spille med 3 mand bagved, så kræver det en kvalitetsspiller mere dernede, men det er en anden snak.
                Jeg har på ingen måde heller afskrevet Ludwig, men hvis han skal blive en succes og løfte sig, så skal han have en god makker ja, og det skal helst være en der bringer noget duelstyrke, som Sanneh havde, for det mangler Ludwig altså. Og den type er hverken KEP eller Tverskov overhovedet, i øvrigt.

                Ludwig blev af mange betragtet som en tilgang af en decideret profil, og ham Horsens-fyren vovede jo også at påstå, at han var klart bedre end dem vi allerede har. For mig er det total proportionsforvrængning og en overdrivelse af en flot debutsæson. Ludwig er 25 og har først lige overstået sin første Superligasæson i karrieren. Han spillede i et system, hvor midterforsvaret har gode betingelser, og han spillede i efteråret ved siden af en suveræn spiller, der sidenhen har vist tegn på, at han måske endda er Superligaens bedste midterforsvarer, eller i hvert fald tæt på.

                Horsens defensiv i foråret, efter at Sanneh smutttede, var altså ikke særligt imponerende. 1 clean sheet i 17 kampe, og det var mod Helsingør i en kamp der blev spillet i Farum, og ja, de spillede mesterskabsspil, hvilket selvfølgelig er sværere, men for et hold som Horsens som ikke spiller med særligt offensive backs og ikke tager særligt mange chancer i spillet, så kan man godt ønske mere.

                Ludwig er stadig en interessant spiller og en spiller der kan udvikle sig, men han er ingenlunde en profil på nuværende tidspunkt, og han er ikke en type som Tingager der kan lappe defensive fejl med sin fysik og sin fart, han er tværtimod en spiller der har brug for sådan en type ved siden af sig, og så skal hans spil nok også løfte sig.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Jeg har på ingen måde heller afskrevet Ludwig, men hvis han skal blive en succes og løfte sig, så skal han have en god makker ja, og det skal helst være en der bringer noget duelstyrke, som Sanneh havde, for det mangler Ludwig altså. Og den type er hverken KEP eller Tverskov overhovedet, i øvrigt.

                  Ludwig blev af mange betragtet som en tilgang af en decideret profil, og ham Horsens-fyren vovede jo også at påstå, at han var klart bedre end dem vi allerede har. For mig er det total proportionsforvrængning og en overdrivelse af en flot debutsæson. Ludwig er 25 og har først lige overstået sin første Superligasæson i karrieren. Han spillede i et system, hvor midterforsvaret har gode betingelser, og han spillede i efteråret ved siden af en suveræn spiller, der sidenhen har vist tegn på, at han måske endda er Superligaens bedste midterforsvarer, eller i hvert fald tæt på.

                  Horsens defensiv i foråret, efter at Sanneh smutttede, var altså ikke særligt imponerende. 1 clean sheet i 17 kampe, og det var mod Helsingør i en kamp der blev spillet i Farum, og ja, de spillede mesterskabsspil, hvilket selvfølgelig er sværere, men for et hold som Horsens som ikke spiller med særligt offensive backs og ikke tager særligt mange chancer i spillet, så kan man godt ønske mere.

                  Ludwig er stadig en interessant spiller og en spiller der kan udvikle sig, men han er ingenlunde en profil på nuværende tidspunkt, og han er ikke en type som Tingager der kan lappe defensive fejl med sin fysik og sin fart, han er tværtimod en spiller der har brug for sådan en type ved siden af sig, og så skal hans spil nok også løfte sig.
                  Om ikke andet bliver han en fornuftig reservespiller hvis vi henter noget nyt..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Jeg har på ingen måde heller afskrevet Ludwig, men hvis han skal blive en succes og løfte sig, så skal han have en god makker ja, og det skal helst være en der bringer noget duelstyrke, som Sanneh havde, for det mangler Ludwig altså. Og den type er hverken KEP eller Tverskov overhovedet, i øvrigt.

                    Ludwig blev af mange betragtet som en tilgang af en decideret profil, og ham Horsens-fyren vovede jo også at påstå, at han var klart bedre end dem vi allerede har. For mig er det total proportionsforvrængning og en overdrivelse af en flot debutsæson. Ludwig er 25 og har først lige overstået sin første Superligasæson i karrieren. Han spillede i et system, hvor midterforsvaret har gode betingelser, og han spillede i efteråret ved siden af en suveræn spiller, der sidenhen har vist tegn på, at han måske endda er Superligaens bedste midterforsvarer, eller i hvert fald tæt på.

                    Horsens defensiv i foråret, efter at Sanneh smutttede, var altså ikke særligt imponerende. 1 clean sheet i 17 kampe, og det var mod Helsingør i en kamp der blev spillet i Farum, og ja, de spillede mesterskabsspil, hvilket selvfølgelig er sværere, men for et hold som Horsens som ikke spiller med særligt offensive backs og ikke tager særligt mange chancer i spillet, så kan man godt ønske mere.

                    Ludwig er stadig en interessant spiller og en spiller der kan udvikle sig, men han er ingenlunde en profil på nuværende tidspunkt, og han er ikke en type som Tingager der kan lappe defensive fejl med sin fysik og sin fart, han er tværtimod en spiller der har brug for sådan en type ved siden af sig, og så skal hans spil nok også løfte sig.
                    Det er jeg som sådan meget enig i. Selve castingen af vores bagkæde har jo været stort set ikke-eksisterende. Det er tilfældigvis de 3 (4 med Lund) som er i truppen. Jeg er med på at Horsens’ defensiv var svækket og svagere i foråret end i efteråret, men jeg fastholder at Ludwig var stærk fortsat - betydeligt ringere betingelser til trods.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Det er selvfølgelig skidt at tabe og det var bestemt ikke nogen fantastisk kamp. Men så er det heller ikke værre. Vi ville 9 ud af 10 gange få point i en kamp med sådan et spilovertag, men vi mangler skarphed i begge felter.
                      Den har vi efterhånden hørt meget den der, både herinde og fra folk i OB... men som vi har set i flere sæsoner nu, så er det bare ikke tilfældet at vi så ofte vil vinde de kampe, og slet ikke 9 ud af 10. Det er faktisk tættere på at være 9 ud af 10 vi taber.

                      Se bare de sidste 3 kampe i sidste sæson:

                      60-40 mod SDR, taber 2-0
                      62-38 mod AGF, taber 3-2
                      70-30 mod AGF, taber 3-2

                      Vi havde 6 kampe med 60+ i sidste sæson, hvor vi vinder en enkelt og taber 4.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Det siger stort set samtlige trænere. Gir jeg ikke en skid for. Vi ligger som fortjent
                        Tja. Du kan give lige hvad du vil for det. Sidste sæson påpegede jeg ved vinterpausen, at vi havde fået en del flere point end vores spil reelt var til statistisk set (expected pointe ud fra xGoals og xGoals imod). Det udlignede sig så henover foråret, og vi endte nogenlunde som det var fair. Jeg tror sådan set det samme kan ske i år, bare med modsat fortegn. Hvis man generelt skaber flere chancer end man tillader, så bør man også få en del point - og ud fra de første to kampe havde vi i begge kampe en højere xGoals end vores modstander. Og det tror jeg også vi havde i dag - ellers var det i hvert fald meget lige. Og derfor ville i mange kampe også have fået point ud af sådan en kamp.

                        Det betyder ikke at alt er fanatisk og vi ikke skal forbedre os på en hel masse områder. Jeg forventer stadig at se 2-3 direkte forstærkninger til start 11, og i så fald synes jeg egentlig det ser ok ud. Også selvom vi har fået en dårlig start på sæsonen. Og så kan I kalde det at polere en lort og whatever, men ligesom I har ret til at synes det hele er verdens undergang, så forbeholder jeg mig retten til at balancere tingene bare en anelse. Også selvom det åbenbart er meget ilde set.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Den har vi efterhånden hørt meget den der, både herinde og fra folk i OB... men som vi har set i flere sæsoner nu, så er det bare ikke tilfældet at vi så ofte vil vinde de kampe, og slet ikke 9 ud af 10. Det er faktisk tættere på at være 9 ud af 10 vi taber.

                          Se bare de sidste 3 kampe i sidste sæson:

                          60-40 mod SDR, taber 2-0
                          62-38 mod AGF, taber 3-2
                          70-30 mod AGF, taber 3-2

                          Vi havde 6 kampe med 60+ i sidste sæson, hvor vi vinder en enkelt og taber 4.
                          Hvem snakker om boldbesiddelse? Jeg snakker om expected goals som udelukkende kigger på antal skabte chancer versus antal chancer tilladt den anden vej (samt størrelsen af disse), og som bygger på ekstremt omfattende statistikker og derfor er relativt pålidelige. Jeg påpegede forøvrigt ikke sidste sæson at vi burde vinde de kampe - for det burde vi ikke, statistisk set (jo, den ene kamp mod AGF burde vi, men over hele sæsonen var vi faktisk en anelse overperformende i forhold til tallene, i hvert fald i grundspillet - hvilket jeg også påpegede dengang. Men det er åbenbart noget værre når man påpeger, at det står modsat til 🙂)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                            Tja. Du kan give lige hvad du vil for det. Sidste sæson påpegede jeg ved vinterpausen, at vi havde fået en del flere point end vores spil reelt var til statistisk set (expected pointe ud fra xGoals og xGoals imod). Det udlignede sig så henover foråret, og vi endte nogenlunde som det var fair. Jeg tror sådan set det samme kan ske i år, bare med modsat fortegn. Hvis man generelt skaber flere chancer end man tillader, så bør man også få en del point - og ud fra de første to kampe havde vi i begge kampe en højere xGoals end vores modstander. Og det tror jeg også vi havde i dag - ellers var det i hvert fald meget lige. Og derfor ville i mange kampe også have fået point ud af sådan en kamp.

                            Det betyder ikke at alt er fanatisk og vi ikke skal forbedre os på en hel masse områder. Jeg forventer stadig at se 2-3 direkte forstærkninger til start 11, og i så fald synes jeg egentlig det ser ok ud. Også selvom vi har fået en dårlig start på sæsonen. Og så kan I kalde det at polere en lort og whatever, men ligesom I har ret til at synes det hele er verdens undergang, så forbeholder jeg mig retten til at balancere tingene bare en anelse. Også selvom det åbenbart er meget ilde set.
                            Nu kan du ikke holde øje med alle postere herinde men hvis du kunne ville du opdage en del af os ikke kalder dommedag. Mig selv incl.
                            Så lad vær med at få det til at lyde sådan og køre den hellige plade samtidig

                            Folk er skuffede. Frustrerede. Kan ikke se en vej ud af lortet. Tålmodigheden slidt op efter 7-8 hårde år. Jeg forstår det udemærket. Lunten er kort

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              Det er jeg som sådan meget enig i. Selve castingen af vores bagkæde har jo været stort set ikke-eksisterende. Det er tilfældigvis de 3 (4 med Lund) som er i truppen. Jeg er med på at Horsens’ defensiv var svækket og svagere i foråret end i efteråret, men jeg fastholder at Ludwig var stærk fortsat - betydeligt ringere betingelser til trods.
                              Jeg synes også han spillede et fint forår, men vi er igen nødt til at have omstændighederne og forventningerne med i billedet. 1 clean sheet og 2 sejre i 17 kampe i OB, ville blive anset som værende katastrofalt, som det selvfølgelig også ville være. Han spillede for et hold med en forsigtig tilgang og som primært tager chancer i dødboldsspillet, og hvor der som regel vil være backup i det forsvarende spil.

                              Nu spiller han med et helt andet forventningspres, og han spiller i en stil, hvor der bliver forventet meget mere af ham, fordi at man står højere med bagkæden og tager flere chancer i spillet, hvorfor han så også skal agere mere på egen hånd. Der bliver bare stillet nogle langt større krav til ham.

                              Og så har man altså ikke en Sanneh, Okosun, Quist etc. i OB, som kan tage nogle af modstanderens bedste headere væk på dødbolde, og give plads til, at en spiller som Ludwig kan læse spillet bedre og sørge for at placere sig godt. Derfor er det måske heller ikke helt tilfældigt, at vi har lukket et mål ind ifm. en dødbold i hver af de første 3 kampe, hvor Ludwig har været impliceret hver gang.
                              Last edited by Sheed; 29-07-2018, 21:22.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                Som jeg skrev inden den her kamp. Vi kommer til at ligge 13-16 i store dele af sæsonen. Mm vi får de 3 forstærkninger til start 11.
                                NU bliver det lidt vanskeligt at slutte lavere end 14, men det er måske for meget at forlange, at du skulle kende antallet af hold i superligaen ?

                                Comment

                                Working...
                                X