Oprindeligt indsendt af JMJ
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
KAMPTRÅD - Randers-OB den 29.juli 2018
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlægSyntes du Ludwig dækker godt op? Koster i 2 kampe og måske også hans i dag. KEP er langsom til at være midt, men KEP har egentlig været ok.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlægSyntes du Ludwig dækker godt op? Koster i 2 kampe og måske også hans i dag. KEP er langsom til at være midt, men KEP har egentlig været ok.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlægNæh, indtil videre har han ikke været nogen stor succes, men vil ikke afskrive manden endnu. Jeg var meget imponeret af ham i Horsens, og håber han kan genfinde det niveau. Hvis vi har tænkt os at spille med 3 mand bagved, så kræver det en kvalitetsspiller mere dernede, men det er en anden snak.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlægSanneh, var jo også en noget bedre makker end KEP, så....
Comment
-
Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlægNæh, indtil videre har han ikke været nogen stor succes, men vil ikke afskrive manden endnu. Jeg var meget imponeret af ham i Horsens, og håber han kan genfinde det niveau. Hvis vi har tænkt os at spille med 3 mand bagved, så kræver det en kvalitetsspiller mere dernede, men det er en anden snak.
Ludwig blev af mange betragtet som en tilgang af en decideret profil, og ham Horsens-fyren vovede jo også at påstå, at han var klart bedre end dem vi allerede har. For mig er det total proportionsforvrængning og en overdrivelse af en flot debutsæson. Ludwig er 25 og har først lige overstået sin første Superligasæson i karrieren. Han spillede i et system, hvor midterforsvaret har gode betingelser, og han spillede i efteråret ved siden af en suveræn spiller, der sidenhen har vist tegn på, at han måske endda er Superligaens bedste midterforsvarer, eller i hvert fald tæt på.
Horsens defensiv i foråret, efter at Sanneh smutttede, var altså ikke særligt imponerende. 1 clean sheet i 17 kampe, og det var mod Helsingør i en kamp der blev spillet i Farum, og ja, de spillede mesterskabsspil, hvilket selvfølgelig er sværere, men for et hold som Horsens som ikke spiller med særligt offensive backs og ikke tager særligt mange chancer i spillet, så kan man godt ønske mere.
Ludwig er stadig en interessant spiller og en spiller der kan udvikle sig, men han er ingenlunde en profil på nuværende tidspunkt, og han er ikke en type som Tingager der kan lappe defensive fejl med sin fysik og sin fart, han er tværtimod en spiller der har brug for sådan en type ved siden af sig, og så skal hans spil nok også løfte sig.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægJeg har på ingen måde heller afskrevet Ludwig, men hvis han skal blive en succes og løfte sig, så skal han have en god makker ja, og det skal helst være en der bringer noget duelstyrke, som Sanneh havde, for det mangler Ludwig altså. Og den type er hverken KEP eller Tverskov overhovedet, i øvrigt.
Ludwig blev af mange betragtet som en tilgang af en decideret profil, og ham Horsens-fyren vovede jo også at påstå, at han var klart bedre end dem vi allerede har. For mig er det total proportionsforvrængning og en overdrivelse af en flot debutsæson. Ludwig er 25 og har først lige overstået sin første Superligasæson i karrieren. Han spillede i et system, hvor midterforsvaret har gode betingelser, og han spillede i efteråret ved siden af en suveræn spiller, der sidenhen har vist tegn på, at han måske endda er Superligaens bedste midterforsvarer, eller i hvert fald tæt på.
Horsens defensiv i foråret, efter at Sanneh smutttede, var altså ikke særligt imponerende. 1 clean sheet i 17 kampe, og det var mod Helsingør i en kamp der blev spillet i Farum, og ja, de spillede mesterskabsspil, hvilket selvfølgelig er sværere, men for et hold som Horsens som ikke spiller med særligt offensive backs og ikke tager særligt mange chancer i spillet, så kan man godt ønske mere.
Ludwig er stadig en interessant spiller og en spiller der kan udvikle sig, men han er ingenlunde en profil på nuværende tidspunkt, og han er ikke en type som Tingager der kan lappe defensive fejl med sin fysik og sin fart, han er tværtimod en spiller der har brug for sådan en type ved siden af sig, og så skal hans spil nok også løfte sig.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægJeg har på ingen måde heller afskrevet Ludwig, men hvis han skal blive en succes og løfte sig, så skal han have en god makker ja, og det skal helst være en der bringer noget duelstyrke, som Sanneh havde, for det mangler Ludwig altså. Og den type er hverken KEP eller Tverskov overhovedet, i øvrigt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af driflin Se indlægDet er selvfølgelig skidt at tabe og det var bestemt ikke nogen fantastisk kamp. Men så er det heller ikke værre. Vi ville 9 ud af 10 gange få point i en kamp med sådan et spilovertag, men vi mangler skarphed i begge felter.
Se bare de sidste 3 kampe i sidste sæson:
60-40 mod SDR, taber 2-0
62-38 mod AGF, taber 3-2
70-30 mod AGF, taber 3-2
Vi havde 6 kampe med 60+ i sidste sæson, hvor vi vinder en enkelt og taber 4.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægDet siger stort set samtlige trænere. Gir jeg ikke en skid for. Vi ligger som fortjent
Det betyder ikke at alt er fanatisk og vi ikke skal forbedre os på en hel masse områder. Jeg forventer stadig at se 2-3 direkte forstærkninger til start 11, og i så fald synes jeg egentlig det ser ok ud. Også selvom vi har fået en dårlig start på sæsonen. Og så kan I kalde det at polere en lort og whatever, men ligesom I har ret til at synes det hele er verdens undergang, så forbeholder jeg mig retten til at balancere tingene bare en anelse. Også selvom det åbenbart er meget ilde set.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægDen har vi efterhånden hørt meget den der, både herinde og fra folk i OB... men som vi har set i flere sæsoner nu, så er det bare ikke tilfældet at vi så ofte vil vinde de kampe, og slet ikke 9 ud af 10. Det er faktisk tættere på at være 9 ud af 10 vi taber.
Se bare de sidste 3 kampe i sidste sæson:
60-40 mod SDR, taber 2-0
62-38 mod AGF, taber 3-2
70-30 mod AGF, taber 3-2
Vi havde 6 kampe med 60+ i sidste sæson, hvor vi vinder en enkelt og taber 4.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af driflin Se indlægTja. Du kan give lige hvad du vil for det. Sidste sæson påpegede jeg ved vinterpausen, at vi havde fået en del flere point end vores spil reelt var til statistisk set (expected pointe ud fra xGoals og xGoals imod). Det udlignede sig så henover foråret, og vi endte nogenlunde som det var fair. Jeg tror sådan set det samme kan ske i år, bare med modsat fortegn. Hvis man generelt skaber flere chancer end man tillader, så bør man også få en del point - og ud fra de første to kampe havde vi i begge kampe en højere xGoals end vores modstander. Og det tror jeg også vi havde i dag - ellers var det i hvert fald meget lige. Og derfor ville i mange kampe også have fået point ud af sådan en kamp.
Det betyder ikke at alt er fanatisk og vi ikke skal forbedre os på en hel masse områder. Jeg forventer stadig at se 2-3 direkte forstærkninger til start 11, og i så fald synes jeg egentlig det ser ok ud. Også selvom vi har fået en dårlig start på sæsonen. Og så kan I kalde det at polere en lort og whatever, men ligesom I har ret til at synes det hele er verdens undergang, så forbeholder jeg mig retten til at balancere tingene bare en anelse. Også selvom det åbenbart er meget ilde set.
Så lad vær med at få det til at lyde sådan og køre den hellige plade samtidig
Folk er skuffede. Frustrerede. Kan ikke se en vej ud af lortet. Tålmodigheden slidt op efter 7-8 hårde år. Jeg forstår det udemærket. Lunten er kort
Comment
-
Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlægDet er jeg som sådan meget enig i. Selve castingen af vores bagkæde har jo været stort set ikke-eksisterende. Det er tilfældigvis de 3 (4 med Lund) som er i truppen. Jeg er med på at Horsens’ defensiv var svækket og svagere i foråret end i efteråret, men jeg fastholder at Ludwig var stærk fortsat - betydeligt ringere betingelser til trods.
Nu spiller han med et helt andet forventningspres, og han spiller i en stil, hvor der bliver forventet meget mere af ham, fordi at man står højere med bagkæden og tager flere chancer i spillet, hvorfor han så også skal agere mere på egen hånd. Der bliver bare stillet nogle langt større krav til ham.
Og så har man altså ikke en Sanneh, Okosun, Quist etc. i OB, som kan tage nogle af modstanderens bedste headere væk på dødbolde, og give plads til, at en spiller som Ludwig kan læse spillet bedre og sørge for at placere sig godt. Derfor er det måske heller ikke helt tilfældigt, at vi har lukket et mål ind ifm. en dødbold i hver af de første 3 kampe, hvor Ludwig har været impliceret hver gang.Last edited by Sheed; 29-07-2018, 21:22.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlægSom jeg skrev inden den her kamp. Vi kommer til at ligge 13-16 i store dele af sæsonen. Mm vi får de 3 forstærkninger til start 11.
Comment
Comment