Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny indløbsmusik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Ja, det har vi stadig, det kan du netop se i videoen med de 3 bud på indløb, hvor der er billeder fra tunnellen optaget i går.

    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/vaer-m...indloebsmusik/

    Men nu melder historien jo ikke noget om, hvad der spilles når modstanderen løber på banen. Jeg antager, at det bliver noget Judas Priest baglæns, eller lignende.
    Det bliver da uden musik som i gamle dage. De skal jo buhes ud ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Ingen siger at det partout SKAL være klassisk. Men mange ser ud til at udelukke det blot fordi det er klassisk.

      Jeg savner stadig nogle gode modforslag.. Hvad skulle det ellers være, nu hvor Carl Nielsen er så forfærdeligt?
      Jeg savner bare et alternativt - der er tre numre i samme genre, af samme komponist.
      Dét synes jeg er ret snævert.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
        Hvorimod Eye of the tiger gør at alle andre hold ryster i bukserne og slet ikke tør gå på banen. Tror da umiddelbart hvis vi snakker intimiderende stemning at noget de aldrig før har hørt, som virker så specielt kan få modstanderholdet til at lægge mere i det, end soundtracket til 90% af alle løbemontager.
        Guiitar-riffet fra Eye of the Tiger er til hver en tid mere intimiderende end alle de givne 3 Carl Nielsen muligheder.

        Pointen med at skifte indløbsmusik skulle jo (også) være at gøre det mere intimiderende, ikke mindre. Mindre det så var i forvejen ifølge dig.

        Alverdens lydanlæg kan ikke gøre de kompositioner mindre fesne, end de allerede er imo, så det her handler ret meget om udvalget. Men også om at skabe et kunstigt link imellem OB og Carl Nielsen.

        Fynsk for enhver pris betyder ikke, at man partout skal tage hvad som helst fynsk og forsøge at skabe et nyt narrativ ved at smelte det sammen med OB. Et narrativ, som jeg mere og mere begynder at betragte som et overdrevent marketingsplot mere end det er en sund udviklingsplatform.

        Men først og fremmest er det et ringe udvalg, hvor man højest kommer til at vælge det mindst ringe.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Guiitar-riffet fra Eye of the Tiger er til hver en tid mere intimiderende end alle de givne 3 Carl Nielsen muligheder.

          Pointen med at skifte indløbsmusik skulle jo (også) være at gøre det mere intimiderende, ikke mindre. Mindre det så var i forvejen ifølge dig.

          Alverdens lydanlæg kan ikke gøre de kompositioner mindre fesne, end de allerede er imo, så det her handler ret meget om udvalget. Men også om at skabe et kunstigt link imellem OB og Carl Nielsen.

          Fynsk for enhver pris betyder ikke, at man partout skal tage hvad som helst fynsk og forsøge at skabe et nyt narrativ ved at smelte det sammen med OB. Et narrativ, som jeg mere og mere begynder at betragte som et overdrevent marketingsplot mere end det er en sund udviklingsplatform.

          Men først og fremmest er det et ringe udvalg, hvor man højest kommer til at vælge det mindst ringe.

          MvH ChrisOB
          Jeg vil sige at jeg er enig i at 3Xden samme musiker, vel er en lille smule tyndt som udvalg ... det er ikke helt urimeligt at smide det argument i hvert fald og endda en musiker som umiddelbart ingen forbindelse har til fodbold eller OB.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Guiitar-riffet fra Eye of the Tiger er til hver en tid mere intimiderende end alle de givne 3 Carl Nielsen muligheder.

            Pointen med at skifte indløbsmusik skulle jo (også) være at gøre det mere intimiderende, ikke mindre. Mindre det så var i forvejen ifølge dig.

            Alverdens lydanlæg kan ikke gøre de kompositioner mindre fesne, end de allerede er imo, så det her handler ret meget om udvalget. Men også om at skabe et kunstigt link imellem OB og Carl Nielsen.

            Fynsk for enhver pris betyder ikke, at man partout skal tage hvad som helst fynsk og forsøge at skabe et nyt narrativ ved at smelte det sammen med OB. Et narrativ, som jeg mere og mere begynder at betragte som et overdrevent marketingsplot mere end det er en sund udviklingsplatform.

            Men først og fremmest er det et ringe udvalg, hvor man højest kommer til at vælge det mindst ringe.

            MvH ChrisOB
            Ja, Hvis du er James Lang fra Rocky 3. Ellers er det en sang du har hørt og set i utallige forbindelser, sikkert gerne i en eller anden sitcom hvor en lettere overvægtig fyr skal træne. Der er da absolut intet der gør at du tænker "Åh, nej. Det her bliver forfærdeligt".

            Jeg kan sagtens gå med på vognen at folk kan lide den og den for dem har nogle minder og vækker noget. Ligesom jeg har det med "Kernkraft 400". Men for mig er det også de mere velbesøgte kampe hvor folk har "sunget" med på den, eller sågar "OB op i top" eller "her i Odense". Der er "eye of the tiger" for mig bare noget meter vare, og om de spillede "Final countdown" eller "summer of 69" så ville det ikke give mig det vilde.

            Det her har potentialet tror jeg. Ved sgu ikke om det bliver super intimiderende, men hvis det var hele pointen så spil da noget med Slayer altså. Jeg kan godt se det blive en fed oplevelse en mørk december aften d. 16 hvor man føler der skal ske noget, som ikke bare er underholdning. Men det er en kamp. Så kan det også sagtens falde fuldstændig til jorden og blive fuldstændig tamt, men i modsætning til dig så er jeg ikke typen der ved tingene på forhånd. ;)

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Ja, det har vi stadig, det kan du netop se i videoen med de 3 bud på indløb, hvor der er billeder fra tunnellen optaget i går.

              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/vaer-m...indloebsmusik/

              Men nu melder historien jo ikke noget om, hvad der spilles når modstanderen løber på banen. Jeg antager, at det bliver noget Judas Priest baglæns, eller lignende.
              Med de stavefejl vores "kunstnere" har lavet i spillertunnellen, så kunne man passende spille ABC sangen.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Nu har vi skreget på, at vi gerne vil skille os lidt ud og ikke bare være en light-version af alle de andre klubber, og nu har vi muligheden. Synes stadig "Eye of The Tiger" bør kunne bruges som "opvarmning", men den er lidt for slidt, og jeg mener endda, at FC Nordsjælland har stjålet den, så den har vist tjent sin tid.

                Som fynbo i København på niende år, så fynske successer noget, som jeg lægger meget mærke til - også de historiske - på trods af, at Carl Nielsen ikke er noget, som jeg indgående har hørt.

                Godt initiativ!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  Ja, Hvis du er James Lang fra Rocky 3. Ellers er det en sang du har hørt og set i utallige forbindelser, sikkert gerne i en eller anden sitcom hvor en lettere overvægtig fyr skal træne. Der er da absolut intet der gør at du tænker "Åh, nej. Det her bliver forfærdeligt".

                  Jeg kan sagtens gå med på vognen at folk kan lide den og den for dem har nogle minder og vækker noget. Ligesom jeg har det med "Kernkraft 400". Men for mig er det også de mere velbesøgte kampe hvor folk har "sunget" med på den, eller sågar "OB op i top" eller "her i Odense". Der er "eye of the tiger" for mig bare noget meter vare, og om de spillede "Final countdown" eller "summer of 69" så ville det ikke give mig det vilde.

                  Det her har potentialet tror jeg. Ved sgu ikke om det bliver super intimiderende, men hvis det var hele pointen så spil da noget med Slayer altså. Jeg kan godt se det blive en fed oplevelse en mørk december aften d. 16 hvor man føler der skal ske noget, som ikke bare er underholdning. Men det er en kamp. Så kan det også sagtens falde fuldstændig til jorden og blive fuldstændig tamt, men i modsætning til dig så er jeg ikke typen der ved tingene på forhånd. ;)
                  Belært af erfaring og i al beskedenhed så plejer mine vurderinger, på forhånd, for det meste, at holde stik, så det tager jeg ganske roligt... ;-)

                  Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Carl Nielsen pludselig skal spændes for OB vognen nærmest alene fordi han er et fynsk ikon.

                  Hvis vi skulle fortsætte logik sporet, så kunne vi få et pigekor til at indspille "Hist hvor vejen slår en bugt", fordi teksten er skrevet af H.C Andersen, og så bruge dén som indløbsmusik. Og så bagefter forsvare den disposition med, at det altid er positivt at forandre noget, og sige til kritikerne at man bare er en gammel sur mand, der er bange for forandring.

                  Du siger der er potentiale, jeg kan ikke se det. Og det er okay at sige på forhånd. Ved jeg det? Næ. Men jeg har en stærk formodning og holdning til det.

                  Jeg synes de 3 kompositioner er et meget tyndt udvalg - så hvis man ikke kan finde noget, der er bedre, hvis udvalget er som det er, når man nu har landlocket sig på Carl Nielsen, så burde man bare beholde det gamle, som mange rent faktisk holder af.

                  Du og andre undervurderer betydningen af traditioner for mange fodboldfans, synes jeg.

                  Man kan altid starte nye, men i den sidste ende falder de fladt, hvis man ikke kender sit publikum.

                  Jeg vil sige at budskabet i Eye Of The Tiger, upåagtet metervare prædikatet falder mere i tråd med fortællingen om OB end et påtaget forsøg på at kæde OB og Carl Nielsen sammen alene fordi begge har rod på Fyn.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Lidt vagt at konkluderer at folk undervurdere betydningen af traditioner blot fordi man ikke har noget imod at skrotte Eye of the tiger på bekostning af et stykke klassisk musik. Men det er måske også bare fordi jeg på ingen måde ser Eye of the Tiger ved indløb som en særlig OB tradition. Hvis jeg undervurdere noget er det nok i virkeligheden mere dit, og andres, romantiske forhold til "Eye of the Tiger", en sang som jeg absolut ikke har nogle følelser for, omend jeg heller ikke har noget imod den. I det lys er det naturligvis mere end okay at folk ytre deres utilfredshed med tiltaget når der er så stærke følelser forbundet med Eye of the Tiger, det havde jeg slet ikke opfanget var tilfældet.

                    OT: Jeg synes i øvrigt slet ikke at det er en dårlig ide at bruge H.C. Andersen melodier på stadion :)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                      Nu har vi skreget på, at vi gerne vil skille os lidt ud og ikke bare være en light-version af alle de andre klubber, og nu har vi muligheden. Synes stadig "Eye of The Tiger" bør kunne bruges som "opvarmning", men den er lidt for slidt, og jeg mener endda, at FC Nordsjælland har stjålet den, så den har vist tjent sin tid.

                      Som fynbo i København på niende år, så fynske successer noget, som jeg lægger meget mærke til - også de historiske - på trods af, at Carl Nielsen ikke er noget, som jeg indgående har hørt.

                      Godt initiativ!
                      Jeg har det helt på samme måde :) Når jeg uden for dejlige fyn høre Carl Nielsen, eller i det hele taget støder på andre store fynske kunstnere og sportsudøvere med success bliver jeg både stolt og varm om hjertet og jeg har absolut intet i mod hvis det bliver associeret med OB, også selvom de naturligvis intet andet har med OB at gøre end deres fynske ophav.

                      Comment


                        Jeg kan sagtens undvære "vores" version af "Eye of the tiger", men jeg er stor til hænger af at fastholde traditioner.

                        Jeg ser en værdi i, at fastholde en indløbsmelodi eller et klublogo eller en bestemt trøje. Nu er jeg overhovedet ikke Juventus-fan, men da jeg så deres nye logo for 1-3 år siden, eller hvornår det var, tænkte jeg godt nok det var respektløst overfor fans, historie, tradition.

                        Carl Nielsen, fynsk, holder det. Jeg tror ikke det er vores indløbsmelodi om ti år, men håber da jeg tager fejl og det bliver godt.

                        Kunne jeg havde stemt på Stærk Sjade, så havde jeg gjort det, men det er der sikkert også mange der synes er "for lavt niveau". Jeg synes det passer fint til den følelse jeg har, når jeg går på stadion. Jeg lever fint med klassisk musik, men jeg tror ikke det holder søndag eftermiddag på stadion.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Belært af erfaring og i al beskedenhed så plejer mine vurderinger, på forhånd, for det meste, at holde stik, så det tager jeg ganske roligt... ;-)

                          Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Carl Nielsen pludselig skal spændes for OB vognen nærmest alene fordi han er et fynsk ikon.

                          Hvis vi skulle fortsætte logik sporet, så kunne vi få et pigekor til at indspille "Hist hvor vejen slår en bugt", fordi teksten er skrevet af H.C Andersen, og så bruge dén som indløbsmusik. Og så bagefter forsvare den disposition med, at det altid er positivt at forandre noget, og sige til kritikerne at man bare er en gammel sur mand, der er bange for forandring.

                          Du siger der er potentiale, jeg kan ikke se det. Og det er okay at sige på forhånd. Ved jeg det? Næ. Men jeg har en stærk formodning og holdning til det.

                          Jeg synes de 3 kompositioner er et meget tyndt udvalg - så hvis man ikke kan finde noget, der er bedre, hvis udvalget er som det er, når man nu har landlocket sig på Carl Nielsen, så burde man bare beholde det gamle, som mange rent faktisk holder af.

                          Du og andre undervurderer betydningen af traditioner for mange fodboldfans, synes jeg.

                          Man kan altid starte nye, men i den sidste ende falder de fladt, hvis man ikke kender sit publikum.

                          Jeg vil sige at budskabet i Eye Of The Tiger, upåagtet metervare prædikatet falder mere i tråd med fortællingen om OB end et påtaget forsøg på at kæde OB og Carl Nielsen sammen alene fordi begge har rod på Fyn.

                          MvH ChrisOB
                          Nu har jeg slet ikke forholdt mig til Carl Nielsen delen, jeg har derudover heller ikke skrevet noget omkring traditioner og fodboldfans, så jeg er ikke helt sikker på om du svarer mig eller bare skyder med spredehagl? Men da rart hvis du har erkendt at "Eye of the tiger" intet intimiderende har over sig.

                          Jeg har faktisk derudover netop skrevet at jeg forstår de folk som har associationer til den sang, og man derfor gerne vil beholde den.

                          Jeg er mest spændt på at hvor hvordan det kan komme til at lyde på stadion og høre om det ikke kan give noget.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Som fynbo rører det ikke mig det mindste at OB er fynsk. Man kan ikke tvinge noget ind i folks bevidsthed alene ud fra devisen om, at klubben er fynsk.

                            MvH ChrisOB

                            Comment


                              Jeg har valgt at lade være med at stemme på et af de 3 numre. Da jeg simpelthen mener de er for ringe til en indløbssang

                              Comment


                                Andre som stadig har bøvl med den nye hjemmeside? Jeg kan stadig ikke foretage mig noget derinde, ikke engang fjerne cookie-meddelelsen.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X