Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB-Östersunds FK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Førstehåndsindtrykket af ham holder stadig. Han kommer ikke til at gøre os til danske mestre men virker som en klar forstærkning. Han bliver endda nok første valg i midtforsvaret inden længe. Havde OB dog bare hentet ham istedet for Lund i vinters. Så havde Kent måske stadigvæk haft et job.
    Håber vi snart henter en lign CF til eller bedre i udfasningen af KEP som nok pensioneres efter denne sæson.
    Kan simpelthen ikke se Lund som løsningen. Hvis Michelsen får lavet en klassespiller ud af ham er det ren magi fra hans hænder
    Oliver Kvolnik U19 spiller, som jeg var begejstret for i TPI kampen, fik i dag de sidste 20 minutter, da Lund måtte udgå. Han var igen yderst solid, selvom han spillede overfor et kæmpeskur af en midterangriber. Synes det er interessant, at JM bruger ham allerede nu, selvom han kun er akademispiller.

    Comment


      #47
      Jeg kan da også lige byde ind med lidt observationer fra kampen. Overordnet var det en ganske fin træningskamp, men jeg har godt nok svært ved at bedømme niveauet ud fra den kamp.

      Hvis man skal snakke formation, så startede vi i, hvad der lignede vores traditionelle 4-4-2, dog vil jeg sige, at det så ud til, at vores ene angriber skal agere en smule mere hængende, så det også tenderer en 4-4-1-1. Især fra anden halvlegs start, hvor det var Greve og senere Kløve, der agerede 2. angriber (indtil Yao og Jørgesen blev indskiftet).

      Vi forsøgte at lukke dem højt oppe i perioder. Gik f.eks. helt frem på dem, når de havde målspark. Det var med lidt blandet succes, vil jeg sige.

      Jeg lagde mærke til et par situationer, hvor vi havde bolden i nogle ok positioner oppe omkring deres felt, men hvor vi prøvede at spille chancen større. Der virkede Michelsen lettere irriteret over, at der ikke blev afsluttet. Det lød på tilråbene som om, at det ellers var noget, de havde snakket om.

      Desler lavede et fint mål, hvor han trækker en fra venstre side og klapper den ind nederst i det korte hjørne fra kanten af feltet. Uden at tage noget fra ham i situationen, så var det ret tydeligt, at Østersunds back ikke var med på, at Desler var højrebenet. I Superligaen tror jeg ikke, at de ville have ladet ham trække ind så nemt.

      Rømer ser ikke ud til at have fået tiltrængt vind under vingerne ved trænerskiftet. Han kommer ind på højre back i en situation, hvor Casper Nielsen går ind på central midt og Desler på højre kant. Det ligner altså ikke en mand, der for alvor er i spil til den centrale midt, som ellers er hans ønske. Han efterlod for øvrigt ikke noget specielt godt indtryk på backen. Synes sgu, at det ligner en lidt kedelig situtation for Rømer.

      Mathias Jørgensen har bare næsen. Han er en naturlig dybdeløber, og når chancen er der, så er han altså bare iskold. Der skal bygges noget på ift. spillet ude på banen, og man kan også godt se, at han ind i mellem overvurderer sine kompetencer lidt, når han møder voksne mænd, der har fysikken i orden. Men for *#¤%& han er spændende. Han scorer bare. Hvis han kommer ind i nogle kampe, hvor vi har et resultat og kan spille lidt på kontra, så kan jeg faktisk sagtens se ham lave nogle mål allerede i år. I mere låste kampe ser jeg stadig udfordringer for ham. Men han er altså også kun 2. års u19.

      Yao lignede sig selv. Kommer ind med vanvittig fart og fine tiltag, men det bliver for febrilsk, når han nærmer sig feltet eller skal spille bolden videre. En anden sjov lille detalje var, at han ikke havde forstået, hvor han skulle spille, da han blev skiftet ind, og det tog både HH og JM op til flere tilråb at få ham på plads.

      Ellers noterede jeg også plusser til Ludwig og Tverskov (forlæng nu med den mand!!), som andre nævner. Og så er jeg spændt på Eskesen – får han også tilliden når sæsonen går i gang for alvor? Flere fine indslag i går, men der er stadig mere at hente i posen.

      Comment


        #48
        Tak.

        Jeg har været i Østersund to gange - en gang på mc og en gang i bil - og jeg kan virkelig godt lide byen og omegnen der. Er du enig?
        Frøsja, øen lige ud for byen, og det fantastiske historiske frilandsmuseum med mange skuespillere til at levendegøre historien op til næsten i dag, var for mig meget store oplevelser.
        Der går forresten hurtigtog fra Trondhjem - en smuk tur og nok billigere med fly dertil.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

          Ellers noterede jeg også plusser til Ludwig og Tverskov (forlæng nu med den mand!!), som andre nævner. Og så er jeg spændt på Eskesen – får han også tilliden når sæsonen går i gang for alvor? Flere fine indslag i går, men der er stadig mere at hente i posen.
          Først og fremmest tak for obs - lyder fedt med Jørgensen og Ludwig. Og undertegnede har lært, at man ikke skal lægge for meget i træningskampe. For et par år siden tog vi et par stk til Malmø for at se træningskamp, og der så vi en meget fin OB-træningskamp op til sæsonen, hvor man blev helt optimistisk, fordi vi spillede godt rundt om dem og havde gode chancer. Det blev så efterfulgt af dét efterår, hvor vi lå helt i bunden med Viborg og Esbjerg. På en måde var resultatet faktisk brugbart af den kamp; vi tabte nemlig 0-1 efter en kamp m meget fint spil ude på midtbanen, og det så vi jo en del gange det efterår.

          Tverskov er bare god, men desværre er det svært at se en forlængelse. Netop derfor kan det jo være, at han forlader os allerede her til sommer; hans kvaliteter er nok noteret andre steder, og han har også en alder, hvor man gerne vil afsted til noget større. Vores eneste chance er måske, at han lidt er hverken fugl eller fisk/forsvarer-midtbane, men jeg tror desværre ikke, han er gået under radaren.

          Comment


            #50
            Se målene her

            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/se-maa...estersunds-fk/

            Comment


              #51
              Er der gratis adgang til disse træningskampe på nature energy park?

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
                Er der gratis adgang til disse træningskampe på nature energy park?
                Ja det mener jeg bestemt.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
                  Er der gratis adgang til disse træningskampe på nature energy park?
                  Jeps!

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Jeps!

                    Comment

                    Working...
                    X