Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fankoordinator/SLO Andreas Brix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fankoordinator/SLO Andreas Brix

    Så får vi en SLO på fuld tid

    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-faa...oordinatorslo/

    Velkommen til

    #2
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Så får vi en SLO på fuld tid

    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-faa...oordinatorslo/

    Velkommen til
    Det lyder jo godt. Ikke lige umiddelbart et navn eller ansigt jeg kender fra fan/stemningsmiljøet, men jeg er heller ikke helt inde i de inderste cirkler.
    Last edited by Sheed; 11-06-2018, 13:36.

    Comment


      #3
      Synes det lyder godt at man investerer i denne koordinationarbejde og i forhold til fansene.
      Velkommen til.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Det lyder jo godt. Ikke lige umiddelbart et navn eller ansigt jeg kender fra fan/stemningsmiljøet, men jeg er heller ikke helt inde i de inderste cirkler.
        Det er også fordi han ikke har været i fanmiljøet før. Han kommer helt udefra

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
          Det er også fordi han ikke har været i fanmiljøet før. Han kommer helt udefra
          Fair nok. Lidt ejendommelig beslutning, må jeg så sige. En SLO der allerede har bånd til fanmiljøet, kender mekanismerne og ved hvem man skal tage fat i, fremfor en der skal bygge det op fra bunden, havde jeg nok foretrukket, hvis jeg skulle have udpeget en sådan.

          Comment


            #6
            Det var da en 'fejlinvestering' af de helt store.

            Man vælger simpelthen fra klubbens side, at erstatte den tidligere SLO, som har været i fanmiljøet i over et årti, med en, som INTET ved om fankultur og som aldrig har været en del af denne.

            Den tidligere SLO - som klubben åbenbart ikke havde råd til at fastansætte dengang - havde alle de rigtige visioner og idéer til, hvordan man kunne opbygge en bæredygtig fankultur i Odense. Dog med gevaldig modarbejde fra klubben selv - flot.

            Så finder man en, som er i koncernen i forvejen, har skrevet en opgave omkring klubben ifm. sin uddannelse og vælger at fastansætte ham til at være fankoordinator og skrive klubbens nye, smarte fanstrategi. Omtrent lige så inkompetent, som at ansætte en uden arme til at bygge et hus - no offence til folk uden arme.

            Jeg går ind for, at alle skal have en chance til at bevise sit værd, men det her er tydeligvis en 'fejlinvestering' af de helt store, og der vil absolut intet produktivt komme ud af dette 'tiltag'. Jeg ville blive meget overrasket, hvis de forskellige fangrupperinger i det hele taget vil samarbejde med et fremmede ansigt, som ikke kender til det miljø de færdes i.

            Det eneste vi får ud af dette er endnu flere 'provinsby-tiltag' - sig hej til flere saxofonister, flammekanoner og trommeartister. Farvel til tifoer og ægte fankultur.

            Det er en ommer, OB!

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Fair nok. Lidt ejendommelig beslutning, må jeg så sige. En SLO der allerede har bånd til fanmiljøet, kender mekanismerne og ved hvem man skal tage fat i, fremfor en der skal bygge det op fra bunden, havde jeg nok foretrukket, hvis jeg skulle have udpeget en sådan.
              Det havde jeg også- men der er nok langt imellem hvad vi ønsker og hvad der bliver gjort derinde. Surprise surprise ;-)

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                Det var da en 'fejlinvestering' af de helt store.

                Man vælger simpelthen fra klubbens side, at erstatte den tidligere SLO, som har været i fanmiljøet i over et årti, med en, som INTET ved om fankultur og som aldrig har været en del af denne.

                Den tidligere SLO - som klubben åbenbart ikke havde råd til at fastansætte dengang - havde alle de rigtige visioner og idéer til, hvordan man kunne opbygge en bæredygtig fankultur i Odense. Dog med gevaldig modarbejde fra klubben selv - flot.

                Så finder man en, som er i koncernen i forvejen, har skrevet en opgave omkring klubben ifm. sin uddannelse og vælger at fastansætte ham til at være fankoordinator og skrive klubbens nye, smarte fanstrategi. Omtrent lige så inkompetent, som at ansætte en uden arme til at bygge et hus - no offence til folk uden arme.

                Jeg går ind for, at alle skal have en chance til at bevise sit værd, men det her er tydeligvis en 'fejlinvestering' af de helt store, og der vil absolut intet produktivt komme ud af dette 'tiltag'. Jeg ville blive meget overrasket, hvis de forskellige fangrupperinger i det hele taget vil samarbejde med et fremmede ansigt, som ikke kender til det miljø de færdes i.

                Det eneste vi får ud af dette er endnu flere 'provinsby-tiltag' - sig hej til flere saxofonister, flammekanoner og trommeartister. Farvel til tifoer og ægte fankultur.

                Det er en ommer, OB!
                Hvis fangrupperingerne på forhånd har besluttet sig for at han bliver en fiasko og derfor ikke vil samarbejde med ham, så får du uden tvivl ret, så bliver han selvfølgelig en fiasko. Men det KAN jo også være, at han rent faktisk er dygtig og kan bidrage med e hel masse, hvis man lige giver ham chancen.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                  Det var da en 'fejlinvestering' af de helt store.

                  Man vælger simpelthen fra klubbens side, at erstatte den tidligere SLO, som har været i fanmiljøet i over et årti, med en, som INTET ved om fankultur og som aldrig har været en del af denne.

                  Den tidligere SLO - som klubben åbenbart ikke havde råd til at fastansætte dengang - havde alle de rigtige visioner og idéer til, hvordan man kunne opbygge en bæredygtig fankultur i Odense. Dog med gevaldig modarbejde fra klubben selv - flot.

                  Så finder man en, som er i koncernen i forvejen, har skrevet en opgave omkring klubben ifm. sin uddannelse og vælger at fastansætte ham til at være fankoordinator og skrive klubbens nye, smarte fanstrategi. Omtrent lige så inkompetent, som at ansætte en uden arme til at bygge et hus - no offence til folk uden arme.

                  Jeg går ind for, at alle skal have en chance til at bevise sit værd, men det her er tydeligvis en 'fejlinvestering' af de helt store, og der vil absolut intet produktivt komme ud af dette 'tiltag'. Jeg ville blive meget overrasket, hvis de forskellige fangrupperinger i det hele taget vil samarbejde med et fremmede ansigt, som ikke kender til det miljø de færdes i.

                  Det eneste vi får ud af dette er endnu flere 'provinsby-tiltag' - sig hej til flere saxofonister, flammekanoner og trommeartister. Farvel til tifoer og ægte fankultur.

                  Det er en ommer, OB!
                  Ved du noget om baggrunden eller spekulerer du? Det er ja også muligt at den tidligere SLO ville ikke fortsætte eller ansættes på fuldtidkontrakt.
                  Hvis forændringen skete "i konflikt" så er det naturlig problematisk. Ellers synes det er en god idé at støtte fankoordinationen som fuldtidsjob.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Hvis fangrupperingerne på forhånd har besluttet sig for at han bliver en fiasko og derfor ikke vil samarbejde med ham, så får du uden tvivl ret, så bliver han selvfølgelig en fiasko. Men det KAN jo også være, at han rent faktisk er dygtig og kan bidrage med e hel masse, hvis man lige giver ham chancen.
                    👍
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Hvis fangrupperingerne på forhånd har besluttet sig for at han bliver en fiasko og derfor ikke vil samarbejde med ham, så får du uden tvivl ret, så bliver han selvfølgelig en fiasko. Men det KAN jo også være, at han rent faktisk er dygtig og kan bidrage med e hel masse, hvis man lige giver ham chancen.
                      Jeg tør ikke svare på hvad hver enkelt fangruppering har tænkt sig at gøre i denne situation.

                      Men jeg ved, at den tidligere SLO har dybe rødder og relationer i størstedelen af fangrupperingerne, og den måde klubben har valgt at afskedige ham på er fuldkommen uhørt. Det har været løgnhistorier på løgnhistorier fra starten af.

                      Selvfølgelig ønsker alle en bæredygtig fankultur og alle vil samarbejde for at få dette, men hvis der tiltræder en person uden indblik i miljøet, så er det en fiasko fra starten. Alt det fundamentale skal bygges på ny og den nye SLO skal nøgternt set 'oplæres' i kulturen. Her havde den været langt mere hensigtsmæssigt at finde en der er 'opdraget' i kulturen.

                      Alle skal have en chance for at bevise sit værd, selv den nye SLO, men jeg tør godt argumentere for, at klubben har skudt sig selv i foden med denne beslutning - og det er især med henblik på den måde de har gået i ryggen på den tidligere SLO.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Ved du noget om baggrunden eller spekulerer du? Det er ja også muligt at den tidligere SLO ville ikke fortsætte eller ansættes på fuldtidkontrakt.
                        Hvis forændringen skete "i konflikt" så er det naturlig problematisk. Ellers synes det er en god idé at støtte fankoordinationen som fuldtidsjob.
                        Det har ikke været noget kønt forløb, lad mig sige det sådan.

                        Personligt er jeg indstillet på at give Andreas en fair chance, for selvfølgelig har driflin ret i, at han sagtens kan være dygtig, og det her er under alle omstændigheder ikke ment som en kritik af ham - jeg kender ham ikke. Men jeg kan sgu godt forstå, hvis dele af det aktive fanmiljø ikke bifalder den her ansættelse.

                        Simon arbejdede gratis for OB i en årrække, og han fandt først ud af, at han ikke skulle fortsætte som SLO, da jeg nævnte det en passant for ham. Jeg fik det nemlig at vide på et møde, før Simon overhovedet var blevet underrettet.

                        Den nye lønnede SLO-rolle har, så vidt jeg har forstået, en række opgaver internt i organisationen, og isoleret set er det fair nok, hvis man i klubben ikke mener, at den rolle harmonerer særlig godt med Simons rolle i fanmiljøet, men i det mindste kunne de have taget ham med på råd, inden de ansatte en ny bag om ryggen på ham. Alternativt kunne de for en gang skyld have brugt fanpanelet til noget fornuftigt, men i stedet valgte de at rekruttere i egne rækker uden overhovedet at rådføre sig med fansene. Det synes jeg, er meget kritisabelt.
                        SLO

                        Comment


                          #13
                          Der kommer jo et fanmøde her den 20/6 hvor det passende kunne bringes op

                          Comment


                            #14
                            Første ud af de 3 nye i den her uge??
                            siden 1887

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Ved du noget om baggrunden eller spekulerer du? Det er ja også muligt at den tidligere SLO ville ikke fortsætte eller ansættes på fuldtidkontrakt.
                              Hvis forændringen skete "i konflikt" så er det naturlig problematisk. Ellers synes det er en god idé at støtte fankoordinationen som fuldtidsjob.
                              Den tidligere SLO ønskede bestemt at fortsætte sit engegement i klubben som fankoordinator. Simon Bonnez tilbød endda, at hans løn kunne gå ubetinget til tifoarbejde fremfor at tjekke ind på hans privatkonto.

                              Klubben ønskede hverken at give Simon Bonnez løn, eller lade hans løn gå til tifoarbejde.

                              Ud af ingenting - og bag ryggen på Simon Bonnez - har klubben forhandlet med den nye SLO og ansat ham. Alt dette uden at Simon Bonnez blev underrettet, og måtte af andre kilder tæt på klubben få nyheden om, at OB havde ansat en ny fuldtids SLO.

                              Comment

                              Working...
                              X