Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jakob Michelsen ny cheftræner i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
    Tjek lige vores sponsorer ud til deres velkomst af Jakob Michelsen. Det er fandme stærkt og dejligt at se.

    https://www.linkedin.com/feed/update...6634263658496/
    Sejt. Men også 2% pinligt at se voksne men i skjorte og slips stå rundt om borde og synge en gang Odense...

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Sejt. Men også 2% pinligt at se voksne men i skjorte og slips stå rundt om borde og synge en gang Odense...
      Sådan har jeg det slet ikke, det der er pisse hamrende fedt i min optik. Det er da netop fedt fordi de står i deres fine sponsor-puds.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
        Sådan har jeg det slet ikke, det der er pisse hamrende fedt i min optik. Det er da netop fedt fordi de står i deres fine sponsor-puds.
        Fuldstændig enig. Det er sgu fedt at det at være sponsor ligeså meget er passion som penge.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
          Sådan har jeg det slet ikke, det der er pisse hamrende fedt i min optik. Det er da netop fedt fordi de står i deres fine sponsor-puds.
          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Fuldstændig enig. Det er sgu fedt at det at være sponsor ligeså meget er passion som penge.
          Så er det bare mig

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Det burde alle have kunne se de seneste år, inkl. jubel optimisterne fra SFÅ, og såkaldte eksperter,
            Det kan godt være - men nu vil jeg gerne koncentrere mig om fremtiden - der er med en ny træner sket en ændring, som kan udløse en forandring af holdet. Hvis man ikke anerkender det, eller tror på det, burde man nok trække OB-stikket, hvis man ikke vil gå helt i hundene :o)

            Vi har hentet en træner, som har arbejdet med SDJ DNA - det lover efter min mening godt - de er jo langt hen af vejen det gamle OB - ydmyghed, fysik og hårdt arbejde.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Det kan godt være - men nu vil jeg gerne koncentrere mig om fremtiden - der er med en ny træner sket en ændring, som kan udløse en forandring af holdet. Hvis man ikke anerkender det, eller tror på det, burde man nok trække OB-stikket, hvis man ikke vil gå helt i hundene :o)

              Vi har hentet en træner, som har arbejdet med SDJ DNA - det lover efter min mening godt - de er jo langt hen af vejen det gamle OB - ydmyghed, fysik og hårdt arbejde.
              Det er jo lige præcis det vi har sukket efter så længe. Den kultur de har bygget op dernede har også resulteret i stigende interesse for fodbolden i området. Det er de ting vi skal arbejde hen imod, og dem som har været en del af det én gang må vide, hvordan man får det gjort en gang til, selvom det selvfølgelig er en større opgave i en klub som OB. Nu håber jeg i den grad bare på at vi snart får et pejlemærke om, hvad vi kan forvente os på transfersiden. Jeg håber inderligt at vi får en profil, der kan være fortaler for hans stil, og som har en attitude på banen, som kan hjælpe trænerteamet på vej i forhold til for alvor at møde opbakning til det JM og hans team kommer med. Janus Drachmann kunne da godt lige være træt af at ham Finnen lige har forlænget. Det synes jeg kunne sende et stærkt signal om, hvad det er vi vil.
              Jeg tror umiddelbart ikke fcm vil sælge ham med det program de får, men synes bare en i den kategori ville kunne være opløftende!

              Comment


                #97
                Jeg har aldrig hørt noget så uambitiøst og patetisk, som at OB skal forsøge at kopiere SønderjyskE.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Jeg har aldrig hørt noget så uambitiøst og patetisk, som at OB skal forsøge at kopiere SønderjyskE.
                  Du kan sagtens sige lade sig inspirere af Brøndby istedet. Er det bedre?

                  Comment


                    #99
                    JM får et betydeligt lettere job end KN. Det har jo næsten været et, på forhånd, dødsdømt projekt, at KN skulle implementere en boldbesiddende spillestil, samtidig med massive besparelser. Gode boldsikre spillere er dyrere end gode fysisk stærke duelspillere. Sagt med andre ord, kan JM få mere for pengene end KN. Jeg tror på bedre tider.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Du kan sagtens sige lade sig inspirere af Brøndby istedet. Er det bedre?
                      Ja, det er i hvert fald en mere relevant og ambitiøs klub at sammenligne sig med.

                      SønderjyskE er en ret ny klub der næsten skulle bygges op fra bunden. En klub der startede fra et halvtidsprofessionelt udgangpunkt, uden den store tilskueropbakning, sponsornetværk og meritter. Kort sagt, de har kunne forme klubben og give den en identitet, uden at der for alvor var noget forudgående at tage hensyn til. OB står på skuldrene af så uendeligt meget mere historie og meritter.

                      Samtidig arbejder klubberne grundet deres størrelse og historie ud fra nogle helt forskellige forventninger. SønderjyskE har bygget en kultur op omkring, at man skal overleve. At man skal overleve som Superligaklub, og at man skal overleve som forretning generelt, så man kan tilbyde fuldtidsprofessionel fodbold i området. Selv i dag, hvor man har konsolideret sig på alle planer, identificerer man sig stadig som en klub, hvis primære målsætning er at komme i top 10, altså at overleve uden at komme i overhængende fare, i den her struktur.

                      OB er en klub der skal opnå noget, ikke undgå noget. OB kæmper ikke for at modbevise folks lave forventninger. OB kæmper for at leve op til folks høje forventninger. Det kræver et helt andet mindset og kultur. OB kan ikke leve i længden på en "Nu skal vi vise dem"-mentalitet, hvor man kaster alle fysiske og mentale kræfter ind i puljen for at lave en enkeltstående overpræstation, for så derefter ikke at kunne levere i nærheden af det niveau igen, som vi har set med hold som SønderjyskE, Lyngby og Leicester her i de seneste par år. Vi kan da også nævne Herfølge der blev mestre og rykkede ud sæsonen efter.

                      OB er nødt til at holde sig til en langsigtet og strømlinet strategi, hvor man ikke begynder at lave opbremsninger og u-vendinger bare fordi, at motoren begynder at sige lidt anderledes end man havde forventet. Klubber som FCN og FCM er kommet op på siden af OB og har distanceret os klart på at holde fast i en langsigtet strategi. FCN har ikke slingret og ansat en Ove P eller Lars Olsen, fordi at nu kører det ikke lige med Wieghorsts eller Kristjanssons boldbesiddende stil. FCM er ikke gået på kompromis med de spillemæssige principper der gennemsyrer klubben fra seniorholdet og igennem hele akademiet, fordi at man har fået en rig ejer med nogle værktøjer, der har givet mulighed for at gå i en anden retning.

                      På samme måde skal OB finde den retning og holde fast i den, og ikke begynde at gå i øst og vest med træneransættelser og spillerindkøb, bare fordi man rammer en dårlig periode. Hele den diskurs med, at OB skal til at spille mere direkte, og at det var spillestilen der var problemet under Kent, er jo simpelthen så fladpandet som noget kan være. Kent gjorde AaB til mestre på noget nær samme grundvilkår som OB. Er der nogle der tror, at Kent bevidst har deponeret de principper der gav succes i Aalborg og valgte at gøre noget andet? Selvfølgelig gjorde han ikke det. Det handler om at bygge en organisation og en spillertrup op omkring en cheftræner der gør, at han kan lykkes, og det handler ikke om, hvor meget eller hvor lidt bolden spilles fremad, eller om det foregår på jorden eller i anden sals højde. At gå ind og rette på en cheftræners visioner fra ledelses side efter ansættelse, er rent ud sagt et skråplan.

                      Så ja, jeg synes det er bedre at sammenligne sig med klubber som Brøndby, FCK, FCM og FCN, thi det er klubber der kæmper for at opnå noget, og går efter at blive de bedste på de områder de arbejder på. Dermed ikke sagt, at man ikke kan lade sig inspirere og tage ved lære af nogle ting man f.eks. gør i SønderjyskE. Men at tro, at man kan overføre en SønderjyskE-kultur til OB, med et 10-15 millioner højere spillerbudget, og så er man ellers på vej mod toppen, det er hamrende naivt, i min verden.
                      Last edited by Sheed; 30-05-2018, 14:19.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Jeg har aldrig hørt noget så uambitiøst og patetisk, som at OB skal forsøge at kopiere SønderjyskE.
                        Vi kan kopiere FCM. Det er vel ungefähr same same?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Ja, det er i hvert fald en mere relevant og ambitiøs klub at sammenligne sig med.

                          SønderjyskE er en ret ny klub der næsten skulle bygges op fra bunden. En klub der startede fra et halvtidsprofessionelt udgangpunkt, uden den store tilskueropbakning, sponsornetværk og meritter. Kort sagt, de har kunne forme klubben og give den en identitet, uden at der for alvor var noget forudgående at tage hensyn til. OB står på skuldrene af så uendeligt meget mere historie og meritter.

                          Samtidig arbejder klubberne grundet deres størrelse og historie ud fra nogle helt forskellige forventninger. SønderjyskE har bygget en kultur op omkring, at man skal overleve. At man skal overleve som Superligaklub, og at man skal overleve som forretning generelt, så man kan tilbyde fuldtidsprofessionel fodbold i området. Selv i dag, hvor man har konsolideret sig på alle planer, identificerer man sig stadig som en klub, hvis primære målsætning er at komme i top 10, altså at overleve uden at komme i overhængende fare, i den her struktur.

                          OB er en klub der skal opnå noget, ikke undgå noget. OB kæmper ikke for at modbevise folks lave forventninger. OB kæmper for at leve op til folks høje forventninger. Det kræver et helt andet mindset og kultur. OB kan ikke leve i længden på en "Nu skal vi vise dem"-mentalitet, hvor man kaster alle fysiske og mentale kræfter ind i puljen for at lave en enkeltstående overpræstation, for så derefter ikke at kunne levere i nærheden af det niveau igen, som vi har set med hold som SønderjyskE, Lyngby og Leicester her i de seneste par år. Vi kan da også nævne Herfølge der blev mestre og rykkede ud sæsonen efter.

                          OB er nødt til at holde sig til en langsigtet og strømlinet strategi, hvor man ikke begynder at lave opbremsninger og u-vendinger bare fordi, at motoren begynder at sige lidt anderledes end man havde forventet. Klubber som FCN og FCM er kommet op på siden af OB og har distanceret os klart på at holde fast i en langsigtet strategi. FCN har ikke slingret og ansat en Ove P eller Lars Olsen, fordi at nu kører det ikke lige med Wieghorsts eller Kristjanssons boldbesiddende stil. FCM er ikke gået på kompromis med de spillemæssige principper der gennemsyrer klubben fra seniorholdet og igennem hele akademiet, fordi at man har fået en rig ejer med nogle værktøjer, der har givet mulighed for at gå i en anden retning.

                          På samme måde skal OB finde den retning og holde fast i den, og ikke begynde at gå i øst og vest med træneransættelser og spillerindkøb, bare fordi man rammer en dårlig periode. Hele den diskurs med, at OB skal til at spille mere direkte, og at det var spillestilen der var problemet under Kent, er jo simpelthen så fladpandet som noget kan være. Kent gjorde AaB til mestre på noget nær samme grundvilkår som OB. Er der nogle der tror, at Kent bevidst har deponeret de principper der gav succes i Aalborg og valgte at gøre noget andet? Selvfølgelig gjorde han ikke det. Det handler om at bygge en organisation og en spillertrup op omkring en cheftræner der gør, at han kan lykkes, og det handler ikke om, hvor meget eller hvor lidt bolden spilles fremad, eller om det foregår på jorden eller i anden sals højde. At gå ind og rette på en cheftræners visioner fra ledelses side efter ansættelse, er rent ud sagt et skråplan.

                          Så ja, jeg synes det er bedre at sammenligne sig med klubber som Brøndby, FCK, FCM og FCN, thi det er klubber der kæmper for at opnå noget, og går efter at blive de bedste på de områder de arbejder på. Dermed ikke sagt, at man ikke kan lade sig inspirere og tage ved lære af nogle ting man f.eks. gør i SønderjyskE. Men at tro, at man kan overføre en SønderjyskE-kultur til OB, med et 10-15 millioner højere spillerbudget, og så er man ellers på vej mod toppen, det er hamrende naivt, i min verden.
                          Men tror altså også du overvurderer hvor fasttømret Michelsens koncept er. Jeg tror på han er en meget realistisk træner der arbejder med hvad han har til rådighed på den måde der giver bedste mulighed for et resultat. Og det betyder ikke nødvendigvis at OB skal blive til Sønderjyske, men det betyder måske at vi skal have flere afleveringer fremad end til siden og langt hurtigere få folk retvendt. Det at få mere konsekvens, fysik og tempo i ens spil kunne for mig ligeså godt være at kopiere Brøndby som Sønderjyske. Men med det ekstra at når du ser Brøndby så kan de også lave hurtige kombinationer i små rum, hvilket jeg tror er noget vi har bedre muligheder for at få med her i OB end de har i Sønderjyske.
                          Jeg håber i hvert fald jeg har ret og du tager fejl. Ellers ligner det en håbløs ansættelse.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Ja, det er i hvert fald en mere relevant og ambitiøs klub at sammenligne sig med.

                            SønderjyskE er en ret ny klub der næsten skulle bygges op fra bunden. En klub der startede fra et halvtidsprofessionelt udgangpunkt, uden den store tilskueropbakning, sponsornetværk og meritter. Kort sagt, de har kunne forme klubben og give den en identitet, uden at der for alvor var noget forudgående at tage hensyn til. OB står på skuldrene af så uendeligt meget mere historie og meritter.

                            Samtidig arbejder klubberne grundet deres størrelse og historie ud fra nogle helt forskellige forventninger. SønderjyskE har bygget en kultur op omkring, at man skal overleve. At man skal overleve som Superligaklub, og at man skal overleve som forretning generelt, så man kan tilbyde fuldtidsprofessionel fodbold i området. Selv i dag, hvor man har konsolideret sig på alle planer, identificerer man sig stadig som en klub, hvis primære målsætning er at komme i top 10, altså at overleve uden at komme i overhængende fare, i den her struktur.

                            OB er en klub der skal opnå noget, ikke undgå noget. OB kæmper ikke for at modbevise folks lave forventninger. OB kæmper for at leve op til folks høje forventninger. Det kræver et helt andet mindset og kultur. OB kan ikke leve i længden på en "Nu skal vi vise dem"-mentalitet, hvor man kaster alle fysiske og mentale kræfter ind i puljen for at lave en enkeltstående overpræstation, for så derefter ikke at kunne levere i nærheden af det niveau igen, som vi har set med hold som SønderjyskE, Lyngby og Leicester her i de seneste par år. Vi kan da også nævne Herfølge der blev mestre og rykkede ud sæsonen efter.

                            OB er nødt til at holde sig til en langsigtet og strømlinet strategi, hvor man ikke begynder at lave opbremsninger og u-vendinger bare fordi, at motoren begynder at sige lidt anderledes end man havde forventet. Klubber som FCN og FCM er kommet op på siden af OB og har distanceret os klart på at holde fast i en langsigtet strategi. FCN har ikke slingret og ansat en Ove P eller Lars Olsen, fordi at nu kører det ikke lige med Wieghorsts eller Kristjanssons boldbesiddende stil. FCM er ikke gået på kompromis med de spillemæssige principper der gennemsyrer klubben fra seniorholdet og igennem hele akademiet, fordi at man har fået en rig ejer med nogle værktøjer, der har givet mulighed for at gå i en anden retning.

                            På samme måde skal OB finde den retning og holde fast i den, og ikke begynde at gå i øst og vest med træneransættelser og spillerindkøb, bare fordi man rammer en dårlig periode. Hele den diskurs med, at OB skal til at spille mere direkte, og at det var spillestilen der var problemet under Kent, er jo simpelthen så fladpandet som noget kan være. Kent gjorde AaB til mestre på noget nær samme grundvilkår som OB. Er der nogle der tror, at Kent bevidst har deponeret de principper der gav succes i Aalborg og valgte at gøre noget andet? Selvfølgelig gjorde han ikke det. Det handler om at bygge en organisation og en spillertrup op omkring en cheftræner der gør, at han kan lykkes, og det handler ikke om, hvor meget eller hvor lidt bolden spilles fremad, eller om det foregår på jorden eller i anden sals højde. At gå ind og rette på en cheftræners visioner fra ledelses side efter ansættelse, er rent ud sagt et skråplan.

                            Så ja, jeg synes det er bedre at sammenligne sig med klubber som Brøndby, FCK, FCM og FCN, thi det er klubber der kæmper for at opnå noget, og går efter at blive de bedste på de områder de arbejder på. Dermed ikke sagt, at man ikke kan lade sig inspirere og tage ved lære af nogle ting man f.eks. gør i SønderjyskE. Men at tro, at man kan overføre en SønderjyskE-kultur til OB, med et 10-15 millioner højere spillerbudget, og så er man ellers på vej mod toppen, det er hamrende naivt, i min verden.
                            Super fint indlæg, og kan følge mange af dine pointer.

                            Mener du ikke vi skulle have i den nuværende situation eller mener du man skulle have fundet en anden træner der kunne videreføre KN's spillestil og klubbens oprindelige strategi.

                            Syntes ikke klubben kan holde til yderligere år uden nogen form for resultatmæssig fremgang.

                            Du har også ret i at det er dårlig smag at gå ud at sige at spillestillen ikke er helt rigtig mens man har stadig har en træner der forsøger at gøre det han fik jobbet på.

                            Comment


                              Tommy Bechmann kender Jakob Michelsen fra SønderjyskE, og han er sikker på, at han bliver en stor succes som træner for OB.

                              http://obstruktion.dk/bechmann-miche...n-succes-i-ob/

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                                Super fint indlæg, og kan følge mange af dine pointer.

                                Mener du ikke vi skulle have i den nuværende situation eller mener du man skulle have fundet en anden træner der kunne videreføre KN's spillestil og klubbens oprindelige strategi.

                                Syntes ikke klubben kan holde til yderligere år uden nogen form for resultatmæssig fremgang.

                                Du har også ret i at det er dårlig smag at gå ud at sige at spillestillen ikke er helt rigtig mens man har stadig har en træner der forsøger at gøre det han fik jobbet på.
                                Jeg synes det havde givet rigtigt god mening, om man havde fundet en der langt hen af vejen har haft succes via de dyder vi har arbejdet med i de sidste tre år. De er også de dyder som i min verden passer bedst til de unge spillere vi har, som man jo gerne vil have bragt endnu længere frem og gøre til profiler. På samme måde kunne det også have været en idé at finde en med beviselige kompetencer ift. at føre unge spillere igennem, og det har Jakob altså ikke rigtigt vist.

                                Når det så er sagt, er jeg ikke en snob omkring, hvordan fodbold skal spilles. Jeg er tæt på ligeglad. Det handler for mig bare om, at det er uholdbart at skifte kurs hver 2-3. år, og jeg mener også, at det i høj grad er der vi skal finde forklaringen på, hvorfor OB er gået i stå. Så er der så flere der fremfører den påstand, at Jakobs stil måske slet ikke er så langt fra det vi har praktiseret i 3 år nu. Det vil jeg nu se, før jeg tror på det. Det er i hvert fald en helt anden stil Jakob har praktiseret i sine to seneste klubber, og udmeldingerne det seneste halve år og især efter trænerskiftet her, tyder kraftigt på, at man gerne vil i en anden retning.

                                Og hvad så, når vi står om 2 år, og Jakob ikke har fået os flyttet nævneværdigt sportsligt, og vores problem så er, at vi har problemer med at skabe og kontrollere kampe mod bundholdene, og at det bliver for tilfældigt? Hammarby fik i sidste sæson 13 point i 10 kampe mod bund 5, så ja, det er en relevant bekymring. Er det så igen spillestilens skyld, og skal vi til og i en ny retning igen, nu med fokus på at kontrollere kampene?

                                Det er den slingrekurs jeg synes er enormt uholdbar, og jeg kan efterhånden ikke aflæse den skiften af trænere og spillestile som andet end desperation. Troels Bechs stil var ikke god nok, så skulle vi have Ove ind med nogle defensive dyder med fokus på duelspil, dødbolde og direkte spil, men det var ikke godt nok i længden, så måtte vi have Kent ind, for hans boldbesiddende stil med godt positionsspil virkede jo i Aalborg, men så er det nu ikke det rigtige længere, og nu skal vi til at være bedre i defensiven, duelspillet og det direkte spil igen. Det er jo totalt skizofrent og sådan må det også føles for spillerne.

                                Nu er det nye sort så, at vi skal have fleksible spillere, så vi kan ændre spillestilen fra kamp til kamp. Vi havde svært nok i forvejen ved at finde spillere der passede ind i den meget afklarede stil der blev forsøgt, nu skal vi så spillere der er tæt på komplette, fordi at de skal kunne veksle mellem de forskellige udtryk, alt efter hvad der er brug for. Lad mig bare sige det allerede nu, dem får OB sgu mindst ligeså svært ved at finde, sådanne typer er nemlig ret bekostelige og befinder sig sjældent på de hylder, hvor OB handler fra. Det er nok et mere realistisk scenarie, at samle en trup af +25 kapable spillere, så man kan skifte alt efter, hvad der er brug for. Hvis OB skal finde spillere der både kan skralde igennem fysisk mod Horsens, skal kunne løbe med FCNs hurtige folk og spille sig igennem Brøndbys pres, så skal der godt nok til at hamres nogle Leasy-millioner ind i foretagnet.
                                Last edited by Sheed; 30-05-2018, 18:02.

                                Comment

                                Working...
                                X