Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Gense kampen: Brøndby - OB (11. oktober 1996)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Gense kampen: Brøndby - OB (11. oktober 1996)

    I forbindelse med at jeg er i gang med at digitalisere nogle gamle hjemmevideoer faldt jeg over et bånd med en gammel kamp mellem Brøndby og OB fra den 11. oktober 1996.

    Det var dengang, at TV2 viste fredagskampen forskudt fredag aften, og man optog den og så den næste dag uden at kende resultatet :)

    Jeg vil ikke afsløre resultatet her, men jeg kan sige så meget, at 'Slagteren fra Vissenbjerg' John Hansen har en afgørende fod i kampen ;)

    Og så er det ellers bare et skønt gensyn med Høgh, Hemmingsen, Sangild, Nedergaard, Dethlefsen, Per Pedersen, Jesper Hjorth med flere.

    Jeg er slet ikke i tvivl om, at det hold ville mose og mase vores nuværende fuldstændig i stykker i løbet af 70 minutter. Det ville være en kamp mellem mænd og drenge.

    Enjoy!

    P.S. hvis du ligger inde med andre gamle kampe på video, kan jeg også digitalisere dem :)

    https://www.youtube.com/watch?v=wgGKgdXqcnU
    Last edited by StateTrooper; 11-05-2018, 22:44.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    #2
    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    I forbindelse med at jeg er i gang med at digitalisere nogle gamle hjemmevideoer faldt jeg over et bånd med en gammel kamp mellem Brøndby og OB fra den 11. oktober 1996.

    Det var dengang, at TV2 viste fredagskampen forskudt fredag aften, og man optog den og så den næste dag uden at kende resultatet :)

    Jeg vil ikke afsløre resultatet her, men jeg kan sige så meget, at 'Slagteren fra Vissenbjerg' John Hansen har en afgørende fod i kampen ;)

    Og så er det ellers bare et skønt gensyn med Høgh, Hemmingsen, Sangild, Nedergaard, Dethlefsen, Per Pedersen, Jesper Hjorth med flere.

    Jeg er slet ikke i tvivl om, at det hold ville mose og mase vores nuværende fuldstændig i stykker i løbet af 70 minutter. Det ville være en kamp mellem mænd og drenge.

    Enjoy!

    P.S. hvis du ligger inde med andre gamle kampe på video, kan jeg også digitalisere dem :)

    https://www.youtube.com/watch?v=wgGKgdXqcnU
    Jeg ved jeg er "teknisk udfordret" i fht. pc osv., men jeg kan ikke se noget. "Denne video er ikke tilgængelig" er det eneste billede jeg får
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Jeg ved jeg er "teknisk udfordret" i fht. pc osv., men jeg kan ikke se noget. "Denne video er ikke tilgængelig" er det eneste billede jeg får
      Beklager, det var min fejl. Alle skulle gerne kunne se den nu.
      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

      Comment


        #4
        Hold nu kæft en kongerække af OB’ere på det hold .

        Ja du har ret det hold ville tvære vores nuværende ud .. ville jo være som at sætte deltagerne fra Diva i junglen op i duel med kvinde landsholdet i brydning .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Hold nu kæft en kongerække af OB’ere på det hold .

          Ja du har ret det hold ville tvære vores nuværende ud .. ville jo være som at sætte deltagerne fra Diva i junglen op i duel med kvinde landsholdet i brydning .
          Ser du “Diva i junglen” 😳🤣
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #6
            Sindssyg fed kamp! Altid fedt med sådan et gensyn, især lige op til en weekend, hvor man kan nyde morgenmaden til sådan en godte. Tak fordi du har delt !

            Jeg har Pokalfinalen i 2007, OB - Villarreal, Panathinaikos - OB herhjemme på CD, hvis nogen skulle være interesseret. Jeg er ikke så god til det med at få lagt sådan noget indhold ind på computeren, men måske en venlig sjæl kan være behjælpelig? Fordi så deler jeg hellere end gerne.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Ser du “Diva i junglen” 😳🤣
              Ha ha nej for satan .. har en teenage pige i huset som ser det , så fik set 10 min forleden inden jeg ilede væk fra sofaen
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Ha ha nej for satan .. har en teenage pige i huset som ser det , så fik set 10 min forleden inden jeg ilede væk fra sofaen
                Bryd nu bare sammen og tilstå .. let hjertet, det hjælper. Allesammen siger de ikke ser det 😂😳 inden længe lægger du et fuldstændigt referat af samtlige programmer herinde 😂🤣
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #9
                  Min barndoms helte 👏🏻 Det var desværre også dengang halvdelen af de lokale drenge blev Brøndbyfans.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    #10
                    Luret 🤪
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #11
                      Er ikke helt sikker på at et hold fra for over 20 år siden ville kunne følge med i tempoet i dag. Men de skulle da nok kunne få begået nogle frispark.

                      Comment


                        #12
                        apropos good old days, så faldt jeg lige over denne iøvrigt triste artikel: https://www.bt.dk/fodbold/peter-mikk...-sin-koerestol

                        Synd for PM, men lækkert billede.

                        Comment


                          #13
                          Jeg ligger inde med nogle dvder, med en masse gammelt OB. Mesterskabet i 77, europakampene i sæsonen mod Hertha og Miti og Tembos testimonial blandt andet.
                          Det vil jeg gerne dele med jer, jeg fatter bare minus af hvordan jeg får det overført fra DVD ti PC.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
                            Jeg ligger inde med nogle dvder, med en masse gammelt OB. Mesterskabet i 77, europakampene i sæsonen mod Hertha og Miti og Tembos testimonial blandt andet.
                            Det vil jeg gerne dele med jer, jeg fatter bare minus af hvordan jeg får det overført fra DVD ti PC.
                            Det er også mit problem. Jeg ville virkelig gerne se Testimonial kampen.

                            Comment


                              #15
                              Fedt! Er en kæmpe sucker for sådan noget nostalgi, og alt hvor vi tæver de blågule er en sand fornøjelse. At se Dethlefsen skralde igennem, Høghen pille pynten af Bundby og at høre Slagteren fra Vissenbjerg rulle sig ud på klingende fynsk, kan jeg heller ikke få nok af.

                              Jeg hører ikke til dem der romantiserer fortiden, som om at fodbolden og OB var bedre dengang, men når man ser på daværende hold må man alligevel sige, at vi i spillere som Bisgaard og Per P havde spillere med den star quality vi i høj grad mangler i dag. Mon ikke også at der kunne findes plads til folk som Michael Hansen, en forsvarer eller to og Høghen selvfølgelig.

                              Jeg har vidst en kasse på loftet der gerne skulle indeholde nogle VHSer med mere eller mindre fyldige sammendrag fra hele UEFA Cup-kampagnen i 94/95, Pokalfinalen i 2002 og Høghens testimonial bl.a. Dem vil jeg gå på jagt efter, og så må du gerne få fornøjelsen af at digitalisere dem og smide dem ud.

                              Comment

                              Working...
                              X